5+1 tipp B2B cégeknek a sikeres online marketinghez

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5+1 tipp B2B cégeknek a sikeres online marketinghez

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Az online marketing eszköztára rendkívül alkalmas a B2B marketing kommunikációra. Ezek közül emelünk ki most hatot, melyet mindenképp alkalmaznod érdemes!

5+1 tipp B2B cégeknek a sikeres online marketinghez

Marketingesként bizonyára veled is megesett már, hogy egyszerre sok projektet vállaltál magadra, és így figyelmednek is többfelé kellett szakadnia. Ilyenkor hajlamosak vagyunk magukra hagyni az olyan dolgokat, amik jól működnek, hogy több időnk maradjon stratégiánk más területeivel foglalkozni. Azonban ez könnyedén elkényelmesedéshez vezethet, és hirtelen azon kaphatjuk magunkat, hogy egy sokáig megbízható taktika vagy módszer mára már nem hogy kiment a divatból, hanem konkrétan „szabályellenessé” is vált (elég csak a kulcsszóhalmozásra gondolni a keresőoptimalizálásban).

 

Hogy stratégiáid versenyképesek maradhassanak, és pozitív eredményeket mutathass fel ügyfeleidnek, naprakész kell légy az aktuális marketingtrendek terén. Az alábbiakban öt olyan irányzatot gyűjtöttünk össze, amiket minden B2B marketingesnek érdemes kipróbálnia 2019-ben!

 

B2B online marketing tipp 1.: Élő közvetítések

Az élő közvetítések egyre népszerűbbé váltak az elmúlt esztendőkben, ami – ha egy kicsit is elgondolkodik rajta az ember – nem is annyira meglepő. Ezt a formátumot szinte minden márka hasznosíthatja digitális stratégiájában, és a legfelkapottabb közösségi platformok (pl. Facebook, Instagram) is nagyobb láthatósággal jutalmazzák az ilyen jellegű tartalmakat (a „statikus”, előre elkészítettekkel ellentétben).

 

Az élő videó már most számtalan internetező hétköznapjainak része, így természetesen passzol a B2B marketinghez is. Meglepően sokféleképpen alkalmazhatod ezeket a közvetítéseket stratégiádban, például:

 

  • Ipari szakértőkkel készített interjúkra
  • Céges hírek bejelentésére
  • Ipari hírek elemzésére
  • Akciók beharangozására
  • Ügyféltörténetek kiemelésére
  • Különféle ipari témák megvitatására
  • Konferenciák előadásainak közvetítésére

 

A közösségi hálózatok közül a YouTube mellett a Facebookon a legfelkapottabb az élő közvetítések trendje – a platform még külön értesítést is küld a felhasználónak, ha egy ismerőse, vagy egy követett oldala élőzni kezd. Természetesen az Instagramot és a Twittert sem hagyhatjuk ki, és még a LinkedIn is kísérletezik egy élő közvetítés funkcióval.

 

A legtöbb platformon még el is lehet menteni az élő videókat, hogy később újra és újra meg lehessen osztani őket.

 

Egy jó tipp a Facebookkal kapcsolatban: amennyiben céged egy exkluzív tagsági csoportot vezet a platformon, azon belül is élő közvetítéseket tarthatsz a tagoknak, amikben tippeket, trükköket, vagy komplett útmutatókat is megoszthatsz a követőkkel.

 

B2B online marketing tipp 2.: Email hírlevelek

Az email hírlevelekről az a tévhit kering az interneten, hogy az emberek ki nem állhatják őket. Ez így ilyen formában nem igaz – az embereknek azokkal a hírlevelekkel van (komoly) bajuk, amik semmilyen értéket, vagy érdekes tartalmat nem kínálnak nekik.

 

Próbáld meg kideríteni, hogy vannak-e hiányosságok az iparágadra vonatkozó hírlevél-felhozatalban, hiszen ezek mind új lehetőségek számodra, hogy hasznos, érdekes, értékes tartalmakkal láthasd el célközönségedet. Ezzel egyszerre gondolatvezetői pozícióba is emeled márkádat az adott területen.

 

Még egy heti, vagy kétheti rendszerességgel kiküldött, legolvasottabb cikkeket tartalmazó hírlevél is többet ér, mint bármelyik önreklámtól tocsogó email. Az ilyen emailek továbbá remek lehetőséget adnak arra, hogy megmutasd, milyen tartalmakkal foglalkozik céged, hiszen a cikkek mellett közelgő eseményeket, webináriumokat, és egyéb tervezett dolgokat is bejelenthetsz.

 

B2B online marketing tipp 3.: Hasznos tartalmak

Egy 2018 év végi statisztika  szerint napi szinten négymillió új blogbejegyzés kerül fel az internetre. Tény persze, hogy ezek javarészt távol állnak a minőségtől, de már a puszta mennyiségük miatt óriási versenymezőnnyel néz szembe mindenki, aki fel szeretné hívni célközönsége figyelmét online tartalmaira.

 

Ez talán egyértelmű számodra, de a pocsék minőségű, igénytelen tartalmak (legyen szó videókról, cikkekről, vagy bármi másról) nem versenyképesek a B2B marketingben! Ha nem szeretnél szégyent hozni márkádra, akkor egy robosztus, részletesen kidolgozott tartalomstratégiára (https://seoinfo.hu/tartalomstrategiai-utmutato.html) lesz szükséged, lehetőleg egy tartalomnaptárral (https://seoinfo.hu/tartalomnaptar-utmutato.html) kiegészítve.

