Hatékony hirdetések fogászatoknak: 7 tipp hogyan csináld

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

7 tipp a hatékony fogászati PPC kampányokért

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A fogászati marketing egy végtelenül versenyszerű terület. Még a kisebb településeken sem ritka, hogy több mint egy fogászati rendelő működik, egymástól csupán néhány utcára. Egy jól kidolgozott fogászati PPC kampány azonban képes megfordítani a verseny állását. Ha te ily egy ilyen mezőnyben versenyzel a páciensek figyelméért, akkor a következő cikk neked szól!

Ha pedig inkább profikra bíznád a dolgot, jobb, ha egészségügyi marketing csapatunk segítségét kéred, hogy bővíthesd ügyfélköröd!

Hatékony hirdetések fogászatoknak: 7 tipp hogyan csináld

Miért éppen PPC?

A fogászati PPC kampányok azért olyan értékesek neked, mit fogorvosnak, mert segítségükkel ott és akkor érheted el lehetséges ügyfeleidet, ahol és amikor éppen fogászati szolgáltatások után kutatnak az interneten. Habár minden platform másképpen közelíti meg a PPC hirdetéseket, ez az alapelv mindegyikben közös.

PPC kampányokat tehát több, egymástól független platformon is futtathatsz, ráadásul ezek más és más formátumú hirdetéseket kínálnak, értelemszerűen az adott platform jellege alapján. Ez a temérdek lehetőség persze sokakat elriaszt a marketing ezen területétől. Éppen ezért állítottuk össze az alábbi tippeket, hogy te is hatékonyabb fogászati PPC kampányokat hozhass létre praxisod számára!

 

7 tipp az eredményesebb fogászati PPC kampányokért

1. Használj szűk célzású kulcsszavakat

Amikor az emberek fogorvosi szolgáltatásokat szeretnének találni egy adott helyen, akkor jó eséllyel olyan általános dolgokra keresnek majd rá, mint „fogorvos Gödöllő” vagy „fogorvos a közelemben” – ez utóbbi egyre népszerűbbé válik ahogy a Google egyre ügyesebben képes releváns helyi találatokat összegyűjteni a felhasználók számára.

Mindenképpen érdemes megcélozni ezeket a kereséseket, hiszen viszonylag nagy lehetséges pácienskört érhetsz el rajtuk keresztül. Persze ezekre a kifejezésekre nagyobb a verseny is.

Azonban vannak olyan felhasználók is, akik jóval konkrétabb kifejezésekre keresnek rá, ha fogorvosi ellátásra van szükségük, például „gyermekfogászati rendelő Siófok” vagy „fogfehérítés Gyöngyös”. Az ilyen keresések lényegesen ritkábbak, mint a fent említett általános lekérdezések, azonban éppen ezért általában lényegesen kisebb verseny is jellemző rájuk. Ez azt jelenti, hogy sokkal könnyebb lesz rangsorolnod hirdetéseidet ezekre a kifejezésekre, és konkrétabb szándékú felhasználókat érhetsz el velük.

Egy adott témához kapcsolódó kulcsszavakat többféle eszközzel (https://matebalazs.hu/lsi-kulcsszokutatas.html) is kereshetsz, de szétnézhetsz még a Google ajánlott és kapcsolódó keresései között is.

Amikor a Google Ads rendszerében készítesz fogászati PPC kampányokat, ügyelj rá, hogy kis hirdetéscsoportokat alakíts ki, mindegyikben kevés (vagy akár csak egy-egy) kulcsszóval. Ez lehetővé teszi, hogy nagyon konkrétan célozhasd hirdetéseidet a jobb eredmények érdekében.

 

2. Futtass „sürgősségi” kampányokat (ha megteheted)

Ez a tipp természetesen csak azoknak a fogorvosoknak szól, akik sürgésségi ellátást is kínálnak rendelőjükben.

Sokan nem vezetnek egy listát a közeli sürgősségi fogorvosi rendelőkről, hiszen nem számítanak rá, hogy valaha szükségük lenne ezekre. Azonban amikor beüt a baj, természetesen minél hamarabb szeretnének találni valakit, aki megoldást kínál dentális problémáikra.

Ha te is kínálsz sürgősségi fogászati ellátást, akkor érdemes ehhez is PPC hirdetéseket készíteni, amikben persze releváns kulcsszavakat célzol meg (sürgős foghúzás, sürgős fogorvosi ellátás, stb.) Ügyelj rá, hogy ezeket a hirdetéseket csak nyitva tartási óráid alatt futtasd, hogy elkerüld a felesleges kattintásokra pazarolt összegeket és hogy ne vesztegesd a szenvedő páciensek idejét.

A Google (ingyenesen használható) hirdetésbővítményei segítségével további elemekkel egészítheted ki fogászati PPC hirdetéseidet – például hogy felsorold, milyen jellegű sürgősségi ellátást is kínálsz. Ezzel nem csak több helyet foglalnak majd el hirdetéseid a találatok között, de meg is könnyíted a keresgélő páciensek dolgát.

Ügyelj rá, hogy mindig helyileg célozd fogászati PPC kampányaidat, hogy csak a közelben tartózkodók vagy keresők számára jelenjenek meg.

 

3. Reklámozd praxisodat azzal, ami egyedivé teszi

Ha fogászati PPC kampányaiddal azt szeretnéd elérni, hogy praxisod neve minél több lehetséges pácienshez eljusson (erre a Google, az Instagram és a Facebook is remek platformok), akkor találnod kell valamit, amivel kiemelkedhetsz a versenytársaid közül. Ezt a valamit USP-nek, vagyis egyedi terméktulajdonságnak nevezik a marketingben.

