Webáruházam van, több vásárlót szeretnék! Mit tegyek? Mutatjuk!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Webáruházam van, több vásárlót szeretnék! Mit tegyek? Mutatjuk!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mit tegyen egy webáruház 2019-ben ha több vásárlót szeretne? Példákon keresztül, gyakorlati tanácsokkal mutatjuk be a trendeket és azt, hogyan kell kezelned a változásokat! 

Webáruházam van, több vásárlót szeretnék! Mit tegyek? Mutatjuk!

Előadásaimon sokszor jönnek oda webáruház tulajdonosok, s kérdezik, melyek azok a trendek, amit a legfontosabbnak tartok, illetve mondjak gyorsan pár dolgot, amit megtennék, ha az enyém lenne a webáruházuk. Nos, az alábbi cikkben összeszedtem azokat a kihívásokat és meghatárzó trendeket, melyekkel ma szembenéz egy webáruház tulajdonos, és azt is leírtam, mit kell tenni ahhoz, hogy 2019-ben sikeres legyen vállalkozása.  

 

2019 legnagyobb kihívásai

Nem létezik olyan, hogy végtelen marketing-költségvetés, főleg nem a kisvállalkozások világában. Az egyik legnagyobb kihívás minden év elején a limitált pénzügyi erőforrások ésszerű elosztása. Gyakori ilyenkor a kérdés: „Mire költsem?” Az opciók listája hosszú: közösségi média, fizetett hirdetések, SEO

 

Hasra ütéssel nem sokra mész, de ha tisztában vagy a trendekkel, akkor könnyebben hozhatsz megalapozott, ésszerű döntéseket:

 

A digitális hirdetések egyre drágulnak

Fontos tisztában lenni vele, hogy a digitális hirdetések ára egyre csak felfelé kúszik, tehát egyre többet kell költeni a látható eredményekért cserébe. Ez előtérbe helyezi a keresőoptimalizálást, és a tartalommarketinget. 

 

Az influencerek is drágulnak, de egyre kevesebb felhasználót érnek el

Ahogy az influencer marketing egyre népszerűbbé válik, úgy a befolyásos internet sztárok is egyre többet kérnek el szolgáltatásaikért, és az sem éppen biztató, hogy a közösségi algoritmusok is egyre csökkentik az influencerek organikus eléréseit. Érdemes tehát a mikroinfluencerek felé fordulni, akik kedvezőbb áron, esetlegesen elkötelezettebb követőkkel rendelkeznek, mint a drága, nagy követő táborral dolgozó társaik. 

 

Egyre nagyobb a verseny az e-kereskedelemben

Manapság már bárki lehet vállalkozó,  és könnyebb e-kereskedelembe kezdeni, mint valaha. Ezen felül nem egy cég hoz létre új márkákat, olyan kínálattal megcélozva versenytársaik közönségét, amiket senki más nem képes felmutatni. Egyszerű tömegtermékekkel, USP nélkül, nem lehetsz sikeres! 

 

Naponta születik egy marketing tanácsadó, aki tévútra viheti a webáruház tulajdonosokat

Mindig nagyon nevetek azon, amikor egy-egy tanítványom elvégzi a marketing szakot az egyetemen, másnap már mint marketing guru hirdeti magát. Az online marketing egyszerűnek tűnik, de nem az. Ha valaki elvégez egy iskolát, beállít pár Google hirdetést, vagy esetleg van három szó, amire weblapja elsőre jön a Google-ben, attól még nem biztos, hogy nem vezeti meg a jóhiszemű, hozzá nem értő webáruház tulajdonost! 

 

Meghatározó trendek 2019-re

Az általános, mindenkit érintő kihívások mellett persze fontos az is, hogy tisztában légy saját kihívásaiddal is. Ha ezek előtted vannak, akkor számba veheted azokat a lehetőségeket, amiket 2019 kínál számodra.

 

Elemeztesd webáruházad marketing kommunikációját velünk! Auditálunk, és adjuk a bombabiztos stratégiát! Kattints IDE MOST! 

 

Videómarketing

A közösségi média folyamatosan fejlődik, és a videómarketing már évek óta vezető trendként uralja a legtöbb platformot. Szintén jelentős lendületet kaptak az élő közvetítések is, ami többek között az okostelefonok elterjedésének, és a különböző platformok fejlesztéseinek köszönhető.

