notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

SEO tippek webáruházaknak 2020-ra

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > SEO tippek webáruházaknak 2020-ra

SEO tippek webáruházaknak 2020-ra


2020/05/15
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Sokszor a weboldalak tulajdonosai azt hiszik, egyszer valaki jók „beseozta” weboldalukat, onnantól baj nem lehet. A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás nem olyasmi, amit az ember egyszer elvégez, aztán megy magától. A vásárlók szokásai, a digitális trendek és a keresőmotorok algoritmusai folyamatosan változnak, ezért egy fix, hosszútávú stratégia nem sokáig állja meg a helyét webáruházad webhelyén. A keresőoptimalizálással bizony folyamatosan foglalkozni kell. 
 

SEO tippek webáruházaknak 2020-ra
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

A következőkben éppen ezért olyan SEO taktikákat olvashatsz, amelyek a legfrissebb trendeket mutatják, vagy örökérvényűek, vagy éppen most éri meg elkezdeni foglalkozni velük. Mutatjuk is őket!

 

Technikai webáruház SEO

 

1. Ügyelj az indexelhetőségre

Egy keresőmotor csak akkor tudja felvenni webhelyed oldalait indexébe (adatbázisába), ha képes feltérképezni azokat. Ha ez valamiért nem történik meg, tartalmaid nem jelenhetnek meg a keresőtalálatok között az érdeklődő felhasználók számára.

 

Hogy elkerüld ezt a problémát, ellenőrizd első sorban webhelyed sebességét (erről itt írtunk) és a belső hivatkozások szerkezetét. Ezen kívül mindenképpen érdemes odafigyelni a Schema jelölőnyelv használatára, a felhasználóbarát kialakításra, és a mobil-első jellegre is (ez utóbbiról lejjebb bővebben is olvashatsz).

 

2. Javítsd ki webhelyed 404-es hibáit

Egy úgynevezett 404-es hibakód azt jelzi a böngészők és a keresőmotorok számára, hogy a lekért tartalom nem található meg a szerveren. Ezeket a problémákat minél előbb orvosolnod kell webhelyeden, mert rossz fényt vetnek webáruházadra mind a felhasználók, mind pedig a Google szemeiben.

 

A Google Search Console segít megtalálni webhelyed azon oldalait, amelyek 404-es hibakódot produkálnak, ha valaki megpróbálja lekérni őket. Gyakran már nem létező termékek, vagy elavult webhelytérképek okozzák ezeket a gondokat. Akármi is legyen az ok, javítsd ki őket, hogy webáruházad ismét megfelelően működjön!

3. Rendszeresen ellenőrizd a kizárt oldalakat

Érdemes időnként ránézni azon oldalak listájára, amelyeket szándékosan zártál ki a Google és más keresőmotorok indexéből. Ez a lista a webhelyedhez tartozó úgynevezett robots.txt fájlban (a robots-txtről itt írtunk) található, és az indexelési problémák egyik leggyakoribb oka.

 

Gyakran előfordul, hogy olyan URL-ek is bekerülnek ide webhelyedről, amelyeket egyáltalán nem szeretnél elrejteni a keresőmotorok elől. Ellenőrizd tehát időnként ezt a fájlt, hogy elkerüld az ilyen kellemetlen problémákat.

 

4. Használj Schema jelölőnyelvet webhelyeden

A Schema jelölőnyelv olyan HTML címkékből áll, amelyekkel temérdek hasznos, úgynevezett strukturált adatot (a strukturált adatokról itt olvashatsz) adhatsz meg tartalmaidról a Google és más keresőmotorok számára. Ilyen hasznos adatok például a termékek árai, értékelései, hogy készleten vannak-e, és így tovább.

 

Webáruházaknak nélkülözhetetlenek, hiszen segítségükkel a Google több információt mutat termékeidről a felhasználóknak a keresőtalálatok között, akik szívesebben kattintanak majd hivatkozásaidra.

 

Kulcsszavak a webáruházi SEO-ban

Cikk inline

 

5. Célozz meg értékesítésre irányuló kulcsszavakat

Ha van valami, amivel tönkreteheted webáruházad SEO-ját, az a helytelen kulcsszóhasználat. Sok online kereskedő azokat a kulcsszavakat célozza meg, amelyekre a legtöbben keresnek rá.

 

A keresési arányok adatai azonban sokakat megtévesztenek. A baj velük az, hogy túl sokan keresnek rájuk, és így számos olyan felhasználó is begépelheti őket, akiknek nem áll szándékukban vásárolni. Mindemellett ezekre a kulcsszavakra nagyobb verseny is jellemző, és több tartalommal kell megmérkőznie webhelyednek, hogy előkelő pozíciót érdemelhessen ki a keresőtalálatok között.

 

Ahelyett tehát, hogy szimplán a „tornacipő” kifejezésre optimalizálnál, használj olyan célzottabb kulcsszavakat, mint „kék férfi tornacipő”, és így tovább. Ezekre a kulcsszavakra persze kevesebben keresnek rá, de akik mégis, azok szinte biztos, hogy vásárlási szándékkal teszik azt.

