Tartalommarketing stratégia: Mire van szükséged egy jó tartalommarketinghez és online kommunikációhoz 2020-ban?

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

Részletes tartalommarketing check-list a sikeres kommunikációért (2020)

Czifra Zsófia, Vendéglátás és turizmus online marketing divízió vezető

Egy jó tartalommarketing stratégia akkor lehet igazán hatékony, ha megvalósítása során nem kell a találgatásra pazarolnod az idődet. Ebben sokat segíthet, ha van egy tartalommarketing feladatlistád azokról a teendőkről, amelyekkel értékes és hasznos tartalmakat készíthetsz célközönségednek. Mai cikkünk ebben nyújt segítséget!
 

Tartalommarketing stratégia

1. Legyenek elérhetők a tartalmaid

Lehetnek bármilyen csodásak is a tartalmaid, nem sokat érnek majd, ha célközönséged nem talál rájuk az interneten. Persze aktívan is terjesztheted őket, például emaileken vagy közösségi posztokon keresztül, de ha azt szeretnéd, hogy az emberek maguktól is rájuk leljenek, akkor fellelhetővé kell tenned tartalmaidat számukra. Mindebben a SEO, azaz a keresőoptimalizálás – és persze egy jó, komplex online marketing stratégia segíthet.
 
 

Tökéletesítenéd online marketing kommunikációdat? Úgy érzed, nem kap elég figyelmet a céged, a termékeid és szolgáltatásaid? A legjobb helyen jársz, segítünk! Audituáljuk céged és kialakítjuk cégspecifikus, kompley online marketing stratégiádat! Vedd fel velünk a kapcsolatot ITT!

 

 

Amennyiben már kitűzted marketing céljaidat, megismerkedtél közönséged igényeivel, és túl vagy a kulcsszókutatáson (bővebben erről ITT) is, kövesd a következő lépéseket:

 

A szöveges tartalmak optimalizálása

H1 és egyéb címsorok

Fontos, hogy csak egy darab H1 címsort használj minden oldaladon – H2, H3, stb. már több is szerepelhet rajtuk. Ezek a címsorok nem csak a keresőmotoroknak segítenek értelmezni a tartalmat (ami segít a fellelhetőségben), hanem a felhasználóknak is.

 

A metaadatok

Adj meg beszédes metacímkéket (cím, leírás), amelyek további információkat szolgáltatnak arról, hogy miről is szól a tartalom. Egy jó meta cím és leírás javíthatja tartalmaid átkattintási arányait, tehát több olvasót szerezhetsz számukra.

 

Hivatkozások

Hivatkozz webhelyed más oldalaira tartalmaidban. Ezek a linkek segítenek a felhasználóknak más, kapcsolódó tartalmakra lelni, illetve ezekkel adhatod át a linkértéket oldalaid között, hogy a keresőmotorok felismerjék legértékesebb tartalmaidat.

 

Alt címkék

A keresőmotorok nem képesek vizuálisan értelmezni a képek tartalmait, ezért van szükséged úgynevezett alt címkékre. Az alt címkékkel rövid, tömör leírásokat adhatsz meg képeidről, hogy azok megjelenhessenek a Google és más keresőmotorok képkereső találatai között.

 

A videós tartalmak optimalizálása

YouTube

A YouTube a világ legnagyobb videómegosztó platformja, amelyen óriási közönséget szerezhetsz videós tartalmaid számára. Persze itt is el kell érned valahogy, hogy a nézők a te videóidra találjanak rá a temérdek feltöltés között. Ebben az útmutatóban a YouTube videók optimalizálásáról olvashatsz!

 

A hangos tartalmak optimalizálása

Kínálj több formátumot is

Amennyiben hanganyagokat (pl. podcastek) is készítesz célközönséged számára, kínáld fel őket több népszerű formátumban is, hogy minél többen meghallgathassák őket. A legelterjedtebb formátum az MP3, de érdemes WAV és egyéb verziókat is kínálni a biztonság kedvéért.

