A SEO tanácsadó előrejelzése: Ezek lesznek 2023 legfontosabb SEO trendjei
A SEO tanácsadó előrejelzése: Ezek lesznek 2023 legfontosabb SEO trendjei
Mit csinál egy SEO tanácsadó?
Ha arra vagy kíváncsi, mit csinál egy SEO tanácsadó, kattints IDE, mutatjuk.
Összefoglaltuk egy cikkben mindazt a keresőoptimalizálásról, amit egy marketingesnek 2023-ban tudnia érdemes, ha konverziókat szeretne az organikus Google találatokból.
Elég csupán néhány évig foglalkozni a keresőoptimalizálással (vagy 10 percig tanulmányozni annak történetét), és hamar egyértelművé válik, hogy a SEO bizony folyamatosan változik. Azok a taktikák, amelyek 2 éve teljesen életképesek voltak, ma már egyetlen keresőmotoron sem működnek, és a megannyi új technológia és eszköz számos új lehetőséget is adott a SEO szakembereknek, amelyekre persze szükségük is volt az eredmények elérése és megőrzése érdekében.
Habár senki sem tudja, hogy fél éven belül milyen újításokkal áll majd elő a Google, egy meglehetősen pontos képet festhetünk fel a keresőoptimalizálás jövőjéről, ha a jelenleg felkapott trendeket vesszük alapul. Cikkünkben kilenc olyan SEO irányzatról lesz szó, amelyek 2020-ban is kétségtelenül a legfontosabbak között állnak majd!
1.A webhelyek sebessége
Köztudott, hogy a Google olyan webhelyeket illetve tartalmakat kínál szívesen a találatai között, amelyek pozitív felhasználói élményt biztosítanak a keresők számára. Ha valami, akkor a sebesség meghatározó szempont ilyen téren, ezért is vezetett be a Google 2018-ban egy új irányelvet, ami a mobileszközökön mért sebességet helyezte előtérbe az asztali számítógépekkel szemben.
Az emberek egyre gyorsabb böngészésre vágynak, és a Google frissítése óta azok a webhelyek kerülnek előnybe, amelyek minél gyorsabb betöltést kínálnak mobileszközökre.
A Google egy érdekes kutatás során kiderítette, hogy csupán néhány másodpercnyi késedelem is elég ahhoz, hogy elveszítsd látogatóid nagy részét (pontosabban, hogy azok visszaforduljanak az oldalról, amire webhelyedre érkeztek a Google-ból): 3 másodperc várakozás 32%, 5 másodperc 90%, 6 másodperc pedig már 106%-nyi visszalépést jelent 1 másodperchez képest.
Ezek 2017-es adatok, és ahogy az emberek egyre kevesebb ideig hajlandók odafigyelni a dolgokra, és egyre inkább azonnali eredményeket követelnek meg, biztos lehetsz benne, hogy az arányok egyre drasztikusabbak lesznek majd.
Röviden tehát: minél gyorsabbá teszed webhelyedet, annál jobb. Íme az útmutatónk (itt elolvashatod), ami segít majd ebben!
Amennyiben szeretnél egy valóban gyors weboldalt, keress meg minket, segítünk megbízható, minőségi honlapkészítő céget találni! Kattints IDE most!
2. A helyi SEO egyre fontosabb
A Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet a helyi keresőoptimalizálásra, így kétségtelen, hogy ami kihat helyi adatlapodra, az a rangsorolásodon is megérződik majd.
Ha még nem foglalkozol helyi SEO-val, akkor itt az ideje, hogy belevágj az online marketing ezen ágazatába is, ugyanis a Google jó eséllyel egyre komolyabban veszi majd a földrajzi célzású kereséseket és találatokat.
A helyi SEO sikerének egyik alapja, hogy céged alapadatai minden erre alkalmas felületen (a különféle céggyűjtő webhelyeken) karakterről-karakterre pontosan egyezzenek egymással. Ezek a szolgáltatások nagyon népszerűvé váltak az elmúlt évek során, és ez a népszerűség nem mostanában látszódik lankadni.
