A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata
A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata
Hogyan befolyásolja a kereső eredményeidet a közösségi média marketing tevékenységed? A keresőoptimalizálás és social media marketing kapcsolata.
Sok a vita és a kutatás arról, milyen szerepet játszik ma az online marketingben a közösségi média marketing. Sokak szerint ezek az eszközök, a Facebook és főleg az Instagram csak PR eszközként állják meg a helyüket. Bár véleményünk, tapasztalataink és egyetemekkel közösen végzett kutatásaink szerint is a keresőoptimalizálás és a PPC hirdetések sokkal hatékonyabb eszközök a direkt konverziók szerzésében, a közösségi média marketing is jelentős szerepet játszik ebben. 30-40 Facebook oldalunkon keresztül, több, mint 2 millió Facebook rajongót érünk el, így pontosan látjuk, milyen hatása van egy Facebookra jól kihelyezett weboldal linknek.
A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata
A közösségi média folyamatosan változik és gyakorlatilag sosem áll meg rajta az élet. Éppen ezért igazán jelentős forgalmat képes generálni weboldalunknak, és ebből következik, hogy a profit növekedéséhez is hozzájárul. Ha azonban a keresőoptimalizálásra is hatást gyakorolhat, még inkább felértékelődik a helyzete, ahogyan előbb le is írtuk, a SEO közvetlen konverzió hozó tényező.
Érdemes mindenekelőtt megjegyezni, hogy a Google már korábban bejelentette: a közösségi média nem számít bele webes tartalmunk rangsorolásába a keresési eredmények között. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a közösségi platformok nem növelhetik a SEO hatékonyságát – habár ez eleinte ellentmondásosnak hangzik, az alábbiakban megmagyarázzuk, hogy miért is olyan fontos a közösségi média a SEO-ban!
Így javítja a közösségi média a SEO-t
Gyorsabb indexelés a közösségi megosztások nyomán
Amikor létrehozunk egy új weblapot, például egy új cikket vagy blogbejegyzést, a Google nem találja meg azt azonnal, tehát egy ideig még biztosan nem jelenik meg a keresőben. A közösségi oldalakon elhelyezett hivatkozások azonban segítenek a Google-nak, hogy hamarabb rátaláljon erre az új oldalra.
Több hivatkozás
A közösségi média a megosztásokról szól – minél több ember osztja meg tartalmunkat, annál többekhez jut majd el, és annál többen olvashatják majd azt. Előfordulhat, hogy az olvasók között lesz néhány olyan érdeklődő, akik maguk is tartalomkészítéssel foglalkoznak. Ők lehetnek a legújabb linkelőink – hogy mit jelent ez? Gondoljunk csak bele: ezek az emberek új cikkeket, vagy blogbejegyzéseket írhatnak a mi tartalmunk alapján, amelyben megemlítenek bennünket és hivatkozást, azaz linket helyeznek el benne, ami a mi eredeti forrástartalmunkra mutat. Ez sokat dobhat a SEO-n, egész pontosan a keresési találatokban való helyezésünkön.
A márka népszerűsítése a közösségi média marketing segítségével
Minél több minőségi tartalmat osztunk meg a közösségi platformokon, annál több ember kedveli vagy osztja majd tovább azokat. Így egyre több felhasználóhoz jut majd el márkánk neve (és hírneve). A későbbiekben ezek az emberek nagyobb valószínűséggel keresnek közvetlenül ránk például a Google keresőjében, néhány általános kulcsszó helyett.
Megismerhetjük a követőket is – visszajelzés a tartalommarketing szerkesztőnek
A közösségi oldalak – pontosabban azok felhasználói – nagyon szigorúak tudnak lenni. Készíthetünk mi bármilyen minőségi tartalmat, de nem sokra megyünk majd vele, ha Facebookon senkit sem érdekel.
Idővel látni fogjuk, hogy milyen jellegű tartalmak népszerűek, és melyek azok, akik szinte senkit nem érdekelnek a követők közül. Koncentráljunk a populárisabb dolgok megosztására, de igyekezzünk változatosak maradni azok jellegét illetően!
Itt fontos még megjegyezni, hogy a közösségi oldalon végtelenül népszerű tartalmak nem feltétlenül kerülnek majd előkelőbb rangsorolásra a Google és más keresők részéről. A tartalommarketing számára a közösségi média eredményekk gyors visszajelzések.
Tartalmak „feltámasztása”
A közösségi média lehetővé teszi, hogy egy-egy bejegyzésünket új életre kelthessük. A közösségi oldalakon népszerű posztok is „feledésbe merülnek” egy bizonyos idő után. A megoldás? Vegyük elő néhány hónapja írt cikkjeinket vagy blogbejegyzésünket, és frissítsük azokat aktuális információkkal, illetve kiegészítésekkel.
Az ilyen frissített tartalmakat a Google is értékeli, ezért valószínű, hogy a rangsorolásban is jobban szerepel majd. Egy másik pozitív kimenete lehet a dolognak, hogy a frissített és újonnan megosztott bejegyzés újabb linkeket generál majd az olvasóktól.
Az SMM és a Bing keresőoptimalizálás
Sokan elfeledkeznek a Bing-ről, ami a Google mögött a második legnagyobb keresőmotor a világon. Ha ez nem lenne elég, a Bing hivatalosan is bejelentette, hogy a ranglistában való besoroláskor figyelembe veszik az adott felhasználó „közösségi befolyását” – tehát hogy hány ember követi őt és hogy ő hány embert követ. Ez egy kissé dobhat a keresési találatokon.
Mit hoz a jövő az SMM és a SEO kapcsolatában?
Az, hogy jelenleg a Google nem veszi figyelembe a közösségi médiát a rangsorolásban, még nem jelenti azt, hogy a jövőben nem vezetnek be valami hasonló funkciót. Habár a közösségi oldalak nem befolyásolják közvetlenül a listázást, nagyon is sokat segíthetnek a SEO-ban!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.