Digitális marketing trendek 2023-ra: ezeket érdemes szemmel tartanod!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezek lesznek 2023 legfontosabb B2B digitális marketing trendjei

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó


A digitális marketing világa folyamatosan változik, így a legújabb innovációkra általában nem kell sokat várni. Ilyenkor persze mindig erős a csábítás, hogy az ember belevesse magát az összes izgalmasabb trendbe, ami úton-útfélen szembe jön vele. Éppen ezért fontos tisztában lenni vele, hogy mely új digitális marketing trendeket lesz érdemes szemmel tartani 2023-ban, illetve 2022 hátralévő részében.


Mai cikkünkben ezekről lesz szó.
 

digitális marketing trendek

1. Átalakulóban az analitika világa

A Google bejelentette, hogy 2023 július 1-től kezdve megszűnik a Universal Analytics, közismertebb nevén a jelenlegi Google Analytics szolgáltatást. A legtöbb B2B marketinges ezzel az eszközzel méri webhelye aktivitását, úgymint a látogatásokat, a konverziókat és egyéb fontos mutatókat.


A Universal Analytics helyét az új Google Analytics 4 (GA4) veszi át, ami egy sokkal hatékonyabb és modernebb megoldást kínál a felhasználók számára. A GA4 a hagyományos webhelyek mellett jobban működik e-kereskedelmi domaineken, illetve natív és webes alkalmazásokat is támogat. Ez azt jelenti, hogy egy sokkal átfogóbb képet képes festeni a felhasználók utazásáról, még akkor is, ha több eszközről veszik fel a kapcsolatot a márkákkal.


A változtatásra azért volt szükség, mert az elmúlt évek során szigorúbbá váltak a felhasználók adatkezelésével foglalkozó szabályozások. Kivezetésre kerülnek például a harmadik féltől származó sütik is, ami tovább nehezíti majd az adatgyűjtés folyamatát.


A marketingeseknek tehát nagyobb hangsúlyt kell majd fektetniük az organikus tartalmakra és a SEO-ra.

 

2. Egyre kevesebben hirdetnek a Google-on

A járvány jelentősen átformálta a hirdetések rendjét a B2B marketingesek számára, különösen azoknál, akik korábban a Google-on hirdettek.


A kattintások ára (CPC) 2020 óta elszállt a platformon, és egyetlen jel sem utal arra, hogy ez a folyamat a közeljövőben lelassulna. Nem csoda tehát, hogy egyre több B2B márka fordul el a Google-tól, és viszi máshová a befektetéseit.


A Google Display Networknél sincs minden rendben. A robotok által generált forgalom az egekben jár (a kattintások 95%-át teszi ki), tehát megfelelő célzási opciók nélkül a felhasználók sosem fogják látni a hirdetéseket.


A B2B hirdetők tehát más platformokra vándorolnak, és a Microsoft hirdetési rendszerében, vagy épp a LinkedInen próbálnak szerencsét reklámjaikkal. Az utóbbi különösen hasznos a B2B szférában, hiszen a hirdetések munkahelyi pozíciók szerint is célozhatók. Ezen a szakembereknek létrehozott platformon olyan közönségeket érhetsz el, amilyeneket sehol máshol nem találsz meg. Tény, hogy a LinkedIn hirdetések nem olcsók, de a célzási opciók sokkal kedvezőbbek, mint a Google-on.

 

3. Tarolnak az influencerek

Az influencer marketing 2023 egyik legfelkapottabb digitális marketing trendjének ígérkezik. Ez a marketingmódszer már hosszú évek óta sikert sikerre halmoz, és erre a B2B márkák is kezdnek ráébredni.


A közösségi média tagadhatatlanul fontos szerepet játszik ebben. A nagyobb követőtáborral rendelkező személyek több embert érnek el, és rengeteget dobhat egy márka hitelességén, ha egy ilyen befolyásos személy a nevét adja annak termékeihez vagy szolgáltatásaihoz. Akár fizetett, akár ingyenes említést kap márkád valakitől egy ilyen platformon, ez csak a népszerűségedet erősíti.


Habár a B2B influencer marketing még nem tart ott, mint a B2C világában, minél előbb kezdenek el foglalkozni vele a vállalatok, annál nagyobb előnyre tehetnek szert versenytársaikkal szemben.

 

4. Kezd elmosódni a SEO és UX közötti vonal

A webhelyeken sokáig a SEO volt a legfontosabb digitális marketing szempont, hiszen mindenki jobb helyezéseket igyekezett elérni a Google találatai között. A kulcsszavak és visszahivatkozások mellett azonban manapság már épp olyan fontos rangsorolási tényező a felhasználói élmény (UX) is.


Számos régi SEO trükk elavultnak minősül – helyettük sokkal inkább azzal kell foglalkoznod, hogy kiváló felhasználói élményt nyújt a webhelyedre érkező látogatóknak.

 

5. Egyes trendek távozni készülnek

Egyes, korábban népszerű B2B digitális marketing trendek leköszönőben vannak. A metaverzum (a kiterjesztett és virtuális valóság újszerű alkalmazási módjai) csak rövid ideig érdekelte az embereket a Web3 (egy decentralizált internetmodell) pedig szintén nem hangzik olyan vonzónak, mint eleinte. Az NFT-ket több botrány övezi, mint amennyit össze lehetne számolni, a hangalapú keresések pedig egyáltalán nem olyan hasznosak a B2B marketingben, mint a B2C szférában.


