A könnyen használható, ügyfeleket vonzó weboldalak öt ismérve
A könnyen használható, ügyfeleket vonzó weboldalak öt ismérve
Mi kell a hatékony honlaphoz? Mi kell ahhoz, hogy weboldalad valódi vevő mágnesként működjön? Mi a fontosabb, a használhatóság vagy az élménydús honlap? Elmondunk és bemutatjuk a hatékony honlap 5 legfontosabb tényezőit, melyet saját weboldaladon is letesztelhetsz!
1. Elérhetőség és megtalálhatóság
Íme az elérhetőség és a megtalálhatóság néhány alapelve.
- A szerver működési ideje. Fontos, hogy a látogatók ne kapjanak hibaüzenetet, amikor megpróbálják elérni az oldalunkat. Fektessünk be jó minőségű szerverekbe.
- Rossz linkek. Alaposan vizsgáljuk meg, nincsenek-e "holt" linkek az oldalunkon. Semmi sem küld egy látogatót hamarabb vissza a Google találatlistához, mint egy 404 hibaüzenet.
- Mobil eszközökre optimalizált weboldal. Bizonyosodjunk meg, hogy oldalunk számára nem jelentenek problémát a különböző méretű kijelzők vagy a lassú internetkapcsolatok. Legjobb módszer erre a responzív weboldal kialakítása.
Milyen a minden eszközre jól optimalizált weboldal?
Szeretnéd, hogy honlapod egy hatékony, üzletszerző gépezet legyen? Szeretnéd, ha nem kellene „harcolnod” a honlapkészítő céggel? Segítünk! Vedd fel velünk a kapcsolatot most! Kattints ide!
2. Átláthatóság
Az átlátható és könnyen használható oldalak jellemzői a következők:
- Egyszerűség - Arra összpontosítsunk, ami igazán lényeges. Ha nem tereljük el látogatóink figyelmét, nagyobb valószínűséggel fogják azt tenni, amit szeretnénk.
- Ismerősség - Használjunk olyan elemeket, amiket látogatóink már ismernek. Nyugodtan meríthetünk inspirációt más oldalakról.
- Következetesség - Ne „jópofáskodjunk”. Oldalunk kínáljon olyan egyöntetűséget, ami látogatóinkra megnyugtatólag fog hatni.
- Útmutatás - vezessük látogatóinkat kézen fogva. Ne várjuk el tőlük, hogy egyedül fedezzék fel az oldalt. Ehelyett vezessük őket körbe az oldalon és mutassuk meg nekik, mi minden található ott.
- Közvetlen visszacsatolás - A visszacsatolás minden interakcióból kihagyhatatlan. Mihelyst látogatóink interakcióba lépnek oldalunkkal, adjunk nekik visszajelzést, hogy sikerrel jártak-e vagy sem.
- Jól elrendezett információk - Értsük meg, látogatóink milyen mentális modellekben gondolkodnak és milyen elvárásaik vannak oldalunk tartalmát illetően.
3. Elsajátíthatóság
A Microsoft tavaly újításokkal rukkolt elő az oldalukon.
4. Hitelesség
A L’ORÉAL márka nagyon sikeres a web hitelesség megteremtésében.
5. Lényeglátás
A Nike példamutatóan jól teljesít ebben.
A honlapkészítés témához kapcsolódó cikkeink:
Online marketing tanácsadó 1998-óta
Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!
Online marketing tanácsadás
Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia!
Online PR és Publishing
Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!
Online marketing előadások, oktatás és kutatás
A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.
SEO tanácsadás, saját kutatás alapján
A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain.