9 ingyenes LSI kulcsszó eszköz, amik segíthetnek webhelyed forgalmának fellendítésében
9 ingyenes LSI kulcsszó eszköz, amik segíthetnek webhelyed forgalmának fellendítésében
A kulcsszókutatás a keresőoptimalizálás alapja. Az LSI kulcsszavak nélkül pedig ma már nincsen SEO. Ahhoz, hogy összeszed a tevékenységedhez kapcsolódó LSI kulcsszavakat rendkívül jó segítséget adnak az alábbi cikkben bemutatott online eszközök.
Volt idő, amikor elég volt csupán minden létező mezőben elhelyezni egy oldal megcélzott kulcsszavát, és az ember máris megjelenhetett a Google és egyéb keresőmotorok első találati oldalán. Az idő azonban telik, a technológiák, köztük pedig a keresőalgoritmusok folyamatosan fejlődnek. Manapság a Google már rengeteg szempont alapján végzi az egyes weboldalak rangsorolását. Ezen szempontok közé tartozik az úgynevezett LSI kulcsszavak jelenléte (vagy rosszabb esetben azok hiánya).
Az LSI, azaz a Latent Semantic Indexing (rejtett szemantikai indexelés) kulcsszavak elengedhetetlenek ahhoz, hogy a Google jó minősítéssel díjazza tartalmaidat. Röviden olyan szavakról és kifejezésekről van szó, amelyek szoros jelentésbeli kapcsolatban állnak egy szöveges tartalom (cikk, blogbejegyzés, stb.) elsődlegesen megcélzott kulcsszavával.
A történet egyszerű: ha a Google látja, hogy elsődleges kulcsszavad mellett ilyen LSI kulcsszavak is találhatók egy tartalomban, akkor azt általában jobb minőségűnek ítéli majd. Az LSI kulcsszavakat mindig egyetlen egy elsődleges kulcsszó alapján érdemes kiválogatni.
A kérdés már csak az, hogy hol érdemes ilyen kulcsszavakat keresni. Az interneten több ingyenes eszköz is az rendelkezésedre áll – lássunk most ezek közül néhányat!
1. A Google automatikus keresés-kiegészítője
A legegyszerűbb és leggyorsabb módszer – írd be elsődleges kulcsszavadat a Google keresőmezőjébe, és a keresőmotor máris felsorol néhány javaslatot a legrelevánsabb keresésekre. Itt azonnal láthatsz néhány LSI kulcsszót, vastagon szedett betűkkel.
Ha rákeresel az elsődleges kulcsszóra (anélkül, hogy bármelyik javaslatot kiválasztanád), akkor a találati oldalon további ötleteket meríthetsz a találatok között vastagon kiemelt kifejezésekből.
2. Google Trends - https://trends.google.hu/trends/
A Google Trends a Google egyik ingyenes eszköze. Segítségével bárki ellenőrizheti, hogy egy kulcsszó milyen felkapott volt (tehát hányan kerestek rá) egy tetszőlegesen meghatározott időszakban. Az eszköz akár több kulcsszót is képes összehasonlítani.
3. LSI Graph - https://lsigraph.com/
Az LSI Graph egy ingyenes és pofonegyszerű LSI kulcsszó kereső eszköz, használatához pedig csupán elég beírni egy elsődleges kulcsszót, majd rábökni a „Nem vagyok robot” szövegre és a „Generate” gombra.
4. Keyword Shitter - http://keywordshitter.com/
Az egyszerű és kérdéses megnevezésű eszköz igen hatékony a kulcsszavak „keresésére”. Elég csak beírni egy elsődleges kulcsszót a nagy mezőbe, majd a kis gombra kattintani alatta, ami addig listázza a kulcsszavakat, míg le nem állítod a keresést. Az eredményeket a „Download” szövegre kattintva egy txt fájlban letöltheted, vagy simán kimásolhatod az oldalról.
5. Ultimate Keyword Hunter - http://ultimatekeywordhunter.com/
Az Ultimate Keyword Hunter egy teljesen ingyenes eszköz, amely – nem meglepő módon – kulcsszavak keresésére készült. Sajátossága, hogy sok online eszközzel szemben egy letölthető, különálló számítógépes programról van szó, amelyet telepíteni kell. A program a Google top webhelyei alapján listázza ki a kulcsszavakat.
6. Niche Laboratory - http://www.nichelaboratory.com/
Egy nagyon részletes és hatékony online eszköz, ami sokkal több, mint szimpla LSI kereső. Az elsődleges kulcsszó megadása után a „Get Niche Ideas” gombra kattintva kezdheted meg a keresést, ami rövid időn belül több, lejjebb megjelenő fülben sorolja fel a találatokat.
A találatok között kulcskifejezéseket (Phrases), kulcsszavakat (Words), fórumokat, lehetséges versenytársakat (Competition) és egyéb kapcsolódó tartalmakat tekinthetsz meg. A szolgáltatás teljesen ingyenes, azonban egy szintén ingyenes regisztrációt követően a webhely több találatot ígér, mint regisztráció nélküli használat esetén.
7. Übersuggest - https://ubersuggest.io/
Egy szintén egyszerűen használható, ámde hatékony LSI kereső eszköz. Az Übersuggest felkutatja az összes Google által javasolt keresést (amelyek lényegében LSI kulcsszavak) egy megadott elsődleges kulsszóra.
A keresés megindítása („suggest”) gomb előtt érdemes kiválasztani, hogy a web mely területén szeretnéd, hogy az oldal szétnézzen a kulcsszavak között (web, YouTube, stb.), illetve a nyelvi mezőben válaszd a Hungarian/Hungary opciót, hogy csak magyar találatokat láss az eredmények között.
A kilistázott kulcsszavakat és kifejezéseket aztán szófelhő (Word Cloud) formájában is megtekintheted, illetve le is töltheted őket egy szövegfájlba.
8. Keyword Tool - https://keywordtool.io/
A Keyword Tool segít kilistázni azokat a kulcsszavakat, amiket az emberek a Google, a YouTube, az Amazon illetve egyéb webhelyek keresőmezőibe írnak be. Ezt az oldal tetején, a megcímkézett fülekkel választhatod ki. A nyelvi opciók közül a Hungary illetve a Hungarian beállításokat érdemes választani (habár ezek valószínűleg automatikusan be lesznek állítva, amikor az oldalra látogatsz).
A kulcsszavak kilistázása ingyenes, azonban bizonyos plusz információkért a fizetős szolgáltatást kell választani.
9. Keywords Suggestion Tool - https://theseotools.net/keywords-suggestion-tool
A Keywords Suggestion Tool szintén a Google kulcsszó-javaslatai alapján dolgozik. Használata végtelenül egyszerű – csak adj meg egy kulcsszót, és kattints a „Suggest” gombra. Az oldal ez után ABC sorrendben kilistázza az összes talált szót és kifejezést.
A találatokat a kis zöld + jelre kattintva egyenként, vagy kategóriánként is kijelölheted (vagy a kék „Add all the keywords to basket” gombra kattintva az összes találatot), majd a jobb oldalon megjelenő oszlop alján felmásolhatod őket a vágólapra, hogy aztán beilleszthesd őket például egy szövegfájlba.
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.