notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

A közösségi média és a SEO kapcsolata

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
Főoldal > Hatással van a közösségi média a SEO-ra?

Hatással van a közösségi média a SEO-ra?


2020/01/25
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A közösségi média kezelése minden marketingstratégia szükséges részét képezi, de elengedhetetlen bármely jó SEO stratégiához is. A közösségi média népszerűsége megnőtt, és valószínűleg nőni is fog. Ez azt jelenti, hogy a Google és más keresőmotorok nem hagyhatják figyelmen kívül, ahogy valószínűleg neked sem kellene. Már a tweetek is megjelennek a keresőtalálatok között! Szóval beszéljünk arról, hogy milyen hatással van a közösségi média a SEO-ra.

A közösségi média és a SEO kapcsolata
Youtube logo

IRATKOZZ FEL

CSATORNÁNKRA

Az ügyfelek keresnek téged

A SEO lényege, hogy az emberek megtaláljanak, szóval kezdjük az alapokkal. Ha az emberek keresnek téged, győződj meg róla, hogy meg is találjanak! Azok az ügyfelek, akik hallottak a márkádról a közösségi médián vagy akár a Google-on kereshetnek majd rád. Mivel professzionálisnak tekintik cégedet vagy márkádat, elvárják, hogy meg is találják azt ezeken. Bizonyára nem szeretnéd, hogy ne találjanak semmit, vagy, ami még rosszabb: egy olyan céget, aminek a tiédhez hasonló neve van, és azt gondolják, hogy te vagy az. Éppen ezért jó ötlet megszerezni magadnak profiljaidat. Még ha nem is tervezel használni egy platformot, a jövőben még dönthetsz így.

 

Ha regisztrálsz egy közösségi platformra és nem tervezed aktívan karbantartani azt, akkor tudasd ezt látogatóiddal. Az olyan platformokon, mint a Twitter és a Facebook lehetőséged van kitűzni egy tweetet vagy bejegyzést a profil legtetején. Magyarázd el ebben a bejegyzésben, hogy habár nem vagy aktív itt, a felhasználók a megfelelő márkát találták meg, és igen felvehetik veled a kapcsolatot. Sorold fel nekik, hogy hol kommunikálhatnak veled, például emailen – könnyítsd meg a dolgukat! A profilok megszerzésének egy másik előnye, hogy ha a jövőben úgy döntesz, hogy használni szeretnéd a platformot, máris készen állsz majd. A közösségi média folyamatosan változik, szóval nem tudhatod, hogy mikor döntesz majd így.

 

A közösségi fiókok beállítása

Cikk inline

Amikor regisztrálsz egy közösségi fiókot, vedd is komolyan azt. Használj egy jó minőségű logót és töltsd ki az összes felajánlott mezőt. Ha vannak fizikai boltjaid, akkor add hozzájuk ezeket is, a nyitva tartásukkal együtt. Egy Google Cégem fiók különösen hasznos erre! Összességében, biztosítsd, hogy profiljaid professzionálisan nézzenek ki és naprakészek legyenek. Légy továbbá összeszedett: használd ugyan azt a márkanevet minden platformon, hogy az emberek (és a keresőmotorok) tudják, hogy te vagy az.

 

A keresőtalálatok között megjelenő közösségi fiókok

Tudtad, hogy a közösségi fiókjaid megjelenhetnek, amikor az emberek rákeresnek márkanevedre a keresőmotorokban? Például a Google Tudáspanelében. Itt van egy példa erről:

Forrás: Yoast

 

Professzionálisnak tűnik, ugye? Ez megerősíti a bizalmat is, hiszen az felhasználók ezt látva azt gondolják majd, hogy ha rákattintanak ezekre a profilgombokra, akkor a közösségi fiókjaidra jutnak majd el.

 

A keresőtalálatok között megjelenő legfrissebb tweetek

Nagyon tetszik még nekünk, hogy a Google rendszeresen megjeleníti egy fiók legfrissebb Tweetjeit a többi keresőtalálat között. Itt egy példa egy úgynevezett „tweet galériára”, ami akkor jelenik meg, ha a Google-ban a yoast-ra keresel rá.

