A sebesség és a keresőoptimalizálás kapcsolata

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Mi köze a webhely sebességének a keresőoptimalizáláshoz?

Edwin Toonen

A keresőmotorok számtalan szempont alapján rangsorolják az internetes tartalmakat, amelyek közül az egyik legfontosabb az e tartalmakat szolgáltató webhelyek sebessége. Ha az elmúlt 1-2 évben követted a keresőoptimalizálással kapcsolatos híreket, akkor sokszor hallhattál róla, hogy a webhelysebesség fontosabb, mint valaha. A mai cikkben részletesen is kifejtjük, hogy mi ennek az oka, és hogy miért kell SEO szakemberként fokozott figyelmet fordítanod erre a szempontra!

A sebesség és a keresőoptimalizálás kapcsolata

Ahogy egy lehetséges üzleti partnerrel való személyes találkozáskor nagyon fontos az első benyomás, úgy webhelyednek sem lesz második esélye bizonyítani. Gondolj csak bele, komoly pénzeket/időt költöttél arra, hogy legyen egy fantasztikusan jó webhelyed, nagyszerű tartalmakkal, pazar keresőoptimalizálással, és logikus felépítéssel… de nem ez lesz a legelső dolog, amit lehetséges ügyfeleid megtapasztalnak majd.

 

Mindenek előtt be kell tölteniük a webhelyet számítógépükön, vagy okoskészülékükön, hogy láthassák, mit is kínálsz rajta. Ha ez túl sok időt vesz igénybe, akkor sokan már ezen a ponton lemorzsolódnak, elvégre nagyon valószínű, hogy egy sokkal gyorsabb versenytárs csupán egyetlen visszalépésnyire és kattintásnyira van.

 

Ha nem foglalkozol webhelyed sebességével, akkor azzal azt üzened ügyfeleidnek, hogy nem tartod tiszteletben drága idejüket – ki szeretne egy ilyen céggel üzletelni?

 

A webhely sebessége mobileszközökön

Mobilon csak tovább fokozódik a helyzet. A Google szerint ha egy oldalra 3 másodpercnél tovább kell várniuk, az emberek nagy része szemrebbenés nélkül visszalép, és nem foglalkozik többet az adott webhellyel. Szó szerint minden másodperc számít – minden egyes extra betöltési másodperccel egyre több lehetséges konverziótól esik el céged.

 

A webhelysebesség hivatalosan is rangsorolási szempont

Ez sok SEO szakember szerint talán a legfontosabb dolog a SEO és a webhelysebesség kapcsolatában. A Google 2018 óta hivatalosan is rangsorolási szempontként kezeli a mobiloldalak sebességét, és habár a bejelentésükben azt állították, hogy a frissítés következményeit csak a lassabb oldalak veszik majd észre, biztos lehetsz benne, hogy az összes oldalt figyelik, és a jövőben még szigorúbbá válhat az elbírálás.

 

Röviden tehát: gyorsabb webhely = jobb rangsorolás!

 

Az oldalbetöltési idők befolyásolják a feltérképezés folyamatát

Sok modern webhely alapjáraton nagyon összetett, és a keresőmotorok feltérképező robotjai számára ez már éppen elég nagy kihívást okoz. Könnyítsd meg a dolgukat azzal, hogy rendbe rakod webhelyed szerkezetét, friss webhelytérképet biztosítasz, törlöd az elavult/felesleges tartalmakat, és rendbe teszed átirányításaidat. Nem árt az sem, ha egy jobb webtárhely-szolgáltatóra váltasz, ami gyorsabb tartalomkiszolgálást kínál.

 

Ezek a változtatások javítani fogják a robotok úgynevezett feltérképezési keretét, ami elengedhetetlen ahhoz, hogy webhelyed minden fontosabb oldala bekerüljön a motorok indexébe. Minél gyorsabb a webhely, annál többet tevékenykedhetnek a robotok rajta.

 

A gyorsabb webhelyek jobban konvertálnak és kevesebb róluk a visszafordulás

Tűzd ki magad elé célnak, hogy a te webhelyed legyen a leggyorsabb az adott résen belül. A lassú webhelyeket, webáruházakat senki nem használja szívesen: amikor a felhasználóknak túl sokat kell várniuk arra, hogy egy webhely betöltődjön nekik, akkor jó eséllyel azonnal visszalépnek majd róla, mert nincs kedvük várni. Ez nem tesz jót a visszafordulási aránynak!

 

Azzal, hogy villámgyors webhelyet biztosítasz látogatóidnak, nem csak visszafordulási (és konverziós) arányodat javítod, hanem hitelesebbé, bizalomgerjesztőbbé teheted webhelyedet (és persze márkádat is) leendő ügyfeleid szemében.

 

Egy gyors webhely jobb felhasználói élményt kínál

Bizonyára te is éreztél már feszültséget, valahányszor a mobilodon nem töltődött be elég gyorsan egy webhely. A statisztikák szerint ez a stressz éppen olyan, mintha egy horrorfilmet néznél, csak éppen nem élvezed. Minél jobb sebességet biztosítasz tehát a felhasználóknak, annál jobban élvezik majd webhelyed használatát, böngészgetését.

 

Az optimalizálás több, mint statisztikák nézegetése

Habár a különböző webhelysebesség-mérő eszközök (ilyen például a Google PageSpeed Insights vagy a mobilsebesség eszköz) irányt mutathatnak azt illetően, hogy webhelyed éppen hogyan teljesít a mérésekben, a valós körülmények között végzett tesztek sokkal pontosabb képet adhatnak a teljesítményről. Szerencsére a PageSpeed Insights 2018-ban frissült valódi felhasználók statisztikáival is, de ott van még a WebPageTest is, amit szintén érdemes kipróbálni.

 

Az ilyen eszközök legnagyobb előnye, hogy hasznos tippeket sorolnak fel arra, hogy hogyan javíthatnád webhelyed sebességét, (amiről egyébként itt még többet olvashatsz).

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a yoast.com-on: https://yoast.com/does-site-speed-influence-seo/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!