notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata


2017/06/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Hogyan befolyásolja a kereső eredményeidet a közösségi média marketing tevékenységed? A keresőoptimalizálás és social media marketing  kapcsolata. 

A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

Sok a vita és a kutatás arról, milyen szerepet játszik ma az online marketingben a közösségi média marketing. Sokak szerint ezek az eszközök, a Facebook és főleg az Instagram csak PR eszközként állják meg a helyüket. Bár véleményünk, tapasztalataink és egyetemekkel közösen végzett kutatásaink szerint is a keresőoptimalizálás és a PPC hirdetések sokkal hatékonyabb eszközök a direkt konverziók szerzésében, a közösségi média marketing is jelentős szerepet játszik ebben. 30-40 Facebook oldalunkon keresztül, több, mint 2 millió Facebook rajongót érünk el, így pontosan látjuk, milyen hatása van egy Facebookra jól kihelyezett weboldal linknek. 

 

A keresőoptimalizálás és a közösségi média marketing kapcsolata

A közösségi média folyamatosan változik és gyakorlatilag sosem áll meg rajta az élet. Éppen ezért igazán jelentős forgalmat képes generálni weboldalunknak, és ebből következik, hogy a profit növekedéséhez is hozzájárul. Ha azonban a keresőoptimalizálásra is hatást gyakorolhat, még inkább felértékelődik a helyzete, ahogyan előbb le is írtuk, a SEO közvetlen konverzió hozó tényező. 

 

Érdemes mindenekelőtt megjegyezni, hogy a Google már korábban bejelentette: a közösségi média nem számít bele webes tartalmunk rangsorolásába a keresési eredmények között. Ez azonban nem jelenti azt, hogy a közösségi platformok nem növelhetik a SEO hatékonyságát – habár ez eleinte ellentmondásosnak hangzik, az alábbiakban megmagyarázzuk, hogy miért is olyan fontos a közösségi média a SEO-ban!

 

Így javítja a közösségi média a SEO-t

Pihengetünk?

Gyorsabb indexelés a közösségi megosztások nyomán

Amikor létrehozunk egy új weblapot, például egy új cikket vagy blogbejegyzést, a Google nem találja meg azt azonnal, tehát egy ideig még biztosan nem jelenik meg a keresőben. A közösségi oldalakon elhelyezett hivatkozások azonban segítenek a Google-nak, hogy hamarabb rátaláljon erre az új oldalra.

 

Több hivatkozás 

A közösségi média a megosztásokról szól – minél több ember osztja meg tartalmunkat, annál többekhez jut majd el, és annál többen olvashatják majd azt. Előfordulhat, hogy az olvasók között lesz néhány olyan érdeklődő, akik maguk is tartalomkészítéssel foglalkoznak. Ők lehetnek a legújabb linkelőink – hogy mit jelent ez? Gondoljunk csak bele: ezek az emberek új cikkeket, vagy blogbejegyzéseket írhatnak a mi tartalmunk alapján, amelyben megemlítenek bennünket és hivatkozást, azaz linket helyeznek el benne, ami a mi eredeti forrástartalmunkra mutat. Ez sokat dobhat a SEO-n, egész pontosan a keresési találatokban való helyezésünkön.

 

A márka népszerűsítése a közösségi média marketing segítségével

Minél több minőségi tartalmat osztunk meg a közösségi platformokon, annál több ember kedveli vagy osztja majd tovább azokat. Így egyre több felhasználóhoz jut majd el márkánk neve (és hírneve). A későbbiekben ezek az emberek nagyobb valószínűséggel keresnek közvetlenül ránk például a Google keresőjében, néhány általános kulcsszó helyett.

 

Megismerhetjük a követőket is – visszajelzés a tartalommarketing szerkesztőnek

A közösségi oldalak – pontosabban azok felhasználói – nagyon szigorúak tudnak lenni. Készíthetünk mi bármilyen minőségi tartalmat, de nem sokra megyünk majd vele, ha Facebookon senkit sem érdekel.

Idővel látni fogjuk, hogy milyen jellegű tartalmak népszerűek, és melyek azok, akik szinte senkit nem érdekelnek a követők közül. Koncentráljunk a populárisabb dolgok megosztására, de igyekezzünk változatosak maradni azok jellegét illetően!

Itt fontos még megjegyezni, hogy a közösségi oldalon végtelenül népszerű tartalmak nem feltétlenül kerülnek majd előkelőbb rangsorolásra a Google és más keresők részéről. A tartalommarketing számára a közösségi média eredményekk gyors visszajelzések. 

 

Tartalmak „feltámasztása”

A közösségi média lehetővé teszi, hogy egy-egy bejegyzésünket új életre kelthessük. A közösségi oldalakon népszerű posztok is „feledésbe merülnek” egy bizonyos idő után. A megoldás? Vegyük elő néhány hónapja írt cikkjeinket vagy blogbejegyzésünket, és frissítsük azokat aktuális információkkal, illetve kiegészítésekkel. 

 

Az ilyen frissített tartalmakat a Google is értékeli, ezért valószínű, hogy a rangsorolásban is jobban szerepel majd. Egy másik pozitív kimenete lehet a dolognak, hogy a frissített és újonnan megosztott bejegyzés újabb linkeket generál majd az olvasóktól.

 

Az SMM és a Bing keresőoptimalizálás


Sokan elfeledkeznek a Bing-ről, ami a Google mögött a második legnagyobb keresőmotor a világon. Ha ez nem lenne elég, a Bing hivatalosan is bejelentette, hogy a ranglistában való besoroláskor figyelembe veszik az adott felhasználó „közösségi befolyását” – tehát hogy hány ember követi őt és hogy ő hány embert követ. Ez egy kissé dobhat a keresési találatokon.

 

Mit hoz a jövő az SMM és a SEO kapcsolatában?


Az, hogy jelenleg a Google nem veszi figyelembe a közösségi médiát a rangsorolásban, még nem jelenti azt, hogy a jövőben nem vezetnek be valami hasonló funkciót. Habár a közösségi oldalak nem befolyásolják közvetlenül a listázást, nagyon is sokat segíthetnek a SEO-ban!
 

Marketing stratégia

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
518 608
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

linkmarketing

Mi is az a linkmarketing? Akkor beszélünk linkmarketingről, ha egy oldal kiteszi a...

TLD

 A ccTLD -k ország kódok. A TLD megmutatja, egy szájt mely országban lett létrehozva, és...

Biztonsági lista

Egy biztonsági lista olyan internet felhasználók neveit és email címeit tartalmazza, akik...

Vásárlói jelzés

Mi is az a vásárlói jelzés? A vásárlói...

Bérleti lista

Mi az a bérleti lista? A bérleti listák, vagy email bérleti...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.