Hogyan kövesd le egészségügyi vállalkozásod hírnevét? Segítünk!

EN
Prestige Memoriae Liget Royal Hévíz Callas Cafe Callas House Duna Relax Bükkös Hotel Pastel Guest House Regia Hotel Vinifera Hotel Referencia #11 Referencia #12 Referencia #13 Referencia #14 Referencia #15 Referencia #16 Referencia #17 Referencia #18 Referencia #19 Referencia #20 Referencia #21 Referencia #22 Referencia #23 Referencia #24 Referencia #25 Referencia #26 Referencia #27 Referencia #28 Referencia #29 Referencia #30 Referencia #31 Referencia #32 Referencia #33 Referencia #34 Referencia #35 Referencia #36 Referencia #37 Referencia #38 Referencia #39 Referencia #40 Referencia #41 Referencia #42 Referencia #43 77 Elektronika Kft Referencia #45 Referencia #46 Referencia #47 Referencia #48 Referencia #49 Referencia #50 Referencia #51 Referencia #52 Referencia #53 Referencia #54 Referencia #55 Referencia #56 Referencia #57 Referencia #58 Referencia #59 Referencia #60 Referencia #61 Referencia #62 Referencia #63 Referencia #64 Referencia #65 Referencia #66 Referencia #67 Referencia #68 Referencia #69 Referencia #70

Online hírnévkövetés az egészségügyi marketingben

Szatmári Szabina - Egészségügyi marketing divízió vezető

A páciensek manapság előszeretettel olvasgatják az online véleményeket mielőtt eldöntenék, hogy melyik egészségügyi szolgáltatóhoz (orvos, klinika, kórház) forduljanak problémájukkal. Korábbi pácienseid visszajelzései nagyban befolyásolhatják az érdeklődők véleményét praxisodról, ráadásul rávilágíthatnak azokra a problémákra is, amelyek gyakran felmerülnek pácienseid kezelése során.

Online hírnévkövetés az egészségügyi marketingben

Az online hírnévkövetés a sikeres egészségügyi marketing mindhárom alapfeltételéhez hozzájárul – ezek a következők:

  • Egy elégedett és hűséges pácienskör
  • Ragyogó online hírnév
  • Stabil online jelenlét

Mai cikkünkben kifejezetten az online jelenlétről olvashatsz.

 

Az észrevétlen visszajelzések hatása egészségügyi márkádra

Nagyon fontos figyelemmel követned a páciensektől kapott online visszajelzéseket, hiszen az érdeklődők gyakran ezeket nézik meg elsőként, amikor az interneten keresnek maguknak egészségügyi opciókat.
 
Az egészségügyi marketing sikereihez továbbá nélkülözhetetlen az online hírnév, aminek kiépítéséhez tudnod kell, hogy mik hangzanak el praxisodról a világhálón.
Ha egy egészségügyi praxis nem figyel oda hírnevére (és nem kezeli azt), akkor az érdeklődő, lehetséges páciensek nem hozhatnak majd tájékozott döntéseket, amikor új egészségügyi szolgáltatókat keresnek. Mi több, meglehet, hogy véleményeiket hamis vagy spam jellegű visszajelzésekre alapozzák majd.
 
A figyelmen kívül hagyott visszajelzések téves információkat, mocskolódást, spamet és más negatív tartalmakat sorakoztathatnak fel praxisoddal kapcsolatban. Bizonyára nem szeretnéd, hogy az érdeklődő páciensek ezek alapján döntsenek, igaz?
 
Az ignorált vélemények továbbá mind elszalasztott lehetőségek egy jobb páciensélmény kialakítására.

Az online hírnév nyomon követésével tehát kiderítheted, hogy pácienseid miért (vagy miért nem) pont a te praxisodat választják.

 

Az online vélemények nyomon követése

Elsőre biztosan hatalmas feladatnak hangzik nyomon követni mindazt, ami praxisodról elhangzik az interneten. Szerencsére a modern technológiának köszönhetően sokkal egyszerűbben megfigyelheted online hírnevedet.

 

1. Google Alerts

A Google Alerts egy egyszerű és ingyenes eszköz az online hírnév nyomon követésére. Segítségével tetszőleges kulcsszavakat választhatsz ki (pl. praxisod nevét, egyedi szolgáltatásaidat, elhelyezkedését stb.), és az eszköz összegyűjti, majd emailben elküldi neked ezek említéseit az internetről. Ne feledkezz meg a gyakran félregépelt említésekről sem.
Ha igazán alapos szeretnél lenni, akkor akár versenytársaid említéseire is értesítéseket állíthatsz be, hogy kideríthesd, miket mondanak róluk pácienseik az interneten.

