Plasztikai sebészeti marketing: Így erősítsd közösségi média jelenléted

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Közösségi média plasztikai sebészeknek: 7 tipp az ügyfélkör bővítéséhez

Közösségi média plasztikai sebészeknek: 7 tipp az ügyfélkör bővítéséhez


2020/02/13
Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Mivel egyre több helyen érhetők el, a plasztikai beavatkozások népszerűsége nagyobb, mint valaha. Ez persze jó hír minden plasztikai szakembernek, hiszen a fokozott érdeklődés több lehetséges ügyfelet is jelent. Azonban ebben a digitális világban nem sok forgalomra számíthatnak, akik nincsenek aktívan jelen az interneten, különösen azokon a platformokon, ahol ideális ügyfeleik legszívesebben időznek. Ezért segíthet sokat a közösségi média plasztikai sebészeknek!

A következőkben néhány profi tanácsot kínálunk ahhoz, hogy hogyan tehetsz szert plasztikai sebészként több ügyfélre a közösségi médián! Legyen szó a Facebookról, az Instagramról, a Twitterről vagy akár a Pinterestről, az alábbi taktikákat valamennyi közösségi platformon felhasználhatod!
 

Plasztikai sebészeti közösségi média tippek

1. Használj előtte-utána képeket munkáid bemutatására

Egy plasztikai sebész számos területre szakosodhat. Vannak, akik az idősebb korosztálynak segítenek visszanyerni fiatalos megjelenésüket, míg mások a női idomok szobrászai, hogy csak két útvonalat említsünk a sok közül. Bármit is választottál hivatásodnak, a cél az, hogy bemutasd minőségi munkád eredményeit a közösségi médián.

Ezt legegyszerűbben előtte-utána képek posztolásával teheted meg, amelyekkel kifejezetten ideális ügyfeleidet célzod meg azokon a platformokon, ahol legtöbb idejüket töltik. A Facebookon például többen képviselik az idősebb korosztályokat, míg az Instagram sokkal inkább a fiatalabbak platformja – ezekkel jó tisztában lenni, mielőtt elkezded közösségi jelenléted kialakítását.

Az ilyen előtte-utána képek egyrészt bemutatják az érdeklődőknek, hogy mivel is foglalkozol, hogy milyen eredményekre számíthatnak tőled, illetve hogy miért bízhatják rád külsejüket. Egy kép többet mond ezer szónál!

Az előtte-utána képekkel a közösségi média rengeteget segíthet a plasztikai sebészeknek, de persze mindenképpen kérd ügyfeleid engedélyét, mielőtt felhasználnád a róluk készült képeket marketinganyagaidhoz!

2. Oszd meg elégedett ügyfeleid véleményeit

Pihengetünk?

Az ember testén végzett beavatkozások végtelenül intim eljárások, amiket nem szívesen bízunk vadidegenekre. Ha szeretnéd elnyerni ideális ügyfeleid bizalmát, akkor bizony tenned is kell ezért. Itt lépnek a képbe elégedett ügyfeleid véleményei, vallomásai rólad és munkádról.

Hasonlóképpen az előtte-utána fényképekhez, az ügyfelek véleményei azt bizonyítják az érdeklődőknek, hogy nyugodt szívvel rád bízhatják külsejüket, mert minőségi munkára számíthatnak tőled.

Minden egyes műtét után kérd meg ügyfeleidet, hogy értékeljék munkádat egy kérdőív kitöltésével. Mindenképpen kérj tőlük egy 2-3 mondatos összefoglalót is, amit aztán megoszthatsz a közösségi médián (az előtte-utána képhez mellékelve, ha az ügyfél beleegyezik). Ha teheted, kérd meg őket, hogy ők maguk is osszanak meg előtte-utána képeket, hiszen az ügyfelektől érkező tartalmak sokkal hitelesebbek az érdeklődők szemében.

 

3. Készíts hasznos tartalmakat ügyfeleid számára

Ügyfeleid temérdek kérdéssel fordulhatnak hozzád és személyzetedhez, elvégre egy plasztikai műtét nem hétköznapi dolog számukra. Érdemes összeírni ezeket a kérdéseket, és kidolgozni őket egy-egy blogbejegyzésként webhelyedre.

De mi köze van ennek a közösségi médiához plasztikai sebészeknek? Nos, miután ezek a tartalmak elkészültek, közösségi profiljaidon is megoszthatod őket követőiddel, hogy értesüljenek róluk. Emelj ki egy-egy részletet, vagy fogalmazz meg valamilyen frappáns összefoglalót arról, amiről ezek a cikkek szólnak, hogy webhelyedre csalogasd az érdeklődőket, ahol az egész cikket elolvashatják, és válaszokat kaphatnak leggyakrabban ismételt kérdéseikre.

