Így optimalizáld landing oldalaidat 2019-re!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így optimalizáld landing oldalaidat 2019-re!

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A landing oldalak számos kampány kulcsfontosságú részét képezik, azonban egy jó landing oldalt elkészíteni nem gyerekjáték – ezért adják fel olyan sokan. Mi most összeírtuk Neked, mi kell a konverzió mágnes landing oldalhoz!

 Így optimalizáld landing oldalaidat 2019-re!

landing oldalt készíteni elegendő releváns adat nélkül lehetetlen. Ezen adatok egy részét az adja, amit már eddig is tudsz közönségedről, míg a másik (és éppen olyan fontos) rész a webhelyedre látogató felhasználóktól érkezik majd. Ezekből az adatokból kell kikövetkeztetned, hogy mely lépésekre lesz szükséged, ha új ügyfeleket szeretnél megragadni.

 

A következőkben egy részletes útmutatót kínálunk egy hatékony, sikeres landing oldal elkészítéséhez, de ne feledd – ezeket mind a saját helyzetedhez (és begyűjtött adataidhoz) igazítottan kell majd alkalmaznod!

 

Miért nem konvertál a landing oldalam?

Egy landing oldalon temérdek olyan nélkülözhetetlen elem helyezkedik el, amik befolyásolhatják a konverziós arányt, azonban a hiba forrása a leggyakrabban az, hogy az oldal készítője nem tudja, hogy mit akar a célközönsége. Ha nem tudod megítélni, hogy a landing oldaladra érkezők mire vágynak, mire számítanak, és hogy mire van szükségük, akkor nem fogod tudni, hogy mivel, hogyan konvertáld őket.

 

Gyakran hibáztatható még az oldalak primitív designja; a rossz főcímek; a hirdetés és a landing oldal szövegének eltérése egymástól; a rosszul elkészített, vagy alig látható CTA-k, és a landing oldalra nem illő, annak célját nem szolgáló figyelemelterelő elemek.

 

Ezekről a hibaokokról is szó lesz, de ne szaladjunk ennyire előre – tartsd észben, hogy ha nem rendelkezel elegendő releváns adattal közönségedről, és arról, hogy hogyan viselkednek landing oldaladon, akkor nem várhatsz javulást.


Mi számít jó konverziós aránynak?

A legjobb landing oldalak általunk mért konverziós aránya valahol 28% magasságában lebeg, de ha teljes átlagot nézünk, akkor a valóság közelebb áll 2-6%-hoz.

 

A landing oldalak esetében a siker legjobb mértéke a gyarapodás. Ha a konverziós arányod nem növekszik folyamatosan (havi szinten mérve), akkor nagy valószínűséggel nem gyűjtesz elegendő adatot, hogy ezek alapján megfelelő döntéseket hozhass landing oldalaid javítása érdekében.

 

Ha mindent jól csinálsz, akkor egyre több konverziód kell legyen, ahogy webhelyed forgalma egyre nő. Persze ez nem mindig van így, hiszen nem minden beérkező látogató szándéka, hogy vásároljon – ez gyakran attól függ, hogy milyen csatornán keresztül jutottak el landing oldaladra (organikus, közösségi, email, hirdetések, stb.).

 

De mi van akkor, ha a jó minőségű forgalom ellenére sem konvertál jól landing oldalad? Ilyenkor több tényező is problémás lehet, más szóval vagy a landing oldaladdal van baj, vagy a termékeddel/szolgáltatásoddal, vagy az ajánlatoddal (vagy egyszerre többel is).

 

A landing oldalon a design, a képek, vagy más vizuális/technikai jellemzők lehetnek, amik eltántorítják a látogatókat a konverziótól. Lehet, hogy az emberek úgy döntenek, nincs szükségük a termékre/szolgáltatásra, amit a landing oldal kínál. Meglehet, hogy rosszul fogalmaztad meg az ajánlatodat, ezért nem sikerül hatnod a közönségedre vele.

 

Egyre összetettebb, ugye? Nos, ezeket a ráncokat kell kisimítani a landing oldal optimalizálása során. Erről lesz most szó.

