Title tag hossza: mire kell ügyelned?

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Google: A title címke hossza korlátlan

Google: A title címke hossza korlátlan


2021/04/28
Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

A title (cím) címkére minden SEO szakember odafigyel, hiszen köztudott, hogy a Google ezt az elemet is figyelembe veszi a tartalmak rangsorolásakor. Azt a kérdést azonban sosem sikerült egyértelműen tisztázni, hogy pontosan mi is a title címke ideális hossza.

title tag hossza
Push értesítések

ÉRTESÜLJ ELSŐKÉNT,

IRATKOZZ FEL ÉRTESÍTÉSEINKRE

Ebből is jól látszik, hogy a SEO sok esetben nem egy egzakt folyamat. Nincs egy szabálykönyv, amire támaszkodva dolgozhatnánk. Vannak azonban kutatások, van megannyi tapasztalatunk, és természetesen más forrásaira is hagyatkozunk, amikor egy-egy munkafolyamatot kialakítunk – hiszen a Google algoritmusa továbbra is nagyrészt titkos. Ez része a munkánknak, és amennyiben velünk szeretnél dolgozni, ezt az előnyt is hozzuk számodra. 

 

A title tag hosszára is vannak “bevált praktikák”, azonban mindig érdekes figyelni a Google-hez közeli emberek és más források állításait, ha frissen tartanánk tudásunkat. Lássuk, mit írnak erről a kérdésrő! 

Gary Illyes, a Google egyik munkatársa nemrégiben erről a témáról beszélt, és az elhangzottakból sok hasznos információt leszűrhettünk. Íme minden, amit a title címkéről tudni érdemes!

 

Mi a title címke ideális hossza?

Annak ellenére, hogy karaktereket tartalmaz, a title címke hosszát technikai szempontból képpontokban szokás mérni. Persze egy szerkesztőnek sokkal könnyebb karaktereket számolni, így az ideális title hosszt nagyjából 50-70 karakter közé tehetjük.


Ez a korlátozás a title elemek asztali számítógépeken és mobileszközökön való megjelenéséhez kötődnek. A Google csak egy bizonyos hosszúságú címet jelenít meg a találatok között, és a szöveg maradék részét levágja. Ez a levágás nagyjából 70 karakternél történik, ezért szokás legfeljebb ilyen hosszúra írni a title címkéket.

 

Azonban a Google sehol sem javasolja a SEO szakembereknek, hogy 70 a maximális limit egy title címkéhez – ezt csak a keresőoptimalizálással foglalkozó szakértők állapították meg saját tapasztalataik alapján.
Mi több, ez a javasolt hossz csupán arra vonatkozik, hogy nagyjából hány karaktert jelenít meg a Google mobil és asztali eszközökön – nem pedig arra, hogy melyek az ideális hosszúságú címek a SEO-hoz. Tehát, ha a legjobb SEO teljesítményt szeretnéd elérni, akkor nem feltétlenül az alapján érdemes megfogalmaznod title címkéidet, hogy a Google mennyit jelenít meg belőlük.

 

Mit mondanak a különböző források?

Moz

A Moz útmutatójában 50-60 karaktert javasolt a title címkéhez, azonban megjegyzi azt is, hogy nincs konkrét korlátja annak, hogy milyen hosszú lehet maga a címke.

 

„A Google általában a title címke első 50-60 karakterét jeleníti meg. Ha a címkéket 60 karakternél rövidebbre írod, akkor a kutatásaink szerint nagyjából címeid 90%-a helyesen jelenik majd meg.
Nincs pontos karakterlimit, mert a karakterek szélessége változtat, és a Google (jelenleg) legfeljebb 600 képpont széles címkéket jelenít meg.”
 

Ahrefs

Az Ahrefs szintén 50-60 karakter közé javasolja title címkék hosszát, azonban nem tesz említést egyéb tudnivalókról, mint a Moz:


„A Google általában 50-60 karakter körül kezdi el elvágni a címeket a keresőtalálati oldalakon. (Igazság szerint ez a képpontokon múlik, de az 50-60 karaktert érdemes követni.)

 

SEMRush

A SEMRush szerint a hatékonyság érdekében javasolt korlátozni a title címke hosszát:


„A leghatékonyabb title címkék nagyjából 10-70 karakter hosszúak. Ebbe a szóközök is beletartoznak, amit érdemes észben tartani, amikor title címkéidet írod.
Ha túl hosszú, a title címke levágásra kerül, és nem lesz látható a teljes üzenet.”

 

Mit mond a Google?

Gary Illyest a Google egy másik gyakran megszólaló munkatársa, John Mueller kérdezte a title címke hosszáról. A kérdés így hangzott:
„Van egy kérdésem, ami talán csupán egy igen, vagy nem dolog, Gary. Érdemes olyan title címkéket írni, amik hosszabbak, mint ami kifér a megjeleníthető részre?”

 

Gary Illyes rövid válasza:
„Igen.”

 

Nem sokkal később Martin Splitt is rákérdezett a dologra:
„Christina kérdezi, hogy van-e oka a title címke hosszára adott válaszodnak, Gary”

 

Gary Illyes megjegyezte, hogy a title címke hosszáról keringő tanácsok nem a Google-tól származnak:
„A title hossza egy külső, kitalált mutató.”