Ebből több előnyöd is származik. Egyrészt érdeklődőket irányíthatsz webhelyedre, akik nem csak az adott témát, hanem sebészeti praxisodat is megismerhetik. Emellett hasznos, ingyenes információt kínálsz nekik, aminek eredményéül egy igazi szakértővé válsz majd a szemükben. Ráadásul a profin (de ügyfeleid számára is érthetően) megírt szakmai tartalmak erősítik webhelyed SEO-ját is, ami röviden annyit jelent, hogy cikkeid gyakrabban jelenhetnek majd meg a legelső találatok között, amikor a felhasználók valami releváns témára keresnek rá a Google-ban.

Cikkeidet egy-egy rövid videóval is „beharangozhatod” a közösségi médián. Ha egy ügyfeled engedi, készíts egy rövid felvételt, amiben felvezetsz egy plasztikai témát, majd irányítsd az érdeklődőket webhelyed egyik kapcsolódó tartalmára, ahol bővebben is olvashatnak erről. A videók több figyelmet kapnak a közösségi platformokon, mint bármilyen más tartalom, ezért nagyon hatékonyak erre a célra!

4. Posztolj változatosan a közösségi platformokon

Habár valóban végtelenül hasznos lehet, a közösségi média hamar unalmassá válhat követőid számára, ha minden platformon ugyan azokat a bejegyzéseket posztolgatod. Ez egyrészt nehezen kivitelezhető, hiszen bizonyos közösségi hálózatok nem kínálnak ugyan olyan posztolási lehetőségeket, másrészt pedig követőidnek nem lesz okuk több csatornán is követni téged.

A bejegyzés-ötleteket időnként újrahasznosíthatod ugyan itt-ott, de ügyelj rá, hogy minden posztodhoz tartozzon kép is, ne csak szöveg. A képes tartalmak sokkal figyelemfelkeltőbbek, mint a csak szöveges bejegyzések.

 

Íme néhány tipp arra, hogy hogyan készíthetsz egyedi tartalmakat a legnépszerűbb közösségi platformokra:

A Facebookon az elmúlt években rengeteg algoritmusbéli változás történt, amelyek hatására a videók sokkal jobban teljesítenek, mint más bejegyzések. Vonatkozik ez az élő videókra is – a Facebook külön értesítésben jelzi követőidnek, hogy élő közvetítésbe kezdtél.

Igyekezz továbbá blogbejegyzéseket megosztani webhelyedről, ahogy ezt feljebb is tanácsoltuk. Ezen kívül gyorstippeket, híreket és egyéb rövid bejegyzéseket is posztolhatsz közvetlenül a platformon, de ne felejts el képet vagy videót mellékelni hozzájuk!

 

Az Instagram egy elsődlegesen képmegosztásra kiélezett platform, ahol betekintést nyújthatsz követőidnek praxisod működésébe és a különböző beavatkozások menetébe is (ha az aktuális páciens ezt megengedi). Ügyelj a képek minőségére, és időnként posztolj rövid videókat is. Még a páciensek véleményeit is megoszthatod egy-egy képre írt idézet formájában.

Habár az Instagram egy képmegosztó platform, időnként emlékeztetheted rajta követőidet különleges ajánlataidra, beszámolhatsz nekik hírekről, vagy webhelyedre is irányíthatod őket a bemutatkozásban (bio) elhelyezett hivatkozáson keresztül. Időnként némi könnyed humort is bevethetsz, tekintettel a platform fiatalabb felhasználóbázisára.

 

A Twitter egy jellegzetesen rövid tartalmaknak kedvező platform, azonban az Instagrammal ellentétben minden bejegyzésbe mellékelhetsz egy (lehetőleg rövidített) hivatkozást webhelyed tartalmaihoz. A Twitteren továbbá képeket, videókat is mellékelhetsz bejegyzéseidhez, és ideális gyors tippek, hírek, emlékeztetők megosztására. Emellett érdemes csatlakozni egy-egy hashtag-beszélgetéshez, amennyiben a téma közvetlenül kapcsolódik szakterületedhez, és így ügyfeleid számára is releváns lehet.

 

A Snapchat akkor lehet ideális platform egy plasztikai sebész számára, ha kifejezetten a fiatalabb (millenáris és Z-generációs) korosztályt szeretné megcélozni.

 

A Pinterest egy másik vizuális platform, ahol plasztikai sebészként sikerekkel járhatsz. Itt nem csak előtte-utána képeket, hanem oktatójellegű ábrákat és infografikákat is megoszthatsz követőiddel, legyen szó eljárásokról, bőrápolásról, vagy más, kapcsolódó témákról.

