8 bizonyítottan hatékony SEO (keresőoptimalizálás) stratégia
8 bizonyítottan hatékony SEO (keresőoptimalizálás) stratégia
A SEO azaz a keresőoptimalizálás az egyik legfontosabb online marketing stratégia. Az alábbi tanácsok segíthetnek egy hosszú távon is hatékony SEO rendszer kiépítésében.
A SEO (Search Engine Optimization, azaz keresőoptimalizálás) az egyik legfontosabb digitális marketing stratégia. Egy hatékony SEO stratégia nem csak abban segít, hogy a keresőmotorok találatai között az első helyeken jelenjen meg oldalunk, de növeli annak forgalmát és csökkenti a felhasználók bevonzásának költségeit is.
Nem egyszerű azonban folyamatosan előkelő helyen tartani weboldalunkat. A versenytársak törekvései és folyamatosan változó keresőalgoritmusoknak köszönhetően még a legprofibb SEO-szakértők is nehezen tartják a lépést a SEO-trendekkel. A lényeg, hogy a keresőmotorok minőségi tartalmakat és kiváló felhasználói élményt létesítenek előnyben – ha sikerül ezt megértenünk és felhasználnunk, hatékony SEO-stratégiát dolgozhatunk ki magunknak.
Amit 2019-ben a keresőoptimalizálásról tudnod kell, azt ITT írtuk le!
Keressük meg a leghatékonyabb kulcsszavakat – ne csak a keresőoptimalizálás lebegjen a szemünk előtt!
A kulcsszavak képezi a SEO és a modern marketing stratégiák alapját. A megfelelő kulcsszavakkal „kelthetjük fel” a keresőmotorok érdeklődését, hogy nagyobb forgalmat irányíthassunk weboldalunkra. Fontos tehát megfelelő, kreatív kulcsszavakat találni, amelyek a megfelelő csoportokat célozzák meg.
- Vizsgáld meg a fizetett hirdetéseket: a fizetett hirdetések a leghatékonyabb kulcsszavakat tartalmazzák. Érdemes rákeresni a számunkra releváns kulcsszavakra és megvizsgálni, hogy a különböző fizetett hirdetéseket, amik az első helyeken jelennek meg a keresőmotorok találatai között. Ha sikeresen felhasználjuk a kulcsszavakat ezekből a hirdetésekből, akkor sokat javíthatunk tartalmunk optimalizáltságán.
- Vizsgáld meg a versenytársakat: a sikeres SEO stratégiához érdemes tudni, hogy mit használnak a versenytársaink. Az AdWords lehetővé teszi, hogy más cégek weboldalán keressünk rá a különböző kulcsszavakra – így láthatjuk, hogy a keresőtalálatok között első helyen szereplő weboldalak miként használják azokat.
Linkek elhelyezése magasabb rangú oldalakon
A rangsorolásban fontos tényező a minőségi hivatkozások elhelyezése. A keresőmotorok szemében sokkal előkelőbbnek tűnik majd oldalunk, ha más, magas rangú oldalak hivatkoznak rá. Azonban az ilyen hivatkozások elhelyezése nem mindig egyszerű feladat. Bizonyos cégek az úgynevezett „black hat” technikát használják, amely lényege, hogy megvásárolják az ilyen hivatkozásokat más oldalakon. Ezt azonban a keresőmotorok nem nézik jó szemmel, és egy idő után erősen csorbulhat a hírnevünk és a besorolásunk.
Éppen ezért javasolt jó minőségű hivatkozásokat szerezni elismert weboldalaktól PR és kampányok segítségével. Egy kevésbé ismert technika például saját hivatkozásaink elhelyezése Wikipédia-oldalakon, de persze csak akkor, ha weboldalunk tartalma kapcsolódik az adott wiki-cikkhez
A mobileszközök forradalma – mobil keresőoptimalizálás
A mobileszközök uralják a SEO világát. Az emberek az okostelefonjukon végzik az internetes keresést, kommunikációt, vásárlást és az ügyintézést is. Ezért tehát fontos, hogy weboldalunk mobilbarát verzióval is rendelkezzen az ilyen felhasználók számára.
- Fontos, hogy weboldalunk úgynevezett reszopnzív funkciójú legyen, tehát minden eszközön (asztali számítógép, tablet, okostelefon) átláthatóan és könnyedén navigálhatóan jelenjen meg és működjön.
- A weboldal betöltése ne igényeljen nagy sávszélességet, hogy minden elem gyorsan megjelenjen a felhasználó készülékén.
- Olyan designt válasszunk, ami kisebb képernyőkön is jól mutat
Használjuk a Schema.org funkcióit
A Schame.org által szolgáltatott kódot weboldalad forráskódjában elhelyezve könnyebbé teheted a Google számára, hogy „megismerje” oldaladat. A Schema.org kódja tartalmazza többek között, hogy hol van a weboldalad logója, hol vannak az értékelések, milyen cégtípusról van szó és hogy hol található az oldalon a legtöbb releváns információ. Ez rendkívül hasznos, hiszen a Google így egyszerűbben indexeli majd oldalunkat és gyorsabban elvégzi a rangsorolást is. A módszer javítja továbbá az átkattintási arányunkat is, ami szintén fontos tényező a rangosorlásnál
Ügyeljünk az értékes felhasználói tartalmakra
Az olvasókat és a keresőmotor-használókat nem fogja érdekelni az oldalad, ha nem találnak rajta értékes tartalmakat. A legtöbb weboldal-üzemeltető elköveti azt a hibát, hogy csak olyan dolgokat oszt meg, amik őt személyesen érdeklik. Elengedhetetlen ismerni a célközönségünk érdeklődési köreit, és olyan tartalmakat megosztani velük, amik számukra is érdekesek lehetnek. Vizsgáljuk meg a közösségi oldalakon közzétett korábbi bejegyzések reakcióit, vagy a weboldalunk blogján található hozzászólásokat hogy kiderítsük, milyen tartalmakat érdemes megosztani
A terjedelem rendkívül fontos
A keresőmotorok előnyben részesítik a terjedelmesebb tartalmakat, mert úgy vélik, azok több releváns információt tartalmazhatnak a felhasználók számára. A szakértők szerint legalább 1.200 szót érdemes használni, de a 2.000 szót meghaladó bejegyzések sokkal hatékonyabbnak bizonyulnak. A tartalmakat továbbá érdemes képekkel, videókkal és illusztrációkkal kiegészíteni
Nem szabad megfeledkezni a weboldalon belüli hivatkozásokról sem
A weboldalon elhelyezett belső hivatkozások, mint pl ez: keresőoptimalizálás) legalább annyira fontosak lehetnek, mint más, külső weboldalak visszahivatkozásai ránk. A belső linkek összekapcsolják a különböző releváns tartalmakat és segítenek a forgalom eligazításában is. A keresőmotorok szemében ez igényes, információ dús felépítésként jelenik meg, és sokat dobhat a találati pozíciónkon
Használjuk a megfelelő eszközt
Egy összetett SEO stratégia nyilvántartása nem egyszerű feladat, ezért sok profi különböző segédprogramokhoz fordul segítségért. A bloggerek és más tartalomkészítők például a SEMrusht használják előszeretettel, amely segít a tartalomfelmérésben, más oldalakon elhelyezett hivatkozások összegzésében és a versenytársakkal szembeni rangunkat is kijelzi. Válassz olyan eszközt, amely a te igényeidnek megfelelő funkciókat és szolgáltatásokat kínálja.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.