SEO fontossága: miért kell minden cégnek foglalkozni a SEO-val?

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

15 ok, amiért minden cégnek szüksége van a SEO-ra

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Az elmúlt évek során, a kényszeresen otthon töltött idők alatt többen használták az internetet vásárlásra, mint korábban bármikor. Ez a trend a COVID-19 járvány enyhülésével sem tűnik majd el, hiszen az embereknek volt alkalmuk megtapasztalni, hogy mennyire kényelmes dolog is az online rendelés.

SEO fontossága

Éppen ezért a SEO, vagyis a keresőoptimalizálás minden eddiginél fontosabb online marketing taktikává vált azon cégek számára, amelyek az interneten is szeretnének jelen lenni leendő és meglévő ügyfeleik számára.
Számos cég tisztában van vele, hogy a SEO egy nélkülözhetetlen dolog, hiszen segít fellelhetőbbé tenni egy márkát az online (pl. Google) keresőtalálatok között. A keresőoptimalizálás azonban valójában sokkal többet nyújt ennél, és az alábbi cikkben néhány igazán nyomós érvet sorolunk fel arra, hogy miért van szüksége minden cégnek SEO-ra.
 

1. Az organikus keresés általában a leggyakoribb forgalomforrás

Az organikus (azaz ingyenes, nem fizetett) keresés a legtöbb céges webhely elsődleges forgalomforrása, tehát nélkülözhetetlen szerepet játszik az új érdeklődők és lehetséges ügyfelek megszerzésében.
Mint azt bizonyára tudod, a Google a világ legnagyobb keresőmotorja, ami a keresőpiac több, mint 90%-át birtokolja. Még ha az összes többi keresőmotor felhasználóit össze is vonnánk egymással, akkor sem közelítenék meg a Google részesedését. Ez nem jelenti azt, hogy egyáltalán nem kell tudomást venni más keresőmotorokról, de ha a SEO-ról van szó, akkor elsődlegesen mindig a Google szabályai szerint kell eljárni.


A világ legtöbbet használt email szolgáltatója (Gmail) és a legnagyobb videómegosztó platform (YouTube) szintén a Google tulajdonai.
Mindez csupán annyit jelent, hogy ha valaki megfelelően optimalizál a Google-ra, az egy hatalmas lehetséges közönség elé helyezheti ki márkáját és kínálatát.

2. A SEO hitelesebbé és megbízhatóbbá teszi márkádat

Egy tapasztalt SEO szakember fő célja mindig az, hogy egy erős alapot készíthessen egy mutatós webhely számára, ami kiváló felhasználói élmént kínál látogatóinak, illetve könnyedén fellelhető a keresőmotorok találatai között.


Ez utóbbihoz azonban arra van szükség, hogy a keresőmotorok (például a Google) egy hiteles, megbízható webhelyként tekintsenek az adott domainre. Ezt az alábbiak segítenek biztosítani:
•    Természetes visszahivatkozások
•    A tartalom minőségéről és a webhely böngészési élményéről árulkodó felhasználói viselkedés
•    Optimalizált tartalmak és oldalelemek
•    Gépi tanulási jelek

 

Ha azt szeretnéd, hogy webhelyedet a Google minőségellenőrei is megbízhatóbbnak és hitelesebbnek tekintsék, akkor meg kell felelnie az E-A-T szempontoknak.
Na persze, ezt a hitelességet és megbízhatóságot ki kell érdemelni, és nem olyasmi, amit az ember megvásárolhat magának, vagy ami egyik napról a másikra csak úgy a webmesterek ölébe esik.
 

3. A SEO segít megérteni ideális ügyfeleidet

Legyen szó a piac általános változásairól, vagy a fogyasztói szándék aprólékosabb átalakulásáról, a SEO segít értelmezni ideális ügyfeleid igényeit és szükségleteit. A SEO adatok gyakran a felhasználók keresőszándékáról és viselkedéséről árulkodnak.


Ezekhez az adatokhoz a lekérdezéseket, a keresőtalálati oldalakat, illetve a webhelyanalitikát ajánlott alaposan elemezni.

 

4. A SEO segít jobb felhasználói élményt kínálni

A felhasználói élmény az elmúlt évek legfelkapottabb koncepciója a SEO világában, méghozzá nem véletlenül. A Google már jó ideje egyértelműen utalgat rá, hogy azok a webhelyek kerülnek előnybe a rangsorolásban, amelyek a legjobb felhasználói élményt nyújtják látogatóik számára.


