Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Ha Te is szeretnél ilyet rendelődnek, kattints IDE!
A lehetséges páciensek többsége manapság a digitális közegben mozog, ezért praxisod online jelenléte – webhelyed, közösségi profiljaid, online hirdetéseid stb. – kulcsfontosságú szerepet játszanak a folyamatos növekedésben. A Pew Research egyik friss kutatása szerint a fogyasztók 77%-a fordul az internethez, ha fogászati kezeléseket vagy fogorvosokat szeretne keresni. Ezek a lehetséges páciensek egyre gyakrabban használják okostelefonjukat és egyre többször indítanak helyi jellegű kereséseket is. A Google adatai szerint a „közelben” jellegű keresések 84%-a mobileszközökön történik. Ezért fontos, hogy fogászati pácienszerzési stratégiádat ezeknek az online trendeknek megfelelően alakítsd ki.
Meglehet, hogy már most van egy korábban kialakított, több csatornára is kiterjedő online jelenléted, vagy éppen most szeretnéd kiépíteni azt a nulláról. Akármilyen helyzetben is vagy, az alábbi fogászati marketing technikák segítenek majd céljaid elérésében, ahogy drasztikus növekedéseket hoztak azoknál a fogászati rendelőknél is, akiknek dolgozunk.
Egy Google Cégprofil (korábban Google Cégem) adatlap elkészítése valószínűleg a legfontosabb dolog, amit fogászati marketinged érdekében megtehetsz. Ez az adatlap helyi fogászati SEO stratégiád központja.
A Google Cégprofil adatlap lényegében egy hitelesített információforrás fogászati praxisodról – az érdeklődők megtalálják rajta a nyitva tartást, a rendelőről készült képeket és sok egyebet is, amiket a Google egy pozitív keresőélmény érdekében fontosnak tart. Egy megfelelően kitöltött Google Cégem adatlappal többféle releváns keresésre is megjelenhetsz, valahányszor ideális pácienseid fogorvost szeretnének találni maguknak a közeledben.
Ez a folyamat a következőképpen zajlik:
Egy adatlap létrehozása után ki kell töltened az összes szakaszt. Ez nagyon fontos, mert az adatlapokon feltüntetett információid automatikusan megjelennek majd a Google „helyi csomag” találataiban is. Ezek azok a helyi cégek, amelyek fizikailag a legközelebb helyezkednek el a kereső felhasználóhoz.
Habár minden lehetséges adatot célszerű megadni, semmiképpen ne hagyd ki az alábbiakat:
Ne felejts el időnként ránézni ezekre az adatlapokra, és ellenőrizni, hogy minden információ naprakészen szerepel-e rajtuk, illetve milyen véleményeket hagytak ott pácienseid. Mert bizony a Google Térkép adatlap, ahogy sokan nevezik, egyre népszerűbb a pácienesek körében. Egyre népszerűbb ott a véleményezés is, főleg akkor ha erre incs más lehetősége a csalódott pácienseknek. A független értékelések pedig döntő tényezők lehetnek fogorvos választása esetén! A véleményeket így hát mi ügyfeleinknél mindig monitorozzuk, és kezeljük.
Meglehet, hogy neked van a legszebb és legjobban felszerelt fogászati rendelőd az egész városban, de nem sokat érsz majd vele, ha nincs hozzá egy modern, keresőoptimalizálásra alkalmas webhelyed.
Webhelyed általában lehetséges pácienseid első találkozási pontja praxisoddal, ezért elengedhetetlen, hogy pozitív benyomást tegyen rájuk.
Egy igazán jó fogászati webhely:
Az internetezők túlnyomó többsége a webhelydesign alapján ítéli meg a cégeket, és ezen felhasználók nagy része képes azonnal otthagyni egy webhelyet, ha az nem tetszik neki vagy nehezen navigálható. Ez persze ugyan úgy igaz a webhely asztali és telefonos verziójára is. A mobilos optimalizálás, az oldalsebesség és a biztonság mind rendkívül fontos szempontok.
A felhasznlóbarátság és a keresőoptimalizálás is egy olyan know-how, melyet hosszú időbe tellik megszerezni. A Marketing Professzorok 20+ éves működése alatt kialakítottunk egy olyan honlapmotort, mely ezeknek a feltételeknek megfelel, így ügyfeleink marketing rendszere messze a konkurensek felett teljesít.
