notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Ezek lesznek 2020 legfontosabb tartalommarketing-trendjei

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > 5 tartalommarketing-trend 2020-ra

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

5 tartalommarketing-trend 2020-ra


2019/09/28
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mivel a tartalommarketing továbbra is a szervezetek marketingstratégiájának egy elengedhetetlen elemét képezi, vessünk egy pillantást 2020 öt legfontosabb tartalommarketing-trendjére.

Ezek lesznek 2020 legfontosabb tartalommarketing-trendjei

A nagyobb technológiai áttöréseknek köszönhetően a tartalommarketing teljes átalakuláson ment keresztül. A beszélgetésre alkalmas mesterséges intelligencia, az 5G, és az immerzív tartalmak a következő években megváltoztatják majd a tartalommarketing működését. Hogy segíthessünk a márkáknak és marketingeseknek a legtöbbet kihozni ezekből a változásokból, vessünk egy pillantást 2020 legfontosabb tartalommarketing-trendjeire.

 

1. Trend: Az élő videó tovább uralkodik majd

A Digital Marketing World előrejelzése szerint 2021-re az összes internetforgalom 13%-át az élő videó teszi majd ki. És ez csak a videók teljes skálájának egy része. Tekintve hogy ma már szinte minden nagyobb közösségi média platform támogatja az élő közvetítést, kétség sem fér hozzá, hogy 2020-ban is szárnyalni fog majd.

 

Scott Gifis, az AdRoll elnöke a következőt fűzte hozzá:

„Az élő közvetítés a becslések szerint 2021-re egy 70 milliárd dolláros ipar lesz. Ahogy egyre népszerűbbé válik, az élő videók vagy podcastek lehetőséget nyújtanak új ügyfeleid számára, hogy működés közben láthassák cégedet, vagy hogy új dolgokat élő és közvetlen módon tanulhassanak tőled. A Facebook Live egy remek forrás ehhez, ahogyan az Instagram és a Spotify is.”

 

2. Trend: A tartalmak long-tail kulcsszavak köré épülnek majd fel

Pihengetünk?

A beszélgetésre alkalmas mesterséges intelligencia (MI) – például a digitális asszisztensek és chatbotok – sokat változtattak a keresés világán. Már tudjuk, hogy 2020-ra a keresések 50%-ka hangalapú lesz.

 

A Google Hummingbird frissítése beszélgetésszerű, szemantikus kifejezések használat ösztönzi a tipikus kulcsszavas kifejezések helyett. Éppen ezért ahelyett, hogy valaki a „legjobb marketingautomatizáló szoftverre” keresne rá, esélyesebb, hogy inkább a „mik a legjobb marketingautomatizáló szoftveres megoldások kis- és középvállalkozások számára?” kérdést teszi majd fel.

 

Hogy eleget tegyenek ennek a változó felhasználói viselkedésnek, a márkáknak változtatniuk kell a tartalomstratégiáikon. Kezdésképpen például használhatnak long-tail, szemantikus kulcskifejezéseket a tartalmaik elkészítéséhez. Jó ötlet továbbá a hosszabb, GYIK jellegű tartalmakat létrehozniuk, amikkel a tölcsér középső és felső szakaszait célozhatják meg.

 

3. Trend: Előtérbe kerülnek az immerzív technológiák

Az 5G első kereskedelmi bevezetése 2019 márciusában történt. Bátran feltételezhetjük, hogy 2020-ra éri majd el a legnagyobb potenciálját, és hogy a márkák és marketingesek 5G-vel kompatibilis tartalmakat kínálnak majd. Ez főleg az olyan technológiák előnyére lesz majd, mint a kiterjesztett valóság, illetve a virtuális valóság.

 

Amikor elmagyarázta, hogy miért hoz majd akkora változásokat a kiterjesztett valóság (AR)m Clifford Gross, a Lucyd ügyvezető igazgatója a technológia három előnyét sorolta fel:

  1. A márkák egy mélyebb tartalomélményt kínálnak majd a vásárló utazása során
  2. Az AR meg fogja oldani az információs aszimmetriát, ami több értékesítéshez vezet majd
  3. A márkák valós időben érik majd el a fogyasztókat, felgyorsítva ezzel a vásárlói utazást

 

4. Trend: Az interaktív marketing mozdítja majd elő az aktivitást

A tartalommarketingesek két jelentős kihívással néznek szembe:

  1. Meg kell küzdeniük az online tartalmak tömkelegével
  2. Aktivizálniuk kell a rövid koncentrációs képességű online közönségeket

 

Hogy ezeket hatékonyan megoldhassák, a márkák versenyeket, kvízeket, szavazásokat, kérdőíveket, játékokat, interaktív videókat és más interaktív tartalmakat vetnek be.

 

Nadjya Ghausi, a Prezi alelnöke szerint:

„Az emberek interkatív tartalmakat akarnak, akár pénzügyi eredményekre kíváncsiak, akár egy kérdőívben vesznek részt. Azt akarják, hogy lenyűgözd őket a történeteddel, és azokkal az adatokkal és vizuális elemekkel, amiket megosztasz velük. Persze a storytelling három formája – a beszélgetésalapú, az adatalapú, és az immerzív – még csak most kezdenek elterjedni. De hamarosan továbbfejlődnek majd, akárcsak az emberek képessége arra, hogy kizárólag olyan tartalmakra koncentráljanak, ami megindítja őket.”

 

5. Trend: A tartalomélmény lesz a tartalommarketing arca

A tartalomélmény a tartalom, kontextus, illetve a tartalom interfészének és szerkezetének összessége. A tartalomélmény azért fontos, mert minden tartalom valamilyen élményt közvetít, akár jót, akár rosszat.

 

Egy főszerkesztőnkkel, Chitra Iyerrel készített interjújában Randy Frisch, az Uberflip társalapítója, marketingigazgatója és elnöke azt mondta:

„Egy marketinges sem akar passzívan arra várni, hogy a tartalmát felfedezi valaki, vagy hogy a megfelelő lehetséges ügyfél a megfelelő időben a megfelelő módon talál rá arra. A tartalomélmény-módszer több irányítást ad egy marketinges kezébe, mint a tartalommarketing-módszer; miközben a márkaélményre is koncentrál kizárólag a saját marketingcélok helyett.”

 

Összegezve

Csak azok maradhatnak a mezőny élén, akik időben alkalmazkodnak a tartalommarketing változásaihoz. Ez az öt tartalommarketing-trend a MarTech szakértőitől garantáltan segít majd rendezettebbnek maradni, és okosabb marketingdöntéseket hozni 2020-ban.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | Ez a cikk eredetileg a MarTech Advisoron jelent meg.

Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
511 892
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Cikk

Az internetes marketing világában a cikk egy weboldalon vagy cikkgyűjtő oldalon közzétett...

CPA hálózat

Egy CPA kampány egy hirdetőből és egy közvetítőből áll. A CPA hálózatok lehetővé...

Szöveges hirdetés

Mit jelent pontosan a szöveges hirdetés, azaz a Text Ad? Olyan online...

Scraping

Scraping jelentése Lefordítva kaparás vagy lekaparás, azonban a szó online közegben...

Spam

Jelenthet emailen keresztül küldött adatot vagy keresőmotorok megvezetése...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.