Magánpraxis SEO – Amit a keresőoptimalizálásról 2020-ban tudni kell
Magánpraxis SEO – Amit a keresőoptimalizálásról 2020-ban tudni kell
Amikor az emberek megoldást keresnek egészségügyi problémáikra, akkor általában a Google-hoz fordulnak segítségért. A magánpraxis SEO lehetővé teszi, hogy webhelyed minél magasabb pozíciókban jelenjen meg az ilyen felhasználók kereséseire, és így minél többen értesülhessenek rólad.
A mai digitális világban nem elég, ha egy egészségügyi szakember jól végzi a dolgát. Ha nem vagy jelen az interneten, akkor lehetséges pácienseid nem értesülhetnek majd arról, amit kínálsz nekik.
Kellő felkészültséggel és optimalizálással rendelőd azonban akár a Google előkelő helyi találatai között is megjelenhet, ami kétségkívül nagyobb forgalmat jelent majd praxisod számára.
Szóval mi kell ehhez? Miből áll ez a magánpraxis SEO dolog, és hogyan optimalizálhatod online jelenlétedet, hogy minél többen találhassanak rá? A következőkben pontosan erről lesz szó!
1. Először is kell egy jó webhely
Habár ez magától értetődően hangzik, mindenképpen említést érdemel, hiszen egy modern, igényes webhely nélkülözhetetlen a magánpraxis SEO megalapozásához. Fontos, hogy webhelyed kövesse az aktuális technikai és designtrendeket, illetve mindig naprakész információkat kínáljon szolgáltatásaidról.
Ügyelj továbbá arra is, hogy legyen egy külön „Kapcsolat” vagy „Elérhetőségek” oldal is, ahol leendő pácienseid megtalálhatják praxisod pontos nevét, illetve telefonszámodat, címedet, ügyfélfogadási óráidat és minden egyéb információt arról, hogy hogyan kommunikálhatnak veled vagy rendelőddel.
Az alapadatok (név, cím, telefonszám) pontos megadása elengedhetetlen ahhoz, hogy rendelődet helyileg is optimalizálni tudd. Érdemes ezeket az adatokat minden oldal láblécében is elhelyezni, hogy a pácienseknek minél kevesebbet kelljen keresgélniük. Ne felejtsd el frissíteni őket, amikor változik valami!
2. Használd ki az online vélemények hatalmát
Az online vélemények a magánpraxis SEO legfontosabb elmei közé tartoznak, hiszen az emberek szeretik tudni, hogy mások milyen tapasztalatokkal hagyták el rendelődet, mielőtt felvennék veled a kapcsolatot.
Ha szeretnél minél magasabbra kerülni a Google találatai között, valahányszor az emberek releváns egészségügyi problémákra keresnek rá, akkor érdemes korábbi pácienseid véleményeit is feltüntetni webhelyeden (lehetőleg névvel és arcképpel, ha erre egyértelmű engedélyt adnak).
3. Készítsd el praxisod Google Cégem adatlapját
A magánpraxis SEO-hoz mindenképpen szükséged lesz egy visszaigazolt, megfelelően kitöltött Google Cégem adatlapra. Ez az adatlap teszi lehetővé, hogy megjelenj a Google keresések helyi és térképes találatai között, továbbá fontos információkat közölhetsz vele az érdeklődő, lehetséges pácienseknek.
Fontos, hogy megszerezd a szerkesztői jogokat ehhez az adatlaphoz, különösen akkor, ha praxisod már így is megjelenik a Google Térképén, és meglehet, hogy helytelen információkat közöl a felhasználókkal.
Figyelmedbe ajánlanánk ezt az átfogó útmutatót a Google Cégem adatlap helyes kitöltéséről!
4. Regisztrálj Facebook oldalt praxisod számára
Ha mindeddig csak személyes Facebook profilt használtál, akkor óriási hátrányban vagy azokkal a magánorvosokkal szemben, akik a világ legnépszerűbb közösségi platformján is jelen vannak praxisukkal.