6. Ügyelj a keresőszándékra

Ha már a szándéknál tartunk. Fontos, hogy webáruházad 2020-as SEO-jában első sorban a keresőszándékra optimalizálj. A Google RankBrain algoritmusa képes azonosítani egy felhasználó kereséséről, hogy milyen szándékkal (pl. információszerzési vagy vásárlási) írta be azt a keresőbe. Éppen ezért fontos, hogy webáruházadban kifejezetten vásárlási (egész konkrétan „tranzakciós”) szándékú kulcsszavakat célozz meg.

 

Ehhez vásárlóid fejével kell gondolkodnod, és rá kell jönnöd, hogy milyen kulcsszavakat használhatnak, ha vásárolni szeretnének. Válts inkognitó/rejtett módba böngésződdel, és kezdj el beírni vásárlói kereséseket. Ha termékeket látsz a találatok között, akkor a Google jó eséllyel tranzakciós kifejezésnek ítélte meg azt, amit beírtál, tehát érdemes foglalkoznod vele a SEO-ban is.

 

7. Kerüld a kulcsszó kannibalizációt

Különösen nagyobb webáruházaknál (amelyek sok hasonló jellegű terméket sorakoztatnak fel) fordulhat elő, hogy két oldal ugyan azokat a kulcsszavakat célozzák meg. Ilyen esetben a Google összezavarodhat, hiszen nem fogja rögtön tudni, hogy mely tartalmat jelenítse meg az adott domainről egy adott lekérdezésre. Ilyenkor előfordulhat, hogy nem minden tartalmad jelenik majd meg megfelelően, és a felhasználó sem találja meg a keresőtalálatok között, amit egyébként megvásárolna webáruházadból.

 

Ezt a jelenséget kulcsszó kannibalizációnak hívják, és a SEO egyik gyakori problémája. A kellemetlenségek elkerülése érdekében olvasd el útmutatónkat (a kulcsszó kanibalizációról itt írtunk) erről a jelenségről!

 

Tartalmak a webáruházi SEO-ban

 

8. Kerüld el a duplikált tartalmakat

A Google évek óta arra ösztönzi a webmestereket (és így bizonyos értelemben a marketingeseket is), hogy jó minőségű, egyedi tartalmakat készítsenek látogatóik, felhasználóik számára. Ezért okozhatnak komoly problémákat azok a tartalmak, amelyek többször is szerepelnek egy webhelyen belül.

 

Ha a Google olyan tartalmakat talál egy webhelyen, amelyek legalább 60%-ban egyeznek egymással, akkor duplikáltnak tekinti majd őket.

 

Hasonlóképpen az előbb említett kannibalizációhoz, ez is gondot jelenthet egy webáruházban, ahol a termékoldalak gyakran egy adott sablonra épülnek. Ha több terméked is van, amelyek ugyan azt a sablont és leírásokat használják (pl. csak méretükben vagy színükben különböznek egymástól), akkor ezeket ne külön oldalon tartsd, hanem vond őket össze egyetlen egy oldalra. Ez csökkenti az oldalak számát webhelyeden, csökkenti a duplikált oldalakból származó problémákat és kényelmesebb felhasználói élményt nyújt látogatóidnak is.

 

9. Bővítsd ki hiányos tartalmaidat

A Google a hiányos tartalmakat sem kedveli igazán, különösen ha webáruházakról van szó. Ha termékeid adatlapjai nem tartalmaznak elegendő információt és egy jó leírást magukról a termékekről, akkor nem számíthatsz rá, hogy előkelő pozícióba kerüljenek majd a találatok között. Mindez azért van, mert a Google szerint az ilyen ritkás tartalmak nem képesek megfelelni a felhasználók szándékának.

 

Ellenőrizd tehát termékeid adatlapjaid, és egészítsd ki őket részletes adatokkal és egy beszédes, de nem sablonos leírással!

 

10. Válts mobil-első webhelyre

Ahogy az emberek egyre többet használják okostelefonjukat az internetezéshez, úgy a Google is egyre inkább arra buzdítja a webmestereket, hogy megfeleljenek az ilyen felhasználók igényeinek. A keresőóriás már jó ideje az alapján rangsorolja a webhelyeket (még asztali kereséseknél is), hogy mennyire működnek jól mobileszközökön.

 

2020-ban minden webáruháznak mobil-első felépítéssel (a mobil eslő felépítésról itt olvashatsz) kell rendelkeznie, hogy megfeleljen a Google és a felhasználók elvárásainak (hiszen senki sem vásárol szívesen egy olyan webhelyről, ami nem működik megfelelően mobileszközökön).
 

Google SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.06.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
883 093
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Partner hivatkozás

A partner hivatkozás, vagy partner link egy egyéni hivatkozás, amely két...

Elhelyezés szerinti célzás

Az elhelyezés szerinti célzás a Google AdWords kampányok egyik...

Instagram hirdetés

Amit egy marketingesnek az Instagram hirdetésekről tudnia kell Annak ellenére,...

Google Plus

    Mi is az a Google Plus? A Google közösségi oldala, mely nem...

Forgalomcsere

Online forgalomcsere   Az online forgalom cseréje, amelyben a két...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.