9 egészségügyi marketing trend, amiről tudnod kell 2019-ben

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

9 egészségügyi marketing trend, amiről tudnod kell 2019-ben

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Melyek azok az egészségügyi online marketing trendek, melyek 2019-ben eldöntik, sikeres leszel-e egészségügyi intézményeddel, vagy kudarcra vagy ítélve? Mutatom!

9 egészségügyi marketing trend, amiről tudnod kell 2019-ben

Az egészségügyi marketing nem egyszerű dolog, tudjuk jól – ha az lenne, akkor mindenki azt csinálná, nem igaz? A rossz hír az, hogy 2019-ben sem lesz egyszerűbb dolgod, ha érvényesíteni szeretnéd saját, vagy ügyfeled kínálatát az interneten. A jó hír? Hogy összegyűjtöttük azokat a trendeket (és a hozzájuk tartozó tippeket), melyekkel idén is sikereket érhetsz el.

 

Készen állsz?

 

1. Foglalkozz a tartalommarketinggel

Volt idő, amikor egy marketinges megengedhette magának, hogy felugró, villogó hirdetésekkel hívja fel webhelye látogatói figyelmét a kínálatára – durván 15 évvel ezelőtt. Ma, a tartalom birodalmában, ahol minden ötödik felhasználó hirdetésblokkolót használ, más módszerekhez kell folyamodni a sikerek érdekében.

 

Az egészségipar bármelyik szegmensét is képviseled, észben kell tartanod, hogy van egy közönséged, aminek a tagjai az interneten keresnek válaszokat a kérdéseikre, vagy megoldásokat a problémáikra (termékek, esetleg szolgáltatások formájában). Mielőtt egy lehetséges ügyfél (legyen az magánszemély, vagy egy másik cég) vásárlásra adná a fejét, az internethez fordul tájékozódás céljából.

 

Itt lépsz színre te, az egészségügyi marketinges. A feladatod az, hogy olyan tartalmakat készíts az olvasóknak, amikre igazán kíváncsiak, és azt a megfelelő formátumban, a megfelelő csatornán juttasd el hozzájuk.

 

Itt nem csak blogbejegyzésekre kell gondolni (persze a blogolás is egy a megannyi lehetőség közül) – a tartalommarketing ennél sokkal több mindent magába foglal a videókészítéstől kezdve a közösségi bejegyzéseken át az e-könyvekig.

2. Válassz: reszponzív webhely, vagy csőd

A Google 2018 márciusában bejelentette, hogy megérkezett a régóta emlegetett „mobil-első” indexelés, ami az elmúlt évek talán legbefolyásosabb algoritmusfrissítése volt a keresőmotor részéről. Dióhéjban arról van szó, hogy a Google tavaly március óta már nem a webhelyek asztali verziója, hanem a mobilos verzió alapján rangsorolja a keresési találatokat.

 

Ez azt jelenti, hogy a webhelyed nem működik megfelelően a különböző mobilkészülékeken (okostelefonok és táblagépek), akkor csúnyán lemarad majd a többi találat mögött.

 

De ez még nem minden. Már évek óta több ember internetezik okostelefonról, mint asztali számítógépekről, így még ha nem is foglalta volna „törvénybe” a Google, hogy meg kell felelni ezeknek a felhasználóknak, akkor is ez lenne az ésszerű gondolkodásmód, hiszen rengeteg lehetséges ügyfelet veszíthetsz el, ha képtelenek megfelelően használni webhelyedet mobiljaikról.

 

A mobildesign persze sajátos kihívásokat is magával vonz, hiszen egy sokkal kisebb kijelzőről van szó, mint akár egy laptop esetében. Ügyelj rá, hogy webhelyed minden eleme könnyedén elérhető legyen, különös tekintettel az oldalakon elhelyezett CTA-kra.

 

Azt, hogy az oldalad mobilbarát-e ITT tudod letesztelni, a szintén nagyon fontos betöltődési sebességet pedig ITT

 

Vizsgáltasd át céged online marketing kommunikációját szakemberrel! Kérd ajánlatunkat marketing auditra, kattints IDE! 

 

 

3. Gondolkozz több csatornában

A mai digitális világban az ügyfeleknek számos csatorna áll a rendelkezésére, hogy tartalmakat keressenek és tekintsenek (vagy hallgassanak) meg az interneten. Ha szeretnéd megcélozni ezeket az ügyfeleket, akkor ki kell derítened, hogy mely csatornákat preferálják, és azokra kell koncentrálnod.

 

Minél több kapcsolattartási pontot kínálsz webhelyed látogatóinak, annál jobb ügyfélélményt biztosíthatsz számukra. Ez fontos, hiszen a különböző emberek más és más csatornákon szeretnek kapcsolatba lépni egy kiszemelt márkával – lesznek, akik elbeszélgetnek a chatbotoddal, míg mások közvetlen üzenetet írnak majd a Facebookon.

 

A temérdek digitális csatorna mellett persze nem szabad megfeledkezni a hagyományos kapcsolattartási lehetőségekről sem – például ne felejtsd el feltüntetni webhelyeden a cég telefonszámát!

 

4. Figyelj oda az online hírnévkezelésre

Az online hírnév éppen annyit segíthet egy márkának, amennyit árthat is. Fontos, hogy tisztában légy azzal, hogy mit mondanak márkádról az ügyfelek az interneten, és megtedd a helyes lépéseket, ha szükség van ezekre.

 

Online hírneved szerves része márkád általános sikereinek. Nem számít, hogy milyen jó a kínálatod – ha hírneved megrepedezik, akkor nagyon nehéz lesz megjavítani.

