A domain név nem csak cím, hanem az első benyomás. Ha most építesz fogászati praxist, hotelt, éttermet vagy épp építőipari céget, az egyik legfontosabb döntésed az lesz, milyen nevet adsz a weboldaladnak. Nemcsak a márkád része lesz – keresőoptimalizálási...
Mi kell egy keresőoptimalizált webhely motorhoz? A SEO barát honlapkészítés.
Ma már nem kérdés, hogy a honlapkészítés során a keresőoptimalizálás a legfontosabb szempont. Nyilván fontos a design, a marketing szövegek és a könnyű kezelhetőség is, de látogató nélkül ezek mind semmit nem érnek. Milyen tehát a SEO barát honlap?
A rohamosan fejlődő technikai környezetben nem mindig feltétlenül tiszta, hogy mire is van szüksége egy jó webhely motornak, hogy megfelelő alapot biztosíthasson egy-egy cég sikeres online ügyintézéséhez.
Habár a legtöbb marketinges és tartalomfelelős tisztában van a cms-ek (content management system, vagyis tartalomkezelő rendszer) ilyen jellegű funkcióinak fontosságával, bizonyos részletek még az ő figyelmüket is elkerülhetik a különböző opciók böngészése közben.
Mitől lesz jól keresőoptimalizálható egy webhely motor?
Egy korszerű webhely motor meglepően sok olyan elemmel rendelkezhet, amelyek mind fontos szerepet játszanak a seo-ban, vagyis a keresőoptimalizálásban. Érdemes olyan motort keresni, amely az alábbiak közül a legtöbb funkcióval rendelkezik, vagy tovább bővíthető velük.
1. Saját IP-ről való megosztás
Gyakran előfordul, hogy több webhely is egymás mellett kerül megosztásra. Ez azonban rontja a webhelyek keresőteljesítményét, ezért érdemes teljesen saját IP-címről végezni a megosztást.
2. Támogatja a mobilbarát megjelenítést
A mobile-első indexelés bevezetésével a mobilra optimalizált webhelyek jelentik az új viszonyítási alapot a keresőrangsorolásban. Bármilyen megoldást is választasz arra, hogy webhelyed megfelelően jelenjen meg a mobilkészülékek képernyőin, a lényeg az, hogy webhelyed egy jól működő, gyors, és mobilra optimalizált verzióval is rendelkezzen.
3. Lehetővé teszi a (nem biztonságos) JavaScript és CSS indexelését
A Google hivatalosan is említést tett róla, hogy a JavaScript és css fájlok blokkolásával a robots\.txt fájlon belül a webmesterek csak saját maguknak ártanak, ugyanis ezzel megakadályozzák azt, hogy a google robotjai megfelelően átvizsgálják és indexeljék a tartalmat. Mindez gyengébb rangsorolást eredményez.
4. Támogatja a kanonikus címke szabálykészleteket
A kanonikus címkékről ritkán esik szó, pedig nagyon fontos elemei a webhelyeknek. A legtöbb webhely motor támogatja őket, azonban az már egyáltalán nem mindegy, hogy mennyire egyszerű a komplikáltabb szabályok bevezetése és kezelése.
A kanonikus címkék segítségével megakadályozhatod, hogy a duplikáltnak számító, vagy rossz minőségű tartalmak veszélyeztessék egy webhely seo-ját.
5. Támogatja a 301-es átirányításokat
Habár a legtöbb motor lehetővé teszi a 301-es átirányításokat, ezek nagy része egy komplikált és nehézkes felhasználói felületre kényszeríti a webmestereket, ahol elvégezhetik feladataikat. Nem csak az számít tehát, hogy létrehozhatók-e ilyen jellegű egyéni átirányítások, hanem az is, hogy milyen egyszerű beállítani őket.
6. Nincsenek SessionID-k az oldal címében
A SessionID-k azért jelentenek komoly probléma forrást, mert ha az oldalak nincsenek rendesen kanonizálva (vagy kizárva a Google Search Console segítségével), akkor a Google általában duplikált tartalmaknak nézi őket. Manapság már kevés webhely motor használja őket az url-ben.
7. Használható vele saját robots.txt fájl
Egy teljes irányítást biztosító robots\.txt fájl nélkülözhetetlen, hiszen általában nem elég csak a webhelyek admin oldalait elzárni a keresők elől – néha szükség van a mappák és fájlok egyéni kizárására is.
8. Támogatja az XML oldaltérképek automatikus létrehozását
Bármilyen jól felépített is egy webhely, sosem árt egy kényelmes, gyorsan végigpásztázható oldaltérképpel szolgálni a Google és más keresőmotorok számára. Egy oldaltérkép lehetővé teszi, hogy a webmesterek azonnal értesíthessék a keresőmotorokat egy-egy új url létrejöttéről.