 

2. Véleményező webhelyek

Több webhely is lehetővé teszi a páciensek számára, hogy megoszthassák véleményeiket egészségügyi szolgáltatóikról. Ezek között mindenképpen érdemes megemlíteni a Google-t és a Facebookot is. Sok ilyen véleményező webhely még értesítést is küld, ha új visszajelzést ír valaki praxisodról.
Amikor felkéred pácienseidet, hogy osszák meg véleményüket az interneten, akkor általában érdemes az egy vagy két legfontosabb felületre irányítani őket. Persze még így is lesznek olyanok, akik máshol írnak visszajelzést praxisodról, ezért fontos, hogy minden platformot rendszeresen ellenőrizd.
Egyes véleményező webhelyeken továbbá a felhasználók is létrehozhatnak profilokat a praxisoknak, ezért még olyan felületeken is jelen lehetsz, amelyekre nem te regisztráltad egészségügyi márkádat.

 

3. Közösségi média

Egyes páciensek közösségi profiljaidat célozzák meg véleményeikkel. Természetesen ezeket a visszajelzéseket is épp olyan komolyan kell venned, mint az összes többit.
Első körben csak az ezeken a hálózatokon létrehozott oldalaidat kövesd figyelemmel, majd terjeszd ki megfigyelésedet a keresésekre, a helyi címkékre, a hashtagekre és akár versenytársaidra is.
Egyes eszközök kifejezetten a közösségi médiás említéseidet segítenek nyomon követni. Ezek általában egyetlen központi felületen gyűjtik össze azon kifejezések előfordulásait, amelyeket beállítottál nekik.

 

4. Blog

A blogok nagyszerű lehetőséget kínálnak a pácienseid számára fontos, illetve a praxisoddal kapcsolatos témák megosztására.
Fontos azonban észben tartani, hogy a blogbejegyzések hozzászólásai között rendszeresen előfordulhatnak spam jellegű üzenetek is, így ezeket a visszajelzéseket is muszáj lesz figyelemmel követned és moderálnod online hírneved megőrzése érdekében.
Egy elhanyagolt blog azt a látszatot kelti az érdeklődők szemében, hogy nem törődsz közösséget véleményeivel és visszajelzéseivel.

 

5. Partnerek

Amennyiben praxisod más cégekkel, praxisokkal vagy egyéb partnerekkel is együttműködik, fontos, hogy az ő hírnevüket is figyelemmel kövesd, még ha nem is olyan részletesen, mint a sajátodat.
Ha valamelyik partnered számos negatív visszajelzést kapott az interneten, vagy nem kezeli megfelelően ezeket a véleményeket, akkor előfordulhat, hogy ezzel saját praxisodra is rossz fényt vetnek majd.

 

6. Véleményfigyelő szoftverek

Egyes szoftverek kifejezetten azért jöttek létre, hogy az interneten közzétett véleményeket figyeljék meg, és gyűjtsék őket össze egy helyen. Ezek a szoftverek olykor még a negatív visszajelzéseket is képesek felismerni, és automatikusan figyelmeztetnek, ha valami a figyelmedet igényli.
 

Gyakori kérdések

Válaszoljunk a negatív véleményekre?

Erre a válasz, a határozott igen! Egy egészségügyi szolgáltató esetén nagyon fontos a megfelelő reputációmenedzsment, tehát nem csak a pozitív, hanem a negatív véleményekre is mindenképp válaszoljunk. Negatív vélemény esetén próbáljunk meg barátságos, mégis diplomatikus választ adni, amelyben sajnálatunkat fejezzük ki az ügyfelet ért negativitás miatt.

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Diplomáim megszerzése után nem tudtam eldönteni, hogy a tudományos pályán maradjak, vagy helyezzem marketing iránti érdeklődésemet üzleti alapokra. Legyen hát a kettő együtt, gondoltam. Levelezőn kezdtem neki a marketing doktori elvégzésének, oktattam az egyetemen, közben megalapítottam a Marketing Professzorok online marketing ügynökséget. Az eltelt időszakban több, mint 500 KKV és több tucat nagyvállalat marketing kommunikációjában játszottam szerepet, mint online marketing tanácsadó. A kutatást sem adtam fel, csapatommal egy olyan marketing kommunikációs stratégiát építettünk fel, mely keresőoptimalizálás (SEO), Social Media Marketing és tartalommarketing (publishing) alapokon szinte minden iparágban eredményesen és költséghatékonyan bevethető. Amennyiben eljutottál már oda, hogy tudod, a Ti cégeteknél is egy ilyen hatékony marketing kommunikációs stratégiára van szükséged, kérd ajánlatunkat! Ha még nem érzed az Internet elsöprő erejét, olvasgasd cikkeinket - de tudom, egyszer így is eljön a Te időd!

