SEO ütemterv: Hogyan csináld?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Ezért van szükség egy SEO ütemtervre

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Bizonyára tisztában vagy vele, hogy a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás egy hosszútávú feladat. Éppen ezért olyan fontos, hogy legyen egy jó SEO ütemterved, ami segít nyomon követni stratégiád alakulását.
A legtöbb SEO ügynökség egyetért abban, hogy egy SEO stratégiának legalább hat hónapra van szüksége ahhoz, hogy látható eredményeket produkáljon az ügyfél számára. De mit is jelent ez pontosan, és mi történik ez idő alatt? Egy fizető ügyfél jogosan teszi fel ezeket a kérdéseket, hiszen tudni szeretné, hogy mi is zajlik a színfalak mögött, és hogy mi alapján mérik a SEO sikereit.
 

SEO ütemterv

Hat hónap hosszú idő, főleg, ha a fél év elteltével jön rá valaki, hogy megbízott ügynöksége elkérte ugyan a pénzt, de cserébe alig kezdett valamit a projekttel. Éppen ezért egy megbízható online marketing ügynökség átfogó SEO ütemtervet kínál minden ügyfele számára. Ebben a dokumentumban minden fontos tudnivaló szerepel arról, hogy mi mikor és hogyan zajlik majd a kitűzött célok elérése érdekében.
Mai cikkünkből kiderül, hogy hogyan készül egy SEO ütemterv, illetve egy mintát is letölthetsz majd saját projektjeidhez.

Miért olyan fontos egy SEO ütemterv?

Egy átfogó SEO ütemterv három fő területen biztosít tisztánlátást csapatod számára:

Átláthatóság

Egy átlátható idővonalat kapsz, amin minden fontosabb elvárás szerepel:
  • Mik a célok?
  • Hogyan tervezzük elérni őket?
  • Hogyan mérjük majd a sikereket?
  • Mikor készülnek el a jelentések?

Az utolsó pont különösen fontos. Egy hosszabb távú SEO projekt során gyakran érezheti úgy egy marketinges, hogy nincs mit felmutatnia az eredmények terén. Nincsenek kézzel fogható jelentések, amik szemléltetik az eddigi munka hatékonyságát. A rendszeres jelentések egyetlen komolyabb SEO projektből sem maradhatnak el!

Az audit integrálása

Minden online marketing projekt – beleértve a SEO-t is – egy alapos audittal indul. A SEO ütemtervben szerepel persze az is, hogy hogyan és mikor kerülnek majd megoldásra azok a problémák, amelyeket az audit alatt sikerült felfedezni. Mindemellett az esetleges lehetőségek is szerepelnek rajta, amiket érdemes lehet kihasználni a jobb eredmények érdekében.

Neked is szükséged lenne egy alapos marketing auditra? Kérd csapatunk segítségét most! 

Részletes stratégia

Sajnos gyakran fordul elő, hogy egy ügynökség megkapja a pénzt, aztán hetekre, hónapokra eltűnik a nélkül, hogy az ügyfél tudná, mi is zajlik a színfalak mögött. Egy jó SEO ütemterv megmutatja, hogy milyen stratégia is áll a költségkeret mögött: kitér a tartalomra, a visszahivatkozásokra, a technikai optimalizálásra, a versenytársak stratégiájára és a kulcsszóstratégiára is.

Mit tartalmaz egy jó SEO ütemterv?

Egy jó SEO ütemterv aprólékosan tartalmaz mindent, amit az ügynökség csinál. Ez segít eloszlatni az esetleges kételyeket, és egy hivatalos, átlátható referenciát biztosít, amiről az ügyfél bármikor tájékozódhat az együttműködés során.
jó SEO ütemtervnek négy fő része van:

  • Cél: A keresőoptimalizálás általános célja. Ez általában egy rangsorolási szempont javítása, aminek köszönhetően az ügyfél jobb láthatóságot ér majd el a találatok között.
  • Taktika: Milyen módszerrel, eszközökkel tervezi elérni az ügynökség a kitűzött célt?
  • Elemzések és mérések: Mely mutatók alapján méri majd az ügynökség a SEO projekt sikereit? Ezek gyakran az átkattintási arány, vagy épp a konverziók száma.
  • Megcélzandó kulcsszavak: Mely kulcsszavakra szeretné rangsoroltatni az ügyfél a tartalmait?

Hogyan segít egy ütemterv a SEO sikerekben?

Mivel a SEO ütemterv az auditot követően jön létre, rögtön bele lehet foglalni azokat a javításokat és eljárásokat, amikkel a leggyorsabban lehet elérni a legjobb eredményeket. Másképpen úgyis mondhatnánk, hogy megnézzük, hogyan szakíthatjuk le a legalacsonyabban lógó gyümölcsöket a fáról, amihez minimális erőfeszítésre van szükség.
Ez azért olyan fontos, mert az ilyen gyors sikerekhez általában a SEO alapok lefektetésére van szükség (ami hosszútávon is jót tesz az online marketingnek), ráadásul látható eredményeket is hoznak (ami segít megerősíteni a bizalmat az ügyfél és az ügynökség között).