A cégek igyekeznek a váltakozó hangalapú keresési trendekhez igazítani tartalmaikat. Ennek érdekében úgy fogalmazzák meg szövegeiket, mint egy kérdezz-felelek jellegű beszélgetést, hiszen ez a formátum jobban kedvez a hangalapú kereséseknek.

 

6. Az alapokra továbbra is figyelni kell

A B2B piac szintén egyre több figyelmet fordít a minőségi, hasznos tartalmakra, eltávolodva ezzel az automatikusan generált értéktelen alternatíváktól. Régebben minden a kattintásokról szólt – manapság a B2B partnerek is olyan tartalmakra vágynak, amiket egy intelligens ember írt, nem pedig egy gép.


Habár a mesterséges intelligencia rohamléptekkel fejlődik, még a tartalomszerzőknek még mindig nem kell fenyegetve érezniük magukat miatta.

 

7. Több hangsúly kerül az Interaktív tartalmakra

Az aktivitás nélkülözhetetlen a B2B marketingben. Az emberek azonban nem szeretik, ha ennek érdekében félrevezetik őket. Nem csoda tehát, hogy sok B2B marketinges kezdett el chatbotokat, kvízeket és egyéb interaktív eszközöket bevetni, amik a felhasználók számára is segítenek tisztában látni a dolgokat.


Egy szoftverfejlesztő cég például felméréseket küldhet ki ideális ügyfeleinek, akik ez alapján eldönhetik, hogy szükségük van-e egy modernebb szoftveres infrastruktúra kiépítésére. Egy marketingcég egy kérdőívet kínálhat az érdeklődőknek, akik a válaszadással megtalálhatják a nekik megfelelő marketingcsomagot, és így tovább.

 

8. A videók továbbra is az élen járnak

A videók a 2023-as digitális B2B marketingben is fontos szerepet játszanak majd, épp úgy, ahogy eddig tették. Habár sokan csak azért foglalkoznak a videóval, mert az elmúlt években minden második marketingtrendes cikkben olvashattak róla, konkrét oka is van annak, hogy ennyire népszerű: a felhasználói élmény.


Ha olyan témákban készítesz tartalmakat, amiket egy videóban lehetne a legjobban kifejezni, akkor használd ki ezt a formátumot. Ha csak azért készítesz videókat, mert „a videók népszerűek”, akkor ne erőlködj velük.


A videók népszerűsége kétélű fegyver, és az internet tele van velük – az emberek csak akkor hajlandók megnézni egy-egy felvételt, ha annak valami értelme is van, és nem minden témát érdemes videós formátumban feldolgozni. Fordítsd ezeket az erőforrásokat olyan tartalmakra, amik jobban passzolnak közönséged igényeihez.

 

9. A felhasználói tartalmak egyre népszerűbbek

A B2B cégek kezdenek rájönni, hogy a felhasználói tartalmak segítségével nem csak több embert érhetnek el, hanem több aktivitásra és bizalomra is szert tehetnek velük. A fogyasztók lényegesen jobban bíznak más ügyfelek tartalmaiban (képek, vélemények stb.), mint abban, amit egy cég magáról állít.


Manapság bárkiből lehet tartalomkészítő – a legtöbbeknek ott van a zsebében egy telefon, amivel képeket és videókat készíthetnek, hogy aztán megoszthassák őket ismerőseikkel kedvenc közösségi platformjaikon. Érdemes tehát élni ezzel a lehetőséggel digitális B2B marketingedben.
 

10. Marketingügynökséggel együttműködők előnyben

A digitális B2B marketingre óriási verseny jellemző, és a cégek többsége rengeteg pénzt és időt fordít arra, hogy megpróbáljon kiemelkedni a konkurencia által keltett hangzavarból.
Sok cég persze nem képes lépést tartani a folyamatosan változó marketingtrendekkel, hiszen olyan más fontos dolgokkal kell foglalkozniuk, mint a partnerekkel való együttműködés, a minőségbiztosítás vagy az ügyfélszolgálat. Ezek már önmagukban komoly feladatok, és sokaknak eszükbe sem jutna egy átfogó digitális marketingkampány kialakítása és kivitelezése – egyszerűen túl nagy falat minden más mellett.


Egy digitális marketing ügynökség többéves tapasztalatra épülő támogatást és megoldásokat kínálhat céged számára. Míg te azzal foglalkozol, hogy minden rendben haladjon a kulisszák mögött, addig egy ügynökség a te nevedben népszerűsíti majd márkádat ideális célközönséged számára. Ezzel nem csak rengeteg időt spórolsz meg, hanem a marketingbe befektetett összegek is többszörösen megtérülnek majd.
 

 

Gyakori kérdések

Mely a legfontosabb digitális marketing trend a SEO területén?

A webhelyeken sokáig a SEO volt a legfontosabb digitális marketing szempont, hiszen mindenki jobb helyezéseket igyekezett elérni a Google találatai között. A kulcsszavak és visszahivatkozások mellett azonban manapság már épp olyan fontos rangsorolási tényező a felhasználói élmény (UX) is. Számos régi SEO trükk elavultnak minősül – helyettük sokkal inkább azzal kell foglalkoznod, hogy kiváló felhasználói élményt nyújt a webhelyedre érkező látogatóknak.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!