notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész


2017/05/29
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Akik már régóta használják a LinkedInt, azoknak biztosan feltűnt, hogy 2016 vége óta az oldal számos változáson ment keresztül. Ezek az átalakítások 2017-ben is folytatódnak, és nehéz lehet követni a legfontosabb újításokat.

Útmutató az új LinkedIn elrendezéshez – első rész

Az átrendezés elsődleges célja, hogy a LinkedIn felhasználói egységes felületet használhassanak asztali számítógépeken, laptopokon, okostelefonokon és tableteken is.

 

Az alábbiakban felsoroljuk azokat a lényeges változtatásokat, amelyekről minden felhasználónak érdemes tudnia.

 

1. Profil mentése PDF-fájlba

Ezt a funkciót először eltűntették, majd – sok felhasználó megkönnyebbülésére – vissza is helyezték a rendszerbe, azonban egy szegényesebb formában. A probléma az, hogy nem a teljes profilunkat menthetjük le vele. Ahhoz, hogy minden adatunkat elmenthessük, valamilyen külön böngésző-bővítményre lesz szükségünk.

 

Mások profiljait is menthetjük, ha felkeressük az adott felhasználó adatlapját. Ezen felül egyéb funkciók (jelenthetjük és tilthatjuk a felszanálót, esetleg ajánlhatjuk őt, stb.) is megjelennek, ha a profilon található három apró pontra kattintunk.

 

Megoldás: összes adatunkból készíttethetünk egy archívumot, azonban ez az archiválás nem azonnal történik. Két opció közül választhatunk, érdemes mindkettőből archívumot készíttetni. A következő címen érhető el ez a funkció: https://www.linkedin.com/psettings/member-data

 

2. A LinkedIn Connections (kapcsolatok) exportálása

Pihengetünk?

Ezt a funkciót kissé elrejtették az oldal felületében, azonban továbbra is elérhető a My Network > Connections menüpontban. Itt a fogaskerék-ikonra kattintva jelenik meg egy menü, amelyben az ’Export LinkedIn Connections’ részre kell kattintani, és megadni a kívánt fájlformátumot, mielőtt a számítógépre menthetnénk azt.

 

Megoldás: érdemes archívumot kérni profilunkról, mint azt az előző pontban megemlítettük.

 

3. Megszűntetett funkciók: kapcsolatok taggelése (címkézés) és kezelése

Habár még mindig láthatjuk a korábban létrehozott kapcsolati kategóriákat, már nem hozhatunk létre több kategóriát. A Connections Profile menüben már nem készíthetünk jegyzeteket arról, hogy kit honnan ismerünk – kénytelenek vagyunk a korábbi események alapján kitalálni, hogy ki kicsoda, esetleg emlékeztetőt állíthatunk be, hogy a jövőben ne felejtsük el felvenni velük a kapcsolatot.

 

Amennyiben mindenképpen szeretnénk továbbra is kezelni kapcsolatainkat, szükségünk lesz egy saját kapcsolatkezelő szoftverre, amely egyáltalán nem célszerű megoldás, hiszen így az egész adatbázisunk két verziójára is figyelnünk kell.

 

Továbbá a LinkedIn és az email címünk összekapcsolása is megszűnt. Ez bár többek számára kellemetlen lehet, így csökken annak a lehetősége, hogy privát információk is felkerüljenek a LinkedIn-adatbázisunkba.

 

Megoldás: érdemes saját kapcsolatkezelő rendszert (CRM – Customer Relationship Management) alkalmazni a legfontosabb kapcsolatok kezelésére.

 

4. Az összes profilban található információ megjelenítése

Ha szeretnénk valaki teljes profilját megjeleníteni és minden információt látni, akkor addig kell kattintgatnunk a ’See more’ (Mutass többet) feliratra, amíg a teljes profil láthatóvá nem válik. Ez nagyban megnöveli a profil átolvasásához szükséges időt. Ez első sorban azok számára lehet zavaró, akik számos profilt szeretnének átvizsgálni és összehasonlítani (például álláshirdető, munkaadók új munkaerő felkutatása közben).

 

Ez kifejezetten problémás lehet a profil tulajdonosának szempontjából, hiszen előfordulhat, hogy a munkaerőt keresők még azelőtt felhagynak az adatlap olvasásával, mielőtt a lényeges részhez érnének. Sok internetes felhasználó pedig egész egyszerűen nem szeret kattintgatni.

 

Kiválaszthatjuk jelenlegi elsődleges Role-unkat (Szerep) azonban a korábbi és egyéb jelenlegi Role-ok továbbra is csak kattintgatás után jelennek meg.

 

Megoldás: sajnos ezt a funkciót nem lehet kikerülni. Egyedül a saját profilunkat tekinthetjük meg teljes egészében, ha a jobb oldali menüből a ’View Your Profile’ pontot választjuk, majd az ’Edit Your Public Profile’-ra kattintunk. Ezzel a saját profilunk szerkesztőoldala nyílik meg, ahol az összes információt láthatjuk.

