Az esszenciális üzleti Instagram útmutató

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Az esszenciális üzleti Instagram útmutató

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Útmutatónk az indulástól, az alapokon át a professzionális Instagram marketing tippekig tartalmaz mindent, amire egy céges Instagram fiók üzemeltetéséhez szükséged lehet
 

Az esszenciális üzleti Instagram útmutató

Mindenki hallott már az Instagramról, és talán üzleti potenciáljáról is, de kevesen képesek igazán hatékonyan alkalmazni ezt a népszerű platformot marketingstratégiájuk részeként. Következő útmutatónk ebben igyekszik segítséget nyújtani.

 

Az Instagram egy elsősorban képmegosztó közösségi platform, amely 2010-ben jött létre, és amelyet a Facebook 2012-ben egymilliárd dollárért megvásárolt. A világ legnépszerűbb képmegosztó közösségi hálózata naponta 500 millió, havonta pedig 800 millió aktív felhasználóval büszkélkedik, amiből tisztán látszik, hogy milyen temérdek lehetőséget is kínál a hirdetni vágyók számára.

 

Az első Instagram marketing lépések: Regisztráció és képek

Üzleti fiókod elkészítésekor egy meglévő fiókot kell átalakítanod üzleti fiókká, ugyanis bizonyos fontos funkciókat (például analitikai eszközök) csak így érhetsz majd el.

 

Először is össze kell kapcsolnod fiókodat céged üzleti Facebook oldalával – ehhez kövesd az alkalmazás utasításait. Ha fiókod kész, akkor töltsd ki az összes mezőt, tölts fel egy profilképet, és ne felejts el írni egy rövid bemutatkozót cégedről.

 

Ha mindez kész, akkor már kezdheted is feltölteni képeidet és videóidat (legfeljebb 60 másodpercben) telefonodról, vagy akár az alkalmazást is használhatod, hogy rögzítsd ezeket. Mindenképpen adj meg egy beszédes leírást minden feltöltésedhez, ahogyan azt más közösségi platformokon is tennéd (habár az Instagramon érdemes rövidre fogni ezeket).

 

Használj követő gyűjtő szoftvereket, de csak marketing stratégia alapján

Ma már jó pár olyan szoftver létezik, melyek segítenek neked Instagram követőket gyűjteni. A programok nagy része azonban nem ügyel arra, hogy milyen minőségű követőket kapsz. Sok ilyen programot teszteltünk le, míg megtaláltuk azt, mely nem csak követőket, hanem valódi, értékes rajongókat szerez, mégpedig a célcsoportodból. Ez pedig az InstaPro, mely egy magyar készítésű, szoftver, így foglalkozik azzal is, hogy követőid magyarok és a célcsoportodba tartozók legyenek. 

 

 

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2024.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.

*egy éves megrendelés esetén



 

A funkciók használata üzleti célokra

Ha üzleti Instagram fiókod elkészült, és már a képek posztolása is megy, akkor ideje megismerkedned azokkal a funkciókkal, amelyekkel üzleti célokra is használhatod a platformot. Megjegyeznénk, hogy e funkciók nagy része egyszerű felhasználói fiókokon is elérhető, de akad köztük olyan is, amiket csak üzleti fiókokkal lehet használni!


Próbáld ki az Instagram Stories funkciót

Az Instagram Stories (vagyis történetek) olyan képek és videók, amelyek 24 óráig tekinthetők meg egy felhasználó (üzleti vagy sima fiók) profilján. Ezek a „történetek” nagyon népszerűek a felhasználók köreiben.

 

Mivel az Instagram algoritmusa sem kiszámítható, a legtöbb márka előszeretettel osztja meg legfontosabb tartalmait ilyen történetek formájában, mert a sima képek és videók könnyedén feledésbe merülhetnek a felhasználók idővonalain (ha egyáltalán megjelennek).

