A kulcsszókutatás legsúlyosabb hibái, amiket jobb elkerülni

EN
Referencia #1 Referencia #2 Referencia #3 Referencia #4 Referencia #5 Referencia #6 Referencia #7 Referencia #8 Referencia #9 Referencia #10 Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 77 Elektronika Kft Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 Referencia #44 Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60

A kulcsszókutatás 7 gyakori hibája (és elkerülésük)

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

SEO stratégiád kialakításának első lépése elgondolkodni azon, hogy milyen kulcsszavakra szeretnél rangsorolni. A kulcsszókutatás azonban meglehetősen ijesztő feladat lehet. Szóval melyek azok a kulcsszókutatással kapcsolatos hibák, amiket mindig érdemes elkerülnöd? Ebben a cikkben a leggyakrabban elkövetett kulcsszókutatási hibákról olvashatsz – ha tisztában vagy ezekkel a buktatókkal, akkor nem csak egyszerűbben építheted fel kulcsszókutatási stratégiádat, hanem el is kerülheted az olyan taktikákat, amelyek csak ártanak rangsorolásodnak.

A kulcsszókutatás legsúlyosabb hibái, amiket jobb elkerülni

1. Nem végzed megfelelően a kulcsszókutatást

Néhányan úgy tartják, hogy egyszerűen kihagyhatják a kulcsszókutatást, vagy hogy annyira nem is fontos dolog már. A megfelelő kulcsszókutatás valóban egy nehéz, időigényes folyamat lehet. Ráadásul rég óta köztudott, hogy a magas pozíciókhoz nem elég csak telehalmozni a szöveget választott kulcsszavaddal. De ha kihagyod, vagy csak találomra végzed a kulcsszókutatást, akkor ez azt jelenti, hogy fogalmad sincs róla, hogy mit keres célközönséged.

 

Ne feltételezd magadról, hogy ösztönösen tudod, mit akar a célközönséged.

 

Még mindig elengedhetetlen időt szánni arra, hogy mélyen belevesd magadat célközönséged nyelvezetébe. Milyen szavakat használnak? Milyen kifejezésekre keresnek rá? Milyen kifejezésekre jellemző nagyobb verseny, és melyekre kisebb? Kulcsszókutatásod eredménye egy lista kell legyen azokról a kulcsszavakról, amelyekre rangsorolni szeretnél. Ügyelj rá, hogy rendszeresen frissítsd kulcsszavaid listáját vagy táblázatát. Célközönséged változhat, ahogyan céged fókusza és üzleti szükségletei is. Ez kulcsszóstratégiádra is hatással van.

 

2. Irreális kulcsszavakat célzol meg

Győződj meg róla, hogy csak reális kulcsszavakat célozz meg. Néhány réspiacra óriási verseny jellemző. A versenyszerű réspiacokon nehéz rangsorolni, főleg ha még csak most indult be céged vagy webhelyed. Ha még csak most vágtál bele, ne célozz meg versenyszerű („fej”) kulcszavakat (legalább is még ne). Ezek helyett koncentrálj inkább a long tail kulcsszavakra, amelyekre könnyebb rangsorolni és jobb eséllyel is konvertálnak.

 

Például, ha van egy fitneszközpontod, és indítasz egy fitneszblogot, nagyon nehéz lesz egy olyan kulcsszóra rangsorolni, mint a [fitnesz]. Derítsd ki, hogy blogod mely részei egyediek, és próbálj meg azokra a kifejezésekre rangsorolni. Talán épp nyugdíjasoknak szánt fitneszgyakorlatokról írsz. Ilyen esetben megpróbálhatnál a [fitneszgyakorlatok nyugdíjasoknak] kifejezésre rangsorolni. Ezen kívül érdemes lehet még a [fitneszgyakorlatok időseknek] és hasonló kifejezéseket is megcélozni.

 

Ha már hosszabb ideje jelen vagy piaci résedben, és jól rangsorolsz különböző long tail kulcszavakra, akkor megpróbálhatsz rövidebb („fej”) kulcsszavakat is megcélozni. Egy hosszútávú sikeres kulcsszúkutatási stratégia a versenyszerű kulcsszavakra is igyekszik rangsorolni.

 

3. Nem gondolsz a keresőszándékra

Sosem volt olyan fontos odafigyelni a keresőszándékra, mint manapság. Pontosan tudnod kell, hogy milyen szándék áll kulcsszavaid mögött. Az emberek lehet, hogy információkat keresnek (információs szándék), vagy egy bizonyos webhelyet (navigációs szándék), vagy éppen vásárolni szeretnének valamit (kereskedelmi vagy tranzakciós szándék). És ez még mindig nem minden, hiszen a keresőmotorok célja az, hogy a lehető legpontosabb választ kínálják fel a kereső felhasználók számára.

 

Más szóval, ha a tartalmaid nem passzolnak a kereső felhasználó szándékához, valószínűleg nem jelennek majd meg a találatok között, bármilyen jó minőségűek és optimalizáltak.

 

Fontos tehát elgondolkodni azon, hogy tartalmad, amely bizonyos egy bizonyos kulcsszót céloz meg, párhuzamban áll-e azzal, amit az emberek keresnek. Ezt úgy ellenőrizheted, hogy rápillantasz a keresőtalálatokra. Passzolnak a keresőszándékok típusai? Milyen válaszokat keresnek az emberek? Megfelelő formátumú a tartalmad ehhez?

