Új webhely tennivalók: ezek a lépések kellenek, hogy felfuttasd új weboldalad

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így futtasd fel vadonatúj webhelyedet

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Kevés dolog veheti el úgy az ember önbizalmát, mint az, amikor valaki sokat dolgozik egy webhelyen, amit aztán senki sem látogat. Ha te is ilyen helyzetben vagy, akkor nem kell aggódnod – számos kisebb cég tapasztalja ezt, amikor először digitális mezőkre lép, és szerencsére több mindent is tehetsz annak érdekében, hogy felhívd célközönséged figyelmét újonnan indult webhelyedre.

új webhely

Mivel meglehet, hogy sokan még cégedről sem hallottak, kevesen ütik majd be közvetlenül webhelyed URL címét a böngészőjükbe. Forgalmad nagy része tehát valószínűleg a Google-on keresztül érkezik majd, tehát fontos, hogy webhelyed minél fellelhetőbb legyen a kereső felhasználók számára. Ebben a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás segíthet. De hogyan zajlik mindez? Lássuk…

 

Kerülj be webhelyeddel a Google indexébe

Amikor webhelyed először válik elérhetővé az interneten a nyilvánosság számára, nem kezd majd el rögtön megjelenni a Google és más keresőmotorok találatai között – még akkor sem, ha közvetlenül a céged nevére keresel rá. Ez azért van, mert a keresőmotoroknak először is rá kell találniuk webhelyedre az interneten (akárcsak egy felhasználónak), és hozzá kell adniuk azt indexükhöz. Amíg ez nem történik meg, nem jelenhetsz meg a keresőtalálatok között, és az emberek csak hivatkozásokon keresztül, vagy az URL cím beírásával juthatnak el webhelyedre.


Az indexelésnek nincs fix időintervalluma. A Google szerint négy napba, vagy akár négy hétbe is beletelhet, hogy rátaláljon egy teljesen új webhelyre. Szerencsére te magad is értesítheted a Google-t arról, hogy megjelentél az interneten, ha igazolod webhelyedet a Google Search Console felületén.


Ha a Google már tud webhelyedről, a következő SEO módszerekkel javíthatod a rangsorolási pozíciódat, vagyis azt, hogy milyen magasan jelensz meg a keresőtalálatok között.
 

 

Keress és használj releváns kulcsszavakat

Mivel foglalkozik céged? Gondolkodj el munkatársaiddal, hogy mely szavak és kifejezések írják le a legpontosabban céged termékeit, szolgáltatásait, illetve minden egyebet, amelyet ügyfeleidnek kínáltok.
Ezeket a kifejezéseket (úgynevezett kulcsszavakat) kell majd használnod webhelyeden, hogy amikor a Google indexelei azt, azonosítani tudja, hogy miről is szólnak oldalaid, illetve mivel foglalkozik céged. Ezek alapján dönti majd el, hogy mely keresésekre érdemes megjeleníteni tartalmaidat a felhasználók számár találatokként.


A Google Kulcsszótervezője (amely a Google Ads egyik ingyenes eszköze) sokat segíthet ebben, illetve használhatsz számos másik ingyenes és fizetős kulcsszókutató eszközt is a legjobb kulcsszavak összegyűjtéséhez.


A kulcsszavaknak tartalmaid fő szövegében, címében, URL címében, illetve meta mezőiben kell megjelennie, hogy a Google értelmezni tudja őket – használd tehát őket ott, ahol indokolt, és ahol természetes. 
 

 

Készíts egyedi tartalmakat

Nagyon fontos, hogy lehetőség szerint minden webhelyeden megjelenő tartalom egyedi legyen, beleértve a főoldal szövegét, a bemutatkozásodat, illetve a blogodon megjelenő cikkeket is. Ez elsőre talán teljesen magától értetődőnek hangzik, de sokan még ma is megpróbálnak túljárni a Google eszén azzal, hogy másoktól lopják tartalmaikat. A Google több százmillió weboldal tartalmát ismeri, szóval lehetetlen ilyen taktikákkal átverni – meg se próbáld.


A legjobb taktika egy blogot indítani webhelyeden belül. Ennek több előnye is lehet.


Először is, ha rendszeresen töltesz fel új tartalmakat blogodra, akkor a Google látni fogja, hogy foglalkozol webhelyeddel. Ezzel szemben az elhanyagolt webhelyek lejjebb csúsznak a Google rangsorolásában.
Másodszor, ha értékes, hasznos tartalmakat publikálsz blogodon, akkor előfordulhat, hogy más, hasonló jellegű webhelyek is megemlítenek majd forrásként saját tartalmaikban, és még linkelnek is majd rád ezekből. Ezek a linkek (úgynevezett visszahivatkozások) azt jelzik a Google-nak, hogy webhelyed értékes, és megéri magasabb pozícióban megjeleníteni a keresőtalálatok között.
 

Szerezz saját URL-t és jelenítsd meg mindenhol

Helyezd el webhelyed URL címét minden felületen, ahol ez indokolt. Add hozzá email aláírásodhoz, írd ki a közösségi médiás profilodra, nyomtattasd rá névjegykártyádra, helyezd el minden nyomtatott marketinganyagodban, és így tovább.


Persze mindez akkor lesz igazán hatékony, ha egy ténylegesen saját domain nevet sikerül lefoglalnod webhelyed számára, nem pedig valamilyen ingyeneset, amiben ott a szolgáltató neve (például www.webhelyem.blog.hu). Nem várhatod el, hogy komolyan vegyenek, ha webhelyednek nincs rendes, egyedi domain neve!
 

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!