notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Így szerezhetsz több cikkötletet tartalaommarketingedhez

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 10 módszer, amikkel új cikkötleteket meríthetsz blogod tartalmaihoz

10 módszer, amikkel új cikkötleteket meríthetsz blogod tartalmaihoz


2020/05/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mit tehetsz, ha nem jön az ihlet ikszedik blogbejegyzésedhez? Mi a megoldás az írói válságra, vagy ha egyszerűen nem jutnak eszedbe új ötletek? Minden író szembesül néha az ihlet hiányával. Csak bámulod a képernyőt, és nem tudod, hogy miről is írhatnál. De szent elhatározásod, hogy neked márpedig írnod kell valamiről, hogy blogodon rendszeresen új tartalmak jelenhessenek meg. Szerencsére számos módszerrel szerezhetsz új ötleteket tartalmaidhoz!

Így szerezhetsz több cikkötletet tartalaommarketingedhez
Facebook logo

KÖVESS MINKET

FACEBOOKON

Új cikkötletek webhelyedről

1. Ihletmerítés közönségedből

Ha blogodon az olvasók hozzászólásokat írhatnak cikkeidhez, akkor bizonyára sűrűn kapsz visszajelzéseket. Habár a reakciók többsége pozitív (vagy negatív) állítások lesznek jó eséllyel felbukkan majd néha egy-egy kérdés is. Ezeket talán könnyedén elintézheted egy gyors válasszal, de lesznek olyanok is, amik nem kapcsolódnak a témához vagy bővebb kifejtést igényelnek. Ezek a kérdések tökéletes kiindulópontot biztosítanak következő bejegyzésedhez. Akár egy listát is készíthetsz a releváns kérdésekből, valahányszor megpillantasz egyet, hogy legyen miből meríteni, amikor nem jön az ihlet.

 

2. A Google Search Console teljesítményjelentése

A Google Search Console nem csak a feltérképezési hibákat mutatja meg. Vess egy pillantást az eszköz teljesítményjelentésére. Ez a jelentés megmutatja, hogy milyen keresőkifejezéseket használnak az emberek, amikre webhelyed megjelenik a találatok között. Akár olyan lekérdezéseket is találhatsz ezen a listán, amikről talán eszedbe sem jutott volna írni.

 

Tegyük fel, hogy van egy anyuka-blogod, és észreveszed, hogy valaki a [tejturmix terhesség alatt] kereséssel jutott el a webhelyedre. Lehet, hogy korábban már írtál a tejturmixokról és a várandósságról, csak éppen nem így egyszerre. Készíthetnél tehát egy cikket olyan tejturmix receptekről, amiket otthon is el lehet készíteni, és várandósság alatt is biztonságosan fogyaszthatók.

 

3. Pillants rá kulcsszókutatásodra

Ha webhelyed stabil SEO-val rendelkezik, akkor korábban bizonyára kulcsszókutatást is végeztél hozzá. Kell tehát, hogy legyen egy listád több száz olyan szóról és kifejezésről, amikre rangsorolni szeretnél. Persze egy kulcsszó önmagában még nem elég egy cikktémához, de kezdésnek jó.

 

Válassz egyet a long tail kulcsszavaid közül. Mit találnak az emberek, ha rákeresnek arra a bizonyos kifejezésre? Keress rá a Google-on, és nézd meg, hogy mit dob ki a kereső. Ez lesz a versenymezőny. Jók ezek a tartalmak? Tudnál jobbat csinálni? Meglehet, hogy a találatok láttán valami hasonlót akarsz majd írni, ami illik az aktuális keresési eredmények közé. Egy másik stratégia lehet viszont az is, hogy megpróbálsz valami olyat alkotni, ami kitűnik a többi közül, ha biztos vagy benne, hogy úgy is passzol a felhasználói szándékhoz.

 

Új cikkötletek az internetről

Cikk inline

4. Pinterest

A Pinterest nagyszerű ihletforrás, különösen bloggerek számára, ugyanis segíthet ötleteket találni következő témáidhoz. Keress rá olyan kulcszavakra, mint [blogbejegyzés ötletek] vagy [blog ötletek] és így tovább. Ha gyorsan szeretnél még több ihletet meríteni, akkor írd hozzá a keresésekhez a megcélzandó piaci rést is. Például: [blogbejegyzés ötletek anyukáknak] vagy [blogbejegyzés ötletek életmód bloggereknek].

 

Jó ötlet azonban óvatosnak lenni. Véleményem szerint a Pinterest a klikkcsalik melegágya, ahol könnyű beleesni a „mennyiség a minőség helyett” csapdájába. Koncentrálj, különben kifutsz majd az időből.

 

5. Az év napjai

A Days Of The Year (Az év napjai) egy olyan webhely, amin mindenféle bloghoz találhatsz némi ihletet. Ez a webhely összegyűjti azokat a vicces, bizarr és kellemes ünnepnapokat, amiket világszerte tartanak. Könnyen elvesztegethetsz néhány órát a böngészgetésével. Legyen azonban kéznél egy toll és egy jegyzettömb, mert garantáltan temérdek ihletet meríthetsz majd belőle.

 

Minden piaci résnek megvannak a maga napjai. A legendás lények rajongója vagy? Április 9-e az „unikornisok napja”. Létezik továbbá a „koboldok napja” és a „vonyíts a Holdra” nap is. Május 25-e a „törölközők napja”, ami például jó ötleteket adhat az utazó és életmód bloggereknek. Például „Hogyan őrizd meg törölközőid puhaságát” vagy „Ha ezt elolvasod, soha többé választasz rossz törölközőt magadnak”.

