A sikeres Facebook oldal első kulcsa

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A sikeres Facebook oldal első kulcsa

Máté Balázs online marketing tanácsadó

 

Charlie Chaplin 70 éves korában leírta egy versben, mit gondol az életről. A vers lényege: szeresd magad és légy önmagad, ha így teszel, minden rendbe jön. Te mersz önmagad lenni? Te szereted magad? Ez nem egyenlő a beképzeltséggel, mely mögött gyakran a kisebbrendűségi érzés bújik meg! Nos, nézzük mit mondott Chaplin a Facebook oldalak helyes használatáról!
A sikeres Facebook oldal első kulcsa

 

Jelenleg éppen 440.000 rajongója van azon oldalaknak, melyeket kezelek. Mint tudjuk, ez csak egy mérőszám, ennél is fontosabb a „Beszél róla” érték. Az, hogy hányan beszélnek rólunk, mutatja azt is, mennyire szeretnek bennünket. Ha nem „szeretnek” nem látszódunk a Facebookban, nem kerülünk ki rajongóink üzenőfalára posztunkkal, nem leszünk benne a keresőjében a Facebook Graph Searchben sem, mint ahogy ezt a Facebook keresőoptimalizálás cikkemben tegnap leírtam. A népszerűséghez pedig az kell, hogy ne hazudjunk: valóban magunk legyünk! A Facebook kezeléséről szóló tanfolyamaimon sokszor kérdezik tőlem, miért ilyen sikeres ez vagy az az oldalam. A rövid válaszom erre az, hogy azt adom, aki vagyok.
 

Beképzeltség vs egyéniség

Életemben egyszer eljutottam ahhoz a ponthoz, amikor rájöttem, nem kell mindenkinek megfelelnem. Nem is lehet. Sőt, akár a többségnek sem kell megfelelnem, ha ennek az az ára, hogy álarcot húzok, és szerepet játszok. Lehet, nem vagyok annyira szerethető így, magam valóságában, de aki szeret, az magamért szeret, nem egy szerepért. Sok hasonló politikát látok a Facebookon. Ilyen pl. az általam nagyon kedvelt Sasa, aki egy Londonban élő magyar edző srác. Oldalának több rajongója van, mint némely magát közösségi média gurunak gondoló tanácsadónak. A "beszél róla" száma is szépen alakul. Azért, mert Sasa megmondja. Sasa olyan a fitneszben, mint Csernus a pszichológiában: vallja, ha dagadt vagy, az az esetek többségében nem azért van, mert beteg vagy, hanem azért, mert lusta. Ezt kimondja, és keményen ostorozza azokat, akik nem becsülik, tisztelik annyira a saját testüket, hogy némi erőfeszítéssel egészséges állapotba hozzák. Sasa kemény. Beszólogat. Sokan lehurrogják, beképzeltnek tartják, de nem hiszem, hogy az. Csak tudja hol a helye. Akik ezt látják benne, követik, és szeretik. Egyre többen. Sasa példáját azért hozom nektek, hogy egy tőlem független, a közösségi médiát nem tanult és nem fő foglalkozásként űző ember pozitív példáját is lássátok. Ha szeretnél te is igazi rajongókat, kövesd az ő példáját, vagy gyere el valamelyik, neked illő tanfolyamunkra, és tanuld meg ott, hogyan is megy ez! 
 

De hogy jön a közösségi média marketinghez Charlie Chaplin? 

Chaplin szerencséjére még nem létezett a Facebook, amikor ő sikeres volt, de ez a vers minden sikerességre alkalmazható. Ha megtalálod önmagad, valódi barátokra és valódi sikerekre lelsz. Ne félj hát ledobni az állarcodat, ne fél elhatárolódni azoktól, akik visszahúznak.
 
„Amikor elkezdtem szeretni önmagam, felszabadítottam magam azok alól a dolgok alól, amik nem tettek jót az egészségemnek - ételek, emberek, dolgok, helyzetek és minden, ami elvitt önmagamtól. Először ezt a hozzáállást egészséges egoizmusnak tartottam.
Ma már tudom, hogy ez: ÖNMAGAM SZERETETE.” Charlie Chaplin
A teljes vers itt! 
 
Én hiszek abban, hogy egy cégnek is van arca: azok az emberek, akik dolgoznak benne. Egy vállalat sokkal szimpatikusabb, ha nem egy kirakat, hanem hús-vér, érző-gondolkodó egyéniségekből áll. Olyanná teheted az oldalad (és ez igaz lehet a weboldaldra is egy blog segítségével) mintha személyesen beszélgetnél leendő vevőiddel.  Őszintén. Mintha egy barát mutatott volna be egymásnak titeket (Mr Zuckerberg ez a barát jelen esetben :)) Persze vannak tabuk amiket nem szabad, ezekről még írok később, de a legfontosabb, hogy MINDIG LÉGY VALAKI, és ez a valaki, ne legyen más, mint TE! 
 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!