 

Tudasd közönségeddel, hogy hol érhetik el a fájlokat

Kínálj részletes címeket és leírásokat hangos tartalmaidhoz, hogy fellelhetőbbek legyenek az interneten. Mindemellett tudasd közönségeddel, hogy hol hallgathatják meg ezeket a hanganyagokat (podcast platformokon, webhelyeden, stb.)

 

Optimalizáld a hanganyagot körülvevő tartalmakat

Érdemes hangos tartalmaidat olyan oldalakra feltölteni webhelyeden, amelyek szöveges tartalma közvetlenül kapcsolódik azok témájához. Ezek a jól keresőoptimalizált szöveges tartalmak segítenek majd abban, hogy minél több hallgató találjon rá hangos tartalmaidra.

 

2. Tedd olvashatóvá tartalmaidat

Ha célközönséged rátalál tartalmaidra, akkor ezt még mindig csak fél sikernek könyvelheted el, hiszen nem sokáig foglalkoznak majd velük, ha képtelenek elolvasni őket. Habár a videók különösen fontossá váltak az elmúlt évek során, még mindig fontos, hogy szöveges tartalmaid is könnyedén olvashatók és értelmezhetők legyenek célközönséged számára.

 

Az olvashatósággal kapcsolatban fontos észben tartani, hogy webhelyed látogatói először általában csak átfutják a szöveget, míg rá nem találnak arra a részre, amit el is szeretnének olvasni belőle. Egy jó szöveges tartalom tiszteletben tartja olvasója szűkös idejét, hiszen ma mindenki rohan, és mindenhez azonnal szeretne hozzájutni. Ezt figyelembe véve alkalmazd az alábbiakat:

 

Helyezd legfelülre legfontosabb mondanivalódat

Az emberek többsége a szöveges tartalmak elejére fordítja a legtöbb figyelmet. Ha itt nem sikerül megkaparintanod az érdeklődésüket, akkor sokan néhány másodpercen belül el is hagyják webhelyedet. Helyezd a legfontosabb mondanivalódat, tényeidet, információidat a tartalom tetejére, hogy minél többen hasznosnak találják azt.

 

Darabold fel szöveges tartalmaidat

Fontos, hogy szöveges tartalmaidat címsorokra és rövid bekezdésekre oszd. Az emberek nem szívesen olvasnak el hosszú szövegtömböket (vagy ha igen, akkor nem az interneten teszik azt), ezért darabold fel mondandódat rövidebb gondolatokra, amiket sokkal könnyebben emészthetnek meg olvasóid.

 

Használj pontozott és számozott listákat

Vannak olyan információk, amiket pontozott vagy számozott listákkal lehet a legjobban elmagyarázni. Ezek szintén segítenek átláthatóbbá, emészthetőbbé tenni tartalmaidat olvasóid számára.

 

Használj összefüggő nyelvezetet

Ha elkezdesz egy adott stílusban írni egy szöveget, akkor igyekezz ugyan abban is befejezni azt. Ha egy adott néven emlegetsz valamit tartalmad elején, ügyelj rá, hogy végig azt a megnevezést használd, nehogy összezavard olvasóidat.

 

3. Készíts érthető tartalmakat

Fontos, hogy érthető tartalmakat állíts elő közönségednek, különösen ha szárazabb, összetettebb témákat dolgozol fel bennük. Vannak olyan esetek, amikor – ha tetszik, ha nem – kifejezetten szájbarágósan kell magyaráznod, hogy egy-egy koncepció rögzüljön közönségedben. Íme néhány tipp ahhoz, hogy hogyan készíthetsz érthetőbb tartalmakat célközönséged számára.

 

Használd a megfelelő tartalomtípust

Gyakran nem feltétlenül az írott szöveg a legideálisabb tartalomtípus egy adott koncepció vagy gondolat átadására. Sokan talán egy felvázolt rajzról, vagy egy videóból értelmezik majd legegyszerűbben mondanivalódat. Használd tehát a megfelelő tartalomtípust, hogy a lehető legtöbb embernek értékeket kínálhass tartalmaiddal.