A világ legnagyobb keresőmotorja ma már képes megkülönböztetni egymástól a pozitív és negatív felhasználói élményt kínáló webhelyeket, így nem csoda, hogy a keresőoptimalizálással foglalkozó szakembereket is foglalkoztatja a téma.


Az ügyfelek általában tudják, hogy mit szeretnének találni, és ha nem találják meg valahol (még akkor is, ha jelen van a dolog az adott webhelyen), akkor rövid időn belül tovább állnak majd, és ez nem tesz majd jót a webhely statisztikáinak.


A kiváló felhasználói élményhez nélkülözhetetlen, hogy a webhely asztali és mobilkészülékeken is hibátlanul működjön.

 

5. A helyi SEO több aktivitást, forgalmat és konverziót kínál

Ahogy egyre többen kezdtek el mobiltelefonjukról internetezni, a helyi keresés a kis- és középvállalatok egyik legfontosabb feladatává vált az elmúlt évtized során.
A helyi SEO azokat a felhasználókat célozza meg, akik egy adott területen (általában céged közvetlen környékén) keresnek maguknak termékeket vagy szolgáltatásokat. 
Ezt többek között helyi jellegű visszahivatkozások és említések megszerzésével lehet elérni, illetve fontos az is, hogy a cég webhelyén egyértelmű helyi kulcsszavak is szerepeljenek. A keresőmotorok ezek alapján tudják majd eldönteni, hogy az adott cég milyen helyi keresésekre lenne ideális találat a felhasználók számára.


A helyi optimalizálás konkrét megyéket, településeket, vagy akár városrészeket céloz meg, ami lényegesen csökkenti a lehetséges versenytársak számát.

 

6. A SEO a vásárlási ciklusra is kihat

Amikor egy lehetséges vásárló az internethez fordul, hogy valamilyen terméket vagy szolgáltatást találjon magának, akkor ezzel egy online kutatási folyamatot indít el. Elképzelhető, hogy már tudja, hogy mit szeretne vásárolni, de az is lehet, hogy még csak most fedezett fel egy problémát, és annak a megoldására kíváncsi.


Attól függően, hogy a vásárlói utazás melyik szakaszában jár, a lehetséges ügyfél más és más tartalmakkal célozható meg, amelyek akkor éppen hasznosnak bizonyulhatnak számára. Éppen ezért a SEO-nak ebben a vásárlási ciklusban is fontos szerepe van.


A helyi SEO jó példa erre, hiszen sokan gyakran út közben keresnek üzleteket vagy szolgáltatókat a környéken, és ilyenkor következő lépéseiket (gyakran szó szerint) egy-egy találat diktálja majd.

 

7. A SEO folyamatosan fejlődik, és egymást váltják a bevált szokások

A SEO rengeteget segíthet egy cég webhelyén, azonban, ha valamilyen okból nem foglalkoznak vele rendszeresen (nem értékelik újra a teljesítményét, nem vezetnek be új eljárásokat stb.), akkor egy idő múlva elkezd majd veszíteni teljesítményéből, és egyre lejjebb csúszik majd a rangsorban a legtöbb kulcsszóra.


Ahogyan a keresőmotorok folyamatosan fejlődnek, és a felhasználók keresési szokásai is egyre változnak, a SEO taktikáknak is igazodniuk kell ezekhez az újdonságokhoz. Fontos tehát mindig naprakész maradni a legújabb algoritmusfrissítéseket és trendeket illetően, különben nagyon nehéz lesz behozni a hosszabb lemaradásokat.

 

8. Aki ért a SEO-hoz, az könnyebben átlátja az internet világát

Az internet világa folyamatosan változik, és nagyon nehéz mindig lépést tartani az új és a leköszönő trendekkel. Ha azonban képben vagy a SEO-val, akkor ez lényegében azt jelenti, hogy minden fontosabb újdonságot követsz és tudod, hogy mi történik a világhálón.

 

9. A SEO egy viszonylag olcsó, mégis jól megtérülő befektetés

A SEO nincs ingyen (már ha az ember jól akarja csinálni), de a keresőoptimalizálásra egyáltalán nem szabad költségként tekinteni. Ez egy befektetés, ami hosszútávon térül majd meg, és idővel jelentős előnyöket kínál majd a márka számára.


