Technikai SEO hibák, amelyek ronthatják webhelyed láthatóságát

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

7 gyakori technikai SEO hiba, amik aláássák egészségügyi webhelyed láthatóságát

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Amikor szóba kerül a keresőoptimalizálás, a legtöbben a kulcsszavak és linkek mentén kezdenek el gondolkodni. Habár ezek mind fontos tényezők, a technikai SEO éppen annyira sokat segíthet (vagy ronthat) egy webhely láthatóságán, mint a linkprofil, vagy az alkalmazott kulcsszóstratégia.
A Google első sorban olyan webhelyeket szeretne felsorolni felhasználóinak, amik nem csak kiváló tartalmakat kínálnak, hanem első osztályú böngészési élményt is.
A következőkben azokról a gyakori technikai SEO hibákról lesz szó, amik meglepően sok egészségügyi webhelyre jellemzőek – talán épp a tiédre is. Lássuk tehát, hogy melyek ezek, és hogy hogyan orvosolhatod őket!

Technikai SEO hibák, amelyek ronthatják webhelyed láthatóságát

1. Rendezetlen webhelyszerkezet

A gyors navigáció érdekében elengedhetetlen, hogy webhelyed tartalmait egy logikus rendszerben prezentáld látogatóidnak. Egészségügyi webhelyed technikai SEO-ja itt kezdődik: a szerkezet kialakításánál.
Ez megannyi orvosi/klinikai webhelyről hiányzik, így sem a felhasználók, sem a keresőmotorok nem tudják, hogy pontosan mi hova tartozik, és mely tartalmak melyekkel függnek össze. A szerkezetbe nem csak a tartalmak logikus csoportosítása, hanem a közöttük történő navigáció is beletartozik, tehát a gomboknak és egyéb hivatkozásoknak is olyan helyeken kell elhelyezkedniük, ahol az átlag felhasználók számítanának ezekre.

 

2. Hiányzó landing oldalak

Egészségügyi webhelyed technikai SEO auditja során felfedezheted többek között, hogy néhány fontos landing oldal is hiányzik a tartalomkínálatból. Ez még a nagyobb egészségügyi márkák webhelyén is meglepően gyakori probléma – valami, amiben nem érdemes a nagyokról példát venni.
Felhasználói élmény (UX) és technikai SEO szempontjából is hátrányos az ilyen oldalak hiánya, ezért ellenőrizd, hogy szerepelnek-e webhelyeden, és, hogy tartalmilag is megfelelőek-e. Íme a legfontosabb oldalak:

  • Főoldal
  • Szolgáltatásokat, kezeléseket, egészségügyi programokat, stb. bemutató oldalak
  • Elérhetőségek & kapcsolatfelvételi oldal
  • Blog
  • „Rólunk” oldal: itt az orvosok és egyéb szakemberek arcképe, bemutatkozója, szakmai gyakorlata, illetve képesítései kell, hogy megjelenjenek

 

3. A fő témák hiányzó melléktartalmai

Gyakori SEO hiba a webhelyeken a sekélyes tartalom. Az ilyen tartalmak csupán minimális információt kínálnak az adott témában, tehát nem igazán értékesek a felhasználók számára. Amikor azonban ezek a tartalmak egész egyszerűen nem is léteznek egy egészségügyi webhelyen, az már komoly technikai SEO problémákat vet fel.
Amikor webhelyeden kialakítod a fő tartalmakat, ezekhez melléktartalmakat kell létrehoznod. Tegyük fel, hogy egy fogorvosi praxisról beszélünk, és az egyik fő szolgáltatásod a fogszabályozás. Ehhez készítesz egy általános oldalt, ami nagyvonalakban beszél a fogszabályozás témájáról, majd több mellékoldalban részletesebben kifejted az ezzel kapcsolatos tudnivalókat.
Ezek a mellékoldalak további optimalizálási (és rangsorolási) lehetőségeket kínálnak egészségügyi webhelyed számára, illetve mind a felhasználóknak, mind a keresőmotoroknak segítenek megállapítani, hogy pontosan miről is szól webhelyed.

 

4. Túloptimalizálás

Habár a tartalmak hiánya árthat a SEO-nak, az optimalizálással sem szabad esni. A túloptimalizálásnak számos formája van, mint például a kulcsszavak vagy a linkek halmozása. Ezek a módszerek már rég kimentek a „divatból”, de még mindig vannak olyan taktikák, amikkel az emberek megpróbálják kijátszani a keresőmotorokat (pl. túl sok H1 használata).
Az egészségügyi webhelyeken súlyos és gyakori probléma, hogy egyszerre több oldalt is megpróbálnak azonos kulcsszavakra optimalizálni. Ez úgynevezett kulcsszókannibalizációhoz vezet, ami ronthat webhelyed keresőteljesítményén.

 

5. Helytelen URL formátum

Egy egészségügyi webhely technikai SEO-ját az URL címek szerkezete is befolyásolja. Az URL-ek akkor a leghatásosabbak, ha tömörek, olvashatók, és megjelenik bennük az adott oldal megcélzott kulcsszava. Ez nem csak a felhasználóknak segít megállapítani az oldal témáját (mielőtt még rákattintanának egy linkre), hanem a keresőmotoroknak is.
Kerüld tehát a többszintes alkönyvtáras szerkezeteket, illetve a látszólag véletlenszerű, számokból és írásjelekből álló címeket.

 

6. Lassú webhely

A gyorsan működő webhelyeket nem csak a felhasználók használják szívesebben, hanem a keresőmotorok is nagyobbra értékelik őket. Ha tehát webhelyed oldalai, illetve azok tartalmai lassan töltődnek be, azzal súlyosan csökken a felhasználói élmény, és ezzel a rangsorolás is.
A Google többféle eszközt is kínál weboldalaid sebességének megállapítására – a PageSpeed Insights (https://developers.google.com/speed/pagespeed/insights/?hl=hu) például még tippeket is ad, hogy hogyan gyorsíthatnál lassú oldalaidon (habár ezeket egyenként kell ellenőrizned). A Google Search Console felületén szintén áttekintheted az oldalteljesítménnyel kapcsolatos problémákat.
Ellenőrizd ezt rendszeresen, és törekedj arra, hogy a leggyorsabb webhellyel várd látogatóidat, és a keresőmotorokat is! Íme néhány további tudnivaló a webhelyedsebesség és a SEO kapcsolatáról.

 

7. Az egészségügyi Schema hiánya

A Schema egy adatjelölési szabvány, amivel plusz információkat adhatsz meg weboldalaid tartalmáról a keresőmotoroknak. Ez több szempontból is hasznos, például lehetővé teszi, hogy a Google részletesebb találatokat jelenítsen meg webhelyedről, amik jobban felkelthetik a kereső felhasználók figyelmét (még ha nem is a legelső találatként jelennek meg tartalmaid).
Sajnos sok egészségügyi webhely nem is ismeri a Schemát, vagy a strukturált adatjelölést, amit ez a szabvány lehetővé tesz. Itt azonban többet is olvashatsz a strukturált adatokról!
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!