Infláció: Így éld túl a marketinggel

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Marketing az inflációban – Így vészeld át (és maradj sikeres)

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Az infláció súlyát mind a kisebb, mind pedig a nagyobb cégek megérzik előbb vagy utóbb. Szóval mi a teendő, a pénzügyi jövő bizonytalannak tűnik? Mit tehet céged annak érdekében, hogy az infláció idején is fennmaradjon, illetve akár sikereket is elkönyvelhessen? Ezekkel a kérdésekkel foglalkozik mai cikkünk a marketing szemszögéből.

Infláció: Így éld túl a marketinggel

Van hatása az inflációnak a marketingre?

Az infláció többféleképpen is kihat a marketingre.
Először is, az infláció befolyásolaj a hirdetések árait. 2022-ben többe kerülnek a kattintások, mint az előző évben. Ez részben lehet azért, mert a koronavírus enyhülésével újra költekezni kezdtek a hirdetők, és ezzel megerősödött a versenyhelyzet, részben pedig azért, mert általánosságban nőttek a mind költségek, mind pedig a költségkeretek.
Továbbá, amikor a költségvetés nagy részét céged más területeire fordítod, hogy átvészeld az inflációt, akkor könnyen lehet, hogy szűkösebb keret marad majd a marketingre. Azonban a hirdetési költségkeretek is kibővültek, aminek részben az infláció is lehet az oka.
Végezetül, az infláció a vásárlók költekezését is korlátozhatja, ami alacsonyabb bevételt jelent céged számára.

Ezek a tényezők mind megnehezítik a marketinget, de egyben fontosabbá is teszik, hogy közvetlenül népszerűsítsd márkádat ügyfeleid számára. Igazi 22-es csapdája.

Jogosan merül fel tehát a kérdés:

 

Hogyan maradhat jövedelmező egy cég az infláció során?

Az alábbi taktikák segítenek majd átvészelni az inflációt, illetve sikereket elérni a nehéz időszakban.

 

1. Vizsgáld meg és kezeld szigorúan költségeidet és haszonkulcsaidat

Ehhez többféle módszert is alkalmazhatsz:

Bontsd le és tanulmányozd aprólékosan költségeidet és haszonkulcsaidat

Első lépésként részletesen meg kell vizsgálnod kiadásaidat. Nézd meg, hogy egy-egy terméked és szolgáltatásod hogyan befolyásolja profitjaidat. Egy könyvelő szoftver sokat segíthet ebben. Ne sajnáld az időt erre a feladatra!

 

Légy kreatív

A költségek stabilizálása érdekében például csökkentheted a kínált termékek és szolgáltatások számát. be tudsz zárni a hét legkevésbé forgalmasabb napján? Önkiszolgálóvá tehetsz valamit, ami korábban egy alkalmazottat igényelt volna? Jó példa erre QR-kódos fizetés éttermekben, vagy a kedvezményes ár azoknak, akik elmennek a rendelésükért a helyett, hogy házhoz kérnék azt.

 

Egyszerűsíts, automatizálj folyamatokat

Gondolkodj el rajta, hogy hogyan csökkenthetnéd egy összetettebb feladat lépéseit. Megoldhatsz valamit a technológia segítségével, amihez korábban egy alkalmazott kellett? Vagy felhagyhatsz valamivel úgy, hogy alig legyen érezhető a változás?

 

Tedd produktívabbá alkalmazottjaidat

Fontos, hogy még az inflációs marketing során is megőrizd alkalmazottjaid produktivitását, de nem szabad, hogy mindez az elégedettségük kárára menjen. Egy alkalmazott elvesztése komoly kiesést jelent majd céged számára, ezért kínálj nekik bónuszokat, jutalmakat és egyéb értékes ösztönzőket, hogy megőrizd a motivációjukat.

 

Mellőzd a pazarlást

Légy rendkívül szigorú a költekezéssel kapcsolatban. Mik azok a dolgok, amik „jó, ha vannak”, de meglennél nélkülük? Vannak olyan eszközök, amiknek nem igazán veszed hasznát? Le tudnál mondani havi előfizetésekről és szolgáltatásokról?
Nézz bele könyvelő szoftveredbe és vizsgáld meg bankszámlakivonataidat is. Legrosszabb esetben újra bevállalsz majd egy költséget, ha rájössz, hogy szükséged van rá.
Ha teheted, tartsd meg a meetingeket valamilyen online eszköz segítségével, hogy megspórold az utazási költségeket csapatod számára.
Ne mellőzd azonban az olyan kiadásokat, amelyek mellőzése árthat ügyfeleidnek vagy alkalmazottjaidnak.