Ha szeretnél Te is egy ilyen marketing stratégiát, vedd fel a kapcsolatot velünk most, itt!
Ha szeretnél minél több lehetséges pácienseddel kapcsolatba lépni, akkor muszáj leszel a SEO-val is foglalkozni. Mint az fentebb elhangzott, az emberek többsége az interneten keres magának fogorvosokat, lehetőleg valahol otthonuk közelében. Éppen ezért számos fogorvos helyi keresőoptimalizálással igyekszik fellelhetőbbé tenni praxisát ezeknek a lehetséges pácienseknek. Tapasztalatunk szerint a keresőoptimalizálás a leginkább kifizetődő marketing eszköz egy fogászat esetében: ebből jön a legolcsóbban a legtöbb páciens bejelentkezés!
Ha a cikk előző két pontja már meg van, akkor már most remek úton haladunk egy stabil SEO stratégia kialakításához. Egy Cégprofil adatlap és egy igényes webhely létrehozása mellett azonban további optimalizálási feladatok is várnak egy fogászati marketingesre. A Marketing Professzorok kiemelkedő sikerei a keresőoptimalizálás terén nem csak a nagyon jól keresőoptimalizálható, egyedi honlapoknak köszönhetők, hanem annak a SEO stratégiának is, melyet kidolgozunk ügyfeleinknek.
Ellenőrizünk kell webhelyed sebességét a Google PageSpeed Insights eszközzel, és ki kell találnunk, hogy hogyan gyorsíthathatjuk fel weboldalaid működését. Sok esetben ez csak egy új weboldallal lehertséges.
Rendszereznünk kell fogászati webhelyed szerkezetét (kategóriaoldalak, aloldalak, blogbejegyzések stb.) – rengeteg orvosi webhely rendezetlenül prezentálja tartalmait, amiken így nagyon nehéz eligazodni.
Optimalizálnunk kell URL-eidet, a meta tageket, a képek alt tagjeit és az oldalak címsorait (H1, H2 stb.) – nem felejtve el kulcsszavaidat is alkalmazni ezekben a mezőkben, ahol indokolt.
Szerezznünk kell egy SSL tanúsítványt és biztosítsuk látogatóid érzékeny adatait böngészésük során.
Ki kell dolgozzunk hosszabb, tartalmakkal teli oszlopoldalakat minden főbb szolgáltatásodhoz és hivatkozz ezekre a kapcsolódó oldalaidról.
Hivatkozznunk kell hiteles webhelyedre és össze kell kötnünk saját, egymáshoz kapcsolódó oldalaidat is belső hivatkozásokkal.
Kerülnünk kell továbbá a semmitmondó, helykitöltő tartalmakat. Törekednünk kell inkább arra, hogy szakmai tudásod felhasználásával informáld és felvilágosítsd azokat a látogatókat, akik érdeklődhetnek szolgáltatásaid iránt. Írjunk a problémáikról és megoldásaikról. Foglalkoznunk kell a kétségeikkel és meg kell válaszold a leggyakoribb szakmai kérdéseiket érthető, hétköznapi nyelvezettel.
Egy stabil kulcsszóstratégia kialakításával nem csak hasznos kulcsszavakat, hanem temérdek tartalomötletet is összegyűjthetsz.
Milyen állapotban van a blogod? Van egyáltalán? Az elavult, rendezetlen, irreleváns blogtartalmak a fogászati webhelyek gyakori hiányosságai és kihagyott lehetőségei. Blogod segítségével értékeket kínálhatsz pácienseid számára, jobban rangsorolhatsz a keresőtalálatok között és szaktekintélyként pozícionálhatod márkádat a fogászat területén.
Mindezek érdekében készítsünk tartalmakat az alábbi témákról:
A témákat együtt kitaláljuk, sok minden függ a kulcsszókutatás eredményeitől. Ha szeretnéd meg is írjuk fogorvosi szakmai tartalmaidat is.
Rengeteg témát találtunk jónak az elmúlt években, ha te akarod írni a tartalmakat és nem tudod, hogy hogyan láss hozzá, akkor először javíts ki egy helytelen feltételezést. Számos páciens az ilyen téves feltételezések miatt kerüli a fogorvosokat. Sokan például azért nem mennek el egy általános vizsgálatra sem, mert nem éreznek fájdalmat, és azt feltételezik, hogy minden rendben van a szájukban. Egy blogbejegyzésben tehát elmagyarázhatod, hogy egyes fogászati problémák sokáig nem okoznak fájdalmat, ezért nagyon fontos rendszeres vizsgálatokra járni.
Írhatsz továbbá olyan felkapott témákról is, mint a „természetes” otthoni fogfehérítés. Sokan keresnek rá az aktív szénre a fogfehérítés kapcsán, ezért egy blogbejegyzésedben elmagyarázhatod, hogy milyen előnyei és hátrányai vannak az ilyen házi praktikáknak, illetve, hogy milyen profi fogfehérítési szolgáltatásokat kínálsz pácienseidnek.
Az egészséges szájápolási szokások szintén felkapott és ötletekkel teli témakör. Sokan szeretnék megőrizni saját fogaikat, hogy elkerüljék a kellemetlen és költséges beavatkozásokat. Blogodon tehát rendszeresen érdemes lesz megosztani hasznos tippeket és tanácsokat az orális egészség megőrzése kapcsán.
A blogírással nem csak magasabb pozíciókat érhetünk el a keresőtalálatok között, hanem a meglévő és lehetséges páciensekkel kiépített kapcsolataidat is megerősítheted. Az emberek folyamatosan információk után kutatnak az interneten – mutasd meg, hogy egy tapasztalt, naprakész szaktekintély vagy, akivel bátran és bizalommal fordulhatnak problémáikkal.
Ha nincs elegendő időd vagy egyéb erőforrások hiányában vagy kénytelen hanyagolni blogodat, akkor jobb, ha egy ránk bízod ezt a feladatot. Ne feledd: rendszeresen kell új tartalmakat publikálnod blogodra, hogy a keresőmotoroknak és a felhasználóknak is bizonyíthasd szaktudásodat.
A világ közösségi platformjain összesen több, mint 3,5 milliárd felhasználó aktív és több, mint 54%-uk néz utána a közösségi médián a különböző termékeknek és szolgáltatásoknak, mielőtt megvásárolna valamit. Csak a Facebook napi 1,8 milliárd aktív felhasználóval számol. Nem kérdés tehát, hogy a közösségi platformok a fogászati marketing legfontosabb digitális eszközei közé tartoznak. Sok fogászati Instagram, Facebook és Tik-Tok oldalt vezettünk vagy koorindáltunk, így tudjuk, mi vezet Nálad is a sikerhez.
Íme néhány hasznos tipp, amik segítenek a legtöbbet kihozni praxisod közösségi profiljaiból:
Ha van egy olyan munkatárs a cégnél, aki szívesen szerepel a közönség előtt is, akkor kérd meg, hogy készítsen videókat az erre alkalmas platformokra (Instagram, Facebook, TikTok stb.) Ezekben a videókban kihasználhatod a legújabb trendek felkapottságát, közben pedig hasznos, értékes információkat oszthatsz meg célközönségeddel.
Ha szeretnél pácienseid érzelmeire hatni, akkor videókra lesz szükséged. A videó az internet, de legalább a közösségi média legnépszerűbb tartalomforrása, és az emberek többsége szívesebben ismerkedik meg egy termékkel vagy szolgáltatással videókból, mint más jellegű tartalmakon keresztül.
Üdvözlő és bemutatkozó videók: Készíts egy videót, amiben bemutatod márkádat és rendelődet leendő pácienseidnek.
Szolgáltatói profil videók: Külön videókat is készíthetsz munkatársaidról (például az orvosokról és ápolókról), hogy részletesebben is bemutasd őket. Legyen szó az oktatási hátterükről, szakmai tapasztalatukról, specialitásaikról, praxisfilozófiájukról és így tovább. A cél az, hogy az emberek megelőlegezzék bizalmukat ezeknek a szakembereknek és rajtuk keresztül praxisodnak is.
Fogászati kezelések és eljárások: Készíts videókat fogászati kezeléseidről, és magyarázd el, hogy mikre számíthatnak azok a páciensek, akiknek ilyen eljárásokra van szükségük. Az előtte/utána felvételek segíthetnek meggyőzni a kevésbé határozott vagy aggódó érdeklődőket.
Oktató jellegű videók: Beszélj a szájhigiénia megőrzéséről, a fogápolásról és az íny karbantartásáról. Magyarázd el, hogy miért fontos akkor is rendszeres vizsgálatokra járni, amikor az ember nem érez fájdalmat szájában.
Gyakori kérdések és válaszok: Válaszold meg videókban pácienseid leggyakoribb kérdéseit a népszerű beavatkozásokkal, az érzéstelenítéssel, a biztosításokkal és egyéb népszerű témákkal kapcsolatban. Kérdezd meg munkatársaidtól, hogy mely kérdéseket hallják a leggyakrabban a telefonon keresztül, emailben, személyesen vagy a közösségi médián.
Habár fontos szerepet játszanak dentális marketingstratégiádban, a videók elkészítése nagy mennyiségű időt és más erőforrásokat igényel. Szerencsére nem muszáj mindjárt stúdiófelszerelésbe fektetned – egy jó mikrofon, egy állvány/stabilizátor, néhány lámpa és egy modern okostelefon elegendő lesz ahhoz, hogy megfelelő minőségű felvételeket készíts az internetre. Ami pedig a szerkesztést illeti – nem kell túlzásba vinned. Ha pedig készen állsz szintet lépni videóiddal, akkor érdemes egy profit felkérni ezekre a feladatokra.
Ne feledkezz meg a felhasználói tartalmakról sem. Nem mindig muszáj saját tartalmakat posztolnod a közösségi médiára – a felhasználók által készített tartalmakat is érdemes hasznosítani azzal, hogy hozzászólsz ezekhez vagy megosztod őket praxisod profilján.
Videós tartalmaidat első sorban erre a négy platformra készítsd el (ügyelve rá, hogy mindenhová a megfelelő formátumban kerüljenek fel, ha egy-egy videót több platformon is megosztanál):
Ha több esélyt szeretnél, hogy praxisod a keresőtalálati oldalak tetején jelenjen meg a felhasználók előtt, akkor érdemes bevetned a PPC hirdetéseket is. Ezn hirdetések száma és a rájuk költött összegek folyamatosan csökkenthetőek, ahogy weboldalad keresőoptimalizáltsága mövekszik.
A megfelelően kezelt PPC hirdetések segítségével még a felkapottabb kulcsszavakkal is több forgalmat vonzhatsz a konverziókra kiélezett landing oldalaidra.
Oldaltörés
Íme a PPC rendszer működése (nagyon) nagy vonalakban:
A Facebook hirdetései hasonló elven működnek, azzal a különbséggel, hogy a felhasználókat nem a keresett kulcsszavak, hanem demográfiai adataik, érdeklődéseik és viselkedésük alapján célozhatod meg.
Ha PPC hirdetéseket szeretnél alkalmazni, akkor érdemes egy tapasztalt marketingügynökség segítségét kérni ehhez, szívesen segítünk. A PPC komoly tervezést és stratégiát igényel – a kulcsszókutatás, a hirdetések elkészítése és folyamatos optimalizálása még azok számára is időigényes feladat, akik hosszú évek óta ezzel foglalkoznak. Mi több, a helytelenül beállított PPC kampányok hajlamosak hamar felélni a teljes költségkeretet, de eredményeket ritkán hoznak majd.
Ha mégis saját magad szeretnéd kezelni PPC stratégiádat, akkor íme néhány hasznos tipp ehhez:
Az online vélemények rendkívül fontos szerepet játszanak fogászati marketingedben, ugyanis mind a keresőmotorok, mind a praxisoddal ismerkedő lehetséges páciensek fokozott figyelmet fordítanak rájuk. Beszéltünk korábban a Google Térképes véleményekről, melyeket kezelni kell, de sokkal jobb, ha oda csak azok a páciensek írnak véleményt, akik jót írnak. Igen, ezt el tudjuk érni. A visszajelzések az üzletmenet fejlesztésében is nagyon fontos szerepet játszanak.
Sajnos számos fogászati praxis teljes mértékben figyelmen kívül hagyja ezeket a visszajelzéseket, pedig az elégedett páciensek őszinte véleményei gyakorlatilag ingyen marketingnek számítanak. A fogyasztók több, mint 80%-a bízik legalább annyira az online véleményekben, mint abban, amit egy ismerősétől vagy családtagjától hall. Mi több, a páciensek 48%-a hajlandó kiszakadni a biztosítási hálózatából, ha elég pozitív véleményeket hall egy orvosról.
A helyi SEO szempontjából a Google Cégprofil adatlapra írt véleményeknek van a legnagyobb értéke, de érdemes azokra a platformokra is koncentrálnod, ahol pácienseid gyakran megfordulnak (pl. Facebook ajánlások).
Például:
Habár a Facebook hirdetésekről már egy korábbi pontban szó esett, ezek a reklámok annyira hasznosak lehetnek fogászati praxisod számára, hogy külön említést érdemelnek.
A helyzet az, hogy az organikus közösségi stratégiák már hosszú évek óta aktivitási és elérési problémákkal küszködnek, és sok esetben csak fizetett módszerekkel hozhatod ki a legtöbbet egy-egy platformból.
A Facebook hirdetései azért olyan hatékonyak mind a márkaismertség megszilárdítására, mind pedig az új érdeklődők bevonzására, mert rendkívül aprólékos célzási opciókat kínálnak. Egy tapasztalt külsős vagy saját marketinges nagyon kedvezően megtérülő kampányokat készíthet praxisod számára.
A Meta időről időre bővíti a Facebookon elérhető hirdetéstípusok listáját, a Facebook és Instagram hirdetések is nagyon sok pénzt tudnak elvinni, ha nem naprakész tudással rendelkező ember kezeli őket. De összességében az alábbi tanácsokat fogadd meg, ha a Facebook hirdetési rendszerét is szeretnéd alkalmazni fogászati marketingedben:
Mindeddig olyan technikákról volt szó, amelyek bizonyítottan működnek. Az alábbiakban azokat a gyakori hibákat ismerheted meg, amiket a sikeres fogászati marketing érdekében nagy ívben kell elkerülnöd.
Az egészségügyi szektor általában nagyon lassan igazodik a legújabb online marketing trendekhez. Ez azonban nem jelenti azt, hogy fogászati márkád is ölbe tett kézzel várhatja, hogy az iparág mozduljon valamerre.
Az online marketing világa folyamatosan változik, és ha releváns szeretnél maradni, akkor igenis készen kell állnod ezekre a változásokra, különben a versenytársak maguk mögött hagynak majd.
Egy naprakész stratégia minden cég számára nélkülözhetetlen, méghozzá iparágtól függetlenül. Csak azért, mert aktuális stratégiád jól működik még nem számíthatsz arra, hogy ez mindig is így marad majd. Ügyelj a legújabb trendekre és igazítsd ezekhez kampányaidat. Olvass külföldi marketing szakmai cikkeket és ezek alapján állíts be saját kutatásokat a helyi körülmények megismerésére.
Ha ugyan azt a fogászati webhelyet használod, mint három vagy négy évvel ezelőtt, akkor egy óriási frissítésre lesz szüksége. A webdesign trendjei rendszeresen váltják egymást, és ha webhelyed elavultnak tűnik, illetve nem felel meg a modern navigációs elvárásoknak, akkor a látogatók (értsd: lehetséges pácienseid) nem sok időt töltenek majd rajta. Egy elavultnak tűnő webhely nem túl bizalomgerjesztő a felhasználók szemében.
Egyes felhasználók egész egyszerűen nem foglalkoznak többet egy olyan webhellyel, ha nem találják elég vonzónak az elrendezését. Fogászati webhelyednek tehát nem csak technikailag kell naprakésznek lennie, hanem vizuálisan is.
A hagyományos hirdetési módszerekkel (TV, rádió, plakátok) szemben, amelyek nem igazán kínálnak célzási lehetőségeket, az online marketing segítségével pontosan azokat az embereket érheted el, akik ideális páciensek lennének praxisod számára.
Ha nem ismered a célközönségedet és nem az ő igényeik alapján alakítod ki marketingstratégiádat, akkor azzal nem csak az idődet, hanem a pénzedet is elpazarolod majd.
Egy gyermekfogorvos például egészen más marketingtaktikákat kell alkalmazzon, mint egy felnőtteket kezelő szájsebész. Szintén máshogyan néznek ki a magasabb és alacsonyabb jövedelmű pácienseket megcélzó stratégiák.
Tudd tehát, hogy kiket szeretnél elérni marketingüzeneteiddel, hogy valóban nekik fogalmazhasd meg őket.
A fogyasztók túlnyomó többsége keresőmotorokon (főleg a Google-on) keresztül ismer meg új helyi cégeket.
A helyi SEO egy nélkülözhetetlen taktika minden fogorvosi praxis számára. Hogy miért? Mert a helyi keresőoptimalizálással jelenhetsz meg az olyan felhasználók számára, akik a „fogorvos a közelben” és ehhez hasonló kifejezésekre keresnek rá. Ha pedig nem látják praxisodat a legfelső találatok között, akkor egy versenytársad webhelyét nézik majd meg.
A helyi SEO-val tehát rendelőd közvetlen környékén teheted fellelhetőbbé magad az online kereső páciensek számára. Ennek köszönhetően általában jóval enyhébb versenymezőnnyel kell számolnod, és könnyebben szerezheted meg a legelőkelőbb helyi pozíciót egy adott területen.
Online hírneved lehet a siker vagy a kudarc kulcsa praxisod számára, hiszen már egyetlen negatív vélemény is bemocskolhatja fogászati márkádat az érdeklődők szemében. Mi több, ezek a visszajelzések a helyi SEO fontos rangsorolási szempontjai is egyben.
A cikkben korábban azt a tippet olvashattad, hogy kérd ki pácienseid véleményét. Ennél azonban többet kell tenned a sikerek érdekében. Az online vélemények megfigyelése és kezelése segít megerősíteni márkád hírnevét, és felfedezni azokat a problémákat, amelyekkel sürgősen foglalkoznod kell.
Azon kívül, hogy visszajelzésre buzdítod pácienseidet, ügyelned kell rá, hogy reagálj is ezekre a véleményekre. Amikor elégedett pácienseknek válaszolsz, akkor szólítsd őket a nevükön, és köszönd meg a visszajelzésüket. Amikor negatív véleményekre reagálsz, akkor válaszolj minél előbb, kérj elnézést és próbáld meg privát csatornákon keresztül rendezni a problémákat.
Ne felejtsd el, hogy a páciensek egészségügyi adatait semmilyen nyilvános felületen nem adhatod ki, tehát a véleményekre írt válaszaidban sem.
Sok orvos hiszi azt, hogy elég, ha csak néha-néha frissítik blogukat a legfontosabb tudnivalókkal. Ennél már csak az a rosszabb, amikor egy egészségügyi webhely másolt, többször előforduló anyagokból építi fel tartalomkönyvtárát.
A Google nem nézi jó szemmel a többször előforduló tartalmakat, amelyek komoly problémákat okozhatnak a rangsorolásodban. Továbbá, ha egy tartalom többször is szerepel webhelyeden, akkor ezzel nem kínál arányosan több értéket is olvasóid számára.
Készíts saját, jó minőségű tartalmakat, amelyek közvetlenül kapcsolódnak célközönséged érdeklődési köreihez. Ezek az igényes tartalmak segítenek majd előkelő pozíciókat szerezni a Google találatai között, és bebizonyíthatod velük, hogy valóban értesz a szakterületedhez.
Ha sikereket szeretnél elérni marketingkampányaiddal, akkor tudnod kell, hogyan teljesítenek éppen. Ha nem követed nyomon kampányaid teljesítményét, akkor:
Függetlenül attól, hogy milyen eszközt használsz hozzá, az eredmények követésével mindig tisztában leszel marketingtörekvéseid teljesítményével. Az eredmények követése valójában az online marketing egyik legnagyobb előnye. Mi minden ügyfelünk marketing kommuinációjának eredményeiről részlertes jelentéseket készítünk, tudjuk minden fillérből mennyi nyereség lett. Ez elengedhetetlen a marketing munka optimalizáláshoz.
Számos egészségügyi szakember van, aki egymaga próbálja lerendezni online marketingjét. Ezek az orvosok hamar rájönnek, hogy egyszerűen nincs elegendő idejük és kapacitásuk marketingcéljaik elérésére.
Az online marketing egy rendkívül összetett feladatkör – semmiképpen nem olyasmi, amit melléktevékenységként végezhetsz. Bármennyire is egyszerűnek tűnik a egy weboldal összekattingatása egy WordPress rendszerben, vagy egy hirdetés feladása, mi, akik 20+ éve ezt minden nap végezzük, tudjuk, mennyi egyéb információ kell ahhoz, hogy olyan eredményeket érjünk el, mint amiket ügyfeleinknél elértünk.
Egy egészségügyiben is tapasztalt online marketing ügynökség leveheti a válladról ezeket a terheket. Egy jó ügynökség mindig naprakész a legújabb trendeket illetően, és pontosan tudja, hogy mire van szüksége az egészségügyi ügyfeleknek. Mindenki maradjon a maga szakmájánál, én sem húznám ki a feleségem fogát, bármennyire is egyszerűnek tűnik...
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 100
Átlagos értékelés: 4.9
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.