A SEO ütemtervek biztosítják továbbá, hogy egy jól kiegyensúlyozott stratégia készüljön el, aminek sikerei könnyedén nyomon követhetők a megfelelő fontosabb teljesítménymutatókkal (KPI-kel). Az egészségügyi ügyfelek például általában azt szeretnék, hogy a keresőoptimalizálás új konverziókat és több bevételt biztosítson számukra. Ilyenkor az organikus forgalomból érkező konverziók és bevétel számítanak a legfontosabb mutatóknak.
Szintén érdemes lehet odafigyelni az alábbi teljesítménymutatókra:

  • Márkás és nem márkás forgalom
  • Kulcsszavakra szerzett rangsorolás
  • Visszahivatkozások száma
  • Visszafordulási arány
  • Oldalon töltött átlagidő
  • Rangsorolás a helyi találatok között

A SEO ütemtervek továbbá lefektetik a stratégia későbbi bővítéséhez szükséges alapokat. Biztosítják, hogy az ügynökség egy rendezett stratégiát alakítson ki és hajtson végre, ami figyelembe veszi a jövendőbeli oldalak fontossági sorrendjét és hierarchiáját.
Mindez lehetővé teszi az ügynökség számára, hogy először azokkal az oldalakkal foglalkozzon, amelyek a legtöbb eredményt hoznák. Ez alapján alakul majd ki a későbbiekben a hosszútávú SEO stratégia.

A SEO ütemterv létrehozásának folyamata

Egy jó SEO ütemterv elkészítése nem kis feladat. Az általános sablonok nem ideálisok minden cég számára, ezért kezdődik minden együttműködés egy alapos elbeszélgetéssel és audittal, amelyek a meglévő rendszereket, stratégiát és eljárásokat hivatottak felmérni.
Lássuk a folyamat részleteit:

1. Az elsődleges célok és fő mutatók megvitatása

Egy jó ügynökség nem azzal kezdi, hogy „Így kéne csinálnotok…”, hanem megkérdezi, mit is szeretne kihozni az ügyfél a SEO-ból – hogy mik a céljaik a keresőoptimalizálással. Milyen fő teljesítménymutatók alapján szeretnék nyomon követni a projekt alakulását, és miért ezek a legfontosabbak számukra?

2. Egy részletes audit lebonyolítása

A stratégia kivitelezése előtt muszáj felállítani néhány viszonyítási alapot. Az ügynökségnek tudnia kell, hogy az ügyfél mit csinált eddig, és hogy mennyire vált be ez a már meglévő stratégia (ha van ilyen). Mi működött jól? Mi hiányzik? Mit csinálnak a versenytársak?
Egy átfogó marketingaudit többek között az alábbiakból áll:

  • Technikai felmérés
  • Tartalomstratégia és hiányosságok elemzése
  • Versenytársak stratégiájának és hiányosságaik elemzése
  • Helyi SEO elemzése (ha releváns)
  • Kulcsszóstratégia és hiányosságok elemzése
  • A webhely használhatóságának elemzése

3. A legfontosabb teendők kijelölése

Ezek azok a hiányosságok, amelyeket azonnal pótolni kell, különben a webhely helyzete (és ezzel együtt a márka hírneve) tovább romlik majd.
Előfordulhat, hogy a webhelyen többször előforduló tartalmak szerepelnek, káros visszahivatkozások mutatnak rá, vagy épp valamilyen biztonsági probléma veszélyezteti a felhasználók adatait. Ez az „SOS” javítások fázisa.

4. Az egyszerű lehetőségek kihasználása

Itt térünk vissza azokhoz az alacsonyan lógó gyümölcsökhöz, amiket minimális erőfeszítéssel szakíthatunk le a fáról. Az ügynökség ilyenkor a rövidtávú eredményekre összpontosít, amik remek lendületet biztosíthatnak a projektnek.
Ilyen lehetőségek lehetnek például:

  • A webhely sebességének javítása a képek tömörítésével
  • Mobilos optimalizálás
  • On-page optimalizálás olyan kulcsszókra, amelyekre alacsony verseny jellemző
  • Többször előforduló, elavult tartalmak eltávolítása, átirányítása

Ezeket a feladatokat hamar el lehet végezni, és viszonylag hamar kínálnak majd kézzelfogható eredményeket.

 

5. Az optimalizálásra szoruló oldalak meghatározása

A legtöbb cégnek és szervezetnek, többrétegű webhelyszerkezete van, amelyek több kategóriát, több tucat aloldalt, és akár több száz blogbejegyzést is tartalmazhatnak.
Egy jó SEO ütemterv figyelembe veszi a kulcsszópotenciált (a havi keresettséget), illetve a webhely hierarchiáját is – ezek alapján könnyebb lesz eldönteni, hogy mely oldalakat érdemes elsőként optimalizálni.
Ezen kívül érdemes ránézni a 10-20 legjobban teljesítő oldalra is organikus forgalom és konverziók szempontjából. Ha megvan, hogy mely oldalak kapják a legtöbb figyelmet, akkor ezeket is az elsők között kell optimalizálni.

6. Megállapodás a célokról, fő teljesítménymutatókról és anyagokról

Vannak olyan mutatók, amikre egy cég szeretne optimalizálni, és vannak olyanok, amikre üzleti szempontból meg is éri optimalizálni. Az ismerkedési és audit fázisok során az ügynökség (az ügyféllel közösen) megállapítja a legéletképesebb rövid- és hosszútávú KPI-ket, amiket megéri nyomon követni.
Ezen kívül megegyezés születik a legfontosabb anyagokat illetően, amelyek a SEO stratégiához szükségesek lesznek (kialakítandó weboldalak, marketingtartalmak és így tovább).
 

Gyakori kérdések

Magadnak is el tudod készíteni SEO ütemterved?

Valószínűleg igen, de ahogyan a házad falait sem magadnak kezded el felépíteni, hanem szakemberre bízod, hogy hosszú távon is erős alapokat adjon házadnak, így a SEO-ddal se legyen ez másképp. Ha biztos alapokat szeretnél, akkor érdemes marketing szakemberre bíznod SEO ütemterved kidolgozását és megvalósítását. Kérd a Marketing Professzorok segítségét most!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!