 

Miért nem fontos a title címke hossza a Google szerint

Gary Illyes válaszában a „tokenizálást” is megemlíti, azonban nem fejti ki, hogy mire is utal ezzel. Nézzük meg tehát előbb a tokenizálás jelentését, hogy tisztábban értelmezhessük a választ.
A tokenizálás egy, a természetes nyelvfeldolgozásban, illetve az információ-visszakeresésben használt fogalom. Lényegében egy olyan módszer, amely szeletekre oszt egy dokumentumot, hogy a különböző mondatok és szavak jelentését könnyebben lehessen értelmezni. Egyes szeletek tehát egész mondatok, míg mások csupán egy-egy szóból állnak.


A Stanford Egyetem szakmaibb magyarázata a tokenizálásról:
„Egy karakterlánc és egy megszabott dokumentumegység megadása után, a tokenizálás az a folyamat, amely során ezt több részre, úgynevezett tokenekre osztjuk, időnként egyes karakterek, úgymint a központozás elvetésével.
Ezeket a tokeneket gyakran kifejezésekként vagy szavakként szokás emlegetni, de néha fontos különbséget tenni a típus és a tokenek között.
Egy token egy karakterlánc egy adott dokumentumban való előfordulása, amelyeket egy hasznos szemantikai egységként csoportosítanak a feldolgozásra. Egy típus pedig az összes olyan token osztálya, amely ugyan azt a karakterláncot tartalmazza.”

 

Most már, hogy van némi fogalmunk a tokenizálás lényegéről, könnyebb lesz értelmezni Illyes magyarázatát:
„Nem azért próbálom lebeszélni az embereket arról, hogy konkrét számokban gondolkodjanak, mert nem is így jelenítjük meg a címeket, hanem amiatt, ahogyan az indexünket összeállítjuk és ahogyan az oldalt tokenizáljuk.


Technikai értelemben van egy korlát, például, hogy milyen hosszú lehet bármi ez oldalon, de ez nem egy kis szám. Nem 160 karakter, vagy valami – [nem] 100, 200, 20, vagy ilyenek.”

 

Szóval mit javasol a Google?

Gary Illyes a következő tanácsot osztotta meg a title címkével kapcsolatban:
„Törekedj rá, hogy precízen passzoljon az oldalhoz, de én nem gondolkodnék túl sokat azon, hogy milyen hosszú, és hogy elég hosszú-e, vagy túl hosszú.
Ha kitölti az egész képernyődet, akkor valószínűleg túl hosszú, de ha csak egy mondatból áll, ami kifér egy sorba vagy két sorba, akkor azért nem jár kézi művelet.”

 

Az megemlített „kézi művelet” egy olyan, a Google munkatársai által kiszabott büntetés, ami megakadályozhatja, hogy egy weboldal rangsorolásra kerüljön.

 

A Google sehol nem említi a title címke hosszát

A Google webmestereknek és fejlesztőknek szóló anyagaiban sehol nem említi meg, hogy mennyi lenne a title címke ideális hosszát. Az 50, 60, 70 karakteres javaslatok mind külső spekulációk, nem pedig hivatalos számok.


Gary Illyes szerint nincs reális limit arra, hogy milyen hosszú lehet egy title címke, a Google javaslata pedig csupán annyi, hogy használj tömör, és lényegre törő címeket. A tömör azt jelenti, hogy próbáld a lehető legtöbbet elmondani a tartalomról a lehető legkevesebb szóval.

 

A Google hivatalos fejlesztői anyaga 

„A címek szerepe kritikus fontosságú, mert gyors betekintést nyújtanak a felhasználóknak a találatokba, és abba, hogy azok miért kapcsolódnak a keresésükhöz.
Az oldalcímek pontosak és tömörek kell, hogy legyenek. Kerüld az olyan szavakat, mint a „Kezdőlap” a kezdőlapodon, vagy „Profil” egy adott személy profilján.
Kerüld továbbá a feleslegesen hosszú, terjengős címeket, amik valószínűleg elrejtésre kerülnek majd, amikor megjelennek a keresőtalálatok között.”
 

Mi tehát az ideális title címke hossz?

A Google csak annyit javasol, hogy tömören, de pontosan fogalmazd meg title címkédben, hogy miről is szól az oldal. A SEO során érdemes figyelembe venni, hogy a Google nagyjából legfeljebb 70 karaktert jelenít meg a title címkéből, de ha ennél több szöveg jelenik meg benne, az nem probléma (azon kívül, hogy nem lesz az egész látható a felhasználóknak).
Tehát nyugodtan fogalmazhatsz hosszabb címeket is tartalmaidnak, és nem kell aggódnod, ha túlléped a 70 karakteres „limitet”.


A felhasználók érdekében persze ajánlott arra törekedni, hogy a cím legfontosabb szavai az első 70 karakterben jelenjenek meg. Ezt követhetik aztán azok a szavak, kifejezések, amelyeket CMS-ed az összes title címkédhez hozzáad a webhely brandingje érdekében.


Használj tehát annyi szót, amennyivel érthetően, de tömören meg tudod fogalmazni, hogy miről szól az oldal, csak vedd figyelembe, hogy mennyire vonzza majd a kattintásokat ez a szöveg!
 


Cikk inline

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.10.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Hideghívás

A hideghívás definíciója A hideghívás az, amikor egy...

Termékjellemző

Mi is az a termékjellemző? A termékjellemző egy termék olyan...

Közösségi értékesítés

A közösségi értékesítés definíciója A...

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internethasználók neveit és email...

Befejezett lehetőségek

Mit is jelent a befejezett lehetőségek kifejezés?   A befejezett...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.