A helyi SEO másik alapvető eleme Google Cégem adatlapod lesz, aminek regisztrálásáról és optimalizálásáról itt találsz további tudnivalókat.
3. A vélemények hatalma
A vélemények már régóta részei a keresőoptimalizálásnak. A Google egyik cikkében megmagyarázza, hogy a jó minőségű, pozitív értékelések javítják a cég láthatóságát, és persze annak az esélyét is, hogy a felhasználók felvegyék a kapcsolatot cégeddel. Egyértelmű tehát, hogy a vélemények és értékelések a helyi SEO fontos elemét képezik, aminek fontosságáról az előbb már beszámoltunk.
2018-ban Darren Shaw publikálta éves Google helyi rangsorolását vizsgáló kutatásának eredményeit, amelyekből kiderült , hogy a Google nagyjából 15%-ban a vélemények alapján rangsorolja a helyi cégeket.
Ehhez is csak annyi hozzáfűznivalónk van, mint az előző ponthoz: a helyi keresés egyre fontosabb, ezért fokozott figyelmet kell fordíts a pozitív vélemények és értékelések beszerzésére. Ezért persze minőségi szolgáltatásokat és/vagy termékeket kell kínálnod!
4. A keresőoptimalizálás technikai oldala
A technikai SEO a keresőoptimalizálás fontos része. Egy technikailag jól optimalizált webhely nem csak jó felhasználói élményt biztosít a látogatók számára, hanem a Google elvárásainak is megfelel.
A Google igyekszik úgy tanítani mesterséges intelligenciával működő robotjait, hogy azok a felhasználókhoz hasonlóan böngészgessék webhelyedet. Tehát ha a felhasználók valamit nehezen találnak meg, akkor jó eséllyel a Google is észleli majd ezt a hiányosságot. Ha pedig a Google valamit nem talál webhelyeden, vagy szimplán nehezen navigálhatónak ítéli meg azt, akkor az a pozíciódra sem lesz jó hatással.
Ha rendbe szeretnéd tenni webhelyed technikai SEO-ját, akkor ezek a tippek neked szólnak.
Ha szeretnéd, hogy segítsünk weboldalad keresőoptimalizálásában, kattints IDE, és vedd fel velünk a kapcsolatot most!
5. Long-tail kulcsszavak
Egyes források szerint a Google keresések fele 4 vagy több szóból áll, tehát long tailnek minősül. Ahogy az interneten egyre több tartalom érhető el, a felhasználók kénytelenek egyre konkrétabb kifejezésekkel keresni, hogy releváns találatokat kapjanak a motortól.
A long-tail kulcsszavak használata már évek óta fontos a keresőoptimalizálásban, de ahogy a webhelyek és egyéb online tartalmak száma folyamatosan nő, 2020-ban minden eddiginél fontosabb lesz ezekre is koncentrálni a SEO során.
6. Biztonság mindenek felett
A Google Chrome 2018 nyara óta külön figyelmezteti a felhasználókat, ha egy olyan webhelyre érkeznek, amely nem rendelkezik SSL tanúsítvánnyal (tehát HTTP-vel kezdődik HTTTPS helyett). Nem kérdés, hogy a biztonság fontos szempont a Google számára, és egy SSL tanúsítvány beszerzése (erről itt írtam) csupán egy a megannyi biztonsági intézkedés közül, amelyeket illik eszközölni egy modern webhelyen.
7. Hangos keresés
A hangos, vagy hangalapú kezelés már évek óta felkapott téma a keresőoptimalizálás világában. Az egész 2011-ben kezdődött, amikor az Apple bemutatta a világnak Sirit, a hangos segédet. A technológia azóta rengeteget fejlődött, és több cégóriás is elkészítette saját változatát (gondolunk itt például az Amazon Alexára vagy a Google Segédre).
