7 fontos webdesign trend 2023-ban: honlapkészítés kisokos

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

7 fontos webdesign trend 2023-ban

Máté Balázs, online marketing tanácsadó

Online marketing tanácsadóként rengeteg rossz honlapot látok. Szakemberként látom, ez a honlap nem fog üzletet hozni a tulajdonosának. Az emberek általában néhány másodpercen belül eldöntik egy másik személyről, hogy szimpatikus-e számukra vagy sem. Hasonlóképpen zajlanak a dolgok az interneten is: még a laikus látogatóban is hamar eldől, hogy szívesen böngészik-e tovább tartalmaidat miután megérkeznek webhelyedre. Ha egyáltalán rátalálnak. Sok weboldal nem alkalmas arra sem, hogy egyáltalán látogatókat vonzzon.  
 

7 fontos webdesign trend 2023-ban: honlapkészítés kisokos

De ha mégis odatalálnak, mondjuk egy fizetett hirdetés segítségével, a  hibásan kivitelezett funkciók és a rossz felhasználói élmény negatív első benyomást tehetnek azokra a látogatókra is, akik egyébként szívesen vásároltak volna márkától. Ha webhelyed nem követi a modern trendeket és nem felel meg a felhasználók elvárásainak, akkor nehezen konvertál majd új ügyfeleket számodra. 

 

Ha Te is szeretnél egy ügyfélmágnes honlapot, kattints IDE! 

 

Szóval milyen 2023-as webdesign trendekre kell odafigyelned a sikerek érdekében? 

 

1. honlapkészítés trend 2023: A sötét mód 

A legtöbben nagyon is tisztában vannak vele, hogy nem ajánlott egész nap egy képernyőt bámulni. Sokan azonban munkájuk miatt kénytelenek egész nap egy számítógép előtt ülni, ezért egy alternatív szemkímélő megoldásra van szükségük: ez a sötét mód. 

A sötét mód pontosan az, aminek hangzik: aktiválásakor a webhely világos színei mind sötétebbre váltanak (pl. a fehér háttérből sötétszürkévé). Ez nem csak a szemnek kíméletesebb, hanem a webhelyeknek is modern, elegáns megjelenést kölcsönöz. A sötét felhasználói felületek egyes eszközökön még az energiafogyasztást is csökkentik. 

Sajnos sok webhely még mindig nem kínál sötét módot a felhasználók számára, így sokan kénytelenek böngésző bővítményekkel ráerőltetni azt a weboldalakra (több-kevesebb sikerrel). 

Ha tehát szeretnéd megkülönböztetni magadat versenytársaidtól, akkor kezdésképpen alakíts ki egy egész webhelyre kiterjedő, valódi sötét módot webhelyeden. A legjobb, ha ez automatikusan aktiválódik, amikor a webhely azt észleli, hogy a felhasználó böngészőjében vagy operációs rendszerében is aktiválta a sötét módot. Persze már az is nagy előny, ha a felhasználók saját maguk állíthatják be ezt a webhelyen. 

Összességében a sötét mód az egyik legfontosabb webdesign trend 2023-ban. 

 

2. honlapkészítés trend 2023: Adaptív színpaletta 

Apropó színek – nem csak a sötét mód igazodhat a felhasználó beállításaihoz webhelyeden. Sok okostelefon és számítógép operációs rendszere dinamikus háttereket használ. Ilyenkor a rendszer automatikusan a háttérhez igazítja a rendszer színeit, hogy a felhasználói felület jobban passzoljon hozzá. Egyes rendszerek a napszakhoz illően állítják be a sötét módot, vagy az eltérő színeket. 

Ettől a webhely is egész más hatást kelthet attól függően, hogy egy felhasználó éppen mikor látogatja meg azt. Ahelyett tehát, hogy mindenkinek ugyan azokat a színeket kínálnád a weboldalak felületén, beállíthatod, hogy a különböző elemek igazodjanak az adott napszakhoz, évszakhoz vagy felhasználói beállításokhoz. 

A legfeljettebb okos színpaletták gépi tanulás segítségével szinkronizálják össze a színeket a megadott tartományon belül. Így minden webhelylátogatás más és más élmény lehet a felhasználók számára. 

Az adaptív, de minden eszközön szinkronizált színpaletta továbbá a márkaismertséget is megerősítik a felhasználók köreiben. 

 

3. honlapkészítés trend 2023: Mobil-első design 

Meglepő módon még 2023-ban is sok olyan webhellyel találkozhatsz az interneten, amelyeknek egyszerűen nincs mobilbarát verziójuk. Bizony, számos cég a mai napig nem jutott el odáig, hogy legalább reszponzívvá tegye webhelyét a látogatók számára – a mobil-első designól nem is beszélve. Egy asztali webhelyet jó esetben idegesítő, rossz esetben teljesen lehetetlen használni egy mobiltelefonról. 

