notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Közösségi média marketing orvosoknak

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!
logo_1 logo_2 logo_3 logo_4 logo_5 logo_6 logo_7 logo_8 logo_9 logo_10 logo_11 logo_12 logo_13 logo_14 logo_15 logo_16 logo_17 logo_18 logo_19 logo_20 logo_21 logo_22 logo_23 logo_24 logo_25 logo_26 logo_27 logo_28 logo_29 logo_30 logo_31 logo_32 logo_33 logo_34 logo_35 logo_36 logo_37 logo_38 logo_39 logo_40 logo_41 logo_42 logo_43 logo_44 logo_45 logo_46 logo_47 logo_48 logo_49 logo_50 logo_51
logo_1_2 logo_2_2 logo_3_2 logo_4_2 logo_5_2 logo_6_2 logo_7_2 logo_8_2 logo_9_2 logo_10_2 logo_11_2 logo_12_2 logo_13_2 logo_14_2 logo_15_2 logo_16_2 logo_17_2 logo_18_2 logo_19_2 logo_20_2 logo_21_2 logo_22_2 logo_23_2 logo_24_2 logo_25_2 logo_26_2 logo_27_2 logo_28_2 logo_29_2 logo_30_2 logo_31_2 logo_32_2 logo_33_2 logo_34_2 logo_35_2 logo_36_2 logo_37_2 logo_38_2 logo_39_2 logo_40_2 logo_41_2 logo_42_2 logo_43_2 logo_44_2 logo_45_2 logo_46_2 logo_47_2 logo_48_2 logo_49_2 logo_50_2 logo_51_2
Főoldal > Közösségi média marketing orvosoknak

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

Közösségi média marketing orvosoknak


2018/07/08
Máté Balázs, online marketing tanácsadó

A magán orvosi rendelők, szakambulanciák számára egyre fontosabb, hogy elérjék a fizetőképes keresletet, és erre a legalkalmasabbak az online marketing eszközei. Minél nagyobb az elérésed, annál magasabbak lesznek majd az óradíjaid is. Érdemes tehát egy hatékony online kommunikációba fektetni. Mutatjuk, hogyan! 
 

A magán orvosi rendelők, szakambulanciák számára egyre fontosabb, hogy elérjék a fizetőképes keresletet, és erre a legalkalmasabbak az online marketing eszközei. Minél nagyobb az elérésed, annál magasabbak lesznek majd az óradíjaid is. Érdemes tehát egy h

Az orvosok és az online marketing

Valljuk be – a legtöbb orvos nem a közösségi médián tölti szabadidejét. A különböző online platformok azonban hatékony és nagyon gazdaságos marketinglehetőségeket nyújtanak azoknak, akik nem félnek egy kicsit mélyebben is elmerülni bennük.

 

Már egy praxisodnak készített Facebook profil is sokat tehet annak érdekében, hogy az emberek egyszerűbben rád találjanak az interneten. A közösségi média továbbá remek platformot biztosít a páciensekkel való kényelmes online, kapcsolatfelvételre, és persze márkád digitális népszerűsítésére is. Egy jó és keresőbarát weboldal pedig egyenes út a hírnév, és a magas áron eladható rendelési idők felé. 

 

Függetlenül attól tehát, hogy új praxist tervezel-e indítani, vagy meglévődet szeretnéd nagyobb közönségnek prezentálni, megéri némi időt fordítani a közösségi média marketing feltérképezésére.

 

Íme néhány alapvető tipp, amelyeket mindenképpen érdemes magaddal vinned a social media világába.

 

Derítsd ki, hogy pácienseid hol időznek szívesen az interneten

Pihengetünk?

Ahogyan nem éri meg egy rendelőt nyitni a semmi közepén, úgy szintén nincs értelme olyan platformokon reklámoznod magad online, ahol pácienseid nem találhatnak rád.

 

Éppen ezért az egyik legelső lépés kideríteni, hogy mely online platformok népszerűek pácienseid köreiben, hogy ezekre fókuszálhasd idődet, költségvetésedet, és hogy itt építhesd ki úgynevezett közösségi médiás jelenlétedet. Általánosságban véve az idősebbek inkább a Facebookot használják, a fiatalabban az Instagramot, a legfiatalabbak pedig a Snapchatet. 

