Ingyenes marketingtaktikák az ügyfelek bevonzására

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

A legjobb ingyenes marketingtaktikák céged számára

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

Egy vállalat népszerűsítése drága projekt lehet, ráadásul attól, hogy többet költesz a reklámokra, még egyáltalán nem biztos, hogy hatékonyabbak is lesznek majd. Szerencsére számos ingyenes marketingtaktika közül is válogathatsz, amelyekkel új, fizető ügyfeleket szerezhetsz céged számára. Az alábbiakban ezekről lesz szó!

Ingyenes marketingtaktikák az ügyfelek bevonzására

1. Készíts Reels videókat termékeidről az Instagramon

10-ből 8 Instagram felhasználó követ legalább egy céged a platformon, így nem csoda, hogy világszerte több, mint 25 millió vállalat igyekszik népszerűsíteni magát rajta. Az Instagram nagyon igyekszik rávenni az embereket, hogy gyakrabban használják a Reels funkciót, ami az egyik legjobb ingyenes marketingtaktika lehet márkád számára.

A Reels segítségével új felhasználókat érhetsz el a világ egyik legnépszerűbb közösségi platformján, illetve meglévő követőidet is fizető ügyfelekké konvertálhatod velük. A Reels videók egyik előnye, hogy széles kreatív szabadságot biztosítanak számodra.

Ha Reels videókat szeretnél készíteni, akkor építsd bele azokat meglévő videómarketing-stratégiádba, vagy hozz létre egyet, ha korábban nem foglalkoztál ilyen jellegű tartalmakkal. Érdemes szórakoztató, de informatív videókat készíteni, amikkel célközönséged könnyedén tud azonosulni, de márkádhoz is közük van.

 

2. Csatlakozz a TikTok trendekhez

A fokozott aktivitás és a márka növekedése érdekében fontos, hogy rendszeresen posztolj új tartalmakat. A közösségi médiás trendek segíthetnek elkerülni, hogy követőid megfeledkezzenek rólad, és hogy releváns maradj számukra. E mellett több fiókot is elérhetsz velük, tehát nagyobb közönséget szerezhetsz magadnak.

Habár a legtöbb cég az Instagramhoz fordul, ha rövidebb videókat szeretne megosztani, manapság a legtöbb ott terjedő trend is a TikTokon születik meg. A TikTok az a platform, ahol az elsők között csatlakozhatsz a legújabb videós trendekhez. Itt is széles kreatív szabadságot kapsz ahhoz, hogy ingyenes marketingtaktikákkal népszerűsítsd kínálatodat.

Ha hatékony TikTok videókat szeretnél készíteni, akkor nagyon fontos, hogy azonnal megragadd nézőid figyelmét, és rögtön a tárgyra térj. Ha érdekes tartalmakat szeretnél készíteni közönséged számára, akkor ügyelj oda az aktuális felkapott trendekre, használd a népszerű zenéket, illetve működj együtt sikeres influencerekkel (akik relevánsak célközönséged szemében).

 

3. Meséld el márkád történetét

Az emberek többsége nem képes igazán hitelesen azonosulni a legtöbb fizetett hirdetéssel. Sokak szemében a reklám csak egy reklám, nem több. Azok a márkák, amelyek egy személyes, érzelmi kapcsolatot alakítanak ki közönségükkel jobb megtérülési arányokat és általánosságban több sikert könyvelhetnek el.

Ezért lehet hatékony megoldás, ha márkád történetét egy közösségi platformon osztod meg ideális közönségeddel.
Ez történhet többféle formában is, habár a leggyakoribbak a szöveges bejegyzések, illetve persze a videós anyagok.

 

4. Kérj videós ajánlásokat

A videós ajánlásokban elégedett ügyfeleid szólalnak meg, és nyilatkoznak arról, hogy miért érdemes másoknak is a te márkádat választaniuk.

 

Az ügyfelek jelentős hányada bízik az ilyen videós visszajelzésekben, és érzi úgy, hogy ezek a tartalmak hitelesebbé teszik a márkákat. Kérd tehát arra elégedett ügyfeleidet, hogy osszanak meg egy-egy rövid videós beszámolót, ami lényegében ingyenes társadalmi bizonyítékul szolgál majd számodra.
Sokkal egyszerűbb lesz ilyen videós ajánlásokat szerezni, ha valamivel ösztönzöd is erre elégedett vásárlóidat. Ajánlj fel jutalmakat (pl. kedvezményeket) azoknak, akik videókat készítenek számodra, hogy ezzel is újbóli vásárlásokra buzdítsd őket.

 

5. Készíts oktatóvideókat

Az oktatóvideók segítségével megmutathatod közönségednek, hogy hogyan oldják meg egy-egy problémájukat. Ha például mikrohullámú sütőket értékesítesz, akkor videóidban megmutathatod, hogy hogyan kell beállítani ezeket különféle fogások elkészítéséhez, hogy hogyan kell takarítani a készülékeket, vagy akár különböző recepteket is.

