notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Egészségügyi landing oldalak optimalizálása a több páciensért

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Így optimalizáld praxisod fizetett landing oldalait

Így optimalizáld praxisod fizetett landing oldalait


2021/04/12
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A fizetett keresőkampányok számos új pácienst szerezhetnek praxisodnak, azonban hirdetéseid akkor lesznek igazán sikeresek, ha a webhelyedre érkezők el is végzik azt a műveletet, amire szeretnéd rávezetni őket. Egy orvosi praxis webhelyén a fő konverziós művelet általában az időpontfoglalás. Szóval, hány látogatód foglal időpontot, vagy hívta fel rendelődet, miután rákattintott egy hirdetésedre?

Egészségügyi landing oldalak optimalizálása a több páciensért
Instagram logo

KÖVESS MINKET

ISTAGRAMMON

Ahhoz, hogy meghatározd jelenlegi konverziós arányodat (azaz, hogy a látogatók hány százaléka konvertál), először is megfelelő analitikai eszközökre lesz szükséged webhelyeden. Ezek segítenek majd meghatározni landing oldalaid jelenlegi teljesítményét – azaz, hogy hány látogató hívja fel rendelődet, vagy tölti ki az időpont-foglalási űrlapot webhelyeden.
Ezen információk birtokában láthatod majd, hogy kellő arányban konvertálnak-e webhelyed látogatói, miután rákattintottak hirdetéseidre. Ha nem, akkor minden bizonnyal javítanod kell landing oldalaidon.

 

Miért olyan fontosak a landing oldalak egy orvosi webhelyen?

A landing oldalak (vagy céloldalak) azok az oldalak webhelyeden, amikre a felhasználók megérkeznek egy másik webhelyről – például, miután egy hirdetésre kattintanak a Google-ban.
A landing oldalak éppen olyan fontosak egy kampány sikeréhez, mint maguk a hirdetések, amik ezekre az oldalakra hivatkoznak. A hirdetések feladata felkelteni a lehetséges páciensek figyelmét praxisodra, addig a landing oldalé pedig, hogy meggyőzze őket az időpont lefoglalásáról.

Számos orvosi praxis követi el azt a hibát, hogy nem készít elég meggyőző landing oldalakat hirdetéseihez. Gyakran részletesen írnak például a hirdetett beavatkozásról, de egyáltalán nem említik meg, hogy miért lenne érdemes a látogatónak pont őket választania a többi orvos helyett.
Ezek az információk persze hasznosak lehetnek azoknak az internetezőknek, akik szeretnének többet megtudni egy-egy orvosi kezelésről, egy hirdetés landing oldalán nem pont erre van szükség. Amikor egy felhasználó rákattint egy hirdetésre, akkor arról szeretne olvasni, hogy miért a te praxisod a legjobb választás.

Az orvosi praxisok nagy része továbbá nem figyel oda a landing page desinjára sem. A fizetett hirdetésekhez tartozó landing oldalak feladata, hogy egyértelműen a konverziós lépésig vezesse a felhasználókat – esetedben, a lehetséges pácienseket.
A landing oldal utolsó lépését egy CTA, azaz egy felhívás jelzi – ez szólítja fel a látogatókat, hogy végezzék el a konverziót. A CTA általában egy gomb formájában jelenik meg, és jól látható a felhasználók számára, hogy azok semmiképpen se hagyják figyelmen kívül a felhívást. Egy orvosi webhelyen a CTA lehet egy telefonszám, illetve az időpont lefoglalására szolgáló űrlap is.

 

Hogyan optimalizáld orvosi kampányaid landing oldalait

1. Győzd meg látogatóidat tartalmaiddal

Mint fentebb olvashattad, gyakori probléma az orvosi praxisoknál, hogy hirdetéseik landing oldalai inkább egy-egy beavatkozást ismertetnek, és emiatt túl közönségesek egy célzott hirdetéshez.
Amennyiben beavatkozásaidról szeretnél írni hirdetéseid landing oldalain, fogalmazd bele a szövegbe, hogy mi teszi egyedivé praxisod kezeléseit a páciensek számára, vagy hogy milyen tapasztalatokkal rendelkeznek klinikád szakemberei, amelyek miatt ők a tökéletes választás a páciensek számára.
Így miközben az érdeklődők a beavatkozásokról tájékozódnak, egyszerre azt is eldönthetik, hogy praxisod megfelelő-e számukra.
A landing oldalak tartalmának fő célja mindig az, hogy „eladd” magadat, vagy praxisodat a pácienseknek. Mivel a hirdetésre kattintásért minden esetben fizetned kell, a landing oldal minden elemével arra kell törekedned, hogy ezért a kattintásért megérje kiadni a CPC összegét.

Persze ez egyáltalán nem jelenti azt, hogy erőszakos, kéretlen értékesítési taktikákhoz kellene folyamodnod orvosi praxisod landing oldalának optimalizálása közben. Praxisod „eladása” alatt azt értjük, hogy mutasd be szakmai tudásodat, többéves tapasztalataidat és praxisod különleges sajátosságait az érdeklődőknek, amik mind erős érvek lehetnek amellett, hogy te vagy a helyes választás számukra. Tapasztalatod és esetleges elismeréseid mind segítenek „eladni” praxisodat, de csak akkor, ha ezeket is megemlíted tartalmaidban.

