notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között de melyek az új trendek?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben


2017/07/19
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom továbbra is értékes marad, de teljesen új és már meglévő technológiák fejlesztésével újabb és újabb eszközök jöhetnek létre, amelyek segítik a marketing szakemberek munkáját. 

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017 az ilyen trendek éve.

Kiterjesztett valóság marketing

A virtuális valóság (Virtual Reality – VR) az utóbbi években elképesztő technológiai fejlődésen ment keresztül. A VR, illetve annak egyik közeli hozzátartozója, az úgynevezett „kiterjesztett valóság” (Augmented Reality – AR) egyre több részére törnek be a különböző piacoknak és lassú ámde magabiztos tempóban átformálják a felhasználói élményeket. Az okostelefonok népszerűsége kulcsfontosságú szerepet játszott az AR felhasználók közötti elterjedésében. Talán legismertebb példa erre a Pokémon Go AR-t használó telefonos játékalkalmazás. Az ilyen könnyedén alkalmazható applikációk segítenek felkészíteni a fogyasztóközönséget az AR sajátosságaira.

 

Az olyan cégek, mint az Ikea is igyekeznek már a technológia hajnalán alkalmazni és teljes mértékben kihasználni azt. Az AR már azzal befolyásolta a különböző eszközök értékesítését, hogy  csak bizonyos készülékek támogatják ezt a technológiát, amelyek ezért előnyt élveznek a konkurenciával szemben.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva


 

Pihengetünk?

Élő videóközvetítés

A Facebook számos online branding és marketing fejlesztést vezetett már a fennállása óta, és habár nem ez volt az első platform, amely élő videóközvetítést tett lehetővé, kétségtelenül a leghatékonyabban használja a mai napig is ezt a technológiát. A Facebook számos élő videó újításért felelős az online marketing világában.

 

Az élő videók és a közösségi média kombinálása különösen előnyös a márkák számára, hiszen ez a párosítás sokkal közvetlenebb kommunikációs csatornát biztosít a cégek és az ügyfelek között, mint sok másik módszer.

 

Viselkedés alapú személyre szabás

A tömegmarketing leköszönőben van – a személyre szabott reklámok kora még csak most kezdődik. Ideje „személyesen” is megismerkedni fogyasztókkal – a viselkedés alapú marketing adatgyűjtéssel kezdődik. Ezeket az adatokat felhasználva a marketing és branding szakemberek olyan reklámstratégiákat alakíthatnak ki, amelyek a potenciális ügyfelek személyes igényeit célozzák meg.

 

Habár a módszer egyáltalán nem újszerű, a technológiai fejlődésnek köszönhetően a modern, digitális közegben is megvan a helye. A közösségi média használati szokások, online vásárlások és telefonos alkalmazások alapján történő adatgyűjtés egyre részletesebbé és alaposabbá válik. Ezek a technikák teszik lehetővé például a Facebook hirdetések és a weboldalak felhasználói élményeinek javítását, releváns tartalmak személyre szabott megjelenítésével.

 

A Facebookon túl

Habár a Facebook még mindig a leghatalmasabb közösségi óriásnak számít, a legújabb generáció már a legújabb platformok használatát is elsajátította, és az olyan alkalmazások, mint például a Snapchat új lehetőséget nyitnak meg a marketing szakemberek és márkák számára. A Snapchat múlandó jellegű tartalommegjelenítése a marketing és branding módszerek új csoportjának kialakulásához vezethet.

 

Az új közösségi platformok azonban nem feltétlenül csak a legfiatalabbak számára lehetnek vonzóak. A már Twitter tulajdonában lévő Periscope egyre nagyobb lendületre tesz szert, ugyanis első sorban az élő videóközvetítésre épül. A Whatsapp bár nem tartozik az új alkalmazások közé, de nemrégiben a marketing szempontjából is jelentős célponttá vált.

 

Viselhető technológia

A Fitbit sikerét és a Snapchat saját Spectacles szemüvege által feltüzelt kíváncsiságot elnézve a viselhető technológia piaca is egyre vonzóbb a marketing iránt érdeklődő cégek, vállalkozások és márkák számára.