 

Az internetezők 72%-a állítja magáról, hogy az elmúlt évben utánanézett valamilyen egészségügyi információnak a weben – derült ki a Pew Research kutatásából. 47% keres rá orvosokra vagy más egészségügyi szakemberekre az interneten, mielőtt felvenné vele a kapcsolatot, és ugyanez a helyzet a kórházkeresők 38%-ával is (szintén a Pew adatai).

 

A bizalom felbecsülhetetlen az egészségügyben, ezért létfontosságú, hogy márkádról egy pozitív, bizalomgerjesztő kép alakuljon ki az interneten.

 

Ehhez mindenekelőtt biztosítanod kell webhelyed professzionális megjelenését, illetve hogy tartalmaid érthetőek és szakszerűek legyenek. Tedd lehetővé, hogy hírneved helyetted beszéljen, és márkád neve egyre többekhez eljusson.

 

Ha a helyzet kevésbé fényes, és márkád változó értékeléseket kap, esetleg néhány negatív cikk is megjelenik róla az interneten, akkor kérd egy szakember segítségét online hírneved visszaállítása érdekében.

 

5. Foglalkozz komolyan a közösségi médiával

Az egészségügyi szektorban meglepően kevesen használják ki a közösségi média által nyújtott lehetőségeket, mert sok marketinges egyszerűen nem tudja, hogy milyen közösségi stratégiát is építhetne fel márkája köré.

 

Mindez persze nem szabad, hogy visszatartson attól, hogy te magad is beleszokj a közösségi média marketingbe. Néhány hasznos, informatív bejegyzéssel és gondolatvezetői tartalmakkal egy komoly követőbázist gyűjthetsz márkád köré azokon a platformokon, amelyeken az ügyfelek jelen vannak.

 

Nem árt elgondolkodni az influencer marketingen sem, ami egy nagyon ritkán alkalmazott marketingforma az egészségügyben, hiszen nem túl sok influencer foglalkozik ezzel a témával, de ha sikerült találnod valakit, aki hasonló értékeket képvisel, mint márkád, akkor egy teljesen új közönség elé juttathatod el marketingüzeneteidet. A magyarországi influencerek teljes listáját ITT találod meg! 

 

6. Foglalkozz a helyi SEO-val

Amennyiben céged egy olyan rendelővel vagy üzlettel rendelkezik, amiben ügyfélfogadás is zajlik, akkor elengedhetetlen, hogy megcélozd a környék lehetséges ügyfeleit – erre való a helyi keresőoptimalizálás, vagyis a helyi SEO.

 

A helyi közönséget például helyi jellegű tartalmakkal célozhatod meg, amiben sokat segíthetnek a long-tail kifejezések (ezekről ITT olvashatsz). Ezeket már most rengeteg egészségügyi szolgáltató alkalmazza tartalmaiban, hogy minősített, helyi forgalmat vonzzon webhelyére.

 

Ha például egy pécsi szemészeti klinika marketingjéért felelsz, akkor olyan kampányokat és tartalmakat érdemes készíteni, amelyek olyan kulcsszavak körül forognak, mint „legjobb szemészeti klinikák Pécsen” (vagy ugye „Pécsett”), és így tovább.

 

Ne feledkezz meg a különböző közösségi platformok helyi célzási opcióiról sem – a Facebook és az Instagram jó példák erre.

 

Persze egy megfelelően optimalizált Google Cégem adatlap (erről ITT olvashatsz) nélkül még csak álmodozni sem lehet a helyi SEO sikerekről.

 

7. A statisztikák aranyat érnek – használd őket!

A mai digitális világban, ahol egy marketingesnek több tucatnyi eszköz és csatorna áll a rendelkezésére, igazi kihívást jelent a különböző kezdeményezések, projektek, kampányok, és egyéb tevékenységek teljesítményének nyomonkövetése.

 

Persze ezekkel a teljesítménystatisztikákkal nagyon fontos tisztában lenni, hiszen fontos rálátást nyújtanak arra, hogy mi működik, és mi az, ami csak az erőforrásokat pazarolja.

 

Az olyan ingyenes eszközök, mint a Google Search Console, vagy a Google Analytics rengeteg információt szolgáltatnak webhelyed, vagy mobilalkalmazásod teljesítményéről, illetve közönséged viselkedéséről és összetételéről is, amely információkat felhasználva aztán sokkal megfontoltabb marketingdöntéseket hozhatsz majd.

 

Persze ez eddig is evidens volt a digitális marketingben, tehát miért szerepel ez a pont a listán? Nos, 2019-ben több hangsúlyt kapnak majd a mesterséges intelligenciával felszerelt rendszerek, mint valaha, amely többek között az analitikában is megmutatkozhat. Az MI sokkal több adatot képes feldolgozni egységnyi idő alatt, mint bármilyen analitikai zseni, és kétségtelen, hogy ez egyre több fogyasztói termékben is használatba kerül majd.

 

8. Mi érdekli az embereket 2019-ben? Az egészséges életmód!

2018-ban az egészséges életmód volt az egyik legjelentősebb egészségügyi trend, ami 2019-ben folytatódni is fog! Az embereket egyre jobban érdekli az egészség megőrzésének kérdése, és jó néhány cég igyekszik eleget tenni ezeknek az igényeknek tartalmaival.

 

Persze nem csak tartalmakban lehet gondolkodni. A Blue Cross Blue Shield például nemrégiben bejelentette, hogy tagjai kedvezményes áron juthatnak Fitbit csuklópánthoz – ami komoly publicitást hozott a vállalatnak.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!