Ezeket a hibákat kerüld el Kapcsolat oldalad tervezésekor

EN
77 Elektronika Kft

5 bosszantó hiba a Kapcsolat oldalon

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Amennyiben üzleti webhelyed célja felvenni a kapcsolatot (a lehetséges) ügyfelekkel, jobb, ha nem vétesz hibákat a „kapcsolat” oldalon. Nem tesz jót a felhasználói élménynek, ha látogatóid számára kihívást jelent, hogy felvegyék veled a kapcsolatot. Hidd el, ezzel te sem jársz jól! A következőkben öt, a kapcsolat oldalra jellemző hibát sorolunk fel, amiket jobb, ha elkerülsz.

Ezeket a hibákat kerüld el Kapcsolat oldalad tervezésekor

1. Egyáltalán nincs „kapcsolat” oldalad

Ha lenne egy pennym minden egyes webhelyért, amivel valaha találkoztam, és nem volt (rendes) kapcsolat oldaluk… Mondtam már korábban is, és most elmondom megint: minden webhelynek szüksége van egy kapcsolat oldalra. A legtöbb webhely úgy épül fel, hogy kapcsolatot teremtsen a látogatóval, rávegye azt, hogy terméket vásároljon, vagy hogy megadjon magáról valamilyen információkat. De a látogatóknak mindig néhány plusz kérdéssel, vagy érdekes üzleti ajánlatokkal érkezhetnek webhelyedre. Tedd egyszerűbbé a dolgukat, hogy fel tudják venni veled a kapcsolatot.

 

Ez talán a legegyértelműbb az összes kapcsolat oldali hiba közül, de úgy éreztem, hogy muszáj megemlítenem.

 

2. Az egész csak egy űrlap

Ha kapcsolat oldalad csak egy űrlapból áll, és semmi másból, akkor azzal nem szolgálod ki az összes látogatódat. Természetesen mindig lesz néhány ember, akik nem értik az űrlapot. Kínálj nekik mentőövet, például egy email címet, vagy telefonszámot. Íme néhány ok, amiért az embereknek talán nem tetszik űrlapod, vagy nem értik azt:

  • Az űrlap túl hosszú. Az emberek egyszerűen nem veszik a fáradtságot, hogy mindent mezőt kitöltsenek, amit tudni szeretnél róluk. Használj rövid, és letisztult űrlapokat.
  • Az űrlapod nem reszponzív. Ez tönkreteszi kapcsolati oldalad mobilélményét. Például a címkék eltűnhetnek, amikor a mobilböngésző az űrlap szöveges mezőire fókuszál.
  • Az űrlap meghibásodhat. Talán elfelejtetted frissíteni kedvenc kapcsolat beépülő modulodat, hogy csak egy okot említsek.

 

3. Nem egyértelmű, túlbonyolított nevet adtál kapcsolati oldaladnak

Te nem utálod, amikor belső keresést kell végezned egy webhelyen csak azért, hogy rátalálj a kapcsolat oldalra? Két opciód van:

  1. Adj hozzá egy „Kapcsolat” menüelemet a főmenühöz, vagy a lábrészhez.
  2. A kapcsolati oldalt a példa.hu/kapcsolat/ oldalra helyezd el.

 

Én nem keresném máshol. Vagy használom a keresést, vagy rögtön fordulok is vissza a Google-hoz, hogy megtaláljam a következő céget, ami választ ad kérdésemre. Ideális esetben a kapcsolat oldal hivatkozása a hajtás felett helyezkedik el. De meg kell mondjam, hogy a lábrészben elhelyezett hivatkozások is gyakoriak, akár extra, akár fő linkként.

 

Akárcsak az URL-ben, szeretném, hogy az oldal címében is a „Kapcsolat” szó álljon, vagy annak valamilyen variációja, például „Vegye fel velünk a kapcsolatot” vagy „Kapcsolati információk”. Ne használj olyan fogalmazást, hogy „Beszéljünk az üzletről”, vagy valami hasonlóan fura mondatot, ami nem utal közvetlenül az oldal céljára. Ezzel csak összezavarod az embereket, még a Google-ban is. Tedd egyértelművé, hogy ez az az oldal, ahol felvehetik veled a kapcsolatot.

 

4. Elavult információkat tüntetsz fel

Mint minden más oldalad, úgy kapcsolati oldalad is igényel némi törődést időről időre. Költözik az iroda? Frissítsd a webhelyed. Új értékesítő került a csapatba? Állítsd át a profilképet és az email címet. Biztosítsd, hogy az információ mindig pontos legyen.

 

Ne vedd ezt félvállról, véleményem szerint az elavult információk azon kapcsolat oldali hibák közé tartoznak, amiket néha szándékosan hagyunk figyelmen kívül. „Egy nap majd megcsinálom”. „Rajta van a feladatlistámon”. Nem, frissítsd, amikor változás van. Ha pedig megváltozik a címed, a Google-lal is tudasd ezt.

 

5. Nem kínálsz privát kapcsolattartási opciót

A „Vedd fel velem a kapcsolatot a WordPress Slacken”, vagy a „Beszéljünk a Twitteren”, és az „Írj egy hozzászólást odalent” opciók nem elegendőek. És igen, léteznek olyan kapcsolat oldalak, amelyek hozzászólási űrlapot használnak kapcsolati űrlapként. Azok az emberek, akik beszélni szeretnének veled valószínűleg csak veled szeretnének beszélni. Tégy róla, hogy tudjanak is.

 

Jó ötlet közösségi profilok hivatkozásait elhelyezni a kapcsolat oldalon? Véleményem szerint logikus, hogy ha azt szeretnéd, hogy az emberek például a Twitteren vegyék fel veled a kapcsolatot, és oda is figyelsz az erre a közösségi fiókra írt kérdésekre. Ha megemlíted az Instagramot a kapcsolat oldaladon, és nem nézel rá legalább naponta egyszer az Instagramra, akkor valószínűleg nem ez a legideálisabb csatorna, amin felvehetik veled az emberek a kapcsolatot. Ebben az esetben a link ne szerepeljen a kapcsolat oldaladon.

 

Legjobb este: két opciót kínálni arra, hogy privátban üzenhessenek neked az emberek (egy űrlap és egy email cím vagy telefonszám jók lesznek kezdésnek), hogy ha az egyik nem működik, a látogatók tudják használni a másikat.

 

További hibák a kapcsolat oldalon

Habár a listában felsorolt öt hiba viszi a pálmát, ezek is említést érdemelnek (még ha rossz okokból is):

  • Nincs egyértelmű visszajelzés arról, hogy az űrlap elküldése sikeres volt. Szóval ilyenkor elküldöm megint. Biztos, ami biztos.
  • Olvashatatlan captcha. „Ez most egy 7-es, vagy egy T, vagy I? Minő borzalom!” Kell még részleteznem?
  • Egy kapcsolati oldal, ami tele van figyelemelterelő elemekkel. Csak fel akarom venni veled a kapcsolatot, és ennyi!
  • Űrlapok, amik túl sok információt kérnek. Még nem vagyok kész megadni a koromat, a címemet, és a cipőm méretét, és egyáltalán miért lenne bárkinek is szüksége ezekre az információkra?

 

Írta: Mocsonoky Csaba | A cikk forrása eredetileg angol nyelven jelent meg a yoast.com-on: https://yoast.com/five-contact-page-mistakes/

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!