Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között de melyek az új trendek?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketing világa évről-évre változik. A tartalommarketing és a keresőoptimalizálás továbbra is vezető pozíciót képvisel a stratégiák között – a jó minőségű, releváns és friss tartalom továbbra is értékes marad, de teljesen új és már meglévő technológiák fejlesztésével újabb és újabb eszközök jöhetnek létre, amelyek segítik a marketing szakemberek munkáját. 

9 online marketing trend, amelyek tarolnak 2017-ben

2017 az ilyen trendek éve.

Kiterjesztett valóság marketing

A virtuális valóság (Virtual Reality – VR) az utóbbi években elképesztő technológiai fejlődésen ment keresztül. A VR, illetve annak egyik közeli hozzátartozója, az úgynevezett „kiterjesztett valóság” (Augmented Reality – AR) egyre több részére törnek be a különböző piacoknak és lassú ámde magabiztos tempóban átformálják a felhasználói élményeket. Az okostelefonok népszerűsége kulcsfontosságú szerepet játszott az AR felhasználók közötti elterjedésében. Talán legismertebb példa erre a Pokémon Go AR-t használó telefonos játékalkalmazás. Az ilyen könnyedén alkalmazható applikációk segítenek felkészíteni a fogyasztóközönséget az AR sajátosságaira.

 

Az olyan cégek, mint az Ikea is igyekeznek már a technológia hajnalán alkalmazni és teljes mértékben kihasználni azt. Az AR már azzal befolyásolta a különböző eszközök értékesítését, hogy  csak bizonyos készülékek támogatják ezt a technológiát, amelyek ezért előnyt élveznek a konkurenciával szemben.

 

18 év tapasztalata alapján átvizsgáljuk céged online marketing kommunikációját, értékelünk és javaslatot teszünk! Olvasd el, mit is jelent az online marketing audit ide kattintva


 

Élő videóközvetítés

A Facebook számos online branding és marketing fejlesztést vezetett már a fennállása óta, és habár nem ez volt az első platform, amely élő videóközvetítést tett lehetővé, kétségtelenül a leghatékonyabban használja a mai napig is ezt a technológiát. A Facebook számos élő videó újításért felelős az online marketing világában.

 

Az élő videók és a közösségi média kombinálása különösen előnyös a márkák számára, hiszen ez a párosítás sokkal közvetlenebb kommunikációs csatornát biztosít a cégek és az ügyfelek között, mint sok másik módszer.

 

Viselkedés alapú személyre szabás

A tömegmarketing leköszönőben van – a személyre szabott reklámok kora még csak most kezdődik. Ideje „személyesen” is megismerkedni fogyasztókkal – a viselkedés alapú marketing adatgyűjtéssel kezdődik. Ezeket az adatokat felhasználva a marketing és branding szakemberek olyan reklámstratégiákat alakíthatnak ki, amelyek a potenciális ügyfelek személyes igényeit célozzák meg.

 

Habár a módszer egyáltalán nem újszerű, a technológiai fejlődésnek köszönhetően a modern, digitális közegben is megvan a helye. A közösségi média használati szokások, online vásárlások és telefonos alkalmazások alapján történő adatgyűjtés egyre részletesebbé és alaposabbá válik. Ezek a technikák teszik lehetővé például a Facebook hirdetések és a weboldalak felhasználói élményeinek javítását, releváns tartalmak személyre szabott megjelenítésével.

 

A Facebookon túl

Habár a Facebook még mindig a leghatalmasabb közösségi óriásnak számít, a legújabb generáció már a legújabb platformok használatát is elsajátította, és az olyan alkalmazások, mint például a Snapchat új lehetőséget nyitnak meg a marketing szakemberek és márkák számára. A Snapchat múlandó jellegű tartalommegjelenítése a marketing és branding módszerek új csoportjának kialakulásához vezethet.

 

Az új közösségi platformok azonban nem feltétlenül csak a legfiatalabbak számára lehetnek vonzóak. A már Twitter tulajdonában lévő Periscope egyre nagyobb lendületre tesz szert, ugyanis első sorban az élő videóközvetítésre épül. A Whatsapp bár nem tartozik az új alkalmazások közé, de nemrégiben a marketing szempontjából is jelentős célponttá vált.