 

6. Más blogok és bloggerek

Az internete tele van ihlettel cikkötletekhez, és ezekre rengeteg helyen rátalálhatsz. Talán követsz más bloggereket, akik inspirálnak téged. Ha új ötleteket szeretnél, akkor egy remek módszer elolvasni néhány blogbejegyzést, vagy akár szimplán végiggörgetni a cikkfolyamokon.

 

Csatlakozhatsz továbbá olyan Facebook csoportokhoz, amik a te szakterületeddel foglalkoznak, vagy olyanokba, amiket kifejezetten bloggereknek alapítottak. A többi bloggerrel folytatott beszélgetések során garantáltan megmozdulnak majd a kreatív fogaskerekeid! Persze ügyelj rá, hogy ne másold át mások ötleteit, és hogy említsd meg azokat, akik besegítettek a cikkek elkészítésében.

 

Új cikkötletek hétköznapi életedből

7. Aktualitások

Ha szeretnél még több cikkötlettel előállni blogodra, akkor próbálj meg saját szakterületed nézőpontjából megközelíteni egy aktuális eseményt. Ehhez jó, ha jelen vagy néhány hírportálon, vagy beállítasz néhány értesítést bizonyos témákra. Később aztán megírhatod ezek saját verzióit blogodra, hogy passzoljanak annak küldetéséhez.

 

Egy rettenetesen releváns példa erre a jelenlegi COVID-19 járvány. A vírus mindenkire hatással van, ezért értelemszerűen érdemes írni róla (anélkül, hogy kihasználnád a helyzetet, vagy lejárt sablonokra támaszkodnál). Ha van egy anyukáknak szóló blogod, akkor írhatnál arról, hogy hogyan töltsék a karantént gyermekeikkel. Ha azonban egy marketing blogod van, akkor megoszthatsz néhány tippet azzal kapcsolatban, hogy a cégek hogyan maradhatnak láthatók ügyfeleik számára. Egy gasztroblogger összegyűjthet néhány egészséges receptet konzerv hozzávalókból, és így tovább.

 

8. Hétköznapi teendőid

A munkád során kialakuló helyzetek szintén remek cikkötlet-források lehetnek blogodra. Írhatsz azokról a dolgokról, amik a napok során történnek veled, és hogy hogyan kezeled őket. Írhatsz akár arról is, hogy mit csinálsz, amikor ügyfeleid vagy munkatársaid egy bizonyos problémával találják szembe magukat. Könnyen lehet, hogy mások is ilyen problémákkal küzdenek, és az internethez fordulnak majd tanácsért.

 

Ha valódi helyzetekről írsz, akkor ne felejtsd el tiszteletben tartani ügyfeleid, barátaid és munkatársaid magánéletét, és engedélyt kérni, hogy felhasználhasd történeteiket blogodon. Például egy terapeuta a mentális egészségről oszt meg tippeket a blogján, és sok hasznos példát sorolhatna fel azokból az esetekből, amikkel praxisán belül találkozott. Ilyen esetben elengedhetetlen, hogy megváltoztassa a szóban forgó személyek neveit és adatait, hogy megőrizze páciensei magánéletét, és persze praxisa jövőjét is.

 

9. Gondolkodj tiszta fejjel

Lehet, hogy pont az okozza az ihlet hiányát, hogy túl sokáig ülsz az asztalod előtt a képernyőt bámulva. Ideje változtatni a környezeteden. Menj ki egy rövid sétára, ha teheted. Ha ez éppen nem lehetséges, próbálj valami mást kitalálni, amivel kitisztíthatod a gondolataidat.

 

Csak te tudhatod, hogy neked mi válik be, legyen az meditáció, horgolás, aktív testmozgás vagy egy kis játék a kutyáddal. Lazíts, és próbálj egy kicsit mára gondolni. Amikor aztán visszalépsz a számítógéphez, valószínűleg több ihleted lesz, mint korábban.

 

10. Vezess egy listát cikkötleteidről

A megoldás nagyon egyszerű is lehet: vannak napok, amikor tele vagy cikkötletekkel blogodra, és lesznek olyanok is, amikor nem. Készülj fel tehát azokra a napokra, amikor nem jön az ihlet azzal, hogy összeírsz néhány cikkötletet blogodhoz. Nem számít, hogy egy papírra írt lista ez, vagy valami, amit a telefonodba pötyögsz be. Valahányszor eszedbe jut egy új cikkötlet, írd le azt. Később aztán, ha nem jön az ihlet, lesz miből dolgoznod.

 

Összegezve

Ne ess kétségbe, ha nem jutnak eszedbe cikkötletek blogodhoz. Az ihlet mindenütt ott van: webhelyeden, az interneten és a való világban is. Néha csak egy újfajta nézőpontra vagy módszerre van szükséged, hogy újra írni kezdhess.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/tips-for-blog-ideas/

Marketing stratégia Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.05.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
875 370
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Wiki

Mi a wiki jelentése?   A wiki egy felhasználók által...

Árbővítmény

Mi az az árbővítmény? Az árbővítmények...

HTML email

Mi is az a HTML email? A HTML email használata egy kreatívabb, gazdagabb...

Újraeladási jog

Ha egy újraeladási joggal rendelkező ebookot vagy szoftvert vásárolsz...

Hotel marketing

Mi az a hotel marketing? A hotel marketing (vagy szállodamarketing) azokat a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.