 

Landing oldal optimalizálás? Az meg mi?

A landing oldalak optimalizálása valójában a landing oldalak különböző elemeinek tökéletesítését jelenti – a folyamat célja, hogy minden elem (és ebből következően az egész oldal) a lehető legjobb konverziós arányt biztosítsa.

 

Hasonlóképpen minden egyéb optimalizáláshoz, a landing oldalak esetén is összegyűjtött információk alapján kell, hogy dolgozz. Ezek az adatok érkezhetnek saját adatgyűjtésből, és utánaolvashatsz néhány bevált módszernek is az interneten, hogy megnézd, kinek mi működött a legjobban.

 

Saját adataidat már a landing oldal publikálása előtt elkezdheted begyűjteni. Mint azt már említettük, érdemes felhasználni mindazt, amit már most tudsz ügyfeleidről.

 

A valódi, élő landing oldallal gyűjtött adatokat azonban semmi nem helyettesítheti. Miután publikálod az oldalt, eleinte biztosan messze nem teljesít majd olyan jól, mint amire képes lenne. Ezért kell rendszeresen elemezned az oldalon begyűjtött adatokat, és ezek alapján elvégezni a megfelelő változtatásokat. Ha konverziós arányod növekedni kezd, jó úton haladsz.

 

Melyek a lehetséges hibaforrások?

Sok hozzá nem értő marketinges rosszul áll hozzá a landing oldalak tökéletesítéséhez (optimalizálásához) – ha valami nem működik, akkor mindent átalakítanak, „hátha” alapon. Ez egy borzasztóan rossz módszer, és általában csak időt és pénzt lehet pazarolni vele.

 

A helyes első lépés azonosítani a konkrét problémaforrásokat, amik az alacsony konverziós arányt okozhatják, hogy tudd, mit nem szabad, és mit fontos megváltoztatni.

 

Ha szeretnéd látni, hogy hová kattintanak landing oldalad látogatói, akkor használj hőtérképet. Megtalálják egyáltalán a CTA-kat? A képekre kattintgatnak? Hivatkozásnak néznek valamit, ami nem az?

 

Nem csak hőtérképek segítségével ellenőrizheted, hogy mit csinálnak a látogatók landing oldaladon. Az oldalgörgetési térképek, átfedés jelentések, és egyéb kimutatások mind segíthetnek többet megtudni arról, hogy a felhasználók milyen műveleteket végeznek, miután megérkeznek.

 

Az oldalgörgetési térképek például megmutatják, hogy a felhasználók az oldal mely részein állnak meg olvasni, és melyeket görgetik tovább anélkül, hogy sokat nézegetnék.

 

Tippek egy landing oldal optimalizálásához

A landing oldal optimalizálása – ahogy már említettük – már az adatgyűjtéssel megkezdődik, de nem csak a tervezési vagy a kivitelezési fázisig tat, hanem jóval az után is folyamatosan foglalkozni kell vele, hogy az oldal publikálásra került.

 

Egy jó landing oldal felkelti a célközönség érdeklődését, cselekvésre ösztönzi őket, és megfelel az elvárásaiknak. Nézzük, hogy mi kell ehhez!

 

1. Fogalmazz meg egy félreérthetetlen ajánlatot

Az ajánlat megfogalmazásának külön útmutatót szentelhetnénk, azonban ha egy valamit kell kiemelnünk az összes tipp közül, akkor az ez: 

 

Amikor először elkezdesz gondolkodni landing oldaladon, akkor igyekezz pozitív érzelmeket kiváltani a látogatókból. A cél az, hogy okosnak, inspiráltnak és izgatottnak érezzék magukat. Ezért fontos, hogy tisztában légy célközönséged igényeivel, vágyaival és szükségleteivel – ezeket a dolgokat kell felhasználnod landing oldalad főcímében is.

