notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Hogyan használd SEO-ra a Google Search Console-t? 3/1. rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Hogyan használd SEO-ra a Google Search Console-t? 3/1. rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Hogyan használd SEO-ra a Google Search Console-t? 3/1. rész


2019/10/09
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Három részes sorozatunkban részletesen bemutatjuk, hogyan használhatod weboldalad SEO teljesítményének elemzésére a Google Search Console adatait. Az első részben az alapokkal ismertetünk meg, a folytatásban további tippeket osztunk meg, kattints IDE a második, IDE pedig a harmadik részért!
 

Hogyan használd SEO-ra a Google Search Console-t? 3/1. rész
A Google Search Console (röviden GSC) a Google egyik ingyenesen biztosított eszköze webmesterek és SEO szakemberek számára. A GSC temérdek hasznos információt kínál arról, hogy webhelyed milyen kulcsszavakra illetve milyen pozíciókban rangsorol a Google találatai között; hogy hány felhasználó kattint találataidra egy-egy bizonyos kulcsszó beírása után, illetve, hogy milyen webhelyek hivatkoznak domainedre.

 

A Google Search Console továbbá megmutatja a webhelyeden fennálló esetleges problémákat (például ha a Google nem képes elemezni néhány oldalt róla), és a webhelyedet sújtó „kézi műveleteket”, vagyis büntetéseket is (amelyek újbóli kivizsgálását ugyanitt kérheted, ha már megoldottad őket).

 

Lényegében minden webmesternek és SEO szakembernek szüksége van a Search Console által kínált adatokra!

 

A következőkben néhány alapvető, és néhány összetettebb tippet osztunk meg a Google Search Console SEO-ra való használatával kapcsolatban. Ha szeretnéd javítani pozíciódat a Google keresőtalálati oldalain, és ezzel nagyobb organikus forgalmat vonzani webhelyedre, akkor a következő útmutató pontosan neked szól! Az áttekinthetőség kedvéért három részletben közöljük cikkünket, az első az alap információkat mutatja be. Iratkozz fel hírlevelünkre ITT, ha értesülni szeretnél a következő részek megjelenéséről. 

 

Google Search Console SEO-ra: Az alapok

Mielőtt belevetnénk magunkat a komolyabb, összetettebb tippekbe, érdemes megismerkedni a Google Search Console legalapvetőbb funkcióival!

 

1. Nézd meg, hogy milyen kulcsszavakra és milyen pozícióban jelennek meg tartalmaid

Pihengetünk?

A Google Search Console-ban töltött időd nagy részét a Teljesítmény jelentésben töltöd majd, itt található ugyanis az alapvető webhely-információk nagy része, többek között az is, hogy milyen kulcszavakra és hogyan rangsorol webhelyed, illetve annak tartalmai.

 

Ha rákattintasz a Teljesítmény jelentésre a baloldali menüoszlopban, akkor egy grafikont, alatta pedig egy táblázatot látsz majd. A táblázatban alapértelmezettként a Lekérdezések fül lesz aktív – ezen a fülön láthatod az összes kulcsszót, amire webhelyed tartalmai megjelennek a Google keresőtalálati között.

 

Google Search Console használata SEO-ra: a teljesítmény lekérdezések

 

Alapvetően a Google Search Console ilyenkor az egész webhelyre vonatkozó statisztikákat mutatja. Ha azt szeretnéd inkább látni, hogy egy-egy konkrét oldalad milyen kulcszavakra rangsorol, akkor először is kattints az Oldalak fülre a táblázat felett, válaszd ki a kívánt oldalt, majd válts vissza a Lekérdezésekre. Ilyenkor a Search Console lényegében egy szűrőt állít be a kiválasztott oldalra.

 

 

Az oldalak fül a Search Console-ban SEO elemzések

 

Ha szeretnéd ismét az egész webhely összesített statisztikáit látni, vagy egy másik oldaléra vagy kíváncsi, akkor a grafikon felett X-eld ki a megjelenő URL szűrőt, ami a Page: kifejezéssel kezdődik.

 

2. Nézd meg, hogy a felhasználók mit csinálnak találataiddal

A Teljesítmény jelentés másik fontos része a grafikon, ami a táblázat felett helyezkedik el. Ezen a grafikonon összesen négy adatot lehet ábrázolni (akár egyszerre is).

 

  • Összes kattintás: Ez mutatja meg, hogy hányszor kattintottak rá a te találataidra a keresőtalálatok között a megadott időintervallumon belül.
  • Összes megjelenítés: Ez a mutató azt jelzi, hogy hányszor látta valaki találataidat a keresőtalálatok között az adott időintervallumon belül.
  • Átlagos CTR: Az átlagos CTR (vagyis átlagos átkattintási arány) az összes találataidra érkezett kattintás OSZTVA a megjelenítések számával.

 

 

Mit csinálnak a felhasználók weboldalamon? SEO elemzés

 

Az Átlagos pozícióval a következő pontban külön foglalkozunk majd.

 

Érdemes megjegyezni, hogy a grafikon felett látható dátum szűrőre kattintva más időintervallumokat is megadhatsz, amelyekből szeretnéd ábrázoltatni webhelyed adatait.

 

A grafikon feletti mutatók közül mind a négyet ki lehet választani, hogy megjelenítsd őket a grafikonon. A kiválasztott mutatók háttere színes (ez a szín jelzi őket a grafikonon is), a nem kiválasztottaké pedig fehér.

 

Amikor kiválasztasz legalább egy mutatót ezek közül, az nem csak a grafikonon, hanem alatta, a táblázat jobb oldalán is megjelenik oszlopként. Több mutató kijelölésével több oszlop jelenik meg.

 

Search Console adatainak elemzése keresőoptimalizálás célzattal

 

 

Például, ha a Lekérdezések fülön vagy, akkor a megfelelő mutatókat aktiválva láthatod, hogy hányszor látták találataidat az adott kulcsszavakra a felhasználók, hányszor kattintottak rájuk, és hogy mekkora az átlagos átkattintási arányod egy-egy kulcsszóra.

 

3. Nézd meg, hogy hogyan rangsorolnak oldalaid bizonyos kulcsszavakra

Lássuk tehát az előbb ígért Átlagos pozíció mutatót. Mint bizonyára sejted, ez azt mutatja meg, hogy hányadik pozícióban jelensz meg a Google találatai között. Minél alacsonyabb ez az érték, annál jobb, hiszen annál előkelőbb a pozíció.

 

Az „átlagos” pozíció valójában az összes kulcsszóra elért elhelyezkedésed átlagát jelenti webhelyeden. A Google Search Console ezt úgy számítja ki, hogy elosztja a pozícióid összegét a kulcsszavak számával.

 

Ha egy konkrét oldalra szűröd adataidat (lásd: legelső tipp a cikkben), akkor az átlagos pozíció minden olyan kulcsszó átlagos pozícióját mutatja majd meg, amire az az adott oldal rangsorol.

 

Éppen ezért az Átlagos pozíció önmagában nem éppen a leghasznosabb mutató, azonban ha lejjebb görgetsz a jelentésben a táblázatig, akkor a Lekérdezések fül alatt láthatod majd, hogy milyen pozícióban („Elhelyezkedés” oszlop) rangsorolsz az adott kulcsszavakra. Ezek az adatok viszont már sokkal hasznosabbak, mint az összesített „átlagos pozíció” érték.

 

Hanyaik helyen jön a Google találati listáján weboldalam?

 

Ezekkel az adatokkal nyomon követheted, hogy hogyan változik rangsorolásod egy-egy kulcsszóra az idők során, például valamilyen SEO változtatások következtében. 

 

Ha egy bizonyos kulcsszót választasz a Lekérdezések fülön, majd átkattintasz az Oldalak fülre, akkor megnézheted, hogy egy-egy oldal hányadik pozícióban jelenik meg az adott kulcsszóra.

 

Ha bármelyik mutatóról több információt szeretnél, vidd az egered a mutató négyzetének jobb alsó sarkában látható kérdőjelre.

 

Következő cikkünkben folytatjuk a Google Search Console SEO célú felhasználásának bemutatását, ITT elérheted a második, ITT pedig a harmadik részt. Iratkozz fel push értesítéseinkre ITT, hogy le nem maradj róla! 
 

B2B online marketing egészségügyi marketing étterem marketing Facebook Google growth-hacking Hatékony honlapüzemeltetés Honlapkészítés hotel marketing influencer marketing Instagram LinkedIn linkmarketing Marketing stratégia Online marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
509 183
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Email kampány

Mi az az email kampány? Az email kampány egy marketingüzenetekből...

Direkt marketing

A direkt marketing, azaz a közvetlen üzletszerzés az általános marketing egy olyan ágazata,...

Google Ads

Mi az a Google Ads? A Google Ads (korábbi nevén Google AdWords) a Google...

Csoportos email

Mi is az a csoportos email?   A csoportos email többnyire olyan csoportosan kiküldött...

Leküldéses értesítés

Azok a mobilkészülékeken felugró üzenetek, amelyeket egy alkalmazásból vagy egy...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.