 

Keress más beszállítókat

Meglehet, hogy találsz egy olcsóbb beszállítót is a mostani drágább opció helyett.

 

Halmozd fel most a készleteket

Ha biztos vagy benne, hogy az árak tovább emelkednek majd, akkor érdemes most feltölteni készleteidet a legfontosabb fogyócikkekből, hogy a későbbiekben ne érjen olyan súlyos csapásként a drágulás.

 

2. Keress aktívan új ügyfeleket

Az inflációra jellemző változékonyság új lehetőségeket is tartogat magában. Újabban egy alacsonyabb árú szolgáltató vagy, aki egy másik ügyfélszegmenset próbál megcélozni?
Most lesz nagy szükséged egy hatékony marketingstratégiára. Azonosítanod kell azokat a módszereket, amelyekkel olcsón vagy akár ingyen érhetsz el új lehetséges ügyfeleket.
A Facebook versenyek és Instagram nyereményjátékok például egy minimális keretből segítenek új embereket elérni.
Érdemes továbbá nagyobb hangsúlyt fektetni a helyi SEO-ra is, hogy olyan ügyfeleket célozhass meg, akik nem szeretnének messzebbre utazni a termékekért és szolgáltatásokért, hanem a közvetlen közelben keresnek maguknak lehetőségeket.
Ha valamikor akkor az infláció során kell a legtöbbet foglalkozni a marketinggel, hiszen nem engedheted meg magadnak, hogy ügyfeleket veszíts el.

 

3. Számold össze készpénzedet és tartozásaidat

Az inflációban nincs értelme készpénzben tárolni a vagyont, hiszen a készpénz értéke folyamatosan csökkenhet. Érdemes tehát más eszközöket keresni, amik segítenek megőrizni vagyonod értékét.
Továbbá, habár a tartozásokkal mindig érdemes óvatosan bánni, egy inflálódó piacon érdemes lehet megtartani ezeket a tartozásokat, hiszen ilyenkor a tőkeérték is csökken.

 

4. Emelj az árakon

Habár az áremelés sosem ideális megoldás fogyasztói szempontból, átmenetileg segíthet enyhíteni az infláció terhét céged számára.
Ne ijeszd el ügyfeleidet hirtelen bevezetett, egységes áremelésekkel. Emeld fokozatosan és megfontoltan áraidat, és első sorban azokon a területeken változtass, ahol a legkevésbé lesz észrevehető.
Nézd meg, hogy mit csinálnak versenytársaid ugyan ebben a helyzetben, és fontold meg ezt is, mielőtt döntést hoznál. Tartsd észben, hogy milyen jellegű ügyfeleket szolgálsz ki, és hogy mennyire érzékenyek kínálatod árára.
Mindemellett tájékoztasd őket az áremelés miértjéről, hiszen valamivel megértőbben fogadják majd a változásokat, ha átlátszóan és őszintén megmagyarázod, hogy miért döntöttél így.

 

5. Jutalmazd meg meglévő ügyfeleidet

Egy meglévő ügyfél megtartása sokkal költséghatékonyabb, mint egy új megszerzése. Jutalmazd meg tehát meglévő ügyfeleidet, hogy az infláció során is kitartsanak márkád mellett.
Létrehozhatsz például egy hűségprogramot, amivel kedvezményeket szerezhetnek, ha többször is tőled vásárolnak. E mellett jutalmazd meg azokat is, akik másoknak ajánlják márkádat (itt az ösztönző szintén lehet valamilyen kedvezmény, vagy más jelképes ajándék, ami értéket képvisel ügyfeleid számára).
Ne feledd, hogy ügyfeleid is megérzik az infláció hatását!
 

Gyakori kérdések

Mi az infláció

Az infláció lényegében a pénz romlását jelenti. Az árszínvonal tartós emelkedését értjük alatta, a pénz vásárlóerejének romlása mellett.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!