 

2. Használj egyszerű landing oldalt

Egy egyszerű landing oldal elsőre nem hangzik túl logikusnak, de minél többet gondolkodsz rajta, annál több értelme van. Egy letisztult, egyszerű oldalon nincsenek felesleges, figyelemelterelő elemek, és minden meglévő elem egyetlen célt szolgál: hogy közelebb tessékelje a látogatót a CTA-hoz, a konverzióhoz.

 

3. Használj kontrasztos színeket

A kontrasztos színek figyelemfelkeltők, de egyszerre elegánsak is lehetnek. Egy fehér vagy fekete háttérből szinte minden másik szín kitűnik.

 

4. A fontos részeket helyezd a hajtás fölé

A „hajtás fölötti” rész egy weboldal azon részét jelenti, amit a felhasználó anélkül láthat, hogy lejjebb kellene görgetnie. Ez a kifejezés az újságok korából származik – az újságok címlapján mindig hatalmas betűkkel jelölték a legfontosabb sztorit, ez a rész pedig a hajtás felett helyezkedett el, hogy az emberek már az újságos standokon is láthassák őket. Ha többet akartak olvasni, akkor szét kellett hajtaniuk az újságot.

 

Ugyan ez a trend a digitális világba is átlépett: landing oldalad legfontosabb elemeit a hajtás fölé kell elhelyezned, ha szeretnéd, hogy az emberek tovább érdeklődjenek az oldal tartalma iránt. Mivel egyre többen használnak apró mobilképernyőket a böngészésre, ez egyre nagyobb kihívást jelent a webdesignerek számára.

 

A már említett görgetési térképek segítenek megmutatni, hogy mekkora lehet egy átlagos látogató képernyője, és ebből ki lehet következtetni hogy mennyi tartalom fér el kényelmesen a hajtás feletti részben.

 

A hajtás fölé általában egy mutatós, de nem figyelemelterelő kép kerül, legfeljebb 1-2 rövid mondat, és egy eltéveszthetetlen CTA gomb.

 

5. Hasznosítsd az emberek lemaradástól való félelmét

„Amíg a készlet tart” – mindannyian hallottuk már ezt a mondatot, és mindannyiunkban megfordult már a gondolat, hogy „na, akkor minél előbb venni kellene belőle…” nem igaz? Ezt a pszichológiai fogást rengeteg marketinges használja, azon lovagolva, hogy az emberek nem szívesen maradnak le a kedvező ajánlatokról.

 

Ezzel nem csak a TV-s és rádiós reklámokban találkozhatunk. A webáruházak például gyakran feltüntetik egy termék adatlapján, hogy már csak X darab van belőle raktáron, utalva ezzel arra, hogy érdemes minél előbb rendelni, különben lehet, hogy sokat kell majd várni az új szállítmányra.

 

Ezt a technikát te is alkalmazhatod saját landing oldaladon azzal, hogy elhelyezel rajta egy limitált ideig tartó ajánlatot (például egy letölthető anyagot, egy kedvezményes kupont, vagy egy online előadás megtekintését). Az ajánlat mellett egy nagy visszaszámlálót is érdemes elhelyezni ezzel, is utalva arra, hogy nem szabad sokáig várni a döntéssel.

 

6. Használj egyértelmű CTA-kat

Ha egy CTA gomb összezavarja a látogatókat, akkor ott baj van. Fontos, hogy ezek a cselekvésre felhívó elemek egyértelműek, tömörek, és lényegre törőek legyenek. Persze, hogy mit írsz rájuk, az attól függ, hogy éppen mire szeretnéd rávezetni a látogatókat.

 

7. Tüntesd fel elérhetőségeid

Ezt többféleképpen is megteheted. Céged email címét és telefonszámát egyszerűen elhelyezheted a landing oldalon, de hivatkozásokat is beilleszthetsz, például egy online ügyfélközponthoz. Ez utóbbi általában jó ötlet, hiszen a felhasználók tudják, hogy az ilyen központokban válaszokat kaphatnak a leggyakrabban felmerülő kérdésekre, vagy egyéb tájékoztatókra lelhetnek.