 

Azonban attól, hogy egy felhasználó (egy lehetséges ügyfél számodra) egyszerre több platformon is jelen lehet (népszerű például a Facebook, az Instagram, és a Youtube is), neked még nem muszáj, és nem is javasolt túl sok irányba terjeszkedned egyszerre. Minél több platform között oszlik meg az online jelenléted kiépítésére félretett időd, annál sekélyesebb eredményekre számíthatsz majd.

 

Próbálj tehát egy, vagy legfeljebb két olyan platformot keresni, ahol a legtöbb lehetséges páciensedet érheted el, és koncentrálj ezekre! A Facebook mindenképpen jó kiindulási pont, hiszen a legtöbb korcsoport használja nemtől függetlenül.

 

Ne feledkezz meg kapcsolati információidról

Habár a közösségi média számos lehetőséget ad az önmagukat hirdetni vágyók kezébe, egy orvosi praxis számára kétségtelen, hogy a kapcsolati információk elérhetősége a legfontosabb szempont. Ne feledd – az közösségi médián egyik legfontosabb célod az, hogy a páciensek minél egyszerűbben és kényelmesebben felvehessék veled a kapcsolatot, legyen szó itt kérdésekről, időpont-egyeztetésekről, vagy bármi másról.

 

Erősen ajánlott olyan platformot keresni, ami lehetőséget kínál mindezekre (a Facebook például ilyen), de minimum minden kapcsolati információt el kell hogy tudj helyezni profilodon a rendelő címétől kezdve a telefonszámától át egészen az email címig.

 

A kulcsszavak ÉS A WEBOLDAL szerepe  - az elengedhetetlen keresőoptimalizálás azaz a SEO

 

A SEO alapja a jó kulszszó választás

Amikor az ember szeretne rátalálni valamire az interneten, akkor általában preferált keresőmotorjához (például ilyen a Google is) fordul segítségért. Habár a keresőmotorok számtalan szempont alapján válogatják ki a legjobb találatokat a keresésekre, az egyik legfontosabb szempont a találati lista összeállításakor a kulcsszavak jelenléte.

 

Gyűjtsd össze a praxisodhoz, specializációdhoz kapcsolódó kulcsszavakat (ezek élesen eltérhetnek egymástól egy gyermekorvos és egy fogorvos között), és próbálj meg minél többet használni ezek közül profilod „Bemutatkozás” részében. Ezzel növelheted esélyeidet arra, hogy minél több releváns keresésre jelenj meg találatként.

 

Fontosak a földrajzi helyadatok is. Ha Győrben keresek orvost, nem relavánsak számomra a budapesti orvosok. Ezért a keresők nagy része már földrajzi helyekkel kiegészítve keres magának szolgáltatást. Fogorvos, Budapest, I. kerület. Mondjuk így. 

 

A SEO és a jó honlap

Használj egy olyan honlapmotort, ami maximálisan keresőbarát, olyan beállításokat tesz lehetővé, amik elősegítik, hogy weboldalad az elsők között jöjjön a Google találati listában a kívánt szavakra. Felejtsd el a Wordpress,  Joomla és más „ingyenes” honlapmotorokat. Miért? Erről itt írtunk! 

 

Ha nem vbagy benne biztos,hogy weboldalad megfelel a SEO azaz a keresőoptimalizálás feltételeinek, kérd online marketing audit szolgáltatásunkat, melynek segítségével átvizsgáljuk teljes online marketing kommunikációdat, sőt, egy stratégiát állítunk össze neked arról, hogyan kell praxisodat hatékonyan promótálni az online térben. Ha kéred, melletted is maradunk, és segítünk benne.  Kattints ide, és mutatjuk, hogyan!

 

Tudasd az emberekkel, hogy mikor érhetnek el

Minden cégnek, szervezetnek, vállalatnak és más entitásnak fontos, hogy a nyitvatartási (vagy egy praxis esetén betegfogadási) órák pontosan fel legyenek tüntetve a közösségi médiás profilon. Azonban ezek a digitális platformok ennél sokkal több információt engednek megosztani betegeiddel azzal kapcsolatban, hogy mikor érhetnek el téged.

