A vizuális megjelenés az egyik legfontosabb marketing-stratégia

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Hogyan használjunk képeket a sikeres online marketing érdekében?

Mocsonoky Csaba

Miért fontos a képek használata a weboldalakon? Hogyan segíthetnek szolgáltatásaid, termékeid népszerűsítésében? Stratégiák és tippek a hatékony marketing érdekében!

A vizuális megjelenés az egyik legfontosabb marketing-stratégia

Az bizonyára a legtöbbeknek egyértelmű, hogy a sikeres tartalommarketinghez nem elég csupán egy igényesen megírt szöveg. A SEO, vagy a közösségi médiákon lebonyolított hirdetés elengedhetetlen ahhoz, hogy az emberek észrevegyék azt, amit reklámozunk, illetve több forgalmat szerezzünk oldalunknak.

 

A figyelem felkeltésének leghatékonyabb eszközei a képek, ezért fontos, hogy képesek legyünk megfelelően használni őket. Ezekkel nem csupán az adott tartalom egészíthető ki, de segítenek feltüzelni a látogatók érdeklődését, és abban, hogy az organikus keresések között is több találatban megjelenhessünk.

 

A képek közösségi szerepe

 

Először is fontos, hogy a képeket közösségi környezetben vizsgáljuk meg. Nem meglepő, ámde mégis nagyon érdekes tény, hogy a képekkel rendelkező blogoknak 94%-kal több a forgalmuk, mint a kizárólag szöveges tartalmúaknak. Ez a helyzet a közösségi oldalakon (Facebook, Twitter) megosztott bejegyzésekkel is – ha egy állapotfrissítést egy kép is kísér, akkor lényegesen több reakcióra és megosztásra számíthatunk.

 

Mindennek egyszerű oka van: amikor a bejegyzés képpel van kiegészítve, akkor telefonos vagy számítógépes böngészés esetén sokkal könnyebben megfogja az olvasók szemét, mint az egyszerű szöveg.

 

A modern digitális kultúra vizuális alapokra épül, ezt kell kihasználnunk!

 

Mára már pofonegyszerű képeket készíteni, hiszen minden okostelefonban található egy versenyképes kamera, de a komolyabb fényképezők is elérhető áron kaphatók. Mivel a legtöbb nagyobb közösségi oldal (Pinterest, Tumblr) felhasználói képekkel egészíti ki megosztott tartalmát (sőt, gyakran a kép maga a tartalom, a szöveg pedig csupán kísérő, magyarázó jellegű) a kizárólag szövegből álló tartalmak könnyedén eltűnhetnek a nagy, vizuális tömegben.

 

Milyen képeket használjunk?

 

Azt már tudjuk, hogy a képek fontosak, de vajon melyek azok, amik a leghatékonyabbak? A tartalomtól függően más és más jellegű képekkel egészíthetjük ki a bejegyzéseinket. Ezek közül a leggyakoribbak a következők:

 

Blog képek: alapszükséglet. A bejegyzés fejlécében és/vagy a szövegben elszórva szokás elhelyezni őket. Szerepük a bejegyzés tartalmát vizuálisan is kiegészíteni, illetve szemléltető szerepük van közösségi platformokon való megosztásnál is (egy, a bejegyzésben elhelyezett kép kíséri majd a megosztott posztot például Facebookon). Használjunk egyszerű képeket, amik a tartalomhoz kapcsolódnak. Ha az oldal jellege engedi, akkor vicces, szép, „vizuálisan tolakodó” képekkel egészítsük ki a szöveget!

 

Termékfotók: minden online vásárlással foglalkozó platform elengedhetetlen kellékei. Fontos, hogy minden termékről legyen legalább 2-3 képünk az oldalon, amelyek tisztán láthatók, és minőségük kiváló. Amennyiben több, hasonló jellegű árucikk is megjelenik, figyeljünk arra, hogy a különböző termékekről ugyan olyan képeket használjunk, hogy a vásárlók könnyedén összehasoníthassák őket.