 

Érdemes odafigyelni azokra a technológiákra is, amelyek szoros kapcsolatban állnak a videómarketinggel, például a 360°-os videókra, és a személyre szabott videóüzenetekre.

 

Mit jelent ez Neked a gyakorlatban?

Ideje beletanulnod a videózásba. De ne ijedj meg, nem lesz olyan nehéz! Kell egy jó telefon, esetleg egy világítás, és már mehet is. Rengeteg egyszerű videóvágó program van, melykkel könnyedén megvágod a felvételeidet. Az Internet világa ma már nem várja el a TV minőségű felvételeket, de szívesen néz videókat bármiről, amit meg szeretne venni. 

 

Mobilos keresések

Ha nem felelsz meg az okostelefonnal böngésző közönségnek, akkor óriási piaci részesedésről maradsz le. Az emberek többsége többet használja az internetet mobilkészülékéről, mint asztali számítógépekről, ezért elengedhetetlen, hogy ezeket a keresőket is megcélozd stratégiádban. Ne feledkezz meg az egyre népszerű hangalapú keresésekről sem, amelyek már most a telefonos keresések durván 30%-át teszik ki (és ez az arány egyre csak nőni fog majd).

 

Mit jelent ez Neked a gyakorlatban?

Teszteld le weboldalad sebességét (kattints IDE), és ha nem vagy 90%-felett, cselekedj! Kérd meg honlapkészítőd, hogy javítsa a sebességet – ha pedig erre nem képes, érdemes másikat keresni.

 

Személyre szabott webhelytartalmak

Manapság minden korábbinál fontosabb arra összpontosítania a marketingeseknek, hogy személyre szabott élményeket kínáljanak ügyfeleiknek. A cél az, hogy minden egyéni ügyfél sajátos élményben részesüljön, és azok az információk és tartalmak jelenjenek meg nekik, amelyekre a legjobban kíváncsiak.

 

Mit jelent neked ez a gyakorlatban?

Érdemes megismerkedni a webhelyek dinamikus személyre szabásával, illetve az adaptív landing oldalakkal, amelyek a látogatók érdeklődési körei alapján váltogatják tartalmukat. Keress egy olyan honlapkészítőt, vagy marketingest, aki megoldja neked ezt! 

 

Fogyasztói vélemények és visszajelzések

Manapság egy ügyfél utazása hosszadalmas és összetett lehet, de rendkívül fontos, hogy minden lépését olyan részletesen nyomon tudd követni, amennyire csak lehetséges, hiszen ez alapján rálátást nyerhetsz arra, hogy ügyfeleid miként lépnek kapcsolatba márkáddal.

 

Mit jelent ez Neked a gyakorlatban?

Figyeld ügyfeleid rezdüléseit. Ebben különféle eszközök, például a Google Analytics segíthetnek rengeteget. Bizonyos esetekben a kérdőívek, szavazások is indokoltak lehetnek, melyeket weboldaladon, vagy közösségi média oldalaidon futtathatsz. 


Végül két nemzetközi trend, mely lehet, hamarosan hozzánk is elér:


Kiterjesztett valóság

A kiterjesztett valóság új lehetőségeket kínál az embereknek, hogy kipróbálják, vagy legalább működés közben láthassák a különböző termékeket illetve szolgáltatásokat. Ezek a „félig élő” demók minden eddiginél életszerűbb demonstrációt tesznek lehetővé az aktuális termék jelenléte nélkül, ami értelemszerűen nagyon vonzó az érdeklődő vásárlók számára, és remek lehetőségeket kínál a marketingeseknek is.

 

Persze csak azok lesznek képesek kiélvezni ezeket a lehetőségeket, akik hajlandók haladni a korral, és tartalmakat készíteni, amelyek kihasználják ezt a technológiát.

 

Online piaci hirdetések

Amerikában az emberek többsége szívesebben keres az Amazonon, mint egy márka saját webhelyén, legalább is erre utal annak a 2000 fős tanulmánynak az eredménye, amelyet a Survata végzett. Az emberek közel fele az Amazonon keres, ha másért nem is, hogy elolvassa a termékről írt véleményeket.

 

Tény, hogy az Amazon még nem érhető el magyar nyelven, de a világ legnagyobb online piacáról hazánkba is elérhető a szállítás, és nem kizárt, hogy idővel az itthoni közönségből is többen felfigyelnek majd a platformra, különösen ha magyar nyelven is elérhetővé válik.


 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!