Fontos változásra kell figyelnie minden hirdetőnek: 2025. október 1-jétől új uniós szabályok lépnek életbe a politikai tartalmú hirdetések kezelésére. A Google Ads felhasználóinak mostantól nyilatkozniuk kell arról, hogy futtatnak-e politikai jellegű kamp...
Amit a Google szállodahirdetéseiről tudnod érdemes
Ma már nem kell figyelmeztetnünk rá, hogy az emberek túlnyomó része az interneten keres szállást, amikor utazást tervez. Bár a Booking.com és hazánkban a Szállás.hu elnyeli a keresések egy részét, cserébe viszont óriási közvetítői díjakat szed be a szállodáktól. A cél tehát az, hogy közvetlen foglalásra ösztönözd a felhasználókat, tehát rávedd őket arra, hogy weboldaladon foglalják le a szállásukat. Nos, számos marketing technika segít ebben, így a Google szállodahirdetései is.

Tudtad, hogy a google a világ legnagyobb keresőmotorja az összes keresései forgalom több mint háromnegyedét uralja? Habár ennek csak egy töredékét teszik ki a szálláskeresők, az így is több millió lekérdezést jelent napi szinten, amelyeket megcélozhatnál ajánlataiddal. Sokan nem tudják, de a google szállodahirdetésekkel is kedveskedik a szállástulajdonosoknak, amikkel kifejezetten a szálláskereső felhasználókat lehet megcélozni. Nézzük meg, hogy mik is ezek valójában!
Miért maradnál le ezekről a felhasználókról rossz, vagy gyakorlatilag nem létező online marketinggel? Hotel marketing tanácsadóként segítünk felépíteni és megvalósítani a stratégiád! Kattints IDE, és vedd fel velünk a kapcsolatot!
Mik azok a Google szállodahirdetések?
A Google szállodahirdetések egy metakereső platform a Google rendszerén belül. A platform lehetővé teszi a szállodatulajdonosok számára, hogy feltüntessék áraikat a közvetlenül a Google Keresőjében, és hogy az érdeklődő felhasználók összevethessék azokat a különféle online utazási irodák ajánlataival. A Google szállodahirdetések segítségével tehát megjelenítheted szállodád árait, szobatípusait, üresedéseit és egyéb hasznos információkat is, amelyek alapján a Google releváns hirdetéseket jeleníthet meg a szálláskereső felhasználók számára, akár a Google Keresőjét, akár a Google Térképet használják erre.
Ez a funkció egyre több települést lefed – általában elég csak beírni a keresőbe, hogy „szállodák
A térképre, vagy a több szálloda megtekintése opcióra kattintva megnyílik a Google Térkép, amin még több szállodatalálat látható az adott területről – itt a felhasználók már részletesebb szűrési opciókat is megadhatnak, például egy ártartományt. Ha a felhasználó talál egy szállodát, ami megtetszik neki, rákattintva még több információt és képet láthat róla, továbbá megtekintheti a korábbi vendégek véleményeit és a különböző utazási irodák árait is. A felhasználó a neki tetsző ajánlatra kattintva átkerül az adott partner (hirdető) webhelyére, hogy lefoglalhassa a szállását. A Google egyre több hangsúlyt fektet a szállodahirdetésekre, és még mindig kísérletezik vele, ezért az egész platform kinézete változhat az idők során.
Google Szállodahirdetések mobilon
Egyre több felhasználó böngészi az internetet mobileszközökről, és a Google természetesen igyekszik eleget tenni az ő elvárásaiknak is. A Google szállodahirdetései mobileszközökön is megjelennek a felhasználók számára és ugyanúgy használhatják is őket, ha foglalni szeretnének valahol.
Ezzel kapcsolatban érdemes észben tartani, hogy az okostelefonok kisméretű kijelzője miatt a felhasználóknak sokkal többet kell görgetniük, hogy több találatot is láthassanak. Ebből következik, hogy jó eséllyel a legfelülre kerülő szállodák kapják majd a legtöbb forgalmat erről a platformról.
Árcímkék
A mobilos Google szállodahirdetésekhez egy méretes, jól látható árcímke is tartozik. Ezen a címkén jelenik meg az is, ha valamelyik hirdető egy „kivételes ajánlatot” is kínál, ami lényegesen kedvezőbb a többinél. Az árcímkék főként azoknak a szállodáknak segítenek majd, amelyek hajlandók versenytársaiknál olcsóbb szállásokat kínálni.
Kisméretű eszköztár és térkép
A képernyő tetején megjelenő eszköztár lehetővé teszi a felhasználók számára, hogy szűrjék találataikat. Ha görgetni kezdenek a találatok között, az eszköztár minimalizálódik, de továbbra is a képernyő tetején marad. Ez egyrészt jobb felhasználói élményt nyújt a felhasználóknak, másrészt mindig előttük lesz egy emlékeztető, hogy érdemes szűrni a találatokon. Ennek köszönhetően nagyobb eséllyel találnak majd rá szállodádra minősített érdeklődők. A térkép a képernyő alján lebegő gombbal nyitható meg.