 

A Stories funkcióban felhasználhatóak képek, élő videók, „boomerang” stílusú mozgóképek, és egyszerű szöveges képek is – érdemes mindig olyasmit használni, amivel a leghatékonyabban tudod kommunikálni márkád üzenetét. A képeken és videókon helyadatokat, címkéket, vagy hashtageket is el lehet helyezni. Interaktív tartalmak is hozzáadhatók a történetekhez, mint például szavazások, vagy kérdések, amelyekkel még több aktivitásra ösztönözheted követőidet.

 

A Stories Highlights funkció a legideálisabb azon márkák számára, amelyek kiemelt pozícióba szeretnék emelni bejelentéseiket, híreiket, vagy közérdekű közleményeiket. Ezek a különleges történet darabkák a fiók egy kiemelt részén helyezkednek el, és mindaddig megtekinthetőek maradnak, amíg el nem távolítják őket onnan.

 

Használj élő és előre felvett videókat

Az élő videó népszerűsége vitathatatlan, és ha csak egy marketinges cikket is elolvastál az elmúlt évben, akkor ezzel te is tisztában vagy. Természetesen az Instagramon is létezik ez a funkció, habár kissé érdekesen viselkedik.

 

Mivel az Instagramra legfeljebb 60 másodperces videókat lehet feltölteni, így az élő videóközvetítések csupán 24 órával a közvetítés utánig maradnak a profilodon, majd végleg eltűnnek onnan. Ezt jó észben tartani, mert később nem fogod tudni felhasználni őket.

 

Ha maradandóbb videókat szeretnél, amelyek véglegesen a feltöltéseid között maradnak, akkor előre rögzített felvételeket kell, hogy használj. Ezeket a videókat elkészítheted az alkalmazáson belül és azon kívül is, és még szűrőket is alkalmazhatsz rajtuk, függetlenül attól, hogy importált, vagy az Instagramon keresztül rögzített videókról van szó. A videók továbbá hangot is tartalmazhatnak, de ez kikapcsolható.


Légy a közösség aktív tagja

Ha csak egy kicsit is értesz a közösségi médiához, akkor tisztában vagy vele, hogy nem elég csak tartalmakat feltöltögetni rá és megosztani rajta – a sikerhez elengedhetetlen, hogy a márkád köré kialakuló közösség tagjává is válj. Szóval hogy néz ki ez az Instagramon?

 

Mint a legtöbb közösségi platformon, itt is jelen van néhány alapvető funkció, névlegesen a kedvelések, és a hozzászólások. Szintén használható a Twitterről vagy Facebookról ismert @ jeles megemlítés is.

 

Feltöltéseidben másokat is megjelölhetsz, legyen szó képekről, vagy videókról. Ehhez koppints a Tag People opcióra, mielőtt véglegesítenéd feltöltésedet, és írd be azokat a felhasználóneveket, akiket szeretnél megjelölni.

 

Az Instagramon közvetlen üzenetküldés is működik az Instagram Direct formájában. Ez az alkalmazás kezdőlapján, a jobb felső sarokban érhető el. Itt a plusz jelre koppintva kiválaszthatod, hogy képet, videót, vagy szöveges üzenetet szeretnél-e küldeni, és hogy kinek. Ha a címzett még nem követ téged, akkor az Instagram megkérdezi tőle, hogy szeretne-e képes és videós üzeneteket kapni tőled, mielőtt megnézné üzenetedet.

 

Használj #hashtagaket

A hashtageknek rendkívül fontos szerepük van az Instagramon, ugyanis nem igazán van más módja a tartalmak rendszerezésének és csoportosításának a fiókokon belül. Ha már korábban foglalkoztál közösségi média marketinggel, akkor bizonyára van saját hashtaged, amiket a Twitteren, Facebookon, és egyéb platformokon használsz. Ha nincs, akkor az Instagram fiókkal együtt egy ilyet is ajánlott megalkotni.