Forrás: Yoast

 

Ezzel remekül bemutathatod cégedet és azt, amivel foglalkozik, miközben arra ösztönzöd az embereket, hogy látogassanak el profilodra és kövessenek, ha többet szeretnének látni.

 

Szerkesztő: A Google találatai között megjelenő profilhivatkozások illetve legfrissebb Tweetek jelenleg nem támogatottak a Kereső magyar verziójában.

 

Szerezd meg helyedet a keresőtalálatok között

Ami szintén fontos: az olyan tartalmak, mint a tweet galériák (sokkal) több helyet foglalnak el a keresőtalálatok között! Ugyan ez vonatkozik a konkrét közösségi fiókjaidra is: azok is megjelennek. Minél több helyet szerzel meg magadnak a keresőtalálatok között, annál mélyebbre nyomod le a többi találatot. Ez mindenképpen növeli az esélyét, hogy az emberek a rád kattintanak majd!

 

Több forgalom a webhelyedre

Most már érted, hogy milyen konkrét előnyökkel jár, ha megszerzed magadnak közösségi fiókjaidat, de mi köze van mindennek SEO stratégiádhoz? A válasz igazán egyszerű: ha az emberek beszélnek rólad, akár online, akár offline, akkor releváns vagy. Ahogy azt mostanra már biztosan tudod, ez az, ami a keresőmotoroknak kell: A Google a lehető legrelevánsabb találatokat szeretné felkínálni a felhasználóknak. Szeretnek olyan keresőtalálatokat felsorakoztatni, amikről tudják, hogy mások is érdekesnek találnak.

 

Szóval ha szuper tartalmakat kínálsz webhelyeden, miért ne terjeszd tovább őket azzal, hogy hivatkozol rájuk a Facebookon és más helyeken? Ezek a te tartalmaid, szóval jogodban áll megosztani őket. Segíts az embereknek, hogy felfedezzenek! Azzal, hogy meggyőzöd az embereket hogy rád kattintsanak, elolvassanak, stb. a közösségi médiás bejegyzéseid jelentősen megnövelhetik a webhelyedre érkező forgalmat.

 

Márkatudatosság a közösségi médián

A közösségi médiás sikerek a márkatudatosságot is erősítik. Ha jó nagyszerű tartalmakat osztasz meg, az emberek ezt a pozitív élményt márkád nevéhez és a márkád kínálta élményekhez kötik majd. Talán megosztják tartalmaidat, vagy szimplán csak „tetszikelik” azt. Bármi is legyen, segítenek, hogy új közönséget érj el. A közösségi médiás algoritmusok az olyan tartalmakat részesítik előnyben, amiket kedvelnek az emberek, és ezeket segítenek terjeszteni is. Ha az ezek új emberek látják és élvezik tartalmaidat, akkor talán ők is követni kezdenek majd! Megismerkednek márkáddal, termékeiddel, szolgáltatásaiddal vagy bármivel, amiről szeretnéd, hogy tudjanak.

 

A közösségi média és a SEO

Összegezve: nem mondanánk azt, hogy közvetlenül hathatsz a rangsorolásaidra azzal, hogy jelen vagy a közösségi médián. De, ahogyan sok más rangsorolási szempont, ez is segíthet közvetetten. A fokozott márkatudatosság, forgalom és a tartalmaidat kedvelő emberek mind segíthetnek webhelyed sikereiben.

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a Yoast.com-on: https://yoast.com/social-media-influence-seo/

SEO, keresőoptimalizálás SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2020.07.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
0
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

Adatkezelés

Mi az az adatkezelés? Az adatkezelés az adatok begyűjtésének,...

adCenter

A Microsoft adCenter fizetett találatokat helyez el a Microsoft Bing, Yahoo! (2010...

podcast

Mi is az a podcast? A podcast egy digitálisan rögzített hangfelvétel,...

Újraeladási jog

Ha egy újraeladási joggal rendelkező ebookot vagy szoftvert vásárolsz...

Cél-URL

Annak az oldalnak az URL-címe, amire a reklámokra kattintva juthatnak el a...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.