 

A YouTube-ot bizonyára nem kell bemutatni – ide töltheted fel rövidebb és hosszabb videóidat, beindíthatsz egy heti vlogot, illetve havi rendszerességgel is beszámolhatsz az elmúlt hónap beavatkozásairól és eredményeiről is.

Mint láthatod, rengeteget segíthet a közösségi média plasztikai sebészeknek, de ez még mindig nem minden!

Ha pedig segítségre lenne szükséged kérd szakértő egészségügyi marketing csapatunk segítségét!

 

5. Válj a közösségi aktív tagjává

A közösségi média plasztikai sebészeknek nem csak arról szól, hogy értékes tartalmakat osztasz meg követőiddel – sokat segíthet ugyan, de önmagában ez nem elegendő ahhoz, hogy elnyerd leendő pácienseid bizalmát. Ehhez aktívan ki kell venned a részedet a közösségi média közösségi aspektusából.

Igyekezz rendszeresen időt szakítani arra, hogy válaszolj a felhasználók hozzászólásaira és privát üzeneteire is, amelyeket a közösségi platformokon küldenek neked. Emellett próbálj együttműködni más kapcsolódó márkákkal, influencerekkel és vállalkozókkal úgy, hogy hozzászólsz bejegyzéseikhez, vagy éppen megjelölöd őket saját posztjaidban (persze csak ha ez indokolt). Idővel ők is felfigyelhetnek rád és hasonlóan viszonozhatják aktivitásodat, amivel több érdeklődő elé juthat el márkád.

Minél aktívabb vagy a közösségi médián, annál inkább láthatják majd leendő ügyfeleid emberi oldaladat is – ez a bizalom egyik alapfeltétele, amiről fentebb már megállapítottuk, hogy elengedhetetlen ahhoz, hogy valaki a te kezeidbe helyezze szépségét!

 

6. Tölts fel kiváló minőségű képeket és videókat

A képek és videók szerepéről már többször is szó esett ebben a kis útmutatóban, de olyannyira fontos részét képezik a közösségi médiának plasztikai sebészek számára, hogy külön említést érdemelnek.

Bármilyen célból posztolsz képeket (akár ezek a bejegyzések lényege, vagy csak kiegészíteni szeretnéd velük szöveges tartalmaidat), fontos, hogy kitűnő minőségűek legyenek. Sokan a képekre figyelnek majd fel először, amikor a közösségi médián találkoznak praxisoddal, ezért fontos, hogy professzionális első benyomást tégy velük.

Érdemes felkérni egy profi fényképészt, hogy látogassa meg rendelődet, és készítsen néhány jó képet a műtőről, a váróteremről, a kollégákról, illetve az alkalmazottak és az ügyfelek közötti pillanatokról (ez utóbbihoz minden képen szereplő személytől engedélyt kell kérned). Ezeket a képeket nem csak a közösségi médián, hanem webhelyeden és más helyeken is felhasználhatod.

Persze nem állhat készen minden egyes pillanatban egy fényképész, hogy megörökítse azokat, ezért jó, ha megtanulod kezelni telefonod kameráját is. Ez kiváló arra, hogy elkapj vele néhány spontán pillanatot, és minden bizonnyal az előtte-utána képek elkészítéséhez is ezt fogod majd használni (hacsak nincs jobb felszerelésed külön erre a célra).

 

7. Ne felejts el hashtageket használni

Bármilyen közösségi platformon is próbálod meghódítani ideális pácienseidet, a hashtagek mindenképpen közösségi média stratégiád részét kell, hogy képezzék. Ezek a kattintható címkék segítenek a felhasználóknak, hogy rátaláljanak az érdeklődésükhöz kapcsolódó tartalmakra, függetlenül attól, hogy ki posztolta azokat.

A hashtagek segítségével olyan felhasználók számára is fellelhetőbbé teheted közösségi jelenlétedet, akik nem is követik fiókodat az adott platformon.

A hashtaghasználatnak vannak bizonyos írott és íratlan szabályai, amiket érdemes betartani – az Instagram például meglepően szigorú ezeket illetően.
 

egészségügyi marketing

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.02.29-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
643 293
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Süti

Mi az a süti? Az informatikában a sütik (cookie-k), vagy HTTP sütik olyan...

Kezdőlap

A kezdőlap definíciója A kezdőlap egy webhely első oldala, amely...

Naver

A Naver Korea legnagyobb internetes keresőmotorja és tulajdona. Fizetett keresőprogramokat...

Google algoritmus frissítések

A Google már két évtizede működik, ez idő alatt pedig...

Weibo

Mi is az a Weibo? A Weibo a mikroblogolást jelenti a kínai piacon. A világ...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.