Kulcsszókutatás kisokos: így válaszd ki a legjobb kulcsszavakat a SEO-hoz

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Így válaszd ki a legjobb kulcsszavakat a SEO-hoz

Csonka Nikoletta - marketing tanácsadó

Amikor valaki találni szeretne valamit az interneten, akkor szinte biztos, hogy első körben a Google-hoz fordul majd keresésével. A keresőóriás az ekkor beírt kifejezések (kulcsszavak) alapján igyekszik felsorolni a legjobb tartalmakat saját adatbázisából, és ha webhelyed nem a legelső találati oldalon jelenik meg, akkor nem sok forgalomra számíthatsz majd. Nagyon fontos tehát, hogy a megfelelő kulcsszavakat válaszd ki tartalmaid optimalizálásához.

kulcsszókutatás

De mégis hogyan lehet rátalálni ezekre a kulcsszavakra, és kiválasztani közülük azokat, amiknek hasznát veheted a SEO-ban? Az alábbiakban erről lesz szó, illetve arról, hogy mikor érdemes a kulcsszókutatást, a keresőoptimalizálást és összességében az online marketinget is egy ügynökségre bízni. Ha így döntenél, IDE kattintva kérheted ajánlatunkat. 

 

1. Vedd figyelembe a keresőszándékot

A keresőszándék megvizsgálásával könnyebben eldöntheted, hogy milyen jellegű kulcsszavakat válogass ki SEO stratégiádhoz.
A keresőszándékot három fő kategóriára szokás felosztani:
•    Navigációs szándék: A felhasználó egy weboldalra szeretne eljutni.
•    Információs szándék: A felhasználó információt keres valamiről.
•    Kereskedelmi/tranzakciós szándék: A felhasználó vásárolni szeretne valamit.

 

Ha a legjobb kulcsszavakat szeretnéd kiválasztani, akkor úgy kell gondolkodnod, mint egy ügyfeled. A „hibás fűnyíró javítása” egészen más típusú keresés, mint a „fűnyíró árak”. Az előbbi információs, míg az utóbbi kereskedelmi szándékot rejt maga mögött.
Lehetőség szerint igyekezz mindhárom szándékhoz tartalmakat készíteni, és releváns felhívásokat is elhelyezni ezekben. Ezekhez a tartalmakhoz megfelelő szándékú kulcsszavakat kell használnod.


Ha információs szándékú kereséseket szeretnél megcélozni, akkor mindenképpen egyedi tartalmat kell készítened a különböző kifejezésekre. A tájékoztató jellegű, magyarázó blogbejegyzések például egyszerre több hasonló kulcsszót is megcélozhatnak, így a Google számára egyértelmű lesz, hogy milyen szándékú keresésekre jelenítse meg őket.


A kereskedelmi szándékot könnyebb ugyan megcélozni, de az ilyen kifejezésekre hatalmas verseny jellemző. Ilyenkor érdemes átadni ezt (és minden releváns feladatot) egy marketingügynökség kezébe.

 

2. Ismerd a kulcsszavak típusait

A kulcsszavakat hosszuk szerint is szokás csoportosítani:
•    Head kulcsszavak: A fej kulcsszavak általában egy vagy két szóból állnak, például „karácsonyi vásár” vagy „egészségügy”. Ezek a keresések temérdek találatot eredményeznek és általában nagyon nehéz jól rangsorolni közöttük.
•    Body kulcsszavak: A test kulcsszavak 2-3 szóból állnak és valamivel szűkebb keresőközönséget foglalkoztatnak. Ezekre is heves verseny jellemző, de általában konkrétabb szándék is áll mögöttük.
•    Long tail kulcsszavak: A „hosszú farok” kulcsszavak 3 vagy több szóból állnak, és habár ezekre keresnek rá a legkevesebben, általában kisebb verseny is jellemző rájuk. A long tail kulcsszavak mögött továbbá határozottabb keresőszándék áll, ezért jobb arányban is konvertálnak, mint a rövidebb kifejezések.
 

 

3. Használj kulcsszókeresőket

Szóval hol zajlik a kulcsszókutatás? Ehhez számos eszközt használhatsz az interneten, köztük ingyenes és fizetős opciókat is.


A Google Ads felületén található Kulcsszótervező például egy népszerű ingyenes választás, habár csak hozzávetőlegesen pontos adatokat kínál, és nem szabad szentírásnak venni, amit mutat. Ennek használatához nyisd meg a Google Ads felületét, és ha még sosem jártál itt, akkor hagyd ki az első PPC kampány elkészítését, amikor a platform felajánlja azt az első használatkor.