 

Az okos szövetanyagok, párosított cipők és felhasználó teljesítményét mérő fejpántok miatt a viselhető technológiára a fogyasztók is felfigyeltek. A közeljövőben valószínűleg a már korábban említett kiterjesztett valóság, illetve az ilyen viselhető eszközök és a mobilalkalmazások érdekes fúzióját figyelhetjük majd meg, ami marketing szempontból sem lesz elhanyagolható.


Lokalizált mobilmarketing

A mobilmarketing hajnalán a szervezeteknek elég volt jelen lenni a mobilkörnyezetben, hogy elérhessék célközönségüket. Manapság azonban a piacon egyre hevesebb a verseny, ezért a fogyasztók figyelmének felkeltése érdekében újabb és újabb kreatív módszerekre és ötletekre van szükség. Ez a kreativitás például a lokalizált mobilmarketingben is megjelenik.

 

Az amerikai „Cups” kávézó-alkalmazás számos egyesült államokbeli városban is aktív. Az ország hatalmas méretét és az ízlések sokszínűségét elnézve természetes, hogy a különböző vidékeknek és nagyobb városoknak más és más fogyasztói kultúrájuk van. A Cups minden helyszínen egyedi marketing stratégiát alkalmaz.

 

Függőleges videó

A felhasználók már régóta használják okostelefonjaikat vertikális orientációban videórögzítés közben, az olyan nagyobb platformok pedig, mint a Facebook, YouTube és a Snapchat igyekeztek alkalmazkodni ehhez az újszerű szokáshoz – a közösségi hírfolyamok egyre inkább támogatják ezt a formátumot. De miért fontos ez az online marketing szempontjából?

 

A statisztikai adatok alapján megállapították, hogy a felhasználók sokkal szívesebben néznek meg egy videót hanggal, ha azt álló orientációban tekinthetik meg. Egy nagyobb függőleges kijelzőn sokkal jobban láthatók ezek a videók, amik egy átélhetőbb történetet képesek így elmesélni, ezzel pedig hatékonyabb marketing-eszközökké válnak.

 

Marketing automatizálás

Az érdeklődő látogatók felkeresése, az ügyfelek figyelmének megtartása és a személyes kapcsolatfelvétel olyan alapvető marketing módszerek, amelyek határozott eredményekhez vezetnek. Ezek azonban rengeteg odafigyelést igényelnek, nem beszélve a befektetett időről – mindez pedig fokozottan problémás lehet a kisebb, szűk létszámú cégek és vállalkozások számára. A marketing automatizálás célja az ilyen folyamatok megkönnyítése: lényegében a hétköznapi feladatok automatikus elvégzéséről van szó, előre meghatározott, egymást követő lépésekkel.

 

Számos ilyen rendszert alakítottak már ki a cégek saját maguknak, amik olyan lehetőségeket nyitnak meg, mint a hírlevélre feliratkozók vagy újonnan regisztráló automatikus emailes üdvözlése.

 

Chatbotok

A chatbot marketing az automatizálás egyik legjobb és legmodernebb példája. A chatbotok egy adott céget képviselnek, és a cég nevében veszik fel a kapcsolatot, illetve kommunikálnak a fogyasztókkal. Habár eleinte furcsán hangzik egy mesterséges intelligenciára „bízni” a fogyasztókkal történő kommunikációt, de a technológia elképesztő ütemű fejlődésének köszönhetően már most komoly előnyei vannak ennek a módszernek. Az emberi kapcsolattartás leváltása a közeljövőben teljes mértékben lehetetlennek tűnik (és valószínűleg soha nem is lenne szabad teljesen mellőzni ezt), a chatbotok mind a cég, mind az ügyfelek számára időspórolást jelentenek, így mindenki jól jár velük. A chatbot marketingről itt olvashatsz részletesen: Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

 

Marketing stratégia Online marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
522 696
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mélylink

A mélylink egy olyan hivatkozás, amely nem egy webhely kezdőlapjára, hanem...

Fehér kalapos SEO

Mi az a fehér kalapos SEO? A fehér kalapos SEO (angolul „white hat...

Említés

Mi az az említés? Az online marketingben egy említés egy cég...

Vírus e-könyv

A „vírusszerű” e-könyvek lényege, hogy széles körben...

Fogyasztói adat

Mit mutat a fogyasztói adat? Ahogyan egy felhasználó a különböző marketing-törekvésekre...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.