Persze mivel általában nincs napi szinten szükség új oldaltérképek összeállítására, ezért nem muszáj, hogy az elkészítés folyamata teljesen automatikus legyen – ha csupán egyetlen gombot kell megnyomni hozzá, az a legtöbbeknek tökéletesen megfelel majd.
9. Támogatja a kizárólag HTML-ben megjelenített szövegek navigációját
Tehát lényegében azon felhasználók is rákattinthatnak a hivatkozásokra, akiknél tiltva a JS, a css és a sütik is. Ez a navigálhatósági elvárásoknak való megfelelés miatt fontos.
10. Minden oldal URL-je szabadon szerkeszthető
A google szerint nincs kifejezett szükség arra, hogy a weboldalak címeit olvasható szövegek alkossák, azonban felhívták a figyelmet arra, hogy amikor lehetséges, érdemes olvasható, emberek által is értelmezhető URL-ek segítségével rendszerezni a tartalmat, hosszú számsorok helyett.
11. Testre szabható a navigáció
Itt lényegében arról van szó, hogy megvan a lehetőség arra, hogy almappákat (alkategóriákat) is használj a navigációban. Ahogy az előbb említett URL-ek testreszabhatósága, úgy a navigáció szabad szerkesztése is fontos, hiszen ezzel kényelmesebb felhasználói élmény nyújtható a látogatóknak.
12. Minden oldal title címkéje külön szerkeszthető
A SEO egyik alapvető „szabálya”, ha úgy tetszik, hogy a title, vagyis cím címkéknek az adott oldal tartalmához kell kapcsolódniuk. Ez csak akkor lehetséges, ha minden oldal címkéje egyénileg szerkeszthető. Ugyanez vonatkozik lényegében minden más címkére is, különös tekintettel a meta címkékre és az alacsonyabb szintű címsorokra is.
13. Az e-kereskedelmi / termékoldalakon kívül is létrehozhatók különálló oldalak
Egy e-kereskedelmi oldalnak nem muszáj minden létező funkcióval rendelkeznie, hogy kiváló élményt nyújthasson a felhasználók számára. Azonban a webmesterek szempontjából hasznos lehet, ha létre tudnak hozni egy sablont, feltölthetik azt tartalommal és olyan oldalakat hozhatnak létre, amelyek nem a termékadatbázisba tartoznak.
14. Támogatja az egyéni 404 oldalakat
Itt szintén a felhasználói élmény a legfontosabb szempont. Egy egyszerű 404-es oldal a legtöbb felhasználót „elijesztheti”, de egy egyéni hibaüzenet segíthet tisztázni a problémát, és alternatívát javasolni a látogatóknak.
15. Több nyelvet és földrajzi helyet is támogat
Erre csak akkor van szükség, ha termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal több országot és nyelvet célzol meg, akkor viszont elengedhetetlen. Fontos továbbá, hogy a nyelvek közötti váltás egyszerű és felhasználóbarát legyen. Ha a webhelyen automatikus nyelvkiválasztás működik földrajzi hely alapján, akkor is jó, ha a felhasználó felülírhatja azt saját választott nyelvével.
Ami szintén segítheti egy motor SEO-ját
Ezek az apróbb elvárások kevésbé fontosak, mint az előbb felsoroltak, de minél többet tudsz megvalósítani közülük, annál jobb.
- A szerver válaszideje 500 ms-nál kevesebb, jobb esetben 200 alatti.
- A szerver támogatja a böngésző gyorsítótárazást és a fájltömörítést.
- A motor támogatja a javascript és a CSS egyszerűsítését.
- A kezdőlap a domain gyökérkönyvtárában helyezkedik el.
- A kategória és alkategória oldalak 500 szónyi szöveget képesek megjeleníteni a termékfelsorolás felett vagy alatt.
- Mindig látható, hogy a felhasználó éppen melyik kategória alkategóriájában van éppen.
- Támogatja a strukturált adatokat (schema).
- Támogatja a termékértékeléseket és véleményeket.
- Támogatja az Open Graph címkéket az összes oldalon.
- Lehetővé teszi a közösségi megosztás gombok elhelyezését a termékoldalakon.
- Az Apple eszközökön való megfelelő megjelenítés.
Az online marketing tanácsadó honlapja
A Marketing Professzorok nem honlapkészítő cég, így objektíven, szakmai alapokon tudtam dönteni, milyen honlap motort használjunk weboldalainkon. Mi az egyedi forráskódú CMS rendszerek mellett tesszük le a voksunk. Ennek legfőbb oka a plasztikusság, és a nagyobb biztonság. Ha honlapot szeretnél, semmiképen ne fogj bele a honlapkészítésbe addig, amíg online marketing tanácsadóval nem konzultáltál, hiszen egy olcsónak tűnő honlap hamarosan sokkal többe is kerülhet, mint egy magasabb árfekvésű, ha azokat a hibákat elköveted, amiket mi annyiszor látunk azoknál az ügyfeleinknél, akik online marketing auditra hívnak bennünket. Kattints ide, és olvasd el, miben segíthetünk Neked.