 

Inforgráfok: habár időigényesek, és tehetséges designérzék kell hozzájuk, gőzerővel képesek meghajtani a tartalomeléréseket. Értékes, de tömör statisztikák és információk, egyszerű és látványos ábrákkal kiegészítve – tökéletes mód arra, hogy a közösségi oldalakon felhívjuk vele a figyelmet tartalmunkra! Nem szükséges hozzájuk hosszú bekezdésekből álló szövegeket írni, és gyakran felkapják (értsd: megosztják) őket más, népszerű oldalak is, ami csak tovább népszerűsíthet bennünket. Egy-egy fontos, jól látható helyen elhelyezett hivatkozás a cég saját, vagy Facebook-oldalához, és máris megugrik a látogatottság.

 

Képek és a SEO

 

A képek fontos szerepet játszanak a beérkező forgalom gyarapításában, az emberek általában mégis figyelmen kívül hagyják mindezt, mert inkábba szöveges tartalom számít ebben. Íme néhány stratégia, amelyekkel ’megtalálhatóbbá’ tehetjük a megosztott képeinket, és ezzel oldalunkat:

 

Mielőtt feltöltenénk a képet, adjunk neki valami beszédes fájlnevet. A lényeg, hogy kapcsolódjon ahhoz, amit ábrázol, például a ’zöld elektromos fűnyíró’ sokkal jobban illik egy termékfotóhoz, mint ’IMG 4363’.

 

Ha az online tartalomkezelő rendszer engedi, használjunk alternatív címkéket is. Egy ilyen címkét az alt=”kép leírása” formátumban adhatunk meg. Ez segít a keresőknek ’megérteni’ hogy mit ábrázol, és a képkeresési találatoknál nagyobb eséllyel jelenik majd meg.

 

Ügyeljünk a képek méretéra is. Ha egy oldal a nagyméretű képek miatt lassan töltődik be, akkor esélyes, hogy az olvasók idő előtt feladják a böngészést. Ne használjunk nagyobb felbontású képeket, ahol nem szükséges (pl. blogok esetén), de ha ez elkerülhetetlen (infográfok) akkor figyeljünk a fájl méretére – használjunk olyan tömörítést, ami jó minőségű, de gazdaságos helyigényű képeket eredményez.

 

Hol keressük ezeket a képeket?

 

A legtöbb online tartalom elkészítése esetén a megfelelő képek felkutatása a legnehezebb feladat. Fontos, hogy tartalomhoz kapcsolódó, figyelemfelkeltő képeket használjunk. A stock-weboldalakon kínált fotók vagy grafikák drágák lehetnek, és ingyenes képeket találni nem egyszerű feladat. Csábító lehet a Google képkeresőjét használni, de itt, ha csak nem szűrünk rendesen, általában jogvédett képeket találunk majd, amiket nem etikus engedély nélkül felhasználni!

 

Saját termékek esetén természetesen saját fényképeket készítünk róluk, azonban ez esetben is hasznosak lehetnek a kiegészítő jellegű képek.

 

Néhány oldal, ahol többnyire ingyenes (vagy fizetett), szabad felhasználású képeket találunk (érdemes tájékozódni a felhasználási feltételekről minden esetben):

 

  • Photo Pin
  • Picjumbo
  • Pxabay
  • FreeImages.com
  • Wikimedia Commons
  • Compfight

 

A forrás megjelölése

 

Bárhonnan is szerezzük a képeket, fontos, hogy feltüntessük az eredeti forrásokat. Bizonyos a képek ingyenes felhasználásának egyetlen feltétele, hogy megjelöljük a készítőt vagy a származási weboldalt. Egy tehetséges fényképész vagy grafikus munkáját használjuk fel saját hasznunkra, ezért általában nem nagy ár, hogy egy kis lábjegyzetben megemlítsük őket!

 

Ezen kívül, ha védjegyes termék is szerepel a képen, akkor mindenképpen írjunk egy kis megjegyzést hozzá. Például ha egy okostelefon látható, akkor írjuk oda, hogy milyen márka tulajdona az adott készülék.

 

Összegzés

 

Ez lenne tehát a képek szerepe az online marketingben. Most már tudjuk, hogy hogyan segíthetnek termékeink, szolgáltatásaink népszerűsítésében, és hogyan befolyásolhatják a SEO-s eredményeket. Fontos tehát, hogy időt szánjunk a tartalomhoz kapcsolódó képek felkutatására és felhasználására. Végezetül pedig ne felejtsük el valamilyen (szabad, vagy előírt) módon megjelölni a képek forrását sem! Ne feledjük: egy kép többet mond ezer szónál!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!