Ezek lesznek 2020 legfontosabb tartalommarketing-trendjei

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

5 tartalommarketing-trend 2020-ra

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Mivel a tartalommarketing továbbra is a szervezetek marketingstratégiájának egy elengedhetetlen elemét képezi, vessünk egy pillantást 2020 öt legfontosabb tartalommarketing-trendjére.

Ezek lesznek 2020 legfontosabb tartalommarketing-trendjei

A nagyobb technológiai áttöréseknek köszönhetően a tartalommarketing teljes átalakuláson ment keresztül. A beszélgetésre alkalmas mesterséges intelligencia, az 5G, és az immerzív tartalmak a következő években megváltoztatják majd a tartalommarketing működését. Hogy segíthessünk a márkáknak és marketingeseknek a legtöbbet kihozni ezekből a változásokból, vessünk egy pillantást 2020 legfontosabb tartalommarketing-trendjeire.

 

1. Trend: Az élő videó tovább uralkodik majd

A Digital Marketing World előrejelzése szerint 2021-re az összes internetforgalom 13%-át az élő videó teszi majd ki. És ez csak a videók teljes skálájának egy része. Tekintve hogy ma már szinte minden nagyobb közösségi média platform támogatja az élő közvetítést, kétség sem fér hozzá, hogy 2020-ban is szárnyalni fog majd.

 

Scott Gifis, az AdRoll elnöke a következőt fűzte hozzá:

„Az élő közvetítés a becslések szerint 2021-re egy 70 milliárd dolláros ipar lesz. Ahogy egyre népszerűbbé válik, az élő videók vagy podcastek lehetőséget nyújtanak új ügyfeleid számára, hogy működés közben láthassák cégedet, vagy hogy új dolgokat élő és közvetlen módon tanulhassanak tőled. A Facebook Live egy remek forrás ehhez, ahogyan az Instagram és a Spotify is.”

 

2. Trend: A tartalmak long-tail kulcsszavak köré épülnek majd fel

A beszélgetésre alkalmas mesterséges intelligencia (MI) – például a digitális asszisztensek és chatbotok – sokat változtattak a keresés világán. Már tudjuk, hogy 2020-ra a keresések 50%-ka hangalapú lesz.

 

A Google Hummingbird frissítése beszélgetésszerű, szemantikus kifejezések használat ösztönzi a tipikus kulcsszavas kifejezések helyett. Éppen ezért ahelyett, hogy valaki a „legjobb marketingautomatizáló szoftverre” keresne rá, esélyesebb, hogy inkább a „mik a legjobb marketingautomatizáló szoftveres megoldások kis- és középvállalkozások számára?” kérdést teszi majd fel.

 

Hogy eleget tegyenek ennek a változó felhasználói viselkedésnek, a márkáknak változtatniuk kell a tartalomstratégiáikon. Kezdésképpen például használhatnak long-tail, szemantikus kulcskifejezéseket a tartalmaik elkészítéséhez. Jó ötlet továbbá a hosszabb, GYIK jellegű tartalmakat létrehozniuk, amikkel a tölcsér középső és felső szakaszait célozhatják meg.

 

3. Trend: Előtérbe kerülnek az immerzív technológiák

Az 5G első kereskedelmi bevezetése 2019 márciusában történt. Bátran feltételezhetjük, hogy 2020-ra éri majd el a legnagyobb potenciálját, és hogy a márkák és marketingesek 5G-vel kompatibilis tartalmakat kínálnak majd. Ez főleg az olyan technológiák előnyére lesz majd, mint a kiterjesztett valóság, illetve a virtuális valóság.

 

Amikor elmagyarázta, hogy miért hoz majd akkora változásokat a kiterjesztett valóság (AR)m Clifford Gross, a Lucyd ügyvezető igazgatója a technológia három előnyét sorolta fel:

  1. A márkák egy mélyebb tartalomélményt kínálnak majd a vásárló utazása során
  2. Az AR meg fogja oldani az információs aszimmetriát, ami több értékesítéshez vezet majd
  3. A márkák valós időben érik majd el a fogyasztókat, felgyorsítva ezzel a vásárlói utazást

 

4. Trend: Az interaktív marketing mozdítja majd elő az aktivitást

A tartalommarketingesek két jelentős kihívással néznek szembe:

  1. Meg kell küzdeniük az online tartalmak tömkelegével
  2. Aktivizálniuk kell a rövid koncentrációs képességű online közönségeket

 

Hogy ezeket hatékonyan megoldhassák, a márkák versenyeket, kvízeket, szavazásokat, kérdőíveket, játékokat, interaktív videókat és más interaktív tartalmakat vetnek be.

 

Nadjya Ghausi, a Prezi alelnöke szerint:

„Az emberek interkatív tartalmakat akarnak, akár pénzügyi eredményekre kíváncsiak, akár egy kérdőívben vesznek részt. Azt akarják, hogy lenyűgözd őket a történeteddel, és azokkal az adatokkal és vizuális elemekkel, amiket megosztasz velük. Persze a storytelling három formája – a beszélgetésalapú, az adatalapú, és az immerzív – még csak most kezdenek elterjedni. De hamarosan továbbfejlődnek majd, akárcsak az emberek képessége arra, hogy kizárólag olyan tartalmakra koncentráljanak, ami megindítja őket.”

 

5. Trend: A tartalomélmény lesz a tartalommarketing arca

A tartalomélmény a tartalom, kontextus, illetve a tartalom interfészének és szerkezetének összessége. A tartalomélmény azért fontos, mert minden tartalom valamilyen élményt közvetít, akár jót, akár rosszat.

 

Egy főszerkesztőnkkel, Chitra Iyerrel készített interjújában Randy Frisch, az Uberflip társalapítója, marketingigazgatója és elnöke azt mondta:

„Egy marketinges sem akar passzívan arra várni, hogy a tartalmát felfedezi valaki, vagy hogy a megfelelő lehetséges ügyfél a megfelelő időben a megfelelő módon talál rá arra. A tartalomélmény-módszer több irányítást ad egy marketinges kezébe, mint a tartalommarketing-módszer; miközben a márkaélményre is koncentrál kizárólag a saját marketingcélok helyett.”

 

Összegezve

Csak azok maradhatnak a mezőny élén, akik időben alkalmazkodnak a tartalommarketing változásaihoz. Ez az öt tartalommarketing-trend a MarTech szakértőitől garantáltan segít majd rendezettebbnek maradni, és okosabb marketingdöntéseket hozni 2020-ban.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | Ez a cikk eredetileg a MarTech Advisoron jelent meg.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!