 

5. Memberships (Tagságok) és Organizations (Szervezetek)

Ez a funkciót szintén eltávolították, azonban később újra elérhetővé vált. Érdemes a professzionális tagságokat ’Certificationként’ (Bizonyítvány) feltűntetni és a ’Membership Numbert’ (Tagsági szám) ’License Numbernek’ (Licensz szám) használni.

 

6. Visszatértek az URL-ek a LinkedIn tevékenységekhez (bejegyzések, megosztások, stb.)

Sokan hallottunk már a ’Munkáltató marketingről’, és az emberek és a cégek, akik le akarták követni korábbi tevékenységeiket, ezt egy URL segítségével meg is tehették a LinkedIn-en, így akár egy táblázatban is nyomon követhették azokat. Az oldal első nagyobb változtatása után ez a funkció eltűnt, de szerencsére azóta ismét elérhető – a bejegyzés jobb felső sarkában található három pontra kattintva és a ’Copy link to post’ pontot választva.

 

7. Tisztán látható kapcsolat és követő-számok

A régi verzióban nem volt egyértelmű, hogy hány kapcsolattal rendelkezünk, azonban most már elég csak a My Network-re kattintani, hogy pontosan láthassuk ezt az értéke a bal felső sarokban – ráadásul akár vezetéknév, keresztnév, vagy időrendi sorrendben is rendezhetjük őket.

 

Mások követőinek számát is egyszerűen kideríthetjük, elég csak egy általuk kiposztolt cikket megvizsgálni. Elég csak rákattintani a profiljukra és megvizsgálni, hogy mennyit mutat a ’Followers’ számláló legutóbbi bejegyzésük felett.

 

8. Részletes keresés – már nem a képernyő felső részén jelenik meg

A részletes keresés az egyik legfontosabb funkció a LinkedInen (akár a saját Kapcsolatok között, akár az egész oldalra kiterjedően). Hogy használhassuk az új keresést, a nagyító-ikonra kell kattintanunk.

 

9. A LinkedIn bejegyzések (Post) ezentúl cikkek (Article) néven futnak

Amikor a LinkedIn először hívta fel a figyelmet a különböző bejegyzések (már cikkek) megosztására, akkor automatikusan értesítette az összes kapcsolatot a megosztott cikkről. Ezt a funkciót eltávolították. Továbbá nem vihetjük fel a cikkeket az archive.org-ra sem a LinkedIn robots.txt fájlnak köszönhetően.

 

Azonban továbbra is van értelme cikkeket megosztani a LinkedInen, hiszen ezek megjelennek a hírfolyamban, és így nagyobb népszerűségre tehetnek szert. A Google számára sajnos több időbe telik, hogy a LinkedIn cikkek megjelenjek a keresési találatok között (korábban ez azonnal megtörtént).

 

A cikkek tartalmának kezelése is megváltozott. Egy új felületet kaptunk, és a formázás néha extra sorokat ad hozzá a cikkhez, vagy a kép a cikk legtetején jelenik meg (ezt a problémát többnyire már javították).

 

10. Az új kapcsolatok eltűntek a hírfolyamból – de már újra láthatók

Az új kapcsolatokról szóló értesítések átmenetileg eltűntek a hírfolyamból.

 

Egy másik fontos funkció is elérhetővé vált – most már a legutóbbi bejegyzések szerint is rendezhetjük a hírfolyamot. Ebben a nézetben ismét megjelennek az új kapcsolatokról szóló értesítések. Azonban az oldal rövid időn belül automatikusan visszaállítja a rendezést a ’Top’, azaz a legfontosabb bejegyzésekre. Erre érdemes odafigyelni!

 

11. A nevek elé helyezett @ jel nem mindig a megfelelő neveket ajánlja fel

Ez sokak számára rendkívül zavaró lehet. Fontos ellenőrizni, hogy a megfelelő embereket jelöljük meg például a válaszainkban.

 

12. Egyéb új funkciók

  • Már megváltoztathatjuk az értesítései beállításainkat (https://www.linkedin.com/notifications/settings/)
  • Stilizáltabb elrendezés, aminek a központja a hírfolyam
  • A Facebookéhoz hasonló chatfunkció
  • A Tapasztalatok-részben a tapasztalatainkat úgy rendezhetjük, hogy a szerintünk legfontosabbak elsőként jelenjenek meg
     
LinkedIn SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
524 039
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Pop-Under

Olyan hirdetés, amely egy új böngészőablakban nyílik meg, amikor meglátogatsz egy weboldalt...

Back-end ajánlat

Back-end ajánlat az, amikor olyan felhasználónak kínálsz egy terméket vagy szolgáltatást,...

CSS

Mi az a CSS? A CSS az angol „cascading style sheets” kifejezés...

E-kereskedelem

Az e-kereskedelem definíciója Az e-kereskedelem (vagyis elektronikus kereskedelem,...

Hitelesítés szintjei

Mit is jelentenek a hitelesítés szintjei?   A hitelesítés szintjei között...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.