 

8. Végezz A/B tesztet

Habár a képek és egyéb vizuális elemek fontos részét képezik egy landing oldalnak, mindig is szükség lesz egy jó főcímre és némi oldalszövegre, amivel meggyőzheted a látogatókat kínálatod előnyeiről.

 

De honnan tudhatod, hogy mi számít „jónak”? Ehhez úgynevezett A/B teszteket (Erről részletesen itt írtunk) kell végezned, amelyek során egy adott dolog (esetedben egy landing oldal) egy-egy elemének (pl. a főcím) két verzióját is kipróbálod, és megfigyeled, hogy melyik teljesít jobban. A jobban teljesítőt aztán egy másik verzióval is összehasonlíthatod, vagy kipróbálhatsz egy másik változót is.

 

9. Légy egységes

Továbbra is fontos, hogy üzeneteid megfogalmazása kapcsolódjon márkád szelleméhez, de ugyanilyen kritikus az is, hogy marketingüzeneted vizuális szempontból is tartson egy bizonyos szintet.

 

Ha például elhelyezel egy fizetett hirdetést a Google találatai között, akkor fontos, hogy a hirdetés főcíme, és meta leírása is passzoljon ahhoz, amit a landing oldal kínál. Vizuálisabb platformokon (például a Facebookon) arra is oda kell figyelned, hogy a hirdetéshez tartozó kép türközze a landing oldal vizuális stílusát.

 

Természetesen minden hirdetésnek ugyan azt az ajánlatot kell kínálnia, amit a landing oldal is!

 

10. Tüntess fel ügyfélvéleményeket

Az úgynevezett „közösségi bizonyítékok” segíthetnek eloszlatni a döntésképtelen lehetséges ügyfelek kételyeit. Ilyen bizonyítéknak számítanak például a webáruházak termék-adatlapjain olvasható ügyfélvélemények, de persze a landing oldalakon is fel lehet tüntetni néhányat.

 

Ezek a „vallomások” azért olyan hatékonyak, mert általában kiemelnek egy égető problémát, illetve azt, hogy az adott termék, vagy szolgáltatás (amiről a landing oldal szól) hogyan segített megoldani azt. Megjelenhetnek képpel és névvel igazolt idézetek, vagy videós beszámolók formájában is.

 

11. Tesztelj többféle űrlapot is

Néhány marketinges szerint csak a legrövidebb űrlapokat érdemes használni, amikkel a felhasználó nevét és (vagy csak) email címét kéred be. Ez azonban nem mindig van így. Gondolj csak bele – egy hosszabb űrlapot kevesebben töltenek ugyan ki, de ha valaki hajlandó végigmenni egy hosszabb űrlapon, akkor az sokkal biztosabb, hogy valóban érdeklődik kínálatod iránt.

 

Emellett minél több adatot sikerül megszerezned egy érdeklődő ügyféltől, annál könnyebben kiszűrheted például azokat, akik hajlandóak lennének megfizetni szolgáltatásaidat.

 

12. Keresőoptimalizáld landing oldaladat

A landing oldalakat nem csak hirdetéseken és emaileken keresztül lehet megtalálni, hanem organikus keresések segítségével is. Ez elég gyakori, de még gyakoribbá teheted, ha megfelelően optimalizálod landing oldaladat a keresőmotorokra (SEO).

13. Használj kilépő felugró ablakokat

A kilépő felugró ablakok akkor jelennek meg, amikor a felhasználó megpróbálja elhagyni az oldaladat. Ilyenkor van még egy (gyakran utolsó) lehetőséged, hogy meggyőzd őt.

 

A kilépő felugró ablakok sokkal kevésbé érződnek tolakodónak, mint azok, amik rögtön az oldalra érkezéskor jelennek meg, vagy amikor a felhasználó éppen az oldalt nézegeti.

 

Ezekben hasonló CTA-kat és jutalmakat érdemes használnod, amiket egyébként is elhelyeznél egy ilyen felugró ablakban, csak éppen olyan fogalmazással, ami arra utal, hogy egy utolsó üzeneted van még a felhasználónak – „Mielőtt elmennél, lenne egy ajánlatunk…” 

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!