Habár tudásuk folyamatosan bővül, az ilyen segédek elsődleges funkciója továbbra is a keresés, és egyre több felhasználó használja ki ezt a lehetőséget okostelefonja segítségével. Erre a jelenségre a SEO-val foglalkozóknak is jó odafigyelniük, ugyanis egy teljesen más jellegű keresésről van szó a hagyományos gépeléshez képest.
A hangalapú keresés főként abban különbözik a begépelt lekérdezősektől, hogy az emberek szóban egész máshogyan kommunikálnak okoseszökzeikkel, mint írásban. A hangalapú lekérdezések gyakran több egymást követő kérdésből is állnak, és konkrét nyelvi szerkezeteket használnak az egyszerű kulcsszavak begépelése helyett.
Fontos szempont továbbá, hogy a hangalapú keresések háromszor gyakoribbak a helyi jellegűek, mint a begépeltek. Csupán még egy ok, amiért érdemes odafigyelni a helyi keresőoptimalizálásra.
8. Kapcsolódó kérdések
A Google 2015 óta teszteli a „Mások ezeket a kérdéseket is felteszik” funkciót. Sokan – különösen az előbb említett hanggal keresők – kérdéseket tesznek fel a Google-nak egyszerű kulcsszavak helyett, és a keresőmotor igyekszik minél relevánsabb kérdéseket (és válaszokat) megjeleníteni a találatok között, hogy a felhasználók további információhoz juthassanak anélkül, hogy el kellene hagyniuk a találati oldalt.
A Mozcast 2018-as adatai szerint az általuk figyelt lekérdezések 30%-ához mellékelt a Google ilyen hasonló kérdéseket. Ahogy az emberek egyre gyakrabban tesznek fel kérdéseket a keresőmotornak, úgy az egyre több lekérdezéshez tud majd kapcsolódó kérdéseket kínálni a felhasználók számára. Kétségtelen, hogy erre is érdemes lesz odafigyelni 2020-ban (habár egyelőre a magyar nyelv még nem támogatott, vagy csak nagyon kis arányban).
9. A minőség továbbra is fontosabb, mint a mennyiség
Ahogy a Google mesterséges intelligenciával felszerelt algoritmusai egyre több tartalmat értelmeznek az interneten, annál egyszerűbben lesznek képesek felismerni az igazán jó minőségűeket. Mindez azt jelenti, hogy a tartalomkészítőknek egyre keményebben kell küzdeniük azért, hogy a csúcsra juthassanak írásaikkal.
A kulcsszavak már messze nem elegendőek önmagukban – tartalmaiddal bizonyítanod kell szakértelmedet az adott témában, hogy kiérdemelhesd előkelő pozíciódat a találatok között. Elképzelhető, hogy éppen ezért egyre több marketingügynökség keresi majd szakemberek segítségét a tartalmak elkészítésében, ahelyett, hogy egy olyan témakörben alkossanak, amihez egyáltalán nem értenek.
10. A SEO önmagában nem elegendő
Sokan kérnek tőlünk árajánlatot keresőoptimalizálásra. Nyilván nem véletlen, hiszen nemcsak ez a blog, de ügyfeleink oldalai is szinte minden kifejezésre az elsők között jönnek a Google találati listáján. Mégis mindenkit lebeszélek arról, hogy csak a keresőoptimalizálással foglalkozzon, ha az online marketingre gondol. Nem azért, mert nem ez a leghatékonyabb és legolcsóbb marketing eszköz, hanem azért, mert komplex stratégiában sokkal jobban működik, mint egymagában. Kattints IDE, és olvasd el, mit értek ez alatt!
Gyakori kérdések
Mit csinál egy SEO tanácsadó?
A bevezetőben linkeltünk egy cikket, mely részletesen foglalkozik azzal, mit is csinál egy SEO tanácsadó!
Mennyibe kerül a SEO tanácsadás?
Fent említett cikkünkből az is kiderül, mennyibe kerül ma a SEO tanácsadás, mi az ára a keresőoptimalizálásnak!
Ki a jó SEO tanácsadó?
Írd be a Googlebe, hogy keresőoptimalizálás, és válassz az első találatok közül....
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.