Webáruház marketing sikertörténetek sorozat: #2 rész, a Facebookról és a nyereményjátékokról

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > #2 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: Facebook és nyereményjátékok

#2 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: Facebook és nyereményjátékok


2020/01/28
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Minden bizonnyal webáruház tulajdonosként Te is tudod, hogy a közösségi médiában való jelenlét nem kívánságműsor. :) Bár a Facebook-on ráköltés (hirdetések) nélkül egyre nehezebb boldogulni, még mindig megéri dolgozni vele – de az eredmények nem egyik napról a másikra jönnek majd, ha organikus posztokban gondolkodsz. A nyereményjátékok szervezése azonban még mindig nagy segítségedre lehet, így webáruház marketing sikertörténeteim sorozatom második részeként erről szeretnék Neked egy kicsit mesélni. 

Webáruház marketing: Facebook marketing

Webáruház marketing sikertörténeteim sorozata #2: a Facebook, és a nyereményjátékékok

Ez tehát egy sorozat második része. A webáruház marketing sikertörténetek sorozatot azért indítottam, hogy a sok hasznos szakmai tartalom mellett azt is megmutathassam, hogy a szavak mögött eredmények is vannak. Olyan kiragadott részleteket, apró marketing eszközöket, trükköket szeretnék Neked hétről hétre bemutatni, amit stratégiában alkalmazva Te is növelheted webáruházad forgalmát, eladásaid számát! Mert igen, ezúttal állításaimat valódi számokkal, adatokkal támasztom alá. Tarts velem, minden kedden új cikkel várlak! :) 

 

A cikksorozat további részei:

#1 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: a Shopping kampányokról

#2 Webáruház marketing sikertörténetek és tippek Neked: Facebook és nyereményjátékok

 

Ha úgy érzed egyedül nem boldogulsz, vagy csak cégvezetőként nem akarsz még ezzel is Te foglalkozni, keress minket bizalommal IDE kattintva, és megmutatjuk hogy nálad is működik amit úgy hívunk, komplex online marketing stratégia! 

 

A sikeres webáruház marketing egy szuper eleme: a nyereményjátékok

Az e-kereskedelmi cégek komoly nyüzsgést kelthetnek maguk körül egy jól kidolgozott nyereményjátékkal, hiszen az ingyenes nyereményeket mindenki szívesen fogadja. A nyereményjátékok a legegyszerűbb promóciós eszközök közé tartoznak. Tekintve hogy a nyerteseket véletlenszerűen szokás kiválasztani (tehát nincs szükség bíráskodásra), még ezzel sem igazán kell külön foglalkozni.

 

A nyereményjátékok legcsalogatóbb része, hogy pofonegyszerű nevezni rájuk, és így általában nagy érdeklődésre is lehet számítani. Hasonlóképpen a versenyekkel, ezeket is érdemes minden csatornán népszerűsíteni. Végül nem csak a szerencsés nevezők nyernek, hanem márkád is, hiszen számtalan új email címmel bővítheted feliratkozói listádat.

 

Sok ügyfelemnek készítünk rendszerint például a közösségi médiában nyereményjátékokat. Bonyolultakat? Nem, vagy legalábbis nem feltétlen. A legtöbb esetben ezek kisebb villámjátékok, 2-3 napon át tartanak csupán, és megszervezésük nem igényel több órás munkát. Az alábbiakban egy másik ügyfelem Facebook statisztikáit láthatjátok.

 

Az eredmény? 

 

  1. ábra: egy nyereményjátkunk posztjának adatai

 

Tehát az eredmény… 

 

Alapvető, és számokkal közvetlenül bizonyítható eredmények, hogy a nyereményjátékunkkal (ami csupán néhány napig tartott, és az összköltsége egy 2000 Ft-os kiemelés és az ajándékok, azaz a megnyerhető termékek voltak):

- elértünk 71 000 felhasználót

- amelyből 10 500 a bejegyzésre kattintott, tehát 10 500, célközönségünkbe tartozó ember találkozott az aktuális termékekkel, megnézte őket, sőt, ebből 5300 át is kattintott a megjelölt termékekre, tehát még a remarketing listánkra is felkerült.

