Mire jó a marketingben és a keresőoptimalizálásban az AI és mire nem?
Ma már minden marketinges és SEO szakember használ valamiféle mesterséges intelligenciát a keresőoptimalizálás vagy az egyéb marketing folyamatok során. Sokan azt mondják, az AI megtisztítja a marketing tanácsadói piacot is, a kis, egyszemélyes vállalkozásokra nem lesz szükség, hiszen azt, amit ők tudnak, a mesterséges intelligencia pótolhatja. Félni kell-e a mesterséges intelligenciáktól a marketingeseknek illetve a SEO tanácsadóknak? Igen. Ez a határozott véleményem. Ha nem alkalmazkodnak, ha nem újulnak meg, jelenlegi szerepüket könnyen átveszi az MI. Az AI vagy MI, azaz a mesterséges intelligencia éppen most fordítja a feje tetejére az online marketinget, és sokan kíváncsiak rá, hogy mit tartogat a jövő a SEO szakemberek számára.
Nézzük tehát meg, hogy milyen forradalmi AI újítások vannak kilátásban az előttünk álló esztendőben, mire lesz képes a mesterséges intelligencia a marketingben és a keresőoptimalizálásban. Mi a Marketing Professzoroknál sokféle AI-t alkalmazunk széleskörű feladatokra. Sok mindenre NEM ALKALMAS azonban az MI, amire mások használják, vagy gondolják, hogy használhatják.
1. Tökéletesített ügyfélélmény az MI segítségével
2. SEO célú tartalmak létrehozása és optimalizálása – csak óvatosan
A legnagyobb tévhit és probléma az, hogy sokan azt hiszik, a mesterséges intelligenciával közvetlenül és egyszerűen írhatnak weboldalukra landing pageket, vagy blog posztokat. Ugyan a természetes nyelvfeldolgozást (NLP) használó AI algoritmusok egyre jobb minőségű, releváns, keresőoptimalizált tartalmak előállítására képesek. Ezek az eszközök továbbá a már létező tartalmak elemzéséhez és optimalizálásához is használhatók, javítva ezzel azok olvashatóságát, kulcsszóhasználatát és egyéb jellemzőit. NEM alkalmas azonban az AI egy az egyben SEO szövegek írására, jelenleg. Az AI által írt szövegeket szerzőjogi és tartalommásolási szempontok végett is alaposan át kell írni, ha azt szeretnénk, hogy hosszú távon segítsen a keresőoptimalizálásban.
3. Optimalizálás a hangalapú keresésre
A hangalapú eszközök elterjedésének köszönhetően az AI-alapú SEO stratégiáknak a hangalapú kereséseket is figyelembe kell venniük. Mivel az AI algoritmusok képesek a természetesen fogalmazott szövegek értelmezésére, a webhelyek sokkal hatékonyabban célozhatják majd meg tartalmaikkal a hangalapú keresést használókat.
4. Strukturált adatok használata
Az AI megkönnyíti a strukturált adatok alkalmazását, megkönnyítve ezzel a webes tartalmak értelmezését a keresőmotorok számára. Az AI algoritmusok által feldolgozott strukturált adatok jobb minőségű keresőtalálatokat eredményeznek, ami nem csupán a felhasználói élménynek tesz jót, hanem a rangsorolásnak is. A strukturált adatok elemzésére a Marketing Professzorok saját fejlesztésű AI-t használ.
5. Mobil-első indexelés
Az AI-alapú eszközök abban is segíthetnek a webhelyeknek, hogy megfeleljenek a mobil-első indexelés elvárásainak – ez a modern SEO egyik „mumusa”, ha úgy tetszik. A mesterséges intelligencia képes elemezni a mobilhasználók viselkedését, hogy a cégek igazán felhasználóbarát felületeket és élményeket kínálhassanak meglévő és leendő ügyfeleiknek.
6. Prediktív elemzés
A mesterséges intelligenciával működő algoritmusok hatalmas adatgyűjteményeket képesek feldolgozni, hogy azonosítani tudják a bennük rejtőző mintákat és összefüggéseket – a SEO trendeket, a legjobb kulcsszókat, a felhasználók viselkedését és így tovább. A prediktív elemzésnek köszönhetően a marketingesek előrelátóan igazíthatják stratégiájukat a közelgő változásokhoz, hogy egy lépéssel a versenytársaik előtt járhassanak.
7. Képek és videók felismerése
Az AI kép és videófelismerő ezközökkel a keresőmotorok lassan a vizuális tartalmakat is képesek lesznek értelmezni. Ez azt jelenti, hogy a képek és a videók minden eddiginél fontosabb eszközökké válnak majd a SEO-ra, és a kereső felhasználók relevánsabb multimédiás anyagokat látnak majd a találatok között.
8. Helyi SEO
Az AI eszközök a helyi keresésekben megjelenő mintákat is képesek felismerni, hogy a cégek ezekre a lekérdezésekre is hatékonyabban optimalizálhassák tartalmaikat. A helyi szándék értelmezése felhatalmazza a marketingeseket, hogy célzottabb helyi tartalmakat hozzanak létre, amivel igazán személyesen szólíthatják meg a környékbéli közönségeket.
9. Automatikus SEO auditok
Egy teljeskörű SEO audit lefolytatásához elengedhetetlen egy gondolkodó ember (jelenleg), azonban a havi szintű, vagy állandó jellegű SEO elemzéseknek egy fontos eszköze a MI. A jövőben a webhelyek SEO teljesítményének elemzése is AI eszközökkel zajlik majd (habár bizonyos helyeken ez már most is így zajlik). Az ilyen AI eszközök részletes jelentéseket kínálnak és konkrét javaslatokat tesznek az esetleges hiányosságok pótlására, illetve a problémák kijavítására.
A Marketing Professzorok által kezelt weboldalak SEO paramétereit saját fejlesztésű AI-nk felügyeli, napi szinten.
10. Chatbotok a fokozott ügyfélélményért
A mesterséges intelligenciát használó chatbotok azonnali, személyre szabott válaszokat és megoldásokat kínálnak a felhasználók számára. Ezek a valós időben zajló beszélgetések nem csak elégedettebb ügyfeleket eredményeznek, hanem temérdek hasznos felhasználói adat begyűjtésére is lehetőséget nyújtanak a szervezetek számára.
11. Kiberbiztonság és SEO
Habár sokan tartanak tőlük, a felelősségteljesen és kellő hozzáértéssel használt AI algoritmusok pont, hogy biztonságosabbá tehetik a webhelyeket a különböző digitális támadásokkal szemben. A webhelybiztonság a technikai SEO egyik fontos szempontja, ráadásul nélkülözhetetlen a felhasználók bizalmának megnyeréséhez is.
12. Rendkívül precíz helyi célzások
Az AI „hiperlokális”, azaz fokozottan helyi adatok elemzésére is képes a célzott kampányok létrehozása érdekében. A helyi közönségek konkrét igényeit és preferenciáit figyelembe véve a cégek képesek rendkívül személyre szabott helyi tartalmakat is előállítani, ami fokozott aktivitásra ösztönzi a felhasználókat. Erre persze a Google is felfigyel majd.