Szálloda marketing tanácsadás: a szállodád ebvételének megnövelése marketing szakértők segítségével

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Szálloda marketing tanácsadás: miért éri meg?

Novák Anna

A szállodaipar folyamatosan változik és fejlődik, így a hatékony marketing stratégia kulcsfontosságú a sikerhez. A szálloda marketing tanácsadás segít megérteni és kihasználni a legújabb trendeket és technológiákat, növelve ezzel a vendégek számát és elégedettségét. Ebben az útmutatóban bemutatjuk, miért éri meg a szálloda marketing tanácsadás igénybevétele, és milyen előnyökkel járhat a vállalkozásod számára.

szálloda marketing tanácsadás

A marketing fogalma és jelentősége

 

A marketing fogalmát gyakran összekeverik az értékesítési és reklámkampányokkal, de ennél sokkal többről van szó. Philip Kotler és munkatársai (2011) szerint „a marketing a nyereséges ügyfelek vonzásának, megtartásának és számának növelésének tudománya és művészete”. A marketing folyamat során két alapvető tényezőt kell figyelembe venni: a piac megértését és a vevő igényeit. Ha a marketing szakember megérti a fogyasztó igényeit, olyan termékeket és szolgáltatásokat fejleszt ki, amelyek magasabb értéket nyújtanak a vásárlónak, helyesen árazzák, hatékonyan terjesztik és kommunikálják ezeket a termékeket és szolgáltatásokat.

 

A szálloda marketing jelentősége

 

A szálloda marketing tanácsadás segít egy szállodának megfogni, fenntartani és növelni a vendégek számát. Olyan technikák alkalmazását jelenti, amelyek elősegítik egy szálloda piaci megszilárdítását. A szálloda marketing szoros kapcsolatban áll a szolgáltatásmarketinggel, amely „a szükségletek és kívánságok legjobb kielégítésének módját keresi úgy, hogy egy immateriális kielégítőt egy általánosan kézzelfogható értékre cserél, kölcsönösen előnyös módon”. A vendéglátás esetében a megfoghatatlan kielégítő az ügyfél által kapott élmények, a kézzelfogható elégedettség pedig az a pénz, amelyet a szálláshely kap.

 

A verseny és a szálloda marketing tanácsadás szükségessége

 

A szállodai szektorban a nagy szállodaláncok marketinges képességekről tettek tanúbizonyságot, ami rendkívül versenyképes piaci környezetet eredményezett. Erre a versenyjelenségre válaszul a független tulajdonosoknak marketing szakemberekkel kell felkészülniük arra, hogy versenyképesek legyenek. Szem előtt kell tartaniuk, hogy e nagy láncok erős versenye ellenére egy független, jó elhelyezkedésű, minőségi termékekkel és a vendégek igényeit kielégítő személyzettel rendelkező szállodának jó esélye van a piaci pozícióra. A szálloda marketing tanácsadás kulcsfontosságú ebben.

 

Digitális marketing a szálloda marketing tanácsadásban

 

A szálloda marketing tanácsadás különösen fontos a digitális marketing területén, mivel a technológiai innovációk jelentősen megváltoztatták a marketing tevékenységeket. A Statista 2020-as jelentése szerint a világ lakosságának 90%-a hajlandó online vásárolni, és a becslések szerint 2024-ben és 2025-ben sem lesz ez másként. Emellett 2022-ben az okostelefonok tették ki a kisvállalkozások webhelylátogatásainak 70%-át, és az összes megrendelés 63%-át adták. A digitális marketing lehetővé teszi a szállodák számára, hogy szélesebb közönséget érjenek el, és valós idejű elemzéseket végezzenek kampányaik hatékonyságáról.

 

A szálloda marketing tanácsadás előnyei

 

A szálloda marketing tanácsadás számos előnnyel jár. Segít a szállodáknak megérteni a piacot, növelni a láthatóságukat, és vonzóbbá tenni a szálláshelyeket a potenciális vendégek számára. A digitális marketing stratégiák révén a szállodák hatékonyan kommunikálhatnak a célközönséggel, növelhetik a foglalások számát és javíthatják a vendégek elégedettségét.

 

Szakértői szálloda marketing tanácsadás jelentősége

 

A szálloda marketing tanácsadás során a szakértők segítenek a legjobb digitális marketing stratégiák kialakításában és végrehajtásában. A Marketing Professzorok csapata például olyan szakértőkből áll, akik biztosítják, hogy szállodád a legújabb marketing trendeket és eszközöket használja. A szálloda marketing tanácsadás révén a szállodák nem csak növelhetik láthatóságukat, hanem javíthatják a vendégek elégedettségét és lojalitását is, ami kulcsfontosságú a sikeres piaci pozicionáláshoz és a versenyképesség megőrzéséhez.

Gyakori kérdések

Miért van szüksége egy szállodának marketing tanácsadásra?

A szállodaipar folyamatosan változik és fejlődik. A hatékony marketing stratégia kulcsfontosságú a sikerhez, mivel segít megérteni és kihasználni a legújabb trendeket és technológiákat, növelve ezzel a vendégek számát és elégedettségét.

Mire kell figyelni a marketing tanácsadó kiválasztásakor?

Fontos, hogy a tanácsadó rendelkezzen tapasztalattal a szállodaiparban, jól ismerje a legújabb marketing trendeket és technológiákat, valamint referenciákkal igazolható eredményeket tudjon felmutatni. Érdemes továbbá figyelembe venni a tanácsadó csapat szakértelmét és a szolgáltatások körét is.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!