 

Megoszthatod velük például a rendkívüli változásokat, az ünnepi betegfogadási információkat és egyéb tudnivalókat is, ráadásul mindezt kényelmesen, akár telefonodról is megteheted. Pácienseid ennek köszönhetően időben értesülhetnek majd minden fontos változásról, és nem egy irodádra kiragasztott cetliről kell megtudniuk, hogy feleslegesen utaztak egy órát a vizsgálatért, amit ma nem tudsz megtartani.

 

Mutasd be szakértelmedet az érdeklődőknek

Hallottál már a gondolatvezetőkről? A gondolatvezetők olyan személyek az interneten, akik hasznos, érdekes tartalmakat osztanak meg az interneten, és ezzel elnyerik az online közönség elismerését, bizalmát és hűségét. Hogy miért releváns ez számodra? Mert kevés olyan hasznos és értékes tartalom van, ami felér az egészségügyi tippek, útmutatók és tájékoztatók fontosságával.

 

Ha például fogorvosként praktizálsz, rendszeresen oszthatsz meg tippeket és ismertetőket a fogápolásról, a száj egészségét veszélyeztető ételekről és szokásokról, és hasonló témákról, amelyeket mindenki alkalmazhat a hétköznapok során. Ha valakinek épp a te tippjeidnek köszönhetően sikerül javítania dentális higiéniáját, akkor nagy valószínűséggel máris szereztél magadnak egy új követőt. Minél több ember figyel fel tartalmaidra, annál tekintélyesebb gondolatvezetővé válhatsz az interneten. Ez mindkét fél számára csak hasznos lehet!

 

Kapcsolatépítés a páciensekkel

A közösségi média alapjait mindig is az emberi kapcsolatépítés jelentette, az évek múlásával pedig egyre több módját fedeztük fel ennek, többek között a szolgáltató-ügyfél, pontosabban az orvos-páciens kapcsolatok terén is.

 

Minél több hasznos tartalmat osztasz meg, minél több hozzászólásra és kérdésre válaszolsz, annál szorosabbra fűzöd a kapcsolatot közted és követőid között. A közösségi médián gyorsan terjednek a hírek, és egy-egy követőtől érkező hozzászólás vagy megosztás is új felhasználók szemei elé juttathatja el praxisodat.

 

Ha mindez nem lenne elég, a közösségi médián szerzett pozitív hírnév az offline világban is terjedni kezd majd.

 

Emlékeztesd követőidet szolgáltatásaidról és különleges ajánlataidról

A közösségi média marketing természetesen nem kizárólag csak hasznos tartalmak megosztásáról és a hozzászólásokban feltett kérdések megválaszolásáról szól. A legtöbb közösségi webhely és alkalmazás kiváló platform arra is, hogy szolgáltatásaidról és különleges ajánlataidról is értesíthesd követőidet, illetve lehetséges pácienseidet. 

 

Ha például egy új kezelési lehetőséget kezdesz el kínálni rendelődben, akkor természetesen ezt mindenképpen érdemes megemlíteni egy bejegyzésben, de természetesen minden más újdonságot is megoszthatsz ha úgy érzed, hogy ez több embert is érdekelhet.
 

Online marketing SEO, keresőoptimalizálás SMM

Ajánlatkérés

Több vásárlót szeretnél? Több vendéget szeretnél? Több ügyfelet szeretnél? Hatékonyabb marketinget szeretnél? Megalkotjuk tökéletes marketing stratégiádat, 2019.12.31-ig történő megrendelés esetén ennek díját elengedjük*.


*egy éves megrendelés esetén


Pihengetünk? mobile
Magyarország leglátogatottabb online marketing blogja

ENNYIEN OLVASTÁK A BLOGOT
2019. JANUÁR 1. ÓTA:
521 467
Kövess minket
Iratkozz fel!
Naprakész online marketing tippek és esettanulmányok
Marketing szakszótár

eBay

Mi az az eBay? Az eBay egy olyan internetes kereskedelmi platform, amelyen a...

Egyedi terméktulajdonság

Az egyedi terméktulajdonság (angolul Unique Selling Proposition – USP) az, ami...

Házi lista

Mi is az a házi lista?   A házi lista az az email lista, amelyet minden vállalat saját...

Reszponzív hirdetés

A reszponzív hirdetések automatikusan módosítják saját méretüket, megjelenésüket...

Forgalomcsere

Online forgalomcsere   Az online forgalom cseréje, amelyben a két fél ellátogat egymás...
Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok BTL Kommunikációs ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta
Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.