Új „kapcsolódó keresés” funkcióval bővült az AdSense

Az AdSense legújabb funkciója, a „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon”. Mit is kínál ez az új lehetőség, hogyan kell beállítani, hogyan működik?

AdSense optimalizálás: Új „kapcsolódó keresés” funkcióval bővült a Google AdSense

Új „kapcsolódó keresés” funkcióval bővült az AdSense

2002-óta működtetek online újságokat, az első az Agrároldal.hu volt. Sokáig nehéz volt egy online újság monetizálása, de a Google adsense révén ez gyerekjátékká vált. Már a legkisebb oldalakból is könnyen pénzt tudsz termelni, ha nem is sokat. 2003-as bemutatása óta foglalkozom az adsense optimalizálással, most egy új ötletet hoztam azoknak, akik használják a google Adsenset.
Az AdSense legújabb funkciója, a „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon”. Szóval mit is kínál ez az új lehetőség?

 

Mi az a „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon”?

A Kapcsolódó keresés tartalomoldalakon a google AdSense új funkciója. A funkció egy kontextuális navigációs felületet jelenít meg, amely az adott oldal tartalmához kapcsolódó keresőkifejezéseket jelenít meg a felhasználó számára.

 

Miután a felhasználó rákattint egy ilyen felajánlott kifejezésre, átkerül az adott publikáló webhely keresőtalálati oldalára. A találati oldalon a kattintott kifejezéshez kapcsolódó releváns tartalmak és keresési hirdetések jelennek meg.

 

Mire jó a kapcsolódó keresés funkció?

Ha engedélyezed webhelyeden vagy alkalmazásodban a funkciót, akkor olyan előnyökre számíthatsz:

 

  • Az első előny az, hogy fokozott felhasználói aktivitást nyújt, ami magába foglalja a sűrűbb webhelyforgalmat, a gyakoribb oldalmegtekintéseket, illetve a hirdetések gyakoribb megjelenései.
  • A második előny a releváns keresési hirdetések megjelenése. Az AdSense webhelyed saját keresőtalálati oldalain is megjeleníthet majd olyan keresési hirdetéseket, amelyek kapcsolódnak a felhasználó beírt kifejezéséhez.
  • A harmadik előny az, hogy folyamatos bevételt biztosít. Tartalmaiddal már alapból pénzt keresel az AdSense segítségével, ez a funkció pedig további lehetőségeket kínál arra, hogy hirdetéseket jeleníts meg a webhelyeden aktív felhasználóknak.
  • Az utolsó előny a jobb felhasználói élmény. Mivel te szabhatod meg, hogy hogyan jelenjenek meg a kapcsolódó keresések hirdetései, ezek természetesen illeszkedhetnek webhelyedre, így nem törik meg a felhasználói élményt.

 

A „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon” tehát egy kevésbé zavaró, természetesebb hirdetési forma látogatóid számára.

 

A felhasználók adatvédelme

A „kapcsolódó keresés tartalomoldalakon” egy kontextuális egység, ami azt jelenti, hogy tartalma az oldal tartalmához igazodik. Ezen kívül a keresőtalálati oldalon megjelenő hirdetések célzását az is meghatározza majd, hogy a felhasználó milyen keresőkifejezésre kattintott rá. A Google így kerüli el, hogy a célzás ne a felhasználói adatok alapján történjen.

 

A kapcsolódó keresés funkció használata

Ha szeretnéd hozzáadni ezt a funkciót webhelyedhez vagy alkalmazásodhoz, akkor kérd az AdSense-fiókod kezelőjének segítségét. A funkció használatához többféle követelménynek is meg kell felelned.

 

Ha webhelyed tartalmaihoz nincs külön keresőfunkciód, akkor létre kell hoznod egyet.

A Google Súgója részletesen is bemutatja a folyamatot, de nagyvonalakban a következőket kell tenned:

 

  1. Hozz létre egy egyéni keresési stílust az AdSense fiókodban
  2. Döntsd el, hogy hová helyezd a keresősávot a tartalomoldalakon
  3. Másold ki a kódrészletet az AdSense fiókból és illeszd be azt a tartalomoldalakra
  4. Véglegesítsd a változtatásokat webhelyeden

 

A kapcsolódó keresés funkció statisztikái

Az új funkcióhoz statisztikáit is nyomon követheted. AdSense fiókodban tölcsérjelentést láthatsz a kapcsolódó keresés egységről.
Válaszd a „Jelentések > Új egyéni jelentés létrehozása” opciót, majd add hozzá a „Hirdetésformátum” lebontást > Mutatók szerkesztése > Tölcsérmutatók.
 

Kiemelt területeink