De miért olyan fontos a Facebook a magánpraxis SEO szempontjából? Azért, mert rengeteg egészségügyi szakemberre rákeresve a Google gyakran egy-egy praxis Facebook oldalát is megjeleníti az első találatok között, amivel még több felületet foglalhatsz el ezeken a találati oldalakon.
Egy Facebook oldal nem sokat segít majd praxisod webhelyének optimalizálásában, de önmagában képes nagyon jól rangsorolni, ami kétségkívül előnyt jelent majd számodra. Mindez persze csak egyetlen ok, amiért érdemes kialakítanod egy erős Facebook jelenlétet magánpraxisod számára.
5. Regisztráld praxisodat egyéb online gyűjtőwebhelyekre is
Magánpraxis SEO szempontjából ugyan a Google Cégem a legfontosabb online adatbázis, de ezen kívül számos egyéb olyan webhelyet is találsz az interneten, ahol kifejezetten egészségügyi szakemberek és szolgáltatók regisztrálhatják magukat.
Tény, hogy sok páciens nem feltétlenül ezeken keresgél majd, ha egészségügyi problémája van, de az ezeken az adatlapokon megjelenő információk tovább erősíthetik helyi optimalizálásodat. Ez azért van, mert minél több helyen látja a Google azokat az adatokat (név, cím, telefonszám), amiket a Google Cégem adatlapodon is megadtál, annál bizonyosabbnak tekinti majd, hogy tényleg helyesen adtad meg ezeket, és hogy érdemes kiemelnie magánpraxisodat a felhasználóknak a találatok között.
6. Készíts videós tartalmakat
A videók kiváló tartalmi elemek, ha szeretnéd fellendíteni a praxisod körüli aktivitást az interneten, illetve ha egy erősebb ismertségen, rokonszenven és bizalmon alapuló kapcsolatot szeretnél kialakítani lehetséges pácienseiddel.
Nem muszáj, hogy ezeket a videókat te személyesen készítsd el, de természetesen mindegyik elkészítésekor jelen kell lenned, míg más kezeli a kamerát.
Mindez azért fontos, mert az internet lehetőséget adott a páciensek számára, hogy utánanézzenek a dolgoknak, és általában közvetlenül tőled, a szakorvostól szeretnék megtudni mindazt, amire rendelődben számíthatnak.
A blogbejegyzéseidben és webhelyed egyéb oldalain elhelyezett videók továbbá növelik az oldalakon töltött látogatási időt, ami azt jelezheti a Google számára, hogy a felhasználók hasznosnak találták tartalmaidat.
Videóidat mindenképpen érdemes feltölteni a YouTube-ra, hogy aztán onnan megoszthasd és beágyazhasd azokat más platformokon, emailjeidben és webhelyeden is. A YouTube továbbá azért is ideális platform videóid feltöltésére, mert a Google tulajdona, így az ide felkerülő videók előnyt élveznek a Google keresőtalálatai között is.
Szakorvosként meglepően sok témáról készíthetsz videókat. Például összegyűjtheted és megválaszolhatod pácienseid leggyakrabban ismételgetett kérdéseit, megoszthatsz egészségügyi tippeket, beszámolhatsz a pácienseidet érintő hírekről és újításokról, tarthatsz élő közvetítéseket, és így tovább.
7. Végezz alapos kulcsszókutatást
A magánpraxis SEO nem működhet részletes kulcsszókutatás nélkül. Sokan ott rontják el webhelyük optimalizálását, hogy kihagyják ezt az esszenciális lépést, pedig a kulcsszókutatás egyetlen forintba sem kerül, csupán időt kell fordítani rá.
Az interneten temérdek ingyenes kulcsszókutató eszköz található, amikbe elég csak beütnöd egy kifejezést, és máris elkezdik felsorolni a kapcsolódó szavakat, amiket felhasználhatsz keresőoptimalizálásodban (a tartalmak címében, szövegében, meta mezőiben, URL-jében, stb.)
Már úgy is hasznos kulcsszó-javaslatokat kereshetsz, hogy beírsz egy kifejezést a Google-ba, majd legörgetsz a találati oldal legaljára, és megnézed, hogy milyen keresések kapcsolódnak hozzá.