 

Gyakran megeshet, hogy legjobb szándékaid ellenére is mást tartasz hasznosnak és érdekesnek, mint célközönséged. Fontos, hogy márkád prezentációját, és tartalmaidat az ő igényeikhez igazítsd, hiszen ha nem kapják meg tőled, amire szükségük van, akkor egy versenytársadhoz fordulnak majd.

 

B2B online marketing tipp 4.: Letölthető tartalmak

Ha még nem kínálsz letölthető tartalmakat lehetséges ügyfeleidnek, akkor minél előbb pótold e hiányosságodat. Sokaknak csupán e-könyvek és esettanulmányok jutnak az eszébe e tartalmakkal kapcsolatban, és habár gyakran valóban ezek alkotják egy márka letölthető kínálatát, számos egyéb jellegű tartalommal is kedveskedhetsz közönségednek, amikkel lényegesen kevesebbet is kell foglalkozni, mint egy e-könyvvel.

 

Például készíthetsz egy sablont egy iparágadban gyakran ismételt feladathoz, vagy akár egy rövid útmutatót egy gyakran végzett eljáráshoz, és így tovább. Akár egyoldalas PDF-eket is kínálhatsz letöltésre – íme néhány példa ezekre:

 

  • Egy ellenőrzőlista, amely egy új stratégiához (rendezvényhez, eljáráshoz, stb.) szükséges erőforrásokat és eszközöket sorolja fel.
  • Egy útmutató, ami segít meghozni egy nehezebb döntést ügyfeleidnek.
  • Egy értelmező szótár iparágad legsűrűbben használt szakkifejezéseihez.

 

A legtöbb esetben meglehetősen egyszerű beiktatni ezeket a letölthető tartalmakat leadgeneráló stratégiádba. Amint az adott dokumentum elkészül, felkínálhatod azt webhelyeden egy leadfogó űrlap mellett, amelyet kitöltve az érdeklődők máris letölthetik azt (vagy elküldhetsz nekik egy letöltési hivatkozást email címükre).

 

B2B online marketing tipp 5.: Exkluzív közösségek és Facebook csoportok

Amennyiben kínálatodat know-how alapú szolgáltatások, vagy egyéb beszélgetésre, vitára vagy kérdésekre való témák alkotják, érdemes lehet létrehozni egy exkluzív online közösséget, vagy akár egy zárt Facebook csoportot. Az ilyen privát közösségek rendkívül hasznosak lehetnek a felhasználók számára, mert kérdéseket tehetnek fel mind neked, a fejlesztőnek, mind pedig a többi felhasználónak, illetve megvitathatják egymással tapasztalataikat, és észrevételeiket.

 

Az ilyen csoportok nagyszerű lehetőséget kínálnak arra is, hogy figyelembe vedd ügyfeleid visszajelzéseit, amikhez másképpen talán nem tudnál hozzájutni. Akiknek fontos mindaz, amit terméked kínál (vagy nem kínál), azok garantáltan veszik majd a fáradságot, hogy megosszák véleményüket róla, és talán hogy javítási javaslatokat is tegyenek ezekre. Mindez annak is köszönhető, hogy a többi ügyféllel, és persze termékeddel való többnyire pozitív élményeik arra ösztönzik őket, hogy hasznos visszajelzéssel viszonozzák mindazt a segítséget, amit eddig kaptak.

 

Ezeket a csoportokat persze többféleképpen is hasznosíthatod. Vannak cégek, amelyek arra ösztönzik ügyfeleiket, hogy kérdéseket tegyenek fel termékeikkel kapcsolatban, vagy hogy híreket osszanak meg termékeikről és az új fejlesztésekről. Más vállalatok exkluzív tartalmakat kínálnak a tagoknak, afféle prémiumként az alapvető szolgáltatások mellett. Itt említenénk újra például a Facebook csoportokban leadott élő közvetítéseket is, amik afféle webináriumokként is funkcionálhatnak, akár rendszeres jelleggel is.

 

A tagságot kötheted előfizetéshez, vagy felkínálhatod ingyen is céged meglévőügyfelei számára.

 

B2B online marketing tipp az a bizonyos plusz 1.: a legütősebb fegyver a SEO

A SEO azaz a keresőoptimalizálás a B2B marketing alapja. Biztos lehetsz benne, hogy leendő partnered a Googlehöz fordul, ha valamilyen megoldásra vágyik. Amennyiben a weboldalad az elsőkmköz9tt jön ezekre a problémákra illetve megoldásaikra, úgy kerülhetsz a szeme elé, hogy egyből szimpatikussá is válsz neki. 

 

A keresőoptimalizálás két sarkalatos pontja a jó technikai alapokon nyugvó weboldal és a tartalom. Egy B2B SEO stratégiával ezeket gyönyörűen összehangolhatod, és biztos lehetsz benne, hogy egyre több és több potenciális partner keresi majd fel weboldaladat és kér ajánlatot! 

 

Miért lett ez plusz egy tipp? Mert ezzel is szerettük volna kiemelni ennek az eszköznek a fontosságát! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!