A mobil-első webhelyek kifejezetten a mobilok kisméretű kijelzőihez készülnek, és automatikusan megváltoztatják elrendezésüket, illetve az elemek méretét, ha azt észlelik, hogy a felhasználó egy okostelefonról látogatja őket. 

Egy modern webhely létrehozásakor ügyelned kell rá, hogy mobilos verzióból ne hiányozzanak az asztali verzió funkciói. Ne korlátozd a felhasználókat csak azért, mert mobileszközről böngészik tartalmaidat – többen vannak, mint az asztali látogatók! 

 

4. honlapkészítés trend 2023: Az egyedi betűkészletek 

Habár egy kép többet mond ezer szónál, egyes dolgokat még mindig írott szöveg formájában a legcélszerűbb feltüntetni egy webhelyen. Az utóbbi időben reneszánszukat élik a szöveges webhelyek, amelyek épp olyan hatásosak lehetnek design szempontjából, mint a képekkel illusztrált alternatívák. 

Próbálj ki tehát valami újat – a Google és egyéb külső szolgáltatók temérdek ingyenes opciót kínálnak a kísérletezéshez. A különböző betűkészletek egészen egyedi stílust kölcsönözhetnek webes tartalmaidnak, csak ügyelj rá, hogy jól passzoljanak egymáshoz, és mobilkészülékeken is olvashatók legyenek. 

 

5. honlapkészítés trend 2023: SVG fájlok 

Az SVG (Scalable Vector Graphics) fájlformátum egyre népszerűbbé vált az utóbbi években, és egyre több webhelyen cseréli le a jól bevált PNG formátumú grafikákat. A PNG továbbra is nagyszerű, hiszen sokoldalú és az áttetszőséget is támogatja. Az SVG fájlok azonban korlátlan arányban és minőségromlás nélkül méretezhetők, ugyanis fix képpontok helyett vektorokat használnak. 

 

6. honlapkészítés trend 2023: Gyorsabb webhelyek 

Az emberek nem szeretnek várakozni, főleg az 5G és a gyors Wi-Fi korában, ahol egy webhelynek néhány másodperc alatt meg kell jelennie, különben a látogatók máshol nézelődnek majd tovább az interneten. 

A weboldalak betöltésének sebességét több tényező is befolyásolja – ilyenek például a nagyméretű grafikai elemek (pl. nem megfelelően tömörített képek). Meglehet, hogy webhelyed nagyszerűen mutat velük, de a lassú betöltés miatt nem sokaknak lesz türelme megvárni oldalaid betöltését. 

Egy lassú webhely nem csak a felhasználókat tántorítja el márkádtól – a Google sem szívesen helyezi majd az első keresőtalálatok közé, ha nem működik elég gyorsan. 

 

7.  honlapkészítés trend 2023: Használhatóság kontra design és SEO 

Emlékezz vissza a legutóbbi alkalomra, amikor egy webhelyre érkezve még a menüt sem sikerült megtalálnod a felhasználói felületen. Sajnos, sok designer áldozza fel a webhelyek funkcionalitását egy-egy mutatósabb elrendezés érdekében. Mindez azonban gyakran csak árt a felhasználói élménynek. 

Egy „izgalmas” webhelyélmény kialakítása során egyes designerek nem a megszokott helyekre illesztenek be menüelemeket vagy gombokat, és ilyenkor még a tapasztaltabb felhasználóknak is vadászniuk kell az alapvető funkciókra. 

Nem számít, hogy milyen jól néz ki egy webhely – ha nem használható egyszerűen és gördülékenyen, akkor senki sem marad elég ideig rajta, hogy bármi haszna is legyen. 

Persze az esztétikai értékekre nagyon is oda kell figyelni, de a külső mindig csak másodlagos szempont lehet a használhatóság mögött. 

Az is gyakori, hogy honlapkészítést olyan grafikusok vállalnak el, akik nem jártasak a honlapkészítés, a webdesign területén, ennél még sűrűbben fordul elő, hogy honlapkészítő cégek sincsenek tisztában a keresőoptimalizálás alapvető kritériumaival sem. Látogató nélkül pedig lehet bármilyen szép is egy honlap, nem lesz belőle ügyfél.  
 

Gyakori kérdések

Mennyi a honlapkészítés ára 2023-ban?

A honlapkészítés ára nagyban függ attól, ingyenes, sablon, Wordpress templeteket használ a honlapkészítő cég, vagy egyedi weboldalt gyárt.

Olcsó honlapkészítés - létezik?

A honlap az honlap, nem? Legjobb, ha a legolcsóbbat választom. Sajnos nem. Itt is igaz: olcsó húsnak híg a leve...

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Kérje ajánlatunkat!