 

Viselhető technológia

A Fitbit sikerét és a Snapchat saját Spectacles szemüvege által feltüzelt kíváncsiságot elnézve a viselhető technológia piaca is egyre vonzóbb a marketing iránt érdeklődő cégek, vállalkozások és márkák számára.

 

Az okos szövetanyagok, párosított cipők és felhasználó teljesítményét mérő fejpántok miatt a viselhető technológiára a fogyasztók is felfigyeltek. A közeljövőben valószínűleg a már korábban említett kiterjesztett valóság, illetve az ilyen viselhető eszközök és a mobilalkalmazások érdekes fúzióját figyelhetjük majd meg, ami marketing szempontból sem lesz elhanyagolható.


Lokalizált mobilmarketing

A mobilmarketing hajnalán a szervezeteknek elég volt jelen lenni a mobilkörnyezetben, hogy elérhessék célközönségüket. Manapság azonban a piacon egyre hevesebb a verseny, ezért a fogyasztók figyelmének felkeltése érdekében újabb és újabb kreatív módszerekre és ötletekre van szükség. Ez a kreativitás például a lokalizált mobilmarketingben is megjelenik.

 

Az amerikai „Cups” kávézó-alkalmazás számos egyesült államokbeli városban is aktív. Az ország hatalmas méretét és az ízlések sokszínűségét elnézve természetes, hogy a különböző vidékeknek és nagyobb városoknak más és más fogyasztói kultúrájuk van. A Cups minden helyszínen egyedi marketing stratégiát alkalmaz.

 

Függőleges videó

A felhasználók már régóta használják okostelefonjaikat vertikális orientációban videórögzítés közben, az olyan nagyobb platformok pedig, mint a Facebook, YouTube és a Snapchat igyekeztek alkalmazkodni ehhez az újszerű szokáshoz – a közösségi hírfolyamok egyre inkább támogatják ezt a formátumot. De miért fontos ez az online marketing szempontjából?

 

A statisztikai adatok alapján megállapították, hogy a felhasználók sokkal szívesebben néznek meg egy videót hanggal, ha azt álló orientációban tekinthetik meg. Egy nagyobb függőleges kijelzőn sokkal jobban láthatók ezek a videók, amik egy átélhetőbb történetet képesek így elmesélni, ezzel pedig hatékonyabb marketing-eszközökké válnak.

 

Marketing automatizálás

Az érdeklődő látogatók felkeresése, az ügyfelek figyelmének megtartása és a személyes kapcsolatfelvétel olyan alapvető marketing módszerek, amelyek határozott eredményekhez vezetnek. Ezek azonban rengeteg odafigyelést igényelnek, nem beszélve a befektetett időről – mindez pedig fokozottan problémás lehet a kisebb, szűk létszámú cégek és vállalkozások számára. A marketing automatizálás célja az ilyen folyamatok megkönnyítése: lényegében a hétköznapi feladatok automatikus elvégzéséről van szó, előre meghatározott, egymást követő lépésekkel.

 

Számos ilyen rendszert alakítottak már ki a cégek saját maguknak, amik olyan lehetőségeket nyitnak meg, mint a hírlevélre feliratkozók vagy újonnan regisztráló automatikus emailes üdvözlése.

 

Chatbotok

A chatbot marketing az automatizálás egyik legjobb és legmodernebb példája. A chatbotok egy adott céget képviselnek, és a cég nevében veszik fel a kapcsolatot, illetve kommunikálnak a fogyasztókkal. Habár eleinte furcsán hangzik egy mesterséges intelligenciára „bízni” a fogyasztókkal történő kommunikációt, de a technológia elképesztő ütemű fejlődésének köszönhetően már most komoly előnyei vannak ennek a módszernek. Az emberi kapcsolattartás leváltása a közeljövőben teljes mértékben lehetetlennek tűnik (és valószínűleg soha nem is lenne szabad teljesen mellőzni ezt), a chatbotok mind a cég, mind az ügyfelek számára időspórolást jelentenek, így mindenki jól jár velük. A chatbot marketingről itt olvashatsz részletesen: Mi az a chatbot marketing és miért válik egyre aktuálisabbá?

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!