AdSense optimalizálás: Új „kapcsolódó keresés” funkcióval bővült a Google AdSense

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Új „kapcsolódó keresés” funkcióval bővült az AdSense

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az AdSense legújabb funkciója, a „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon”. Mit is kínál ez az új lehetőség, hogyan kell beállítani, hogyan működik?

AdSense optimalizálás: Új „kapcsolódó keresés” funkcióval bővült a Google AdSense

Új „kapcsolódó keresés” funkcióval bővült az AdSense

2002-óta működtetek online újságokat, az első az Agrároldal.hu volt. Sokáig nehéz volt egy online újság monetizálása, de a Google Adsense révén ez gyerekjátékká vált. Már a legkisebb oldalakból is könnyen pénzt tudsz termelni, ha nem is sokat. 2003-as bemutatása óta foglalkozom az AdSense optimalizálással, most egy új ötletet hoztam azoknak, akik használják a Google Adsenset.
Az AdSense legújabb funkciója, a „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon”. Szóval mit is kínál ez az új lehetőség?

 

Mi az a „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon”?

A Kapcsolódó keresés tartalomoldalakon a Google AdSense új funkciója. A funkció egy kontextuális navigációs felületet jelenít meg, amely az adott oldal tartalmához kapcsolódó keresőkifejezéseket jelenít meg a felhasználó számára.

 

Miután a felhasználó rákattint egy ilyen felajánlott kifejezésre, átkerül az adott publikáló webhely keresőtalálati oldalára. A találati oldalon a kattintott kifejezéshez kapcsolódó releváns tartalmak és keresési hirdetések jelennek meg.

 

Mire jó a kapcsolódó keresés funkció?

Ha engedélyezed webhelyeden vagy alkalmazásodban a funkciót, akkor olyan előnyökre számíthatsz:

 

  • Az első előny az, hogy fokozott felhasználói aktivitást nyújt, ami magába foglalja a sűrűbb webhelyforgalmat, a gyakoribb oldalmegtekintéseket, illetve a hirdetések gyakoribb megjelenései.
  • A második előny a releváns keresési hirdetések megjelenése. Az AdSense webhelyed saját keresőtalálati oldalain is megjeleníthet majd olyan keresési hirdetéseket, amelyek kapcsolódnak a felhasználó beírt kifejezéséhez.
  • A harmadik előny az, hogy folyamatos bevételt biztosít. Tartalmaiddal már alapból pénzt keresel az AdSense segítségével, ez a funkció pedig további lehetőségeket kínál arra, hogy hirdetéseket jeleníts meg a webhelyeden aktív felhasználóknak.
  • Az utolsó előny a jobb felhasználói élmény. Mivel te szabhatod meg, hogy hogyan jelenjenek meg a kapcsolódó keresések hirdetései, ezek természetesen illeszkedhetnek webhelyedre, így nem törik meg a felhasználói élményt.

 

A „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon” tehát egy kevésbé zavaró, természetesebb hirdetési forma látogatóid számára.

 

A felhasználók adatvédelme

A „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon” egy kontextuális egység, ami azt jelenti, hogy tartalma az oldal tartalmához igazodik. Ezen kívül a keresőtalálati oldalon megjelenő hirdetések célzását az is meghatározza majd, hogy a felhasználó milyen keresőkifejezésre kattintott rá. A Google így kerüli el, hogy a célzás ne a felhasználói adatok alapján történjen.

 

A kapcsolódó keresés funkció használata

Ha szeretnéd hozzáadni ezt a funkciót webhelyedhez vagy alkalmazásodhoz, akkor kérd az AdSense-fiókod kezelőjének segítségét. A funkció használatához többféle követelménynek is meg kell felelned.

 

Ha webhelyed tartalmaihoz nincs külön keresőfunkciód, akkor létre kell hoznod egyet.

A Google Súgója részletesen is bemutatja a folyamatot, de nagyvonalakban a következőket kell tenned:

 

  1. Hozz létre egy egyéni keresési stílust az AdSense fiókodban
  2. Döntsd el, hogy hová helyezd a keresősávot a tartalomoldalakon
  3. Másold ki a kódrészletet az AdSense fiókból és illeszd be azt a tartalomoldalakra
  4. Véglegesítsd a változtatásokat webhelyeden

 

A kapcsolódó keresés funkció statisztikái

Az új funkcióhoz statisztikáit is nyomon követheted. AdSense fiókodban tölcsérjelentést láthatsz a kapcsolódó keresés egységről.
Válaszd a „Jelentések > Új egyéni jelentés létrehozása” opciót, majd add hozzá a „Hirdetésformátum” lebontást > Mutatók szerkesztése > Tölcsérmutatók.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!