Az online marketing gyorsan változik, a közösségi média marketing, a keresőoptimalizálás és vele együtt a tartalommarketing is átalakul 2018-ban. Mutatjuk, hogyan!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

7 technológiai online marketing trend, amelyek nagyot szólnak majd 2018-ban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketing gyorsan változik, a közösségi média marketing, a keresőoptimalizálás és vele együtt a tartalommarketing is átalakul 2018-ban. Mutatjuk, hogyan!

Az online marketing gyorsan változik, a közösségi média marketing, a keresőoptimalizálás és vele együtt a tartalommarketing is átalakul 2018-ban. Mutatjuk, hogyan!

Az elmúlt évek során a technológia exponenciális fejlődést mutatott, amit életünk minden területén tapasztalhattunk. Ezek a változások kihatottak többek között a tartalommarketingre is. Manapság máshogyan készítjük el, terjesztjük és fogyasztjuk az interneten elérhető tartalmakat, amelyekből napról-napra több áll a rendelkezésünkre.

 

Nem csak a most felnövő generáció képviselői között terjedtek el az okostelefonok. Már azok is okoskészülékeikhez fordulnak, akik egykor újságokból és televíziós híradókból értesültek a legfrissebb hírekről. Jó eséllyel te is éppen egy okostelefonról, vagy táblagépről olvasod ezeket a sorokat egy vonatút során, vagy egy kávézóban üldögélve.

 

Nem érdemes tovább ragozni tehát, hogy a marketingesek számára létfontosságú lépést tartani a technológia rohamosan fejlődő világával, de lehetetlen (és felesleges is) minden újdonságot figyelemmel követni és átvenni. Melyek tehát azok a technológiai trendek, amelyek 2018-ban megmozgatják majd a marketing világát? Lássuk őket!

 

1. Változik a közösségi média szerepe

A tartalomterjesztésnek több módja is létezik, a közösségi média pedig ezek közül kétségtelenül az egyik legnépszerűbb a márkák körében. Persze ez nem újdonság, de akkor miért említjük meg? Azért, mert az olyan platformok, mint a Facebook, a Snapchat, Instagram már nem csak a külső tartalmak megosztására alkalmasak, hanem önmagukban is kezdenek különálló kiadókká válni. Az emberek igényei egyre kényelmesebbé válnak, és sokak nagyon is örülnek annak, hogy nem muszáj elhagyniuk kedvenc alkalmazásukat csak azért, hogy megtekinthessenek bizonyos tartalmakat.

 

A Facebook, mint a kisvállalkozások közkedvelt közösségi platformja jó példa erre. A Facebookon egy ideje elérhetők az úgynevezett „Azonnali cikkek” (Instant Articles), amelyek célja, hogy a kiadók több felhasználót érhessenek el tartalmaikkal. A Snapchat és az Instagram is hasonló funkciókat vezetett be, amelyek célja, hogy a cikkek valóban azonnal elérhetők legyenek.

 

Akárcsak a mások blogjain elhelyezett vendégírások, úgy a közösségi platformokon elhelyezett cikkek is azt a célt szolgálják, hogy egy nagyobb célközönség elé kerüljön ki az adott tartalom, ami így új látogatókat irányíthat a szerző saját webhelyére. De amilyen fontos egy igényes webhely elkészítése, legalább annyira elengedhetetlen egy aktivitásra ösztönző közösségi profil fenntartása is.

 

2. A mesterséges intelligencia hajnala… a marketingben

Marketingesekként jól tudjuk, hogy a siker a megfelelő tartalom megfelelő emberekhez való eljuttatását jelenti, ráadásul a megfelelő időben. De honnan tudhatná bárki is, hogy mi számít „megfelelőnek”? A gépi tanulás fejlődésével hamarosan ezt sem nekünk kell majd kitalálnunk.

 

Alex De Simone, az Avochato vezérigazgatójának szavaival élve:
„A tartalommarketing egyre inkább beszélgetési alapokra helyeződik át, elmosva a határvonalat a tartalommarketing és az értékesítés között. Az ügyfelek kiemelkedő érdeklődést mutatnak a személyesebb beszélgetések iránt a cégekkel a közösségi médián, és szöveges üzenetek formájában, de ezen szóban forgó cégeknek nincs kapacitásuk ezt minőségileg szolgáltatni ekkora mennyiségben.”

 

„Azok a gépi tanulás technológiák, amelyek lehetővé teszik a marketingesek számára, hogy megszabják, ki láthat egy-egy bizonyos üzenetet, már lassan azt is meg tudják állapítani, hogy az ilyen beszélgetéseknek milyen tartalmuk legyen. A hagyományos tartalommarketingről gépekkel elősegített marketingre való átállás változást hoz majd a marketingesek tevékenységeiben is, akik hamarosan nagyobb közönséget szolgálhatnak ki minőségi tartalmakkal.”

 

3. A vizuális tartalmaknak nem lesznek versenytársaik

Nem minden technológia váltja be kezdeti ígéreteit, vagy felel meg azonnal az érdeklődők elvárásainak, reményeinek. Ilyen a sokak számára még mai napig is csak egy látványos ötletnek tűnő virtuális valóság illetve a kiterjesztett valóság is, amelyekről ugyan azt szajkózták, hogy új fejezetet indítanak majd a marketing történetében, azonban ez a mai napig sem következett be. Még.

