Technikai SEO hibák, amelyek ronthatják webhelyed láthatóságát

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > 7 gyakori technikai SEO hiba, amik aláássák egészségügyi webhelyed láthatóságát

7 gyakori technikai SEO hiba, amik aláássák egészségügyi webhelyed láthatóságát


2021/07/19
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Amikor szóba kerül a keresőoptimalizálás, a legtöbben a kulcsszavak és linkek mentén kezdenek el gondolkodni. Habár ezek mind fontos tényezők, a technikai SEO éppen annyira sokat segíthet (vagy ronthat) egy webhely láthatóságán, mint a linkprofil, vagy az alkalmazott kulcsszóstratégia.
A Google első sorban olyan webhelyeket szeretne felsorolni felhasználóinak, amik nem csak kiváló tartalmakat kínálnak, hanem első osztályú böngészési élményt is.
A következőkben azokról a gyakori technikai SEO hibákról lesz szó, amik meglepően sok egészségügyi webhelyre jellemzőek – talán épp a tiédre is. Lássuk tehát, hogy melyek ezek, és hogy hogyan orvosolhatod őket!

Technikai SEO hibák, amelyek ronthatják webhelyed láthatóságát
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

1. Rendezetlen webhelyszerkezet

A gyors navigáció érdekében elengedhetetlen, hogy webhelyed tartalmait egy logikus rendszerben prezentáld látogatóidnak. Egészségügyi webhelyed technikai SEO-ja itt kezdődik: a szerkezet kialakításánál.
Ez megannyi orvosi/klinikai webhelyről hiányzik, így sem a felhasználók, sem a keresőmotorok nem tudják, hogy pontosan mi hova tartozik, és mely tartalmak melyekkel függnek össze. A szerkezetbe nem csak a tartalmak logikus csoportosítása, hanem a közöttük történő navigáció is beletartozik, tehát a gomboknak és egyéb hivatkozásoknak is olyan helyeken kell elhelyezkedniük, ahol az átlag felhasználók számítanának ezekre.

 

2. Hiányzó landing oldalak

Egészségügyi webhelyed technikai SEO auditja során felfedezheted többek között, hogy néhány fontos landing oldal is hiányzik a tartalomkínálatból. Ez még a nagyobb egészségügyi márkák webhelyén is meglepően gyakori probléma – valami, amiben nem érdemes a nagyokról példát venni.
Felhasználói élmény (UX) és technikai SEO szempontjából is hátrányos az ilyen oldalak hiánya, ezért ellenőrizd, hogy szerepelnek-e webhelyeden, és, hogy tartalmilag is megfelelőek-e. Íme a legfontosabb oldalak:

  • Főoldal
  • Szolgáltatásokat, kezeléseket, egészségügyi programokat, stb. bemutató oldalak
  • Elérhetőségek & kapcsolatfelvételi oldal
  • Blog
  • „Rólunk” oldal: itt az orvosok és egyéb szakemberek arcképe, bemutatkozója, szakmai gyakorlata, illetve képesítései kell, hogy megjelenjenek

 

3. A fő témák hiányzó melléktartalmai

Gyakori SEO hiba a webhelyeken a sekélyes tartalom. Az ilyen tartalmak csupán minimális információt kínálnak az adott témában, tehát nem igazán értékesek a felhasználók számára. Amikor azonban ezek a tartalmak egész egyszerűen nem is léteznek egy egészségügyi webhelyen, az már komoly technikai SEO problémákat vet fel.
Amikor webhelyeden kialakítod a fő tartalmakat, ezekhez melléktartalmakat kell létrehoznod. Tegyük fel, hogy egy fogorvosi praxisról beszélünk, és az egyik fő szolgáltatásod a fogszabályozás. Ehhez készítesz egy általános oldalt, ami nagyvonalakban beszél a fogszabályozás témájáról, majd több mellékoldalban részletesebben kifejted az ezzel kapcsolatos tudnivalókat.
Ezek a mellékoldalak további optimalizálási (és rangsorolási) lehetőségeket kínálnak egészségügyi webhelyed számára, illetve mind a felhasználóknak, mind a keresőmotoroknak segítenek megállapítani, hogy pontosan miről is szól webhelyed.