- és amelyből 495 felhasználó kommentelt, 288 pedig meg is osztotta a bejegyzést…

 

Ez pedig jó. Kis energiabefektetés, 3 kisorsolt termék és 2000 Ft marketing költségnek ilyen eredményekkel önmagában is jó. De! 

 

Nem ez az egyetlen célunk a nyereményjátékkal. A célunk az, hogy Facebook oldalunkon aktivitást váltsunk ki célközönségünkből, ezzel élővé téve az oldalt, és ezzel elősegíteni, hogy organikus bejegyzéseink eljussanak a felhasználókhoz – hiszen a Facebook algoritmusa így működik! Szóval a rendszeres nyereményjátékoknak, az aktivizáló jellegű posztoknak köszönhetően ezen ügyfelünk Facebook oldala ma már:

- elérte a 100 000-es rajongótábort!

- organikus bejegyzései minden hirdetés nélkül átlagban 10-20 000-es elérést generálnak.

 

És ez az igazi eredmény. Mert a Facebook-on ma már organikusan elérést szerezni egyre nehezebb. 

 

Az igazsághoz hozzá tartozik, hogy 4 évvel ezelőtt ezek a játékok a Facebook akkori algoritmusának köszönhetően egyébként jóval nagyobbat “szóltak” (volt 1 millás elérésű játékunk is, elnézést, odáig nem lapozok vissza screenshot-ért). Ráadásul akkoriban még a szabályozások is egyszerűbbek voltak, így több játék típust tudtunk alkalmazni. Igen, ez számokban visszaesés, de az online marketingben folyamatosan változnak a “szabályok”, amihez alkalmazkodnunk kell. Ma már a Facebook organikus eléréseinek növelése sokkal munkásabb feladat – és az is lehet, hogy jövőre lehetetlen lesz. De munkásabb az összes konkurenciánknak is, így az ilyen sikeres játékokkal, stratégiába foglalt közösségi média marketinggel még mindig gyönyörű eredményeket érhetünk el! 

 

Mit nevezünk eredménynek a webáruház marketingben?

Abba szerintem egyet értünk, hogy a fenti számok szépek. Elérések, kedvelések, bejegyzéskattintások… Ebből nem veszel kenyeret, és az ELMŰ sem fogadja el a csekk ellenértékének, ugye? 
 
Facebook eredmények
  1. ábra: Facebook forrásból érkező eredmények a fent tárgyalt ügyfélnél, konverziós adatokkal.

 

Nos igazából ez az, amit eredménynek nevezünk. Ha nem lennél olyan jártas az Analytics-ben, egy picit kifejtem mit látsz. Az utolsó 30 napra szűkítettem az időszakot, amely idő alatt a Facebook-ról:

- 17 000 látogató jutott el webáruházunkiba

- ebből 9400 teljesen új felhasználó volt

- átlagosan majdnem 4 percet eltöltöttek az oldalon

- és ami igazán számít: 644 vásárlásunk is volt, csak a Facebook-ról, csak az organikus találatokból!*

 

*egy apró pontosítás: az ügyfél rendszeres és általunk készített Facebook fizetett hirdetéseit UTM paraméterrel látjuk el, ezért ezek ebben a forrásban nincsenek benne. Ezek tehát csak az organikus Facebook posztokból érkező vásárlások – leszámítva néhány kisösszegű kiemelést, amit az ügyfél maga készít posztjai népszerűsítésre, de ezek szinte elenyészőek és nem konverziós célú beállításokkal készülnek.

 

 

Pihengetünk?

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.02.29-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
641 370
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

302-es átirányítás

Mi az a 302-es átirányítás? A 302 az egyik leggyakoribb HTTP...

Inbound marketing

Olyan marketing szolgáltatások és stratégiák, amelyek arra...

Intelligens CPC, ECPC

Intelligens CPC-ECPC jelentése   A Google AdWords egyik sajátos...

Biztonságos rendelési űrlap

Egy webhely titkosított oldala, amely lehetővé teszi felhasználók...

Említés

Mi az az említés? Az online marketingben egy említés egy cég...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.