Hogyan segíthetik a Google szállodahirdetései a te szállodádat is?
Több közvetlen forgalmat biztosítanak
A Google statisztikái szerint a szabadidős utazók 60%-a, és az üzleti utazók 55%-a használja a keresőmotort utazásaik tervezése közben. Ha ehhez hozzáveszed, hogy a szállodahirdetésre kattintó felhasználók rögtön az adott partner (hirdető) webhelyére kerülnek, rengeteg közvetlen forgalmat szerezhetsz, ha sikerül meggyőznöd őket ajánlatoddal.
Ne feledd, hogy a Google szállodahirdetései asztali számítógépeken és okostelefonokon (illetve táblagépeken) is működnek, ráadásul általános és konkrétabb keresésekre is megjelenhetnek. Mindez csak még több lehetséges közvetlen forgalmat jelent szállodai webhelyedre.
Te kapod meg ügyfeleid adatait
Ha sikerül rávenned a leendő utazókat, hogy a Google szállodahirdetései között a te ajánlatodra kattintsanak rá, és így közvetlenül szállodád webhelyén foglaljanak, azzal kiesik a közvetítő fél az egyenletből. Ez többek között azért előnyös, mert így minden vendégadatot a te rendszeredbe kerül majd bele, nem pedig egy közvetítő utazási irodáéba. Ezek a foglalások továbbá sokkal jövedelmezőbbek is, hiszen nem kell drága közvetítői díjakat sem fizetned értük.
Hogyan kell licitálni a Google szállodahirdetésekre?
Akárcsak a google ads, a Google szállodahirdetések is ajánlattételi rendszerben működnek, tehát a partnereknek „licitálniuk” kell, ha szeretnék megjeleníteni hirdetéseiket az árlistában. Amikor a felhasználó kiválaszt egy szállodát, megjelennek neki azok a partnerek és áraik, amelyek ajánlatot tettek (lictáltak), hogy ezeket az árakat feltüntethessék az adott szálloda árlistájában.
Az elsődleges alaplistában azok a partnerek jelennek meg, amelyek a legjobban passzolnak a felhasználó igényeihez (támogatják az adott nyelvet, fizetőeszközöket, eszközt, stb.). A szűrt listában a rendszer csoportokba sorolja a hasonló árakat kínáló partnereket, majd ár szerint növekvő sorrendbe rendezi őket. A partnerek ez után minden árcsoportban az ajánlattétel értéke alapján kerülnek rangsorolásra. A legfelső 4-6 partner ez alapján jelenik meg a felhasználónak. Ha egy partner a foglalási ajánlattételnél kisebb értékű ajánlatot tesz, nem jelenik meg a találatok között, függetlenül attól, hogy melyik árcsoportba tartozik.
Az alap ajánlattétel értéke lehet fix egy szoba éjszakánkénti ára alapján, vagy a szoba árának egy százaléka is. Efelett megadhatsz ajánlattétel módosítókat, amelyek növelik vagy csökkentik ajánlattételedet a Google adott oldala, a felhasználó elhelyezkedése, a felhasználó eszköze, stb. alapján.
Hogyan javíthatod konverziós arányaidat?
Töltsd ki szállodád Google Cégem adatlapját
Amikor egy felhasználó rákattint szállodádra a találatok között, hogy többet is megtudjon róla, a rendszer szállodád Google Cégem adatlapjából veszi át az adatokat erre a felületre. Fontos tehát, hogy szállodád Google Cégem adatlapját megfelelően kitöltsd, hogy az érdeklődők minél többet megtudhassanak róla keresgélés közben. Az alapvető adatok (név, cím, telefonszám) mellett érdemes feltölteni néhány képet, egy rövid leírást a szállodáról és minden egyebet megemlíteni, amire egy utazónak szüksége lehet.
Foglalkozz a véleményekkel
A legtöbben, mielőtt pénzt adnának ki valamiért az interneten (legyen az egy új porszívó, egy előfizetés, vagy akár egy szállodai szoba), elővigyázatosságból utánanéznek, hogy másoknak milyen tapasztalataik voltak az adott termékkel vagy céggel.
Az előbb említett Google Cégem adatlapon a felhasználóknak lehetőségük nyílik véleményeket írni szállodádról, és értékelni élményüket egy 5 csillagos skálán. Az emberek manapság jobban bíznak idegenek véleményeiben az interneten, mint bármiben, amit szállodád állít magáról, ezért fontos, hogy adatlapodon minél több pozitív értékelés/vélemény szerepeljen.
Ezt persze úgy alapozhatod meg, ha kiváló minőségű vendéglátást biztosítasz ügyfeleidnek, de nem árt emlékeztetni őket arról, hogy hol írhatják meg véleményüket szállodádról, miután kijelentkeztek. Említsd meg a recepción, vagy küldj neki egy emailt 2-3 nappal az után, hogy elhagyták szállodádat, és kínálj egy hivatkozást is, ahol véleményezhetik szállodádat.