A kulcsszókutatás egy összetett témakör, amit most részletesen nem is fejtenénk ki, de ez az útmutató segíti elkerülni a kulcsszókutatás leggyakoribb buktatóit, ezért mindenképpen érdemes elolvasni!
8. Szerezz minél több véleményt páciensedtől a Google-ra
A páciensek véleményeiről már fentebb is szó esett, azonban ahol a legtöbbet segíthetnek magánpraxisod SEO stratégiájában, az a Google Cégem.
A vélemények a helyi keresőoptimalizálás legfontosabb elemei közé tartoznak, és elengedhetetlenek ahhoz, hogy praxisod bekerüljön a Google áhított „hármas csomagjába”, ami az organikus találatok felett jelenik meg, és a térképen jelölt közeli vállalkozásokat (esetedben praxisokat) mutatja meg a felhasználóknak.
Minél több pozitív értékelést kap praxisod a Google Cégem rendszerében (tehát az adatlapodon), annál szívesebben jeleníti majd meg azt a hármas csomagban. Ezek az értékelések és vélemények persze az érdeklődő páciensek döntését is gyakran befolyásolják.
Kérd meg tapintatosan ügyfeleidet, hogy értékeljék munkádat egy, a Google Cégem adatlapodra írt véleménnyel. Ha kell, küldj nekik egy emlékeztető emailt a kezelés után néhány nappal, és mellékelj nekik egy hivatkozást, ahol megtehetik ez.
A helyzet az, hogy az emberek gyakran elfeledkeznek erről, ha elégedettek szolgáltatásaiddal, ellenben a negatív véleményeknek mindig szívesebben adnak hangot. Fontos tehát, hogy minél hiteles több pozitív értékelést szerezz praxisod számára, és hogy professzionálisan kezeld az esetlegesen becsúszó negatív pontozásokat.
9. Állíts össze egy aktív tartalommarketing-stratégiát praxisod számára
A tartalommarketing a magánpraxis SEO egy másik fontos alappillére. Sokaknak erről a kifejezésről a blogírás jut eszébe, és habár valóban a blogbejegyzések a leggyakrabban használt tartalmak, valójában temérdek egyéb tartalomból is összeállíthatod stratégiádat (ide tartoznak például a fentebb említett videók is).
Érdemes többfélét is alkalmaznod stratégiádban, hogy minél több pácienst érhess el, akik eltérő módokon szeretnek tájékozódni az interneten. Persze fontos az is, hogy kiválassz egyet ezek közül, amire a legtöbb erőforrásodat fordítod majd – ez általában egy olyan tartalomtípus, amivel a lehető legtöbb lehetséges páciensedet érheted el és szólíthatod meg.
A tartalmak, főleg a szöveges tartalmak alapot kínálnak a magánpraxis SEO-nak, hiszen ezek nélkül nincs igazán mit optimalizálni. Kombináld tartalomstratégiádat alapos kulcsszókutatással, hogy minél több páciens figyelmét hívhasd fel velük praxisodra.
10. A visszahivatkozások és a magánpraxis SEO
A Google a visszahivatkozások alapján állapítja meg egy-egy webhely tekintélyét. Ezek a hivatkozások olyan linkek, amelyek mások webhelyeiről mutatnak a tiédre, és afféle szavazatokként működnek a Google szemében. Ha például egy tekintélyesebb egészségügyi webhely hivatkozik magánpraxisod webhelyére, akkor így te is részesülsz ebből a tekintélyből (amit más néven „linkértékként” is szokás emlegetni.
Minél több nagy tekintélyű, lehetőleg kapcsolódó témájú webhely hivatkozik a tiédre, annál valószínűbb, hogy a Google magasabb pozíciókba emeli majd tartalmaidat a találati oldalakon.
A visszahivatkozások megszerzését, a magánpraxis SEO-t, és az online marketing többi területét érdemes egy tapasztalt online marketing ügynökségre bízni!
Válaszd Te is profi egészségügyi marketing ügynökségünket, és segítünk a páciensek szerzésében!
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.