 

Hozz létre közönségpersonákat

Sokat segíthet tartalmaid elkészítésében, ha tudod, hogy milyen embereknek is szánod őket. Ehhez érdemes különféle kitalált, de közönséged valós tagjain alapuló személyiségeket (personákat) kialakítani, hogy legyen néhány összesített képed azokról az embertípusokról, akik közönségedet alkotják, és hogy az ő szintjükhöz igazíthasd tartalmaidat. Ezek sokban hasonlítanak a buyer personákhoz, amikről itt olvashatsz többet.

 

Mindig kínálj kontextust tartalmaidhoz

Gyakran jobb biztosra menni, és még a legalapvetőbb koncepciókat is elmagyarázni közönséged tagjai számára. Még ha a tartalmat egy haladónak is készíted, lehet, hogy valaki éppen a te cikkeden vagy videódon keresztül kezd el ismerkedni a témával.

 

4. Tedd ösztönzővé tartalmaidat

Célközönséged tehát rátalált tartalmadra, és sikerült elolvasnia, megnéznie, meghallgatnia és értelmeznie azt. De sikerült elérned célodat vele? Legyen szó regisztrációról, vásárlásról, vagy bármilyen más konverzióról, tartalmaid akkor lesznek igazán hatékonyak, ha egy adott műveletre képesek ösztönözni célközönséged tagjait. Lássuk tartalommarketing feladatlistád erre vonatkozó pontjait!

 

Helyezz el egy CTA-t tartalmaidban

Minden tartalmadban legyen egy felhívás (CTA), ami egy kívánt műveletre szólítja fel az olvasót, nézőt vagy hallgatót.

 

Kínálj hozzászólási lehetőséget

Tedd lehetővé célközönséged számára, hogy valamilyen módon hozzászóljon tartalmaidhoz. Ez történhet közvetlenül a bejegyzés alatt, vagy a bejegyzéshez tartozó Facebook posztban is.

 

Hivatkozz kapcsolódó tartalmakra

Mint fentebb említettük, érdemes más, kapcsolódó tartalmakra hivatkoznod szöveges és egyéb tartalmaidból. Ezt megteheted saját magad, célzott linkek elhelyezésével, vagy tartalomkezelő rendszeredre is rábízhatod a feladatot, ami például címkék alapján keres és linkel hasonló témájú tartalmakat célközönséged számára.

 

5. Tedd megoszthatóvá tartalmaidat

Az emberek többsége jobban bízik más emberekben, mint egy-egy márkában. Éppen ezért, ha valaki megoszt egy tartalmat, arra több ismerőse lesz figyelmes, mint ha tőled érkezne ugyan ez a tartalom. Szóval mit tehetsz azért, hogy minél többen osszák meg tartalmaidat?

 

Hass célközönséged érzelmeire

Ha tartalmaiddal sikerül célközönséged érzelmeire hatnod, akkor sokkal valószínűbb, hogy továbbítják azokat ismerőseiknek. A leghatékonyabbak a nagy port kavaró vitatémák, de persze ezeket csak óvatosan érdemes használni.

 

Adj okot a megosztásra

Tartalmadba belefűzhetsz egy személyes történetet, hogy az épp szóban forgó dolog hogyan segített neked, egy családtagodnak, vagy egy barátodnak egy probléma megoldásában. Az ilyen hasznos információkat az emberek előszeretettel osztják meg szeretteikkel és ismerőseikkel.

 

Kérd meg közönségedet a megosztásra

Semmi baj nincs azzal, ha konkrétan felkérded célközönségedet arra, hogy osszák meg tartalmaidat. Persze ne erről szóljon minden második bekezdésed, de egy cikk vagy videó végén érdemes megkérni őket, hogy ha tetszett nekik, akkor osszák meg másokkal is. Ha egészen idáig elolvastad ezt a tartalommarketing feladatlistát, akkor remélhetőleg te is így teszel majd!

 

Tedd egyszerűvé a megosztást

Kínálj egy kattintásos megosztási lehetőségeket olvasóidnak, hogy rögtön továbbítani tudják tartalmaidat a Facebookra, a Twitterre, vagy emailben. Ezek a megosztási módok testre szabhatók is, így a felhasználók saját gondolataikat is mellékelni tudják tartalmaid mellé.
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!