Ezért érdemes neked is marketing tanácsadót fogadnod...
Ezért érdemes neked is marketing tanácsadót fogadnod...
Kinek és mikor érdemes marketing tanácsadó segítségét igénybe venni? Milyen feladatokat old meg és mennyibe kerül a marketing tanácsadás?
Ahogyan növekszik egy vállalkozás, egyre szofisztikáltabbá válnak a feladatkörök. Egy kis vállalkozás esetében gyakran az ügyvezető végez mindent. Ha az ötlet jó, a vállalkozás fellendül és bővül, mit tart meg hát a vezetés? Az irányítást és a marketing kommunikációt, gondolva, eddig is ő intézte, ki értene legjobban az ügyfelek nyelvén, mint ő. Miért ne oldhatnád meg magad ezt az egyszerű feladatot? Habár nemes gondolat mindent magadra vállalni, már most megsúgjuk, hogy ez egyáltalán nem ilyen egyszerű. Belsős marketingest alkalmazni nagy költség, és még mindig nem érthet minden területhez egy ember.
Az online marketing világa olyan gyorsan változik és annyi féle képesség kell hozzá, amennyi egy, de még két- vagy három emberben sem lehet meg tökéletesen. Gondolj bele, jól kell tudni fogalmazni a marketing szövegekhez, hiszen a tartalommarketing a legfontosabb marketing eszközzé vált, grafikus is kelleni fog, mert a látvány nagyon fontos. A látványhoz tartoznak a videók és a fotók is. Jártasnak kell lenni a keresőoptimalizálás a PPC hirdetések terén és a közösségi média marketingben is.
Szeretnél Te is időben felkészülni a legnagyobb trendekre, vagy úgy érzed, a jelenleginél jobban is kiaknázhatnád az online marketing lehetőségeit? Tanfolyamaink pontosan ebben segítenek, tudj meg többet róluk ITT!
Egy kisebb vállalkozás előtt rögös út áll, temérdek akadállyal, amelyek közül, ha valóban hatékony működést szeretnél, az egyik legjelentősebb nem más, mint a marketing stratégia kidolgozása. Egy hatékony marketing stratégia összeállítása és kivitelezése sok cégtulajdonosnak feltérképezetlen területnek számít, hiszen gyakran már azt is nehéz eldönteni, hogy egyáltalán milyen csatornákon történjék egy cég marketingje, ezekből ugyanis egyre több bukkan fel az interneten. Itt lép a képbe a marketing tanácsadó.
A marketing tanácsadók feladata – röviden – az, hogy levegyék a válladról a marketinggel kapcsolatos problémákat, és nem csak megoldják azt, hanem ezt egy hatékony és jövedelmező módon tegyék. Valójában nem is lehetséges mindent felsorolni, amiben egy marketing tanácsadó segíthet neked, hiszen a legjobb tanácsadók igyekeznek a lehető legjobban igazodni szervezeted igényeihez és céljaihoz, így egy marketing tanácsadó (A) cégnek (A) problémákban, míg (B) cégnek (B) problémákban tud segítséget nyújtani. Az alkalmazkodóképesség és a sokoldalúság tehát a marketing tanácsadók egyik legértékesebb tulajdonsága.
Íme csupán néhány dolog, ami miatt neked is érdemes marketing tanácsadóra bíznod vállalkozásod marketingjét!
1. A marketing tanácsadók mindig képben vannak
Nem kételkedünk abban, hogy értesz-e vállalatod hatékony és eredményes vezetéséhez. De ha azt kérdeznénk, hogy fel tudod-e sorolni iparágad legfontosabb marketing trendjeit, tudsz-e fizetett hirdetési kampányt indítani a Facebookon a közönségadatok felhasználásával, vagy akár azt, mennyire ismered a keresőoptimalizálás múlt heti trendjeit, akkor mi lenne a válaszod? Ez persze csupán három példa abból a tudástárból, amellyel egy marketing tanácsadó rendelkezik, és amelyet a te szervezeted szolgálatába is állíthatsz.
2. Apropó közösségi média…
Nehéz eldönteni, hogy mi a rosszabb: egy vállalkozás, amely egyáltalán nem használja a Facebookot (vagy más közösségi platformokat) marketing stratégiája részeként, vagy egy olyan szervezet, amely pénzt és időt is áldoz rá, de nem lát eredményeket. A kisebb cégek és vállalkozások gyakran e két kategória valamelyikébe tartoznak.
Azt már csak mellékesen említenénk meg, hogy a Facebook marketing nem is feltétlenül való minden cégnek (mondjuk ezt úgy, hogy több, mint 2 millió saját Facebook rajongónk van, 22 Facebook oldalon keresztül). Egy marketing tanácsadó mindezzel tisztában van és céged helyzetének felmérése után a megfelelő irányba fordíthat téged.
3. A marketing kínai számodra
Céged, melyet vezetsz egy hotel, egy egészségügyi intézmény, étterem vagy építőipari vállalkozás? Ezek a szakmák mind alapos szakértelmet igényelnek, de a marketing egyik munkaterülethez sem kapcsolódik (legalább is nem közvetlenül).