 

4. Túloptimalizálás

Habár a tartalmak hiánya árthat a SEO-nak, az optimalizálással sem szabad esni. A túloptimalizálásnak számos formája van, mint például a kulcsszavak vagy a linkek halmozása. Ezek a módszerek már rég kimentek a „divatból”, de még mindig vannak olyan taktikák, amikkel az emberek megpróbálják kijátszani a keresőmotorokat (pl. túl sok H1 használata).
Az egészségügyi webhelyeken súlyos és gyakori probléma, hogy egyszerre több oldalt is megpróbálnak azonos kulcsszavakra optimalizálni. Ez úgynevezett kulcsszókannibalizációhoz vezet, ami ronthat webhelyed keresőteljesítményén.

 

5. Helytelen URL formátum

Egy egészségügyi webhely technikai SEO-ját az URL címek szerkezete is befolyásolja. Az URL-ek akkor a leghatásosabbak, ha tömörek, olvashatók, és megjelenik bennük az adott oldal megcélzott kulcsszava. Ez nem csak a felhasználóknak segít megállapítani az oldal témáját (mielőtt még rákattintanának egy linkre), hanem a keresőmotoroknak is.
Kerüld tehát a többszintes alkönyvtáras szerkezeteket, illetve a látszólag véletlenszerű, számokból és írásjelekből álló címeket.

 

6. Lassú webhely

A gyorsan működő webhelyeket nem csak a felhasználók használják szívesebben, hanem a keresőmotorok is nagyobbra értékelik őket. Ha tehát webhelyed oldalai, illetve azok tartalmai lassan töltődnek be, azzal súlyosan csökken a felhasználói élmény, és ezzel a rangsorolás is.
A Google többféle eszközt is kínál weboldalaid sebességének megállapítására – a PageSpeed Insights (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu) például még tippeket is ad, hogy hogyan gyorsíthatnál lassú oldalaidon (habár ezeket egyenként kell ellenőrizned). A Google Search Console felületén szintén áttekintheted az oldalteljesítménnyel kapcsolatos problémákat.
Ellenőrizd ezt rendszeresen, és törekedj arra, hogy a leggyorsabb webhellyel várd látogatóidat, és a keresőmotorokat is! Íme néhány további tudnivaló a webhelyedsebesség és a SEO kapcsolatáról.

 

7. Az egészségügyi Schema hiánya

A Schema egy adatjelölési szabvány, amivel plusz információkat adhatsz meg weboldalaid tartalmáról a keresőmotoroknak. Ez több szempontból is hasznos, például lehetővé teszi, hogy a Google részletesebb találatokat jelenítsen meg webhelyedről, amik jobban felkelthetik a kereső felhasználók figyelmét (még ha nem is a legelső találatként jelennek meg tartalmaid).
Sajnos sok egészségügyi webhely nem is ismeri a Schemát, vagy a strukturált adatjelölést, amit ez a szabvány lehetővé tesz. Itt azonban többet is olvashatsz a strukturált adatokról!
 

Cikk inline
egészségügyi marketing Hatékony honlapüzemeltetés Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Metakereső

A metakereső definíciója A metakereső, vagy meta keresőmotor egy olyan...

SPF

Mi is az a SPF? Az SPF az angol sender policy framework (vagyis kiküldői...

Guru

A guru definíciója A guru szó egy régi indiai nyelvből, a...

XML

Az XML definíciója Az XML az angol Extensible Markup Language, vagyis...

Pixel webhely

A pixel webhely definíciója Olyan webhelyek, amelyek pixelekre (képpontokra)...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.