 

2. Vezesd látogatóidat a konverzióhoz a felhívásokkal

Amikor egy látogató, vagyis lehetséges páciens rákattint praxisod egyik hirdetésére, a landing oldal egyértelműen meg kell, hogy mutassa neki, hogy mi legyen a következő lépése – például, hogy felhívja rendelődet, vagy kitöltse az időpont-foglalási űrlapodat.
Ehhez alaposan vizsgáld át landing oldaladat, és lehetőség szerint kérd ki néhány olyan ember véleményét is, aki még soha nem járt ezeken az oldalakon. Jól látható a telefonszámod? Több helyen is feltűnik az oldalon? Ugyan ez vonatkozik az időpont-foglalási űrlapodra is, ha van ilyened.
Ezek mind olyan CTA elemek, amelyek az oldal tetején és alján is láthatók kell, hogy legyenek, és lehetőség szerint még a tartalom közepén is, ha az elég hosszú ehhez. Sőt, még a landing oldal oldalsávjában is elhelyezhetd őket, hogy a tartalmon kívül is láthatók legyenek.

A CTA-k fő célja, hogy egyszerűvé tegyék lehetséges pácienseid számára, hogy felvegyék a kapcsolatot praxisoddal.
Talán egyértelműnek tűnhet, hogy ha egy felhasználó már rákeresett valamilyen orvosi szolgáltatásra rákattintott egy hirdetésedre, akkor biztos, hogy venné a fáradtságot, és külön kikeresné az elérhetőségeidet. A helyzet az, hogy ez gyakran nem így van.
Az embereket manapság több száz reklám és hirdetés bombázza az interneten. Amikor az emberek rákattintanak fizetett hirdetéseidre, szinte biztos, hogy tisztában vele, hogy valójában egy reklámot nyitnak meg (hiszen a Google külön meg is jelöli őket). Emiatt általában kevesebb időt is hajlandók eltölteni webhelyeden, hogy megtalálják, amit keresnek ott. Elvárják, hogy egy hirdetés megkönnyítse a dolgukat, és a CTA elemek (űrlap, telefonszám) pontosan ezt a célt szolgálják.

 

3. Kínálj egy igényes, könnyedén navigálható webhelydesignt

Gyakori probléma az orvosi praxisok landing oldalain, hogy kezdetleges, egyszerű designt használnak. Többségük lényegében egy nagy, tömör szövegtömböt jelenít csak meg az oldal közepén, amit nehéz gyorsa átfutni, és ami nem ösztönzi cselekvésre a látogatókat.
Mint fentebb szó esett róla, azok a felhasználók, akik egy hirdetésen keresztül érkeznek webhelyedre, általában kevesebb figyelmet szentelnek majd tartalmaidnak. Éppen ezért azonnal meg kell ragadnod az érdeklődésüket és be kell vonnod őket, hogy elég információt szerezhessenek a döntésükhöz.
Ehhez oda kell figyelned a landing oldal felépítésére. Mindenképpen használj címsorokat, amikkel rövid bekezdésekre oszthatod szöveges tartalmadat. Ezeken kívül a pontozott felsorolások is segíthetnek átláthatóbbá és emészthetőbbé tenni mondanivalódat.
Az oldal elrendezésétől függően érdemes lehet letüntetni, vagy legalább is összehúzni azokat a menüket az oldal tetején, amik nem kapcsolódnak közvetlenül az adott tartalomhoz. Ezek mind olyan elemek lehetnek, amik elvonják a felhasználók figyelmét a CTA-ról.

Egy landing oldal felépítésének fontos elemei továbbá a képes és a videós tartalmak is. Ezeknek több haszna van (de ügyelj rá, hogy minden ilyen elem közvetlenül kapcsolódjon a tartalomhoz):

  • Érthetőbben megmagyarázhatod velük az összetettebb koncepciókat.
  • Megmutathatod velük, hogy mennyivel jobb lesz pácienseid élete, miután meggyógyultak.
  • Előtte/utána képekkel büszkén megmutathatod kezeléseid eredményességét (csak ha ebbe pácienseid is beleegyeztek).

Minél jobban optimalizálod a fenti technikákkal landing oldalaidat, annál kedvezőbb konverziós arányokra számíthatsz majd kampányaidtól!

 

Inkább profikra bíznád magad? Online egészségügyi marketing ügynökségünk segít személyre szabott landing oldalaid kialakításában! Kérjd ajánlatunkat! 

Cikk inline
egészségügyi marketing SEO, keresőoptimalizálás

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2021.04.30-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Mi az az általános egyezés (Broad Match)?

Mi az az általános egyezés (Broad Match)? Ez az alapvető egyezési...

Passzív jövedelem

A passzív jövedelem azt jelenti, hogy a pénzkeresési csatorna...

Apróhirdetés

Mi az az apróhirdetés? Az apróhirdetések („aprók”)...

Email CPM

Az email CPM definíciója Ha egy hirdető szeretne marketing emaileket küldeni...

Célzott forgalom

A célzott forgalom olyan előre kiválasztott, a webhelyre érkező...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.