 

Ugyan ezek a technológiák még mindig nem robbantak be a piacra úgy, ahogy például az okostelefonok tették, a szakértők becslései szerint néhány éven belül nem csak szélesebb körökben lesznek elérhetők, de sokkal profitálhatóbbá is válnak majd. Ez azt jelenti, hogy a marketingeseknek már most érdemes elgondolkodniuk azon (és néhányan már dolgoznak is rajta), hogy tartalmaikat ezekre a technológiákra is optimalizálják. Persze ezt még nem engedheti meg magának mindenki, és a jelenlegi minimális adaptáció miatt egyelőre talán nem is hozna látványos eredményeket, de megéri készen állni a változásokra!


4. Személyre szabott tartalmak

A tartalmak személyre szabása már évek óta trendnek számít, azonban a technológia fejlődésével egyre több olyan lehetőség adódik erre, amelyek korábban elképzelhetetlenek voltak. Az analitikai eszközök és módszerek egyre mélyrehatóbbakká és részletesebbekké válnak, így egyre pontosabb közönségi profilokat és ügyfélperszónákat hozhatunk majd létre. Ez a trend kéz a kézben jár a gépi tanulással.

 

Az ilyen részletesen kidolgozott profilok hamarosan nem csak az internet óriásai (Amazon, Google) számára lesznek elérhetők, hanem egyre több közép- és kisvállalkozás is bevetheti majd őket a technológia fejlődésével.

 

5. Ugye tudod, hogy a közösségi platformokon élő videókat is közvetíthetsz?

2017-ben minden nagyobb közösségi platform bevezette az élő videó közvetítést valamilyen formában. Habár ez a trend viszonylag fiatal, már eddig is elképesztő térhódítást végzett, és esze ágában sincs lassítani – sőt. Habár a „hagyományos” közösségi bejegyzéseknek még mindig fontos szerepük van a platformokon, az élő videózás már most hihetetlenül népszerű a fogyasztók körében. Ezt egyetlen cég sem hagyhatja figyelmen kívül, különösen azért, mert a platformok egyre több funkcióval is bővítik élő videó szolgáltatásukat.

 

Az élő közvetítések lehetővé teszik, hogy egy cég ne csupán egy márkanév és néhány termék formájában létezzen az ügyfelek tudatában, hanem egy hangja, akár egy arca is legyen, amivel sokkal könnyebben tudnak azonosulni. Ez persze nem jelenti azt, hogy csak a B2C cégek használhatják ki az „élőzés” nyújtotta lehetőségeket – a B2B környezetben működő szervezetek akár online élő előadásokat is tarthatnak ügyfeleik számára.

 

6. A mobilelső hozzáállás kora

Ha valaki egy évtizeddel ezelőtt azt mondta volna, hogy 2017-ben az emberek többet interneteznek majd telefonról, mint asztali számítógépekről, akkor a legtöbben biztosan furcsán néztek volna rá. Nos, ha valaki tényleg így gondolta, akkor most ő nevethet a hitetlenkedőkön: manapság a digitális média fogyasztásának 69%-a okostelefonokon történik.

 

Ha az nem győz meg mindenkit, hogy létfontosságú a tartalmak mobiltelefonra való optimalizálása, akkor érdemes megemlíteni, hogy a Google egyik fontos rangsoroló szempontja a mobilbarát, vagy reszponzív kialakítás, és ez a szempont egyre nagyobb súlyozást kap majd. Hamarosan egy olyan webhely, ami nem rendelkezik reszponzív designnal, labdába sem rúghat majd a többi modern versenytárs mellett.

7. Egy tartalomforrás, amire senki sem számít

A tartalomkészítéssel foglalkozók már most is rendszeresen igénybe veszik a mesterséges intelligencia által nyújtott lehetőségeket munkájuk során, azonban az MI további hullámokat indít majd a marketing óceánjában 2018-ban. Az olyan MI eszközök, mint a prediktív analitika, a természetes nyelvi feldolgozás vagy a tartalomgeneráló algoritmusok egyre hatékonyabb tartalmakat lesznek képesek létrehozni.

 

Bizonyos nagyobb tartalomgyártók már most kihasználják a mesterséges intelligenciát, hogy gyorsabban és nagyobb tételben közölhessenek információkat célközönségeik számára. Egyesek szerint a következő néhány év során egyre több tartalom származik majd gépi forrásokból, az embereknek pedig idővel főleg csak az ilyen „gyártott” tartalmak ellenőrzésével kell majd csak foglalkozniuk.

 

Persze nem a tartalomgenerálás az egyetlen dolog, amelyre az MI felhasználható. A kevésbé komplex feladatok, mint például a felhasználók számára ajánlott tartalmak összeválogatása ma már automatikusan történnek a chatbotoknak, gépi analitikának és hasonló rendszereknek köszönhetően.

 

Online marketing trendek 2018 összefoglalva

A technológia és a marketing mind folyamatosan fejlődő területek, amelyek az elmúlt időszakban elválaszthatatlanná váltak egymástól. Egy marketing szakembernek ma már nem csak a piaci trendekkel, hanem az új lehetőségeket rejtő technológiai innovációkkal is tisztában kell lennie, ha versenyben szeretne maradni, méghozzá az élen.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!