Az USP lehet bármi, ami egyedivé teszi praxisodat. Talán gyerekkorodban féltél a fogorvosoktól, ezért úgy döntöttél, hogy te olyan fogászati szakember leszel, akitől senkinek nem kell félnie. Talán egy nagyon közvetlen, személyes kapcsolatot ápolsz pácienseiddel, akik rendelődbe érkezve úgy érezhetik magukat, mintha egy régi barátjukat látogatnák meg.  Talán az a temérdek tapasztalat emel ki a versenytársak közül, amiket az évek során külföldi praktizálással gyűjtöttél.

Ezeket az egyediségeket kell beleszőnöd hirdetéseidbe, hogy felkeltsd pácienseid érdeklődését praxisod iránt.

Érdemes továbbá átlátszóságra törekedni. Bemutatkozó hirdetéseidben használj olyan képeket, amiken egy megbízható, barátságos személyként láthatnak téged a páciensek. Ez is a bizalom megalapozásának egy eszköze, amire érdemes odafigyelni, elvégre az ember nem szívesen enged olyasvalakit ügyködni a szájában, akiben nem bízik meg.

 

4. Alkalmazd a rendelkezésre álló hirdetésbővítményeket

A hirdetésekre szánt képernyőfelület meglehetősen szűkös a különféle platformokon, ezért sok helyen csak egy adott mennyiségű karaktert használhatsz fel hirdetéseid szöveges részeiben. Ez különösen a Google Keresőhirdetéseinél kritikus szempont, ahol mindent szövegesen kell kommunikálnod célközönségeddel (mert nem használhatsz képeket).

Minden kreativitásodra szükség lesz tehát, mert általában néhány mondatban kell meggyőznöd az embereket arról, hogy téged válasszanak a konkurenciával szemben. Ilyenkor minden extra felület számít, amelyben további szövegeket helyezhetsz el célközönséged számára.

Szerencsére a Google Ads rendszer különféle hirdetésbővítményeket kínál, amelyekkel extra adatokat helyezhetsz el fogászati PPC hirdetéseidben. A legjobb, hogy ezeket a bővítményeket teljesen ingyenesen adhatod hozzá hirdetéseidhez és nem változtatnak azon sem, hogy mennyit kell fizetned egy-egy kattintásért.

A különböző bővítmények más és más jellegű adatokkal engedik bővíteni hirdetéseidet. Az egyik például további hivatkozásokat enged elhelyezni benne, így a hirdetés nagyobb helyet foglal el az oldalon és több opciót is kínál a felhasználóknak. Egy másik bővítmény egy rögtön hívható telefonszámot helyez el a hirdetésben. Érdemes megismerkedni ezekkel és elgondolkodni rajta, hogy hogyan használhatod őket fogászati PPC kampányaidban!

5. Idézz pácienseid véleményeiből

A korábbi páciensek véleményei, összefoglalói rengeteget számítanak azok számára, akik nem biztosak abban, hogy melyik fogorvosnál kérjenek időpontot. Ez nem meglepő, elvégre az emberek szeretik előre tudni, hogy kit engednek a szájukba nyúlni. Természetes, hogy el fogják olvasgatni azokat a véleményeket, amiket korábbi pácienseid írnak rólad.

Ezek a vélemények tehát szintén a már emlegetett bizalomépítés fontos eszközei. Érdemes elégedett pácienseidtől idézned hirdetéseidben, hogy a praxisodat újonnan felfedező felhasználók rögtön egy pozitív képet kapjanak rólad.

 

6. Hirdesd az éppen legnépszerűbb szolgáltatásokat

A fogászati eljárások népszerűsége folyamatosan változik. Talán éppen a fogfehérítés a menő, vagy az is lehet, hogy egyre többeket érdekel a láthatatlan fogszabályozás. Persze ezzel te, mint szakmabéli biztosan tisztában vagy, hiszen elég csak megnézni, hogy mostanában milyen okokból keresnek fel téged pácienseid.

Ha te magad is kínálsz éppen felkapott szolgáltatásokat, akkor érdemes külön hirdetéseket készíteni ezeknek, amikkel a konkrétabb szándékú keresőket is megcélozhatod akár keresőhirdetések, akár Display hirdetések formájában (ezek a Google-ra vonatkoznak), illetve persze a népszerűbb közösségi platformokon is.

Ezekben a konkrét hirdetésekben térj ki rá, hogy egész pontosan mit is kínálsz, és hogy miért érdemes téged választaniuk az embereknek mások helyett.

 

7. Kérj segítséget egy tapasztalt online marketing ügynökségtől

Mindez bonyolultnak és időigényesnek hangzik? Nos, az is. Ráadásul ez még mindig csak a PPC jéghegy csúcsa, hiszen szó sem esett a hirdetések kialakításáról, az ajánlattételi stratégiákról és egyéb végtelenül száraz dolgokról.

Szerencsére ezeket a terheket gond nélkül áthelyezheted egy olyan online marketing csapat vállára, amely már évtizedek óta foglalkozik többek között egészségügyi marketinggel is, és mindig naprakész technikákkal biztosítja, hogy üzeneteid a megfelelő célszemélyekhez jussanak el. Kérd tehát egy online marketing ügynökségünk segítségét egy teljes online marketingstratégia kialakítására, aminek persze a PPC is szerves része lehet!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!