Egy marketing tanácsadó segíthet abban, hogy olyan ügyfeleket érhess el, akiknek pont a te szakértelmedre vagy termékeidre van szükségük. Egy áruval teli hajó az idők végezetéig bolyonghat a tengeren, ha nincs a kapitány mellett egy tapasztalt kereskedő, aki tudja, hogy ezeket az árukat mely kikötőben lehetne eladni a legtöbb aranyért.
4. Egyedül nem megy
Eleinte az ember így-úgy elvégzi saját marketingjét az interneten, de amint az üzlet beindul (ha beindul egyáltalán marketinges tapasztalat hiányában), már lehetetlen lesz egy személynek mindennel foglalkoznia. Előbb vagy utóbb a marketing olyan sok figyelmet igényel majd, hogy a rá fordított idő a többi tevékenység kárára mehet – ez elkerülhetetlen. Kivéve persze, ha az ember egy marketing tanácsadó segítségét kéri, aki egyrészt sokkal több időt képes a marketingre szánni, másrészt pedig profi módon teszi ezt.
5. Egy külső szemlélő segítsége
Amikor egész héten reggeltől estig cége felépítésén dolgozik valaki (beleértve a marketing megszervezését), akkor könnyen csőlátás alakulhat ki nála. Minél inkább arra koncentrálsz, hogy elérd a saját céljaidat, annál kevésbé veszed majd figyelembe a célközönség igényeit és szükségleteit.
Egy marketing tanácsadó segít teljesen más nézőpontból rávilágítani a helyzetedre, és olyan lehetőségekre hívhatja fel a figyelmedet, amelyet te sosem fedeztél volna fel magadtól. Ez az extra nézőpont sokat segíthet az olyan hibák kiszűrésében is, amik számodra nem egyértelműek. Ezért is kérik rengetegen marketing audit szolgáltatásunkat, ahol külsösként részletesen átvizsgáljuk céged marketing kommunikációját és annak hatékonyságát. Erről részletesebben itt olvashatsz: Mi az za online marketing audit?
6. „De már van saját marketing csapatom”
Kitűnő! De minden feladatot maximális hatékonysággal képesek elvégezni? A kisujjukban van a Facebook, az AdWords a és más hirdetési csatornák? A SEO és a közösségi média marketing ma már napi szintű kísérletezést és alkalmazást jelent, magas szintű technikai háttérrel. Gyakran fordul elő, hogy egy ígéretes marketing stratégiát bilincsbe ver a marketing osztály képzetlensége, mert a marketinggel megbízott alkalmazottak egyszerűen képtelenek elérni azokat az eredményeket, amelyekre egyébként a cég teljes mértékben alkalmas lenne.
Egy marketing tanácsadó nem csak alkalmazni, hanem átadni is képes tudását, ezzel növelve egy házon belüli marketing csapat hatékonyságát. A megfelelő marketing eszközök kiválasztása és használata kulcsfontosságú a digitális marketingben, de ez csupán egyetlen példa a megannyi marketinggel kapcsolatos feladat közül, amelyek oktatását sok marketing tanácsadó magára vállalja.
7. Egyszerűen nem eredményes jelenlegi stratégiád
Előfordulhat, hogy meglévő stratégiád egyszerűen nem felel meg céged mérete, céljai, termékei, célközönsége, vagy valami más tényező miatt. Egy marketing tanácsadó első feladata, hogy felmérje jelenlegi helyzetedet, és legtöbb esetben egy teljesen új stratégiát állítson össze, ami minden tekintetben külön a te céged számára készült (figyelembe véve a fent felsorolt tényezőket, és még sok mást is). Nos, éppen erről szól a marketing audit és az ahhoz kapcsolódó stratégia kialakítás.
Mennyibe kerül a marketing tanácsadás? Lássuk az árlistát!
Ahogy azt fent is írtuk, a marketing tanácsadó minden vállalatnak másban tud segíteni, így egy felelős marketing tanácsadó látatlanban nem ad árat. Lehet a piacon marketing csomagokat találni, de ezek éppen annyira lehetnek hatékonyak, mint minden sablon megoldás. Ezekről mindig gyerekkorom jut eszembe, amikor az autókhoz chip tuningokat vettünk. Léteztek „dobozos” megoldások, melyek „minden autóhoz jók voltak”. Volt azonban több olyan műhely, ahol autódat bemérték és a mért adatok alapján optimalizálták annak működését. Az előbbiek szétpörgették, tönkre tették a motort, míg az utóbbiak a teljesítmény növekedése mellett a fogyasztás csökkenését is eredményezték. A marketing audit során mi is bevizsgáljuk céged marketing motorját, majd stratégiát alkotunk annak optimalizálására. Ezen stratégia után közösen beszéljük meg azt, mire is van szükséged és az mennyibe fog kerülni. Kérd ajánlatunkat itt!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.