Az oktatóvideók nagyon népszerű tájékoztató tartalmak, mert az emberek konkrétan láthatják és hallhatják, hogy mit hogyan kell csinálniuk. Na persze, ezek a videók mind kiváló lehetőséget nyújtanak arra, hogy kínálatodat problémáik megoldásaiként jelenítsd meg a nézőknek.

Ahhoz, hogy releváns és hatásos oktatóvideókat készíthess, először is ki kell derítsd, hogy milyen nehézségekbe ütköznek ügyfeleid termékeid használata során. Videódban aztán mutasd meg, hogy, hogy hogyan oldhatják meg ezeket a problémákat.

 

6. Kísérd be közönségedet a kulisszák mögé

A kulisszák mögötti tartalmak segítségével közönséged betekintést nyerhet céged működésébe. Ezzel az átlátszósággal könnyebben elnyered majd az emberek bizalmát.
Bemutathatod például, hogy milyen eljárásokkal készülnek termékeid, vagy hogy hogyan zajlik a munka az irodákban. Készíts rövid felvételeket a legfontosabb pillanatokból, és vágd össze őket egy bemutatkozó videóban, vagy oszd meg ezeket a foszlányokat a közösségi médián (pl. történetek formájában).

 

7. Indíts podcastet (vagy szólalj meg vendégként másnál)

A podcastek nagyszerű csatornát kínálnak szakértelmed és márkád népszerűsítésére. Remek ingyenes marketingtaktika például vendégként megjelenni mások podcastjeiben, hiszen ilyenkor egy teljesen új közönséget érhetsz el rajtuk keresztül, és még több tekintélyt szerezhetsz, miközben értéket is kínálsz a hallgatóknak.
A Spotify egyik felmérése rávilágít a podcastek hatékonyságára:

  • A hallgatók 54%-a állítja, hogy szívesebben vásárolnak egy márkától, ha már hallottak róla egy podcastben.
  • A hallgatók 81%-a állítja, hogy egy podcast hatására utánanéztek egy terméknek az interneten, felvették a kapcsolatot egy márkával a közösségi médián, vagy elbeszélgettek arról valakivel.

Ha szeretnél megjelenni mások podcastjeiben, akkor ki kell építened egy hálózatot. Keresd fel közösséged tagjait a Twitteren és a LinkedInen, és alakíts ki velük valódi kapcsolatokat, illetve beszélj nyilvánosan is márkád eddigi történetéről. Ez segít majd, hogy többen is felfigyeljenek rád, és meghívjanak saját adásaikba is.

 

8. Készíts interjúkat ügyfeleiddel

Podcastjeidre ügyfeleidet is meghívhatod, hogy elmeséljék, milyen sikereket értek el termékeidnek vagy szolgáltatásaidnak köszönhetően. Ezzel nem csak érdekes tartalmat kínálhatsz hallgatóidnak (amivel közönséged azonosulni is tud majd), hanem kínálatod értékét is bizonyíthatod számukra.

Minél többen értesülnek arról, hogy mennyire hasznosak is termékeid, illetve szolgáltatásaid, márkád annál több tekintélyre és bizalomra tesz majd szert. Ezeket a felvételeket továbbá videós és szöveges tartalmakká is átformálhatod.

Ha legtöbbet szeretnéd kihozni a podcastekből, akkor tartsd a kapcsolatot közönségeddel, és próbáld meg azonosítani azokat, akinek a legtöbb sikere volt termékeiddel vagy szolgáltatásaiddal. Hagyd továbbá, hogy vendégeid magukról beszélhessenek az interjú során – szóljon róluk a beszélgetés, és kínálj ezzel értéket hallgatóid számára.

 

9. Működj együtt hasonló célközönségű cégekkel

Az együttműködések a kapcsolatépítés és a növekedés hasznos eszközei. Ha olyan cégekkel dolgozol együtt, akik hasonló célközönséggel vagy ügyfélcsoportokkal rendelkeznek, akkor az ilyen együttműködésekkel új, releváns ügyfélkörre tehetsz szert. Ezek az emberek jobb eséllyel is konvertálnak majd

Ezek az együttműködések továbbá lehetőséget nyújtanak arra, hogy jobban megismerhesd ügyfeleid igényeit és elvárásait, és a jövőben ezekhez igazíthasd termékeidet, illetve szolgáltatásaidat.

 

10. Készíts vendégcikkeket más blogokra vagy magazinokba

A vendégcikkek szintén segítenek új közönségeket elérni, illetve több tekintélyt szerezni szakterületeden. Ezek a megjelenések mind lehetőséget nyújtanak arra, hogy szakértőként pozícionáld márkádat, illetve, hogy több forgalmat szerezz webhelyed számára.