Online marketing tanácsadó 1998-óta

Online marketing tanácsadás

Az online marketing nem egyezik meg az offline marketinggel. Egészen másak a reakcióidők, a reakciók, az eszközök. Legyen szó kisvállalkozásról vagy egy gyógyszergyár több brandjéről, az eddig bevált sales és marketing nem adaptálható az online világra. Nem elég egy cégbemutatkozó, sőt nem elég egy jól megírt marketing szöveg sem. Az Interneten nem csak a potenciális vevőknek írunk, a keresőmotorokat és az Internetezők szokásait is figyelembe kell vennünk. Ha viszont ezeket eltaláljuk, elkapunk egy fonalat mely akár olyan ingyenes reklámot hozhat cégünknek, amely annyi emberhez jut el, amennyit a hagyományos eszközök segítségével nem is remélhetünk. Mi kell ehhez? Keresőoptimalizálás? Közösségi média marketing? Tartalommarketing? Egy kreatív ötlet és sok-sok tapasztalat, na és mindenek előtt egy jól kidolgozott marketing stratégia! 

Online PR és Publishing

Az online marketing mellett a Publishing és az online PR is része egy komplex marketing stratégiának. Gyógyszergyáraknál dolgozva megtanultam, mi az, ha az embert nem csak a kőkemény és tőkeerős konkurencia akarja megfektetni, feljelenteni, elgáncsolni, hanem a hatóságokkal és a média ellenszelével is harcolni kell. Sok olyan projektben vettem rész, ahol még csak látszódnia sem szabadott annak, hogy mit akarunk eladni, mégis konkrét eladási számokat vártak a multinacionális vállalat központjában az online PR vagy a Publishing hatására. Hibázni nem lehet, mert a konkurencia és a hatóságok szeme ránk szegeződik, a legkisebb félrelépésre is milliós büntetéseket várhatunk. Mégis rekordokat döntöttek az eladás-növekedési számok!

Online marketing előadások, oktatás és kutatás

A Gödöllői Szent István Egyetem Marketing Intézetének oktatójaként nem csak a diákok képzésében, de az elméleti kutatásokban is részt veszek. Doktori (PHD) munkám is online marketing témában készül. Az egyetemi kutató munka és a Marketing Professzorok Kft. mindennapi éles gyakorlati munkája során olyan tapasztalatokat szerezhetek, amelyet kevesen ma Magyarországon. Az élvonalbeli, EU-s forrásokból is támogatott elméleti egyetemi kutatás és az üzleti élet könyörtelen kihívásainak kombinációja hatékony és a konkurencia előtt járó tudást ad. Ezeket nem csak diákjaimnak, hanem nemzetközi marketing konferenciákon kutató társaimnak is igyekszem átadni, de ügyfeleimnél a mindennapi gyakorlatban is sikerrel alkalmazom. Keresőoptimalizálás, Facebook marketing, AdWords kampányok, LinkedIn és sorolhatnám azokat a vállalati tanfolyamokat, amelyeket tartottam az elmúlt években, kihelyezve vállalatoknál.

SEO tanácsadás, saját kutatás alapján

A SEO a komplex online marketing leghatékonyabb eszköze. A keresőoptimalizálás megítélése egy kis időre megrendült a közösségi média marketing felületek kialakulásával, amióta azonban azokon egyre inkább csak fizetett hirdetésekkel lehet nagy eléréseket produkálni, a SEO ismét vezeti a költséghatékony online marketing eszközök listáját. A keresőoptimalizálás azonban nem egy állandó rendszer, a Google algoritmusainak folyamatos változása a korábban jól prosperáló weblapok látogatottságát dönti rommá. Ahhoz, hogy naprakészek legyünk a SEO minden kis trükkjével, folyamatosan figyelnünk kell a nemzetközi irodalmat, valamint saját kísérleteket beállítva ellenőrizzük - vagy megdöntjük az onnan származó állításokat. A megszerzett tudást keresőoptimalizálási tanácsadásunk során alkalmazzuk ügyfeleink weboldalain. 

Vedd fel velünk a kapcsolatot, kattints!