 

Például, ha írtál egy hosszú csináld magad jellegű posztot, hogy rangsorolhass vele az [esküvői díszek] kifejezésre, és a találatok tele vannak online üzletekkel, amelyek esküvői díszeket árulnak, akkor elképzelhető, hogy újra kell gondolnod stratégiádat.

 

4. Irreleváns kulcsszavakat használsz

Ez a probléma részben az előzőhöz kapcsolódik. Ha nem figyelsz oda a keresőszándékra, akkor valószínűbb, hogy olyan kulcsszavakra optimalizálsz majd, amire lehetséges látogatóid vagy ügyfeleid nem is keresnének rá.

 

Két dolog történhet. Az egyik eset, hogy olyasmit kínálsz, amit az emberek keresnek, de ezek a lehetséges látogatók egyszerűen más kulcsszavakat használnak, ezért nem találnak majd rád. A másik eset, hogy kulcsszavaid túl hosszúak, ezért nem szerzel forgalmat.

 

Azokat a kulcsszavakat kell megcéloznod, amelyeket ügyfeleid is használnak. Mindig próbáld célközönséged nyelvezetét használni.

 

Képzeld azt, hogy dresszruhákat árulsz gálákra. Marketingedben ezeket a ruhákat „gáladresszekként” emlegeted. Azonban a legtöbben nem feltétlenül a [gáladressz] szóra keresnek rá, hanem olyan kifejezésekre, mint [estélyi ruha], [koktélruha] stb. A [gáladressz] szó nem termel majd annyi forgalmat, mint az [estélyi ruha] vagy a [koktélruha].

 

A második probléma akkor áll fenn, amikor olyan hosszú long tail kulcsszavakra összpontosítasz, amelyek annyira konkrétak, hogy alig hoznak forgalmat. A long tail kulcsszavak kulcsszóstratégiád nagyszerű kezdő lépései lehetnek. Ezek a szavak kevesebb forgalmat termelnek, de nagyobb a valószínűsége, hogy ügyfelekké vagy visszatérő látogatókká konvertálják majd a felhasználókat. Azok az emberek, akik pontosan azokra a dolgokra keresnek rá, amikről írsz, jó eséllyel ideális ügyfeleid lennének. Azonban ha ezek a kulcsszavak túl konkrétak, és alig hoznak forgalmat, nem sokat segítenek majd a SEO-ban. Szóval ügyelj rá, hogy olyan long tail kulcsszavakat célozz meg, amelyek ténylegesen termelnek némi forgalmat!

 

5. Bejegyzésenként csak egy kulcsszóra összpontosítasz

Ha írsz egy jó blogbejegyzést, akkor az nem feltétlenül csak egy bizonyos kulcsszóra rangsorolhat, ugyanis több kapcsolódó kulcsszót is tartalmaz. Ha lehetőséged van kapcsolódó (long tail) kulcsszavakra is optimalizálni anélkül, hogy ezzel túlzásokba esnél a fogalmazásban, mindenképpen érdemes megpróbálkoznod vele.

 

Van például egy bejegyzésünk az időtlen SEO tippekről. Ezt az [időtlen SEO tipp] kifejezésre optimalizáltuk, de kitér az [univerzális SEO taktika] és egyéb kifejezésekre is.

 

6. Nem nézel utána, hogy egyes, vagy többes számot kellene-e használnod

Mindig nézz utána, hogy egy adott kulcsszó egyes, vagy többes számú alakját érdemes-e megcéloznod. A [balettcipő] vagy a [balettcipők] kifejezést lenne jobb megcélozni? Az emberek az [üdülő] vagy az [üdülők] szóra keresnek inkább rá? Habár a Google képes felismerni, hogy a szavak egyes és többes száma ugyan arra utal, a keresési találatok még így is gyakran különbözhetnek közöttük.

 

Ilyen esetben szintén érdemes elgondolkodni azon, hogy a felhasználók milyen szándékkal keresnek rá kulcsszavadra. Valaki, aki a kulcsszó egyes számával keres talán információra kíváncsi, míg aki a többes számot használja, az meglehet, hogy termékeket szeretne összehasonlítani, agy vásárolni szeretne valamit. Bármi is legyen a helyzet, az, hogy egy kulcsszó egyes vagy többes számát használod az adott kulcsszótól és a mögötte álló szándéktól függ majd.

 

7. Elfelejted kiértékelni eredményeidet

Ha szeretnél bizonyos kifejezésekre rangsorolni, akkor ellenőrizned kell, hogy jó úton jársz-e. Rendszeresen utána kell nézned, hogy az emberek rátalálnak-e cikkeidre. Ezt többek között úgy teheted meg, hogy időnként rákeresel választott kulcsszavadra, és megnézed, hogy megjelenik-e saját tartalmad a találatok között.

 

Fontos észben tartani, hogy a Google személyre szabott keresést kínál, tehát használd böngésződ privát böngészési funkcióját. Ha nem figyelsz oda teljesítményedre, akkor nem tudhatod majd, hogy versenyszerűbb, vagy konkrétabb, long tail kifejezéseket érdemes-e megcéloznod a továbbiakban.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/7-keyword-research-mistakes-avoid/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!