Miért fontosak az üzletkeresők márkád számára?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Helyi SEO: Ezért van szüksége webhelyednek üzletkeresőre

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A helyi SEO elengedhetetlen minden olyan üzlet és cég számára, amelyek egy helyi ügyfélkört szeretnének megcélozni és kiszolgálni. Céged helyi SEO-ját többféleképpen is megerősítheted, például egy üzletkereső használatával. De mi is ez pontosan, és miért olyan fontos használni? A következőkből kiderül!

Miért fontosak az üzletkeresők márkád számára?

Üzletkereső: Egy hasznos eszköz látogatóid számára

Az üzletkereső egy olyan interaktív eszköz, amelyet webhelyed egy vagy több oldalán is elhelyezhetsz. Ez különösen akkor hasznos, ha céged egyszerre több fizikai üzletet is üzemeltet. Ez az eszköz lehetővé teszi webhelyed látogatói számára, hogy megkeressék a hozzájuk legközelebb eső üzleteidet, és megtervezzék az oda vezető utat.

 

A Levi’s üzletkeresője például így néz ki:

 

Miért fontos ez a látogatóknak?

Képzeld el a következőt: internetszolgáltatót szeretnél váltani és jókat hallottál a Telekomról. Úgy döntesz, hogy megnézed, mit is kínálnak, ezért ellátogatsz webhelyükre. Egy kis nézelődés után úgy véled, hogy ez a neked való szolgáltató, tehát utánanézel, hogy hol van a legközelebb irodájuk, ahol elintézheted az internet bekötését.

 

Szerencsére a Telekom webhelyén van egy nagyon hasznos üzletkereső funkció, ahol elég csak megadnod a település nevét, és máris láthatod, hogy milyen címeken találod a legközelebbi Telekom üzleteket.

 

Azzal, hogy saját webhelyeden kínálsz az érdeklődőknek üzletkeresőt, megspórolod nekik, hogy egy másik webhelyen kelljen rákeresniük a legközelebbi boltokra. Ez már az ügyfelekkel kialakuló kapcsolat legelején megerősíti a céged iránt megelőlegezett bizalmukat. Az üzletkereső hasznos információkat kínál látogatóidnak, és ezzel csökkenti az esélyét, hogy azok idő előtt elhagyják webhelyedet.

 

Ezek az eszközök tehát a felhasználói élmény és tájékoztatás nélkülözhetetlen eszközei, különösen, ha márkád első sorban fizikai boltokban szolgálja ki ügyfeleit.

 

Miért fontosak az üzletkeresők a fellelhetőség szempontjából?

Kezdjük azzal, hogy azok a legfontosabb dolgok, amelyek előnyt kínálnak webhelyed látogatói számára, hiszen ez által rangsorolásodat is javítják. A Google és más keresőmotorok a legjobb találatokat igyekeznek felsorolni a keresőknek. Éppen ezért, ha webhelyedet látogatóidra optimalizálod, akkor jobb rangsorolást érhetsz el, érdemes tehát minden tekintetben erre törekedni. Ez az úgynevezett holisztikus, vagyis teljes körű SEO módszer, ami a legjobb eredményeket kínálja majd.

 

Az üzletkereső mindezek mellett egy másik szempontból is megerősítheti rangsorolásodat, méghozzá strukturált adatok használatával. Ez már egy technikailag bonyolultabb téma, de röviden a következőről van szó: a strukturált adatok segítenek a keresőmotoroknak, hogy egyszerűen értelmezzék üzleteid elhelyezkedését, illetve más hasznos információkat róluk. Ezeket az információkat aztán pillanatok alatt fel tudják dolgozni, és meg tudják jeleníteni őket a keresőtalálatok között. Minél egyszerűbbé teszed ezt a Google és más keresőmotorok számára, annál gyakrabban tudják majd releváns találatokra megjeleníteni oldalaidat.

 

Ebben a cikkben többet is megtudhatsz a strukturált adatokról.

 

A strukturált adatokat neked kell hozzáadnod weboldalaidhoz, de erre különféle beépülő modulokat is használhatsz. Ilyen például a Yoast Local SEO Plugin is, amit WordPress webhelyekhez készítettek.

 

Hogyan helyezhető el üzletkereső a Yoast Local SEO plugin segítségével

A Local SEO plugin segít helyi közönségre optimalizálni webhelyedet, az egyik ilyen funkciója pedig az üzletkereső. A beépülő modul telepítése után csak tölts fel egy CSV fájlt üzleteid adatairól, vagy add meg őket közvetlenül a WordPressen belül. Ez után navigálj a WordPress block editor felületére, majd válaszd ki a Yoast SEO Local – Store locator Structured Data Blockot.

 

Miután rákattintottál, a következő képernyő nyílik majd meg, ahol megadhatod az üzletkereső beállításait, például a maximális találatok számát, a térkép típusát, illetve hogy milyen információkat szeretnél megjeleníteni rajta:

 

Üzletkereső céggyűjtő webhelyeknek

Az üzletkeresők nem csak azoknak hasznosak, akiknek saját üzleteik vannak. Ha egy céggyűjtő webhelyet üzemeltetsz (amin például Budapest fogorvosai regisztrálhatják magukat), akkor szintén hasznát veheted ennek az eszköznek.

 

Érdemes megjegyezni, hogy nehezebb úgy rangsorolni egy üzletkeresővel a keresőmotorokban, hogy nem a saját tulajdonaidat jeleníted meg rajtuk, de még így is hasznos eszköznek bizonyulhat látogatóid számára, ami plusz pont a keresőmotorok szemében.

 

Összefoglalva: Az üzletkeresők

Összegezve tehát, egy, a webhelyeden elhelyezett üzletkeresővel segíthetsz látogatóidnak, hogy minél hamarabb rátaláljanak legközelebbi üzletedre. Ez pozitív felhasználói élményt kínál nekik webhelyeden, ami rangsorolásodat is megerősítheti.

 

Továbbá, ha egy olyan beépülő modult használsz, ami strukturált adatokat is elhelyez az üzletkeresővel együtt, akkor ezzel a keresőmotorok dolgát is megkönnyíted, így azok több releváns keresésre jeleníthetik majd meg találataidat.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/local-seo-store-locator/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!