Először is keress olyan releváns témájú blogokat, amik vendégcikkeket is elfogadnak más szerzőktől. Elemezd az olvasókört és a korábbi cikkek jellegét is, mielőtt hozzálátnál a cikk elkészítéséhez. Ha találtál egy ígéretes blogot, akkor olyan tartalmat kell készítened rá, ami egyrészt értéket kínál az olvasóknak, másrészt pedig szakértőként tünteti fel márkádat az adott területen.

 

11. Oszd meg véleményeidet és értékeidet az interneten

A márkák és ügyfeleik között kiépített kapcsolatok nem csak a tranzakciókról szólhatnak, hanem a közös értékekről is. Valahányszor egy ügyfél vásárol valamit egy márkától, ezzel a márka ideáit is támogatja.

Saját ügyfeleid viszont csak akkor ismerhetik meg ezeket az ideákat, ha tájékoztatod róluk az embereket az interneten. Ha tehát kiállsz egy ügy mellett, akkor kürtöld szét azt. Ha van egy határozott véleményed valamilyen témában, akkor vállald fel. Habár ezzel jó eséllyel elveszíted az érdeklődők egy részét, a többiek garantáltan jobban tisztelnek majd nézeteid miatt. Ezzel az ingyenes marketingtaktikával számos hűséges, visszatérő ügyfelet szerezhetsz márkádnak.

Ha szeretnéd megmutatni ezeket az értékeket, akkor oszd meg véleményeidet azokról az aktualitásokról, amelyek cégedet vagy közönségedet is érintik. Válaszd azt az oldalt, ami a legközelebb esik márkádhoz, és állj ki mellette.

Közönséged ez után két csoportra fog oszlani: lesznek, akik elítélnek, míg mások előszeretettel támogatják majd márkádat. Ez egy jó jel, hiszen a semleges reakciók arra utalhatnak, hogy az embereket nem igazán érdekli márkád mondanivalója.

 

12. Használd a Google Cégprofilt

A Google Cégprofilt (korábban Google Cégem) használó vállalatokra sokkal könnyebb rátalálni a Google-on keresztül, mint azokra, akik nem alkalmazzák ezt az ingyenes marketingtaktikát. Ez persze több organikus forgalmat és több konverzáló ügyfelet jelent majd.

Cégprofil adatlapod továbbá segít az embereknek meggyőződni arról, hogy céged egy hiteles vállalat, ráadásul a vélemények és értékelések azonnali társadalmi bizonyítékul is szolgálnak számukra. Ez az adatlap minden alapvető információt tartalmaz cégedről, úgymint címedet, elérhetőségeidet, egy rövid leírást, a nyitva tartást, képeket, videókat és így tovább.

Ha még nem hoztad létre vállalatod Google Cégprofil adatlapját, akkor minél előbb pótold ezt a hiányosságot, hiszen e nélkül céged nem jelenik majd meg a Google helyi találatai között sem, valahányszor az emberek a közelben keresnek olyan termékeket és szolgáltatásokat, amiket te is kínálsz.

 

13. Vegyél részt networking rendezvényeken

A különböző rendezvényeken, eseményeken való részvétel temérdek lehetőséget kínál arra, hogy új embereket ismerhess meg, és jövedelmező üzleti kapcsolatokra tehess szert.

Ezek az alkalmak továbbá kiválóak arra is, hogy bemutathasd kínálatodat lehetséges ügyfeleidnek, ha a rendezvényen standot is felállíthatsz márkád számára, vagy megszólalhatsz előadóként.

Regisztrálj ilyen releváns rendezvényekre és helyi szakmai találkozókra is azokon a helyeken, ahol ügyfeleid gyakran megfordulnak.

 

14. Indíts nyereményjátékokat

A nyereményjáték egy nagyszerű ingyenes marketingtaktika, ami nem csak márkád láthatóságát lendíti fel, hanem segít rögzíteni azt az emberek emlékeiben. Mindezek mellett egy olyan közösség kiépítésében segít, amelynek tagjai aktívan érdeklődnek kínálatod iránt.

A márka image-ét is erősíti, mert az emberek szívesen megosztják ezeket a versenyeket (ahogy a nyereményeiket is) a közösségi médián. Ezzel több felhasználót érhetsz el, és az algoritmus az aktivitást is értékelni fogja.

Fontos, hogy a versenynek egyszerű nevezési feltételei legyenek, hogy minél többen részt tudjanak venni rajta. Gyakori példák erre az ismerősök megjelölése, a hozzászólás, a megosztás, az oldal kedvelése, és így tovább.
 

Gyakori kérdések

Mi az a marketing eszköz, amelyre pedig mindenképp megéri költened?

Egyértelműen a keresőoptimalizálás. A SEO-t azonban érdemes szakemberre bíznod, hiszen a mai trendeknek megfelelni igen nehéz, pláne úgy, ha nem értesz hozzá. Hiszen az autódat is autószerelőre bízod, ugye? Ha segíthetünk SEO-dban, akkor keress minket bizalommal!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!