Egy jól kivitelezett és folyamatosan frissített SEO stratégia évekre képes megalapozni egy webhely sikereit egy olyan világban, ahol az emberek automatikusan figyelmen kívül hagyják a fizetett hirdetéseket.
 

 

10. A SEO is PR

A SEO hosszútávú tekintélyt képes szerezni márkád számára. Ha az emberek azt látják, hogy webhelyed gyakran jelenik meg az első találatok között a Google-on, akkor tudni fogják, hogy egy megbízható márkával van dolguk.


Továbbá, ha odafigyelsz webhelyed felhasználói élményére (ami ugye fontos a SEO-hoz), akkor ezzel is jó benyomást tehetsz azok számára, akik most ismerkednek márkáddal. Egy jól rangsoroló, igényes webhely óriási PR értékkel bír.

 

11. A SEO egy hosszútávú stratégia

A SEO eredményei nem egyik napról a másikra látszódnak. A keresőoptimalizálás sokkal inkább hosszútávon fejti ki a hatását, így sokkal tovább őrzi meg a befektetett értékét, mint például a fizetett hirdetések, amik azonnal eltűnnek, amint az ember nem hajlandó több pénzt költeni rájuk.


Persze, mint fentebb olvashattad, érdemes mindig odafigyelni a legújabb SEO trendekre és javasolt taktikákra. Azonban még ha egy webhely alapvető SEO-t is kapott csupán, már azzal is lényegesen jobb teljesítményre számíthat, mintha egyáltalán nem foglalkoznának vele.


Aztán arányosan minél több időt, pénzt és energiát fordítanak rá, annál tovább és annál kedvezőbben térülnek majd meg ezek a befektetések

 

12. Könnyedén mérhető

Habár a SEO megtérülései nem számolhatók ki egy egyszerű képlettel (mint például a hirdetéseké), a megfelelő eszközökkel egész pontosan nyomon lehet követni, illetve fel lehet mérni a keresőoptimalizálás eredményeit.


A legnagyobb akadályt a különböző összefüggések értelmezése jelenti, hiszen nem mindig egyértelmű, hogy melyik változást mi idézte elő. Ettől függetlenül érdemes észben tartani, hogy mely taktikák milyen céllal kerültek implementálásra, és hogy az elvárások szerint teljesítettek-e.


Egy márka továbbá szereti tudni, hogy honnan indult, milyen cél felé halad, és hogy hol jár éppen az adott pillanatban. Ez különösen a SEO-ra igaz, ahol egy konkrét tanácsadónak vagy cégnek fizetnek ezért az egészért.

 

13. A SEO új lehetőségekre világít rá

Ha valaki igazán odafigyel SEO közben, akkor számos új és jövedelmező lehetőségre találhat rá. Amikor egy ügynökség minőségi SEO-t kínál egy cég számára, akkor készen áll rá, hogy közelebbről is megismerkedjen az adott vállalat márkájával, hiszen a marketinget csak így lehet igazán hitelesen csinálni. Az ügynökségnek is érdeke, hogy a márka jól teljesítsen.
Minél jobban megismerkedik tehát egy ügynökség ügyfele márkájával, annál több lehetőséget lesz képes felszínre hozni, amik mind javíthatják a márka SEO (és egyéb) teljesítményét.
 

14. Aki nincs az első oldalon, arra nem figyel az internet

Habár a magyar találatokra ez még kevésbé igaz, a Google egyre több kérdésre igyekszik rögtön a találati oldalon választ adni, így sok kereső felhasználónak rá sem kell kattintania a megjelenő találatokra, hogy meglelje, amit keres.


De még ha nem is jelenít meg a Google konkrét választ a kérdésre, az emberek többségének eszébe sem jut átkattintani a második találati oldalra, ha az elsőn nem látja, amit keres. Az első három találat kapja a kattintások 50%-át, míg az első és második oldal többi találatának 30%-ára egyáltalán nem kattint rá senki.

 

15. A SEO nem megy sehová

A vásárlóknak mindig igényük lesz arra, hogy az interneten könnyedén rátaláljanak azokra a dolgokra (termékek, szolgáltatások stb.), amit keresnek.


A SEO menete és stratégiái biztosan nem úgy néznek majd ki 10 év múlva, ahogyan most, de rendszeresen jelennek meg olyan új technológiák és trendek, amelyek miatt újra és újra szükség lesz a keresőoptimalizálásra.
 

 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!