A Kulcsszótervező megmutatja, hogy nagyjából hányan kerestek rá a keresett kulcsszóra egy adott időszakban, és milyen más keresések kapcsolódnak hozzá. Ez segíthet megállapítani, hogy melyeket érdemes megcéloznod tartalmaiddal, és melyeket kevésbé.

 

4. Finomíts kereséseiden az LSI segítségével

Az LSI (latent semantic indexing) lényegében egy kifejezéshez kapcsolódó kulcsszavakra utal.


A Google LSI segítségével állapítja meg a tartalmak kontextusát, hogy minél több keresésre jeleníthesse meg azokat releváns találatként. Lényegében azt jelenti, hogy a Google a használt kulcsszavak alapján állapítja meg, hogy miről szól egy tartalom.
Csak kezdj el begépelni egy kifejezést a Google keresősávjába, és nézd meg, hogy milyen javaslatokat dob fel, mielőtt rányomnál a keresésre. Ahogy gépelsz, az eszköz által javasolt keresések is dinamikusan változnak majd.


A kapcsolódó kereséseket a keresés elvégzése után, a találati oldal legalján is megtalálod – ezekből szintén ihletet meríthetsz saját kulcsszókutatásodhoz.

 

5. Elemezd a versenytársakat

Szintén sok hasznos kulcsszóra lelhetsz, ha szétnézel versenytársaid tartalmaiban.


A SEMrush és hasonló SEO eszközök segítenek elemezni egy vagy több webhely forgalmát, beleértve a konkurenciáét is. Használd ezeket, hogy kiderítsd, hogyan teljesítesz hozzájuk képest, és hogy milyen kulcsszavak hiányoznak stratégiádból, amiket ők viszont megcéloznak.


Ez is egy olyam feladat, amit megéri marketingügynökségre bízni egy nagyobb stratégia keretei között, hiszen a SEMrush nem egy ingyenes eszköz, és ha már pénzt ad ki az ember, akkor jobb teljeskörű szolgáltatást kapni érte.

 

6. Kulcsszavak és releváns médiaelemek

A kulcsszavakat nem elég csak úgy véletlenszerűen elszórni a tartalmakban, sok webhely mégis kulcsszóhalmozással próbál előnyt szerezni a versenytársaival szemben. A Google már rég óta képes felismerni az ilyen próbálkozásokat, és aktívan is bünteti azokat a webhelyeket, amelyek így próbálják meg manipulálni a rangsorolásukat.


Fontos, hogy csak úgy és olyan mennyiségben alkalmazd kulcsszavaidat a tartalomban, ahogyan és ahányszor természetesek és passzolnak a szövegbe. Ne feledd, hogy első sorban nem a keresőmotoroknak írsz, hanem olvasóidnak.


Sokat segíthet továbbá, ha tartalmaidat releváns képekkel is kiegészíted, amelyek ALT szövegében elhelyezed a kapcsolódó kulcsszavakat is. A feltöltött képek így a Google és más motorok képkeresőjében is megjelenhetnek majd.

 

7. A kulcsszavak relevanciája

Landing oldalaidat (céloldalak) úgy kell kialakítanod, hogy legyen értelme elhelyezned kiválasztott kulcsszódat a megfelelő mezőkben.


A kulcsszavaknak szerepelniük kell az oldal címében, URL-jében, szöveges tartalmában, meta címében és a képek ALT címkéjében is. Ez csak úgy lehetséges természetesen, ha a tartalom szorosan kapcsolódik a kiválasztott kulcsszóhoz vagy kulcsszavakhoz.


Kulcsszóstratégiád tehát csak úgy lesz majd sikeres, ha a tartalmakat e kulcsszakvak köré építed fel webhelyeden. A Google odafigyel erre a relevanciára, és magasabb rangsorolással díjazza majd.
 

Gyakori kérdések

Mit jelentenek a kulcsszavak a SEO-ban?

Amikor valaki találni szeretne valamit az interneten, akkor szinte biztos, hogy első körben a Google-hoz fordul majd keresésével. A keresőóriás az ekkor beírt kifejezések (kulcsszavak) alapján igyekszik felsorolni a legjobb tartalmakat saját adatbázisából, és ha webhelyed nem a legelső találati oldalon jelenik meg, akkor nem sok forgalomra számíthatsz majd. Nagyon fontos tehát, hogy a megfelelő kulcsszavakat válaszd ki tartalmaid optimalizálásához.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!