 

A releváns hashtagek segíthetnek, hogy a felhasználók rátaláljanak bejegyzéseidre. Ezeket nem neked kell kitalálni, de mindenképpen nézz utána, hogy melyek népszerűek, és melyek segíthetnének láthatóságod fellendítésében. Persze túlzásba sem szabad esni – válassz néhány kapcsolódó, jól ismert hashtaget, és sose feledkezz meg saját, márkás címkédről sem.

 

Érdemes minél kevesebb túl széleskörű hashtaget használni – ezek ugyan sok felhasználót vonzhatnak be, de ha nem valami márkád számára releváns hashtagen keresztül találtak rád, akkor nem biztos, hogy követővé is válnak majd.

Használd a hirdetéseket

Mint a legtöbb közösségi hálózaton, az Instagramon is rendelkezésedre áll néhány hirdetési opció. Mivel egy vizuális platformról van szó, így első sorban látványos reklámokban kell, hogy gondolkodj. A három rendelkezésre álló hirdetési típus a következő:
 
  • Képes hirdetések: Ezek olyanok, mint a sima képek, de szerepel a bejegyzésben egy „Sponsored” címke, jelezvén, hogy szponzorált tartalomról van szó. Ezen kívül egy „Learn More”, vagyis „Tudj meg többet” gomb is tartozik hozzájuk, amire a felhasználók rákattinthatnak.
  • Videóhirdetések: Ezeket ugyan úgy kell elképzelni, mint a képes hirdetéseket (külön jelölve vannak), csak éppen videókkal.
  • Carousel hirdetések: A carousel (vagy „galéria”) hirdetések több sima képből állnak, a felhasználók pedig lapozgatni tudnak közöttük.

 

A hirdetésekkel népszerűsítheted márkádat, fellendítheted videóid nézettségét, vagy akár átkattintásokat is ösztönözhetsz webhelyedre.

 

Tippek és trükkök az Instagramra

Ha szeretnéd még hatékonyabban használni az Instagramot, akkor fusd át ezeket a tippeket is!

 

Hivatkozások az Instagramon

Fontos, hogy a feltöltött képek és videók leírásaiban (caption) nem helyezhetsz el hivatkozásokat – semmilyen módon. Az egyetlen hely, ahová kattintható linket illeszthetsz be, az profilod bemutatkozó része. A hivatkozások a hozzászólásokban sem működnek, ezért nem is érdemes próbálkozni velük. Ha tehát az embereket szeretnéd webhelyedre irányítani, akkor azt a profilodon elhelyezett linkkel, vagy egy ehhez készített hirdetéssel teheted csak meg.

 

Csak a márkádhoz kapcsolódó tartalmakat ossz meg

Az Instagram tele van népszerű témákkal, amik rengeteg aktivitást válthatnak ki a közönségből – divat, életvitel, lakberendezés, utazás, ételek, stb. – de ha ezek nem kapcsolódnak márkád jellegéhez, akkor az ilyen tartalmak többet árthatnak hírnevednek, mint amennyit segíthetnének rajta.

 

Elengedhetetlen, hogy csakis kizárólag olyan tartalmakat ossz meg, amelyek kapcsolódnak ahhoz, amivel foglalkozol. Persze ha össze tudod vonni valahogy saját márkádat az ételes képekkel, akkor néha egy-két ilyen bejegyzés különösen sikeres lehet.

Indíts nyereményjátékokat

Az Instagramon mi sem egyszerűbb egy nyereményjáték lebonyolításánál. Több lehetőséged is van. A legalapvetőbb nyereményjáték az, ha feltöltesz egy képet egy teljesen egyedi hashtaggel, és aki megosztja azt, automatikusan nevez a játékra. Egy másik lehetőség arra kérni követőidet, hogy készítsenek képeket magukról, miközben termékeidet használják – ehhez is egy teljesen új hashtag kell majd, amivel kiszűrheted a játékosokat.

 

Az ilyen játékok arra ösztönzik követőidet, hogy aktívabban részt vegyenek márkád népszerűsítésében, ráadásul szívesen teszik majd ezt, a nyeremény reményében.

 

Vegyél részt a beszélgetésekben

A korábban említett közösségi funkciók (kommentek, kedvelések, stb.) nem csak dísznek vannak ott. Ha rendszeresen kommunikálsz követőiddel, akkor ezzel bizonyítod nekik, hogy igenis érdekel véleményük és odafigyelsz mondandójukra. Ezzel megerősítheted bennük kialakuló márkahűségedet, és egyrészt megtarthatod őket, követőidnek, de jobb eséllyel lesz belőlük visszatérő ügyfél, vagy akár pártfogó is, aki aktívan és ingyen népszerűsíti márkádat.

 

Fontos megjegyezni, hogy a Facebookhoz hasonlóan (hiszen ahhoz tartozik) az Instagram algoritmusa is előnyben részesíti azokat a bejegyzéseket, amelyek aktivitást váltanak ki a közösségből (tehát hozzászólásokra, kedvelésekre, megosztásokra ösztönzik őket). Ha rendszeresen aktív vagy a hozzászólások között, az emberek szívesebben térnek majd vissza megjegyzéseket írni tartalmaidhoz.

 

Ágyazd be bejegyzéseidet webhelyeden

Ha egy pillanatra belépsz az Instagramra számítógépeden (asztali készüléken vagy laptopon), akkor bejegyzéseidhez egy beillesztési kódot is kérhetsz, amellyel elhelyezheted őket céged webhelyén, vagy blogján.

 

Ez több szempontból is jó – egyrészt megmutatod vele, hogy aktív vagy az Instagramon, másrészt látogatóid is követőiddé válhatnak, ha látják, hogy van egy Instagram profilod (amit a beágyazott bejegyzésen keresztül egyetlen koppintással felkereshetnek).

 

Vedd fel a kapcsolatot influencerekkel

Az influencerek (Erről részletesen itt írtunk) olyan befolyásos személyek, akiknek egy érdeklődő, általában népesebb követőbázisa van az interneten (a Facebookon, személyes blogjukon, a YouTube-on, az Instagramon, stb.)

 

Ha sikerül olyan influencereket találnod, akiknek közönsége érdeklődhetne márkád iránt, akkor felkeresheted őt egy kölcsönösen előnyös üzleti együttműködés érdekében, ahol némi kompenzációért (pénz, vagy egy ingyenes termék) bemutatják majd termékeidet vagy márkádat tartalmaikban. Ezzel rengeteg érdeklődő felhasználó elé juttathatod el nevedet.

 

Oszd meg mások bejegyzéseit történeteidbe

Az Instagram egy ideje lehetővé teszi, hogy mások bejegyzéseit közvetlenül a Stories szekcióba oszd meg. Ez remek lehetőség a márkák számára, hogy hitelesebb fényben tüntethessék fel magukat a platformon. Például ha egy elégedett ügyfél egy képet oszt meg magáról, miközben egy termékedet használja, akkor azt kiemelheted történetedben is, bizonyítva ezzel, hogy milyen boldoggá teszik termékeid az embereket. Sok felhasználó ráadásul nagyon büszkén fogadja, ha egyik kedvenc márkája így elismeri.

 

Próbáld ki az IGTV-t

Az IGTV egy viszonylag friss funkció/alkalmazás az Instagramon/mellett, amire akár egyórás függőleges videókat is lehet feltölteni. Persze egy egyórás függőleges videókat nem mindenki néz végig szívesen, de ha van néhány kreatív ötleted, amiket meg tudnál valósítani ebben a formátumban, akkor jóval több szabadságot kapsz itt, mint a sima 60 másodperces feltöltésekkel.

 

Figyelj oda a közelgő funkciókra

Idén májusban néhány felhasználó számára elérhetővé vált egy fizetési funkció az Instagramon belül. Habár ezt még nem használhatja mindenki, idővel rendkívül hasznos lehet majd a cégek számára, akik szeretnék a legtöbbet kihozni a platformból.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!