Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Az étterem marketinget sokáig kizárólag olyan módszerek alkották, amelyeket ma már „hagyományos” jelzővel illetnek. Ez azért van, mert az étterem marketing javarészt egy digitális közegbe, az internetre költözött át, lehetőséget kínálva ezzel az éttermeknek arra, hogy korszerű technológiákkal vehessék fel a kapcsolatot célközönségükkel (ideális vendégeikkel) és hogy hatékonyan népszerűsíthessék magukat.
Ez nem jelenti azt, hogy az étterem marketing egy kizárólag digitális tevékenység, hiszen a mai napig is fennmaradtak olyan hagyományos technikák, amelyeket számos étterem hatékonyan alkalmaz.
A következőkben az étterem marketing népszerű, bevált technikáiról olvashatsz:
Az Instagram böngészése során bizonyára veled is szembejött már néhány étvágygerjesztő kép egy-egy tál mutatós ételről,de persze egy étterem Facebook oldal vezetés is ugyanúgy fontos, mint az Instaragarm.
A mai vizuális világban, ahol mindenkinek a zsebében ott lapul egy fényképezésre és fényképnézegetésre alkalmas eszköz, a fogásokról készült fényképek az étterem marketing egyik alappillérét alkotják. Az emberek vizuális lények, ezért sok esetben egy-egy igényesen elkészített fotó is elég lehet ahhoz, hogy valaki ellátogasson éttermedbe.
Ha szeretnéd a legtöbbet kihozni az étterem marketing ezen aspektusából, akkor fontos, hogy egy profi fényképészt kérj fel fogásaid megörökítésére. Sokan okostelefonukkal vágnak neki ennek, pedig az ilyen képek elkészítése sokkal nehezebb, mint sokan hinnék. Persze nem muszáj az összes éttermedben készült képet egy profival elkészíttetni, de fő marketinganyagaidban mindenképpen minőségi képeket használj – így az étterem Instagram oldal vezetése valóban professzionálisan fog hatni.
Hogyan szerezzek több vendéget az éttermemnek? A válasz összetett, viszont a Google Cégem jelenlét egy jó kezdeő löket ehhez. A Google Cégem a Google saját nemzetközi céges adatbázisa, amire bárki ingyenesen regisztrálhatja vállalatát – például egy éttermet is. Ez az úgynevezett helyi étterem marketing legfontosabb lépése, ugyanis egy Google Cégem fiók lehetővé teszi, hogy éttermed a speciális térképtalálatok között is megjelenjen az éhes felhasználók kereséseire.
Éttermed Google Cégem adatlapján olyan alapvető információkat oszthatsz meg a kereső felhasználókkal, mint éttermed neve, címe, elérhetőségei, nyitva tartása, URL-je, az elfogadott fizetési módok, és így tovább. Ezen kívül megadhatsz egy rövid leírást, illetve képeket és videókat tölthetsz fel éttermedről. A felhasználók emellett véleményeket írhatnak létesítményedről és értékelhetik is azt.
Ha többet szeretnél tudni egy Google Cégem adatlap beállításáról, akkor ez az útmutató pontosan neked készült!
Hasonlóképpen a Google Cégemhez, a földrajzilag célzott hirdetések is az étterem marketing helyi részéhez tartoznak. A földrajzilag célzott hirdetések lehetővé teszik számodra, hogy egy bizonyos területen belül célozd meg az éhes keresőket, például éttermed 5 kilométeres körzetében, vagy az egész településen.
Ezzel biztosíthatod, hogy csak olyan felhasználók láthatják meg hirdetéseidet (és kattinthatnak rá azokra), akiket tényleg érdekelhet ajánlatod. Ezzel rengeteg pénzt spórolhatsz, hiszen kevesebb lesz a felesleges, nem igazán érdeklődő kattintás. Földrajzi célzást kínál többek között a Google és a Facebook is.
Apropó Google; tudtad, hogy a Google Ads éttermeknek is kiváló eredményeket tud hozni? A megfelelően beállított kampányok sok új vendéget csábítanak majd az éttermedbe.
Ha az étterem marketingről beszélünk, akkor egyszerűen muszáj szót ejtenünk az Instagramról is. Egy aktív Instagram jelenlét manapság elengedhetetlen ahhoz, hogy egy étterem vizuális tartalmaival kiemelkedhessen a versenymezőnyből.
Az Instagramon nem csupán a már emlegetett fogásokról készült képekkel gyönyörködtetheted el követőidet, hanem megörökítheted éttermed legszebb részeit és összességében kifejezheted, megerősítheted vele márkád identitását is. Oszd meg a rendezvényeken, rendhagyó ünnepségek alkalmával készült képeket, készíts rövid videókat, történeteket és egyéb vizuális tartalmakat, Instagram követőid éheznek. Ne hunyjunk persze afelett sem szemet, hogy mennyire fontos a Tiktok marketing az éttermeknek; számos példát láthatunk, hogy futnak fel itthoni éttermek napok alatt a TikTok videók hatására.
Ha részletesebben is érdekel az Instagram marketing, akkor itt olvashatsz róla bővebben!
Az email kommunikáció az étterem marketing másik fontos összetevője. Ahogy szép lassan egyre több ügyfeled emailjét szerzed meg (az ő beleegyezésükkel), úgy egyre többekkel kommunikálhatsz automatizált üzenetek (többnyire hírlevelek) formájában.
Az email marketing fontos része a személyre szabás is –a megfelelő marketingszoftverekkel vendégeid adatai alapján egyéni ajánlatokat, ajándékokat és tartalmakat küldhetsz nekik, amit sokkal nagyobbra értékelnek majd, mint a tömegesen szétszórt, általános üzeneteket.
A felhasználói tartalmak nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy egy szorosabb, személyesebb kapcsolatot alakíthass ki éttermed rajongóival és vendégeivel. Ez a kifejezés azokra az éttermeddel kapcsolatos tartalmakra (képekre, videókra, szöveges értékelésekre, stb.) vonatkozik, amelyeket vendégeid készítenek el. Az ilyen tartalmak hiteles bizonyítékok arra, hogy megéri ellátogatni éttermedbe.
Hirdess fényképversenyeket vendégeidnek, ahol a nevezéshez egy, az éttermedben készült fényképet kell megosztaniuk a közösségi médián egy speciális márkás hashtag kíséretében. A versenyzők között egy ingyen üveg bort, vagy egy egész fogást is kisorsolhatsz. A lényeg, hogy ezzel rengeteg publicitást nyer éttermed, hiszen vendégeid azon ismerőseihez is eljut híred, akik még sosem hallottak márkádról.
Egy-egy ilyen képet éttermed közösségi profiljain is megoszthatsz néha, hogy az újonnan érkező érdeklődők lássák, milyen jól érzik magukat az emberek nálad.
Manapság egyre több cég használ chatbotokat és más automatizált eszközöket az ügyfelek kisegítésére. Ezzel persze nincs semmi baj, de nem szabad megfeledkezni azokról a keményen dolgozó emberekről sem, akik a pult, vagy épp a színfalak mögött tevékenykedve biztosítják vendégeid kényelmét és élményeit.
Ezek az értékes dolgozók az étterem marketingben is fontos szerepet játszhatnak – mutasd meg őket munka közben! Azzal, hogy emberi arcokat helyezel éttermed neve mellé, sokkal emberibbé és barátságosabbá válik majd az érdeklődők szemében.
Éttermek weboldal készítése során egy blog szerves részét képezi a digitális marketing stratégiának. Nemcsak fellelhetőbbé teszi márkádat az online keresők számára, hanem egy érdeklődő közösséget is segít kialakítani köré.
Egy bloggal igazi személyiséget kölcsönözhetsz éttermednek. Oszd meg sikereidet, kudarcaidat, emlékezetes történeteidet, kedvenc receptjeidet, tippeket az éttermi etiketthez, készíts interjúkat szakácsokkal, termelőkkel és más kulcsfontosságú személyekkel. Röviden: készíts olyan tartalmakat blogodra, amelyek hasznosak és értékesek lehetnek célközönséged, azaz ideális vendégeid számára.
Ahhoz, hogy blogoddal láthatóbbá válj az online keresők számára, SEO-ra, azaz keresőoptimalizálásra lesz szükséged, amiről itt olvashatsz bővebben!
Egy új éttermet óriási kihívás felfuttatni, éppen ezért érdemes ilyenkor mások népszerűségét igénybe venni, hogy étkezdéd neve minél több érdeklődőhöz juthasson el.
Felkérhetsz például egy gasztrobloggert (valaki, aki rendszeresen blogol éttermekről, gasztronómiáról és egyéb kapcsolódó témákról), hogy látogasson el hozzád, és próbáljon ki éttermedben egy ingyenes fogást. Ez után tapintatosan kérdezd meg őket, hogy lenne-e kedvük írni egy cikket blogukra tapasztalataikról.
Ha egy ingyenes fogással vártad az illetőt, akkor fontos, hogy ezt is megemlítse értékelésében, és ügyelj rá, hogy ne konkrétan jó értékelést kérj, hanem egy őszinte véleményt éttermedről. Jobb esetben még egy hivatkozást is kapsz majd az illető blogjáról ami sokat segít majd a fent említett keresőoptimalizálásban.
Ezek a gasztrobloggerek és a hasonló influencerek jelentősen megerősíthetik étterem marketingedet, függetlenül attól, hogy mekkora saját közönséget sikerült összeszedned magadnak.
Ahogy egyre többen használják okostelefonjaikat az internet böngészésére, úgy az étterem marketingben is egyre inkább előtérbe kerülnek a mobilhirdetések. Sok felhasználó utazás közben keres magának étkezdét a közelben, így ezt a fokozottan érdeklődő csoportot nagyon is érdemes külön megcélozni hirdetéseiddel.
A Google Ads felületén létrehozhatsz kifejezetten mobileszközökre szabott hirdetéseket is, amik pontosan ezt a célt szolgálják. Az mobilos hirdetések kifejezetten jól kombinálhatók a Googel Ads ajánlattétel-módosítóival is: például nagyobb ajánlatokat tehetsz bizonyos kulcsszavakra ebédidőben, vagy vacsora előtt, míg az éjszakai órákra jelentősen visszavehetsz ezekből.
Hasznos volt számodra a szótárunk?
Mondd el mennyire!
Szavazatok száma: 127
Átlagos értékelés: 4.7
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.