Így szerezhetsz több cikkötletet tartalaommarketingedhez

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

10 módszer, amikkel új cikkötleteket meríthetsz blogod tartalmaihoz

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mit tehetsz, ha nem jön az ihlet ikszedik blogbejegyzésedhez? Mi a megoldás az írói válságra, vagy ha egyszerűen nem jutnak eszedbe új ötletek? Minden író szembesül néha az ihlet hiányával. Csak bámulod a képernyőt, és nem tudod, hogy miről is írhatnál. De szent elhatározásod, hogy neked márpedig írnod kell valamiről, hogy blogodon rendszeresen új tartalmak jelenhessenek meg. Szerencsére számos módszerrel szerezhetsz új ötleteket tartalmaidhoz!

Így szerezhetsz több cikkötletet tartalaommarketingedhez

Új cikkötletek webhelyedről

1. Ihletmerítés közönségedből

Ha blogodon az olvasók hozzászólásokat írhatnak cikkeidhez, akkor bizonyára sűrűn kapsz visszajelzéseket. Habár a reakciók többsége pozitív (vagy negatív) állítások lesznek jó eséllyel felbukkan majd néha egy-egy kérdés is. Ezeket talán könnyedén elintézheted egy gyors válasszal, de lesznek olyanok is, amik nem kapcsolódnak a témához vagy bővebb kifejtést igényelnek. Ezek a kérdések tökéletes kiindulópontot biztosítanak következő bejegyzésedhez. Akár egy listát is készíthetsz a releváns kérdésekből, valahányszor megpillantasz egyet, hogy legyen miből meríteni, amikor nem jön az ihlet.

 

2. A Google Search Console teljesítményjelentése

A Google Search Console nem csak a feltérképezési hibákat mutatja meg. Vess egy pillantást az eszköz teljesítményjelentésére. Ez a jelentés megmutatja, hogy milyen keresőkifejezéseket használnak az emberek, amikre webhelyed megjelenik a találatok között. Akár olyan lekérdezéseket is találhatsz ezen a listán, amikről talán eszedbe sem jutott volna írni.

 

Tegyük fel, hogy van egy anyuka-blogod, és észreveszed, hogy valaki a [tejturmix terhesség alatt] kereséssel jutott el a webhelyedre. Lehet, hogy korábban már írtál a tejturmixokról és a várandósságról, csak éppen nem így egyszerre. Készíthetnél tehát egy cikket olyan tejturmix receptekről, amiket otthon is el lehet készíteni, és várandósság alatt is biztonságosan fogyaszthatók.

 

3. Pillants rá kulcsszókutatásodra

Ha webhelyed stabil SEO-val rendelkezik, akkor korábban bizonyára kulcsszókutatást is végeztél hozzá. Kell tehát, hogy legyen egy listád több száz olyan szóról és kifejezésről, amikre rangsorolni szeretnél. Persze egy kulcsszó önmagában még nem elég egy cikktémához, de kezdésnek jó.

 

Válassz egyet a long tail kulcsszavaid közül. Mit találnak az emberek, ha rákeresnek arra a bizonyos kifejezésre? Keress rá a Google-on, és nézd meg, hogy mit dob ki a kereső. Ez lesz a versenymezőny. Jók ezek a tartalmak? Tudnál jobbat csinálni? Meglehet, hogy a találatok láttán valami hasonlót akarsz majd írni, ami illik az aktuális keresési eredmények közé. Egy másik stratégia lehet viszont az is, hogy megpróbálsz valami olyat alkotni, ami kitűnik a többi közül, ha biztos vagy benne, hogy úgy is passzol a felhasználói szándékhoz.

 

Új cikkötletek az internetről

4. Pinterest

A Pinterest nagyszerű ihletforrás, különösen bloggerek számára, ugyanis segíthet ötleteket találni következő témáidhoz. Keress rá olyan kulcszavakra, mint [blogbejegyzés ötletek] vagy [blog ötletek] és így tovább. Ha gyorsan szeretnél még több ihletet meríteni, akkor írd hozzá a keresésekhez a megcélzandó piaci rést is. Például: [blogbejegyzés ötletek anyukáknak] vagy [blogbejegyzés ötletek életmód bloggereknek].

 

Jó ötlet azonban óvatosnak lenni. Véleményem szerint a Pinterest a klikkcsalik melegágya, ahol könnyű beleesni a „mennyiség a minőség helyett” csapdájába. Koncentrálj, különben kifutsz majd az időből.

 

5. Az év napjai

A Days Of The Year (Az év napjai) egy olyan webhely, amin mindenféle bloghoz találhatsz némi ihletet. Ez a webhely összegyűjti azokat a vicces, bizarr és kellemes ünnepnapokat, amiket világszerte tartanak. Könnyen elvesztegethetsz néhány órát a böngészgetésével. Legyen azonban kéznél egy toll és egy jegyzettömb, mert garantáltan temérdek ihletet meríthetsz majd belőle.

 

Minden piaci résnek megvannak a maga napjai. A legendás lények rajongója vagy? Április 9-e az „unikornisok napja”. Létezik továbbá a „koboldok napja” és a „vonyíts a Holdra” nap is. Május 25-e a „törölközők napja”, ami például jó ötleteket adhat az utazó és életmód bloggereknek. Például „Hogyan őrizd meg törölközőid puhaságát” vagy „Ha ezt elolvasod, soha többé választasz rossz törölközőt magadnak”.

 

6. Más blogok és bloggerek

Az internete tele van ihlettel cikkötletekhez, és ezekre rengeteg helyen rátalálhatsz. Talán követsz más bloggereket, akik inspirálnak téged. Ha új ötleteket szeretnél, akkor egy remek módszer elolvasni néhány blogbejegyzést, vagy akár szimplán végiggörgetni a cikkfolyamokon.

 

Csatlakozhatsz továbbá olyan Facebook csoportokhoz, amik a te szakterületeddel foglalkoznak, vagy olyanokba, amiket kifejezetten bloggereknek alapítottak. A többi bloggerrel folytatott beszélgetések során garantáltan megmozdulnak majd a kreatív fogaskerekeid! Persze ügyelj rá, hogy ne másold át mások ötleteit, és hogy említsd meg azokat, akik besegítettek a cikkek elkészítésében.

 

Új cikkötletek hétköznapi életedből

7. Aktualitások

Ha szeretnél még több cikkötlettel előállni blogodra, akkor próbálj meg saját szakterületed nézőpontjából megközelíteni egy aktuális eseményt. Ehhez jó, ha jelen vagy néhány hírportálon, vagy beállítasz néhány értesítést bizonyos témákra. Később aztán megírhatod ezek saját verzióit blogodra, hogy passzoljanak annak küldetéséhez.

 

Egy rettenetesen releváns példa erre a jelenlegi COVID-19 járvány. A vírus mindenkire hatással van, ezért értelemszerűen érdemes írni róla (anélkül, hogy kihasználnád a helyzetet, vagy lejárt sablonokra támaszkodnál). Ha van egy anyukáknak szóló blogod, akkor írhatnál arról, hogy hogyan töltsék a karantént gyermekeikkel. Ha azonban egy marketing blogod van, akkor megoszthatsz néhány tippet azzal kapcsolatban, hogy a cégek hogyan maradhatnak láthatók ügyfeleik számára. Egy gasztroblogger összegyűjthet néhány egészséges receptet konzerv hozzávalókból, és így tovább.

 

8. Hétköznapi teendőid

A munkád során kialakuló helyzetek szintén remek cikkötlet-források lehetnek blogodra. Írhatsz azokról a dolgokról, amik a napok során történnek veled, és hogy hogyan kezeled őket. Írhatsz akár arról is, hogy mit csinálsz, amikor ügyfeleid vagy munkatársaid egy bizonyos problémával találják szembe magukat. Könnyen lehet, hogy mások is ilyen problémákkal küzdenek, és az internethez fordulnak majd tanácsért.

 

Ha valódi helyzetekről írsz, akkor ne felejtsd el tiszteletben tartani ügyfeleid, barátaid és munkatársaid magánéletét, és engedélyt kérni, hogy felhasználhasd történeteiket blogodon. Például egy terapeuta a mentális egészségről oszt meg tippeket a blogján, és sok hasznos példát sorolhatna fel azokból az esetekből, amikkel praxisán belül találkozott. Ilyen esetben elengedhetetlen, hogy megváltoztassa a szóban forgó személyek neveit és adatait, hogy megőrizze páciensei magánéletét, és persze praxisa jövőjét is.

 

9. Gondolkodj tiszta fejjel

Lehet, hogy pont az okozza az ihlet hiányát, hogy túl sokáig ülsz az asztalod előtt a képernyőt bámulva. Ideje változtatni a környezeteden. Menj ki egy rövid sétára, ha teheted. Ha ez éppen nem lehetséges, próbálj valami mást kitalálni, amivel kitisztíthatod a gondolataidat.

 

Csak te tudhatod, hogy neked mi válik be, legyen az meditáció, horgolás, aktív testmozgás vagy egy kis játék a kutyáddal. Lazíts, és próbálj egy kicsit mára gondolni. Amikor aztán visszalépsz a számítógéphez, valószínűleg több ihleted lesz, mint korábban.

 

10. Vezess egy listát cikkötleteidről

A megoldás nagyon egyszerű is lehet: vannak napok, amikor tele vagy cikkötletekkel blogodra, és lesznek olyanok is, amikor nem. Készülj fel tehát azokra a napokra, amikor nem jön az ihlet azzal, hogy összeírsz néhány cikkötletet blogodhoz. Nem számít, hogy egy papírra írt lista ez, vagy valami, amit a telefonodba pötyögsz be. Valahányszor eszedbe jut egy új cikkötlet, írd le azt. Később aztán, ha nem jön az ihlet, lesz miből dolgoznod.

 

Összegezve

Ne ess kétségbe, ha nem jutnak eszedbe cikkötletek blogodhoz. Az ihlet mindenütt ott van: webhelyeden, az interneten és a való világban is. Néha csak egy újfajta nézőpontra vagy módszerre van szükséged